skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Názor na start/stop systém u aut
prohledat
90 příspěvků (zobrazeno 51 až 90) od 25.07.2009 do 04.08.2009, založil/a Jirik grilovaný - zrušená registrace
14:30:28
31.07.2009
31.07.2009

enzox
-> Jaktak: auta sa bez toho nedelají to je pravda lebo už na každom novom vyrobenom aute musí byť ABS a tušim odnedávna aj ESP. alebo to este len ma byt to uz neviem naisto...Ale ABS musí mat každé jedno auto ktoré zíjde z linky a takisto aj emisie musi splnat. Bez toho sa do predaja ani nedostane
12:37:25
31.07.2009
31.07.2009

Jaktak
Me se ten napad libi, nevim jak je to teda se zvysenym opotrebenim soucastek, vsichni tady na to nadavate ale myslim ze malokdo mozna nikdo tady s tim jeste nejel. Kdyz do auta namontovali v minulym stoleti ABS tak si taky kazdej myslel jaka je to picovina, pred mesicem jsem zrovna o tom cetl clanek jak si z toho lidi delali srandu a dneska se bez toho auta skoro nedelaji.
11:56:40
31.07.2009
31.07.2009

COL
-> King: jo plochej remen postaci. Ale konstrukce S/G musi byt jina klasicky altik by dal tak +-5Nm :o)
00:27:53
31.07.2009
31.07.2009

King
-> COL: Jo, tak to asi bude, ale ten řemen by na to stačit moh (?)
22:28:43
30.07.2009
30.07.2009

COL
-> King: jo, ale ten bezny altik ma ten vykon za trochu jinych podminek (predevsim otacek motoru), nez ten starter. Takze na to, aby se z altiku vydyndal 1 kw, musi mit motor, rekneme, 3000 ot/min. Zatimco, kdyz ten starter dava 1kw ma motor tak 200 /min. Zatimco na pasivni ztraty motoru tociciho se na 200 ot/min staci 1kw bohate na 3000 ot/min ani nahodou... Proste bezny altik to momentove (a ani vykonove) neda.
"Altiky" pro S/G (tedy vlatne S/G samotne) maji jinou konstrukci, ktera umoznuje velky zaberovy moment.
"Altiky" pro S/G (tedy vlatne S/G samotne) maji jinou konstrukci, ktera umoznuje velky zaberovy moment.
22:17:56
30.07.2009
30.07.2009

COL
Jakub M. 30.07.09 14:26:10 napsal: → COL:
přesně tak.. převážná většina S/S systémů nepoužívá a ani nemá klasickej startér… některý systémy využívají aternátor coby startér (samoz. to neni klasickej altík, ale jak píšeš asynchronní (nejspíš 3 fáz.) el.mot.)
spis je synchronni, vlastne takove BLDC, 3 faze ma urcite...
Kdyz to ma starter generator na miste setrvaku, muze to mit i elektrickou vodni pumpu a odpadne remenova masinerie na druhe strane (ale jestli se to dela i v serii to nevim)
přesně tak.. převážná většina S/S systémů nepoužívá a ani nemá klasickej startér… některý systémy využívají aternátor coby startér (samoz. to neni klasickej altík, ale jak píšeš asynchronní (nejspíš 3 fáz.) el.mot.)
spis je synchronni, vlastne takove BLDC, 3 faze ma urcite...
Kdyz to ma starter generator na miste setrvaku, muze to mit i elektrickou vodni pumpu a odpadne remenova masinerie na druhe strane (ale jestli se to dela i v serii to nevim)
21:01:27
30.07.2009
30.07.2009

Jakub M.
-> Jirik grilovaný:



19:03:15
30.07.2009
30.07.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 30.07.09 16:10:55: Ono když dostaneš řemenem od tatínka, tak to síla je, tak proč by to nemohlo tahat za motor. 
-> King 30.07.09 17:23:06: Tak to máme dvacet deka kuřecí šunky za 25,-, 6 rohlíků za 15,-, dva jogurty za 16,-, co to tam schováváte pod tou taškou ? Aaaaa, jeden startér za 25 000,-...., jedny žvýkačky Winterfresh za 12,90,-........


-> King 30.07.09 17:23:06: Tak to máme dvacet deka kuřecí šunky za 25,-, 6 rohlíků za 15,-, dva jogurty za 16,-, co to tam schováváte pod tou taškou ? Aaaaa, jeden startér za 25 000,-...., jedny žvýkačky Winterfresh za 12,90,-........



17:23:06
30.07.2009
30.07.2009

King
-> Syny: Tak on ten altík v roli startéru není úplně špatnej nápad - na samotnej altík se přenáší běžně výkon přes 1kW, což je zhruba i výkon běžnejch startérů, takže pro vícedrážkovej řemen asi no problem. Ovšem chtěl bych pak vidět obličej majitele auta až mu naúčtujou výměnu takovýho "starternátoru" :)
16:10:55
30.07.2009
30.07.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Kdyz me bylo 5 let, tak sem myslis ze remen prenasi silu z motoru na kola 

16:00:18
30.07.2009
30.07.2009

Jakub M.
-> Syny:
nejspis ano... taky nad tim kroutim hlavou
nejspis ano... taky nad tim kroutim hlavou

14:50:52
30.07.2009
30.07.2009

Syny
-> Jakub M.: Jako ze to pres remen staruje motor? To teda potes koste...
-> Labros: To jako fakt?

-> Labros: To jako fakt?




14:26:10
30.07.2009
30.07.2009

Jakub M.
-> COL:
přesně tak.. převážná většina S/S systémů nepoužívá a ani nemá klasickej startér... některý systémy využívají aternátor coby startér (samoz. to neni klasickej altík, ale jak píšeš asynchronní (nejspíš 3 fáz.) el.mot.)
přesně tak.. převážná většina S/S systémů nepoužívá a ani nemá klasickej startér... některý systémy využívají aternátor coby startér (samoz. to neni klasickej altík, ale jak píšeš asynchronní (nejspíš 3 fáz.) el.mot.)
14:05:18
30.07.2009
30.07.2009

Labros
-> King: Teďka sem četl myslim v Autohitu, že když máš puštěnou klimu, tak to po několika sekundách (snad 5) po chcípnutí zase nastartuje
Tomu se říká šetření 


14:04:27
30.07.2009
30.07.2009

Labros
-> Syny: Tak to je bomba, to je holt to elektrický servo 

12:09:56
30.07.2009
30.07.2009

Nwkt
Já myslim že ten kdo si koupí novou Audinu A5 tak mu litr na spotřebě bude u prdele
12:07:54
30.07.2009
30.07.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: No baterku to nevytriska, to bude nejaka hyper mega draha z kamionu 

12:07:51
30.07.2009
30.07.2009

Syny
A proc to delaj? Proto:
Volkswagenu se propadl zisk o 83 procent
Největší evropské automobilce Volkswagen se během druhého čtvrtletí propadl zisk o 83 procent. Firma, pod jejíž křídla patří i tuzemská Škoda Auto, měla čistý zisk 283 miliónů eur. Loni to přitom bylo 1,64 miliardy eur.
Chudinky maly… :/ Tyvoe 1,64 miliard € – to je 50 miliard Kc… CISTEJ ZISK…
Tak se snazi na neco nalakat lidi, aby si zase auta kupovaly... Ale otazkou je, kam ty novy auta porad davat... Trh se naplnil a najednou automobilky krachujou, pac ty predrazeny fabky nikco nechce... Zrovna vcera sem sledoval nakou zenskou jak parkuje, to ze parkovala do mista na 3 tatry asi pul hokdy nebudu rozvadet, ale co se mi libilo, ze pri kazdem otoceni volantem a zafungovani serva, ji pohasly veskery svetla na aute... Proc ne za 300 000 zejo :)
Volkswagenu se propadl zisk o 83 procent
Největší evropské automobilce Volkswagen se během druhého čtvrtletí propadl zisk o 83 procent. Firma, pod jejíž křídla patří i tuzemská Škoda Auto, měla čistý zisk 283 miliónů eur. Loni to přitom bylo 1,64 miliardy eur.
Chudinky maly… :/ Tyvoe 1,64 miliard € – to je 50 miliard Kc… CISTEJ ZISK…
Tak se snazi na neco nalakat lidi, aby si zase auta kupovaly... Ale otazkou je, kam ty novy auta porad davat... Trh se naplnil a najednou automobilky krachujou, pac ty predrazeny fabky nikco nechce... Zrovna vcera sem sledoval nakou zenskou jak parkuje, to ze parkovala do mista na 3 tatry asi pul hokdy nebudu rozvadet, ale co se mi libilo, ze pri kazdem otoceni volantem a zafungovani serva, ji pohasly veskery svetla na aute... Proc ne za 300 000 zejo :)
12:00:08
30.07.2009
30.07.2009

Syny
www.novinky.cz/auto/17506
3-samocinne-vypinani-motor
u-usetri-udajne-az-0-9-lit
ru-paliva.html
Muj nazor na to je, ze to je pekne debilni… Docela by me zajimalo, jak udelaj to, aby se po chvili nevytriskala baterka kdyz bude pokazdy tocit starter, musi se svitit a podobne. A to nemluvim o tom, ze nepujde servo ani kompresor na klimu a podobny veci… Dle me uz vymejsli fakt picoviny a rozhodne bych nic takovyho nechtel… To radsi zaplatim tech 15 korun za ten pul litr na sto navic…
Muj nazor na to je, ze to je pekne debilni… Docela by me zajimalo, jak udelaj to, aby se po chvili nevytriskala baterka kdyz bude pokazdy tocit starter, musi se svitit a podobne. A to nemluvim o tom, ze nepujde servo ani kompresor na klimu a podobny veci… Dle me uz vymejsli fakt picoviny a rozhodne bych nic takovyho nechtel… To radsi zaplatim tech 15 korun za ten pul litr na sto navic…
23:37:53
26.07.2009
26.07.2009

COL
Pochybuju, ze existuje S/S system, ktery pouziva klasicky starter. To, co jsem videl, melo synchronni motor-generator bud na miste setrvacniku nebo na remenu.... zadne uhliky ani zaskakovani pastorku, zadna lozsika navic - naopak o jeden agregat mene.
23:01:41
26.07.2009
26.07.2009

MXMarek
-> Bagrr- máma mele Emu: Přesně tak, když jedu prázdnej tak jezdím za nějakejch 5l a ani to chcipat nemusim
A těch pár sazí z vejfuku...


11:59:51
26.07.2009
26.07.2009

King
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Určitě to jde - jenom pár tisíc za HW a SW a dokumentaci nebo podobná částka v servise :)
11:49:49
26.07.2009
26.07.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
A da se to nejak hacknout a vyradit z provozu? :-)
11:47:51
26.07.2009
26.07.2009

Baghira
No ono se stačí podívat, kolik třeba stojí baterie od Bosche pro auta s S/S systémem...jsem málem omdlel.
01:20:33
26.07.2009
26.07.2009

Bagrr- máma mele Emu
Děte už všichni s nějakou rádoby ekologií do pr..le, dyť je to všechno jen o tom jak utratit peníze za to co ve finále je stejně k hovn. páč se to dřív vylágruje nebo je výroba dražší nebo prostě je to k ničemu.. zlatý kouřící nafťáky:-D
01:17:51
26.07.2009
26.07.2009

El_Burro
Podlě mě další věc která v rámci "ekologie" má z lidí tahat prachy a automobilkám a autoservisům přilepšovat.Nic takovýho mít v autě nikdy nechci


01:13:33
26.07.2009
26.07.2009

Eidy
Tak baterce to neprospěje každopádně, stejně jako startéru. Uhlíky a ložiska si majitelé můžou kupovat do foroty.
Ano, to auto ušetří teď pár lžiček paliva, ale baterka vydrží místo 5ti jen 3 roky a to máme spostu olova, plastů, kyseliny a haldy energie potřebné na výrobu nové baterie a recyklaci staré. Takže se ptám, skutečně celkově ušetřím energii???
To je stejná píčovina jako elektromobily. Ano, auto jezdí strašně ekologicky, ale kde vezmu tu elektrickou energii na nabití??? V uhelné elektrárně.
A auta na stlačený vzduch? No tak tam je účinnost řetězce přeměn energií naprosto zoufalý.
Pořád nám cpou jak je používání toho a onoho děsně ekologický, ale musí se brát v potaz celý proces od samého začátku a ne jen na konci. Všechno mi připomíná heslo ekoteroristů:
Na co elektrárny, když elektřina je v zásuvce.
Ano, to auto ušetří teď pár lžiček paliva, ale baterka vydrží místo 5ti jen 3 roky a to máme spostu olova, plastů, kyseliny a haldy energie potřebné na výrobu nové baterie a recyklaci staré. Takže se ptám, skutečně celkově ušetřím energii???
To je stejná píčovina jako elektromobily. Ano, auto jezdí strašně ekologicky, ale kde vezmu tu elektrickou energii na nabití??? V uhelné elektrárně.
A auta na stlačený vzduch? No tak tam je účinnost řetězce přeměn energií naprosto zoufalý.
Pořád nám cpou jak je používání toho a onoho děsně ekologický, ale musí se brát v potaz celý proces od samého začátku a ne jen na konci. Všechno mi připomíná heslo ekoteroristů:
Na co elektrárny, když elektřina je v zásuvce.
01:06:36
26.07.2009
26.07.2009

fine_ray
King 25.07.09 18:38:01 napsal:
...HTP ho má aktivovanej trvale :)
to je dost!
...HTP ho má aktivovanej trvale :)



23:49:42
25.07.2009
25.07.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
Koukám všichni stejnej názor, jako jsem psal v zakládajícím příspěvku. 

23:25:40
25.07.2009
25.07.2009

King
-> Bobesh: Jo, něco takovýho na těch x-litrovejch obludách funguje :)
třeba www.allpar.com/mopar/new- mopar-hemi.html
třeba www.allpar.com/mopar/new- mopar-hemi.html
22:53:05
25.07.2009
25.07.2009

Bobesh
King 25.07.09 18:38:01 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: Ty 6,8,12,x-válce
používaj ten systém „odpojení“ válců i za jízdy v režimu
částečný zátěže. 1,2 HTP ho má aktivovanej trvale :)Neměly něco podobnýho kdysi už v USA na HEMI motorech?
→ Matthes, záškodník z TechWebu: Ty 6,8,12,x-válce
používaj ten systém „odpojení“ válců i za jízdy v režimu
částečný zátěže. 1,2 HTP ho má aktivovanej trvale :)Neměly něco podobnýho kdysi už v USA na HEMI motorech?
22:48:24
25.07.2009
25.07.2009

darklord
fuu tak to ked si predstavim zeby som mal na kazdej krizovatke startovat.... to by nedopadlo dobre, som rad ked sa starter za rana parkrat prevali a nie zeby mal motat na kazdej krizovatke (ano mam v riti baterku) ale aj tak
22:42:35
25.07.2009
25.07.2009

King
-> JoseA: Taky si říkám :) Když by se ten motor na červenou na minutu vypnul, dělá ta úspora asi 10ml benálu, navíc se od tohu musí odečíst energie potřebná pro nastartování. Spíš to vypadá, že si tak výrobci zlepšujou skóre emisí CO2 v městským cyklu, aby vyhověli požadavkům eko-zmrdů, ale zaplatí to zakoš.
21:54:06
25.07.2009
25.07.2009

JoseA
taky to nechápu nějaké chcípání na křižovatce, co pak elektrospotřebiče v autě? Nejen klima, ale světla, ventilátor atd.... Ušetří se tím hovno a smradu z výfuku při stálém startování bude víc.
18:38:01
25.07.2009
25.07.2009

King
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ty 6,8,12,x-válce používaj ten systém "odpojení" válců i za jízdy v režimu částečný zátěže. 1,2 HTP ho má aktivovanej trvale :)
18:36:23
25.07.2009
25.07.2009

King
Taky to vidím na další leštěnej prd pro kolenovrty - nevěřím, že těch pár desítek litrů benálu by mi pak v budoucnu vynahradilo kratší životnost baterky, startéru a případnej (placenej) troubleshooting toho úžasnýho systému.
Zajímalo by mně, kdo třeba teď v těch pařákách ocení, když mu auto na semaforech nebo před přejezdem automaticky zdechne vč. klimy :) Díky, ale moje nezpocená prdel je mi bližší než ta trošička blaha pro bohyni Gayu :)
Zajímalo by mně, kdo třeba teď v těch pařákách ocení, když mu auto na semaforech nebo před přejezdem automaticky zdechne vč. klimy :) Díky, ale moje nezpocená prdel je mi bližší než ta trošička blaha pro bohyni Gayu :)
17:40:45
25.07.2009
25.07.2009

105
mno podle me se budou opotrebovavat hlavne el.součastky zejmena starter a baterie
15:52:09
25.07.2009
25.07.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
To je dobry ja dejcham cement u michacky 
Tohle je dle me pekna picovina. Nektery auta s velkejma motoramami treb V6 odpojujou na krizovatce nekolik valcu a motor si jen tak blafe. To dle me neni zrovna optimalni, ale urco lepci jak motor zdechnout uplne

Tohle je dle me pekna picovina. Nektery auta s velkejma motoramami treb V6 odpojujou na krizovatce nekolik valcu a motor si jen tak blafe. To dle me neni zrovna optimalni, ale urco lepci jak motor zdechnout uplne

15:17:32
25.07.2009
25.07.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
Jdu zase do garage dejchat prach a brousit
Už mě to kaká.

Už mě to kaká.
15:07:24
25.07.2009
25.07.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
Teď už to cpou do plno aut. Mě osobně se to moc nelíbí. Protože dřív nebo později se musí ozvat nějaký "problém", který s opotřebením při start/stopu souvisí a asi to nebude levné.
Mazda teď má jakejs systém s čidlama, který staví písty, ventily a nastavuje vstřiky na ideální polohu (s využitím energie výfukových plynů), tak aby se ušetřila půlotáčka při opětovném startu. Má to vyhodnocovat, jestli jen cukáte v koloně, nebo jezdíte mezi křižovatkami.
Už jsem četl v jiném časopise (SM nebo Autohit), že u nějaký Toyoty myslím systém občas stávkoval. Na křižovatce se třeba zastavilo a při rozjezdu motor nechytil. To tam pak člověk stojí jak píča a než mu to docvakne, tak musí nahmatat klíček a nastartovat ručně. Nejlepší bylo, že to auto je tak dobře odhlučněno, že dotyčný redaktor do šlápnutí na plyn ani nepoznal, že motor zdechnul a nechytil.
Krom toho tento systém chcípal auto při každém zastavení. Nevím, ale podle mě až bude to auto mít naježděno 150 - 200 000 km, tak vyfoukne nejvíc sajrajtu právě při tom startování.
Jednou se tady všichni z tý ekologie posereme a vychcípáme všichni na čistotu a hygienu.
Na druhou stranu je to fajn, dnešní majitelé Žigulů, Dačií, Škodovek apod. si budou moci v budoucnu zavzpomínat, jak jejich vozítko na křižovatce poskočilo, chcíplo a už se jej nepovedlo natočit. Až totéž budou zažívat v autě za 550 000,- tak to bude teprve něco.
Mazda teď má jakejs systém s čidlama, který staví písty, ventily a nastavuje vstřiky na ideální polohu (s využitím energie výfukových plynů), tak aby se ušetřila půlotáčka při opětovném startu. Má to vyhodnocovat, jestli jen cukáte v koloně, nebo jezdíte mezi křižovatkami.
Už jsem četl v jiném časopise (SM nebo Autohit), že u nějaký Toyoty myslím systém občas stávkoval. Na křižovatce se třeba zastavilo a při rozjezdu motor nechytil. To tam pak člověk stojí jak píča a než mu to docvakne, tak musí nahmatat klíček a nastartovat ručně. Nejlepší bylo, že to auto je tak dobře odhlučněno, že dotyčný redaktor do šlápnutí na plyn ani nepoznal, že motor zdechnul a nechytil.

Jednou se tady všichni z tý ekologie posereme a vychcípáme všichni na čistotu a hygienu.

Na druhou stranu je to fajn, dnešní majitelé Žigulů, Dačií, Škodovek apod. si budou moci v budoucnu zavzpomínat, jak jejich vozítko na křižovatce poskočilo, chcíplo a už se jej nepovedlo natočit. Až totéž budou zažívat v autě za 550 000,- tak to bude teprve něco.
