Osvědčený převodák do 5 kvaltu

prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.11.2015 do 29.11.2015, založil/a BooCheer
řadit dle data
20:21:58
29.11.2015
sikula
20:27:04
28.11.2015
vhml
Tak jsme dneska v Klatovech odjeli Mikulášskou a rozhodně to řadí líp. Trojka šla vždy přes zuby ( a vždy jen nahoru, divný ). A teď jen zřídka kdy a ostatní kvalty jdou jak po másle. Rozhodně spokojenost.
zvětšit Osvědčený převodák do 5 kvaltu - obrázek od vhml vložen 28.11.2015 20:27:04
01:16:00
27.11.2015
minno
-> MOLSO 25.11.15 15:47:56: V tom prípade pevne dúfam, že sa ti to polepší ako mne. Potom poreferuj.
21:11:22
25.11.2015
vhml
-> MVM 25.11.15 20:02:04: Doufám, že to je tak jednoduchý. V papírech jiná specifikace není a olej je to z praxe používanej a chválenej.
20:02:04
25.11.2015
MVM
-> vhml: V klidu.. nezdá,protože jejich hodně stručný požadavky pouze na 75W/90 GL 4 splní kde jaký olej. A právě proto jsem tipoval že "japonská" převodovka bude vyžadovat nějakou specialitku.. Pokud je tomu tak - jako bych nic nenapsal... 4
19:37:05
25.11.2015
vhml
-> MVM 25.11.15 18:26:57: Mazda v servisním návodu předepisuje 75W-90 GL-4. A proč se tě to nezdá, když to nemá rozvodku? Do rozvodky jsem vzal Divinol do samosvorů protože v žádným shopu neměli od Valvolinu Maxlife i ,,samosvornej" olej najednou.
upraveno 1x, naposled 25.11.2015 19:40:47
18:26:57
25.11.2015
MVM
-> vhml 25.11.15 08:42:57: To je do Mazdy? Co píše výrobce? To mi přijde pouze do převodovky bez rozvodovky dost divoký.. Neříkám že Maxlife není víceúčelový a "nějak" lze použít do téměř všech skříní - ale je dobrý respektovat výkonostní normu ..v Tvým případě Mazdu. Určitě bych se snažil sehnat origo náplň a pokud není k sehnání - tak potom volit "nějaký" varianty. Hlavně nespolíhat na vyhledavače olejú.
15:47:56
25.11.2015
MOLSO
-> minno: tak ja ho kupim .... ale boh ta opatruj ak to nebude lepšie 47
09:05:22
25.11.2015
minno
09:02:54
25.11.2015
minno
-> vhml 24.11.15 12:40:35: Presne tento olej mám ja, v príspevkoch nižšie som o tom písal.... Pre mňa zatiaľ najlepší olej aký som kedy mal.... V porovnaní s Madit PP80 prevodovka výrazné stíchla a výrazne sa zlepšilo radenie, za studena obzvlášť, za tepla tiež.
08:42:57
25.11.2015
vhml
-> MVM 25.11.15 07:51:51: Loterie to určitě je. Pokud to pomůže budu rád, pokud ne, tak to aspoň bude mít novej olej, s kterým to bude muset dožít 3 Aktuální stav není nijak moc tragickej, jen jak má Mazda řadičku přímo z převodovky tak tam cítíš každej zoubek. Narozdíl od jiných aut, kde ani pořádně nevíš co tam dáváš za kvalt 3
upraveno 1x, naposled 25.11.2015 08:43:14
07:51:51
25.11.2015
MVM
-> vhml 24.11.15 21:29:14: No právě spolýhat na "opravu" olejem je vélká loterie. Pokud je to načatý tak tomu nepomůže ani svěcená voda. (Bohužel tyhle sázky stojí poměrně dost financí za vyzkoušený různý oleje.přičemž právě tak vznkají různý názory)
22:52:02
24.11.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Ho chci koupit do volva, akorat 75w80, jsem zvedav...
22:41:08
24.11.2015
Jirik_Tuňák1983
-> MVM 24.11.15 19:11:42: Aneb jak zvednout v inzercích prodeje dosluhujících Favoritů a Felicií, počínaje dneškem nově se šestistupňovou převodovkou. 3
upraveno 1x, naposled 24.11.2015 22:41:54
21:29:14
24.11.2015
vhml
-> MVM 24.11.15 19:12:41: řadí to i teď, potřebuju aby to řadilo výrazně líp. Budu doufat, že do toho nějakej chytrák nalil GL-5 a tohle to spasí.
19:12:41
24.11.2015
MVM
-> vhml 24.11.15 12:40:35: Není se čeho bát - řadit to bude 4
19:11:42
24.11.2015
MVM
-> Evž@: Technicky "strojařsky" je 6st správně 4 Ale běžně se to v praxi nepoužívá. Pamatuju si že jsme za to dostávali napomenutí před zkouškama... V té převodovce je totiž pět rs pro jízdu vpřed a jeden pro jízdu vzad. (Podobně jako termíny volnoběh/běh naprázdno)
18:08:41
24.11.2015
Evž@
-> Eidy: 5+R=6 3
18:08:04
24.11.2015
Milan 136
-> Eidy: 3 a ta zpátečka je taky nějak divně
17:57:45
24.11.2015
Eidy
-> vhml: To máš blbej olej. Podle etikety je jen na 6Q. 3
12:40:35
24.11.2015
vhml
Kdo maže, ten řadí :-) Jsem na ten zázrak zvědav.
zvětšit Osvědčený převodák do 5 kvaltu - obrázek od vhml vložen 24.11.2015 12:40:35
07:44:54
10.11.2015
Eidy
Oprava, přehlídnul jsem značení oleje, co sem dával Jindas, ale já nalil Transaxle. maziva.heureka.cz/castrol -syntrans-transaxle-taf-x- 75w-90_1-l?cs=iolej-c...

Ten tam mám a funguje mi.
08:57:27
09.11.2015
Eidy
-> Jindas: Tenhle jsem si tam teď nalil. 4
06:16:48
09.11.2015
Jindas
www.zbozi.cz/vyrobek/synt rans-multivehicle-75w-90-1 l Otázka do davu,tímhle nic nezkazím?
18:48:59
08.11.2015
Vrba
-> Borderer: Také záleží v jakém stavu jsou silentbloky - pokud se jedná o sériové uložení v dobrém stavu, hluky z převodovky se přenáší kontaktem o nějaký jiný díl a přenáší se tedy mimo silentblok. Třeba lanko dotýkající se převodovky, nečistoty mezi skříní a příčkou (nabraná hlína nebo kámen mezi příčkou a skříní)a další. V podstatě jakýkoliv kontakt mimo uložení způsobí značný nárust hluku.
17:57:56
08.11.2015
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.11.15 17:18:33: Bohužel se u převodovek nemůžeš spoléhat na tech.listy. Víš co,nechme to plavat.. 4
17:28:39
08.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Borderer 08.11.15 17:25:20: U kyvky to moc nehrozí, ale vlečka je v tomhle mnohem dál a nejdál byl v potlačení hluku Rapid. Když se svezu s třeba MATTESSem, tak větší kravál je ve Feldě...
17:25:20
08.11.2015
Borderer
-> Tuner#2: Tak to klobouk dolů, taky sem se o to snažil, klika vyvážená se setrvačníkem, snaha odhlučnit interier od motoru, ale stejně je to rachot, žeby mě hlučnost řešit nenapadlo. :)
17:18:33
08.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Borderer 08.11.15 17:01:52: Myslím, že v případě minna a jeho odhlučněné 136tky zbavené všech možných vibrací je to právě na místě. Tady ta hlučnost hraje roli bezdebat... 4



-> MVM 08.11.15 17:04:19: Já s blbcema první nepřišel a ani to nikde nepíšu. Navíc si nemyslím, že by byl velký rozdíl mezi Mogulem 75W90 GL4+ a tím samým od Castrolu. Co jsem si porovnal parametry, tak rozdíl je minimální. Ovšem stavět to do pozice, poplácání po ramenou zaslouží ten co mě poslechnul a ostatní jsou blbci tu zatím předvádíš jen ty...



eshop.paramo.cz/data/.../ ti_mogul_syntrans75w90_z2. pdf

msdspds.castrol.com/bpgli s/.../BPXE-8CNHL8_0.pdf
upraveno 1x, naposled 08.11.2015 17:19:06
17:07:29
08.11.2015
MVM
-> Borderer: Tady nejde o hluk .. 8
17:04:19
08.11.2015
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.11.15 13:45:46: Blbci jsme snad podle tebe my všichni,kdo vezmeme do ruky olej s viskozitou 75W/90. Moc si vážím naopak Eidyho ..který (za což se mu musím tímto omluvit) moji volbu oleje zkusil,a to navíc do "jeté" převodovky. Navíc já vždy prohlašoval jeden konkrétní olej,ne obecně každou SAE 75W/90. 4
17:01:52
08.11.2015
Borderer
Neberte to špatně, ale to jako vážně řešíte u Š 105/120 hluk převodovky?? 1 1
15:59:45
08.11.2015
vhml
15:02:52
08.11.2015
minno
-> Tuner#2: Je to čistá GL4. Chcel som vziať Valvoline Durablend 75W90, ktorý som už mal aj predtým, ale ako som zistil, ten sa už v GL4 prestal vyrábať, je už len vo verzii GL5... Tak som riskol ten MaxLife GL4 a oplatilo sa. A MVM tým chcel asi povedať, že každý má inú skúsenosť, iný názor, a pritom každá prezentovaná skúsenosť môže byť pravdivá.



Osobne si myslím, že zvlášť u škodoviek platí, čo kus to originál, u prevodoviek obzvlášť. Keď od toho človek očakáva niečo viac, občas treba aj zariskovať, skúsiť aj iné možnosti....a nájsť si najlepšie riešenie pre svoje potreby.

-> vhml: ja som objednával z netu.
13:56:38
08.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 08.11.15 13:53:37: Honza Kvidera ve Hrbitovni bude mit (oleje online)
upraveno 1x, naposled 08.11.2015 14:02:28
13:53:37
08.11.2015
vhml
-> minno 08.11.15 13:21:50: tenhle budu dávat do Mazdy. Ohlasy jsou na to super. Jen to nemůžu sehnat v nějaký okolním krámu ( neprodávaj Valvoline někde v Plzni? ) a z netu jsem se zatím nerozhoupal to objednat.



-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.11.15 13:45:46: vím, že když jsem to kdysi sháněl já do první skládaný převodovky ( 2009? ) tak to určitě byl jen GL4.
13:45:46
08.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.11.15 13:21:50: Budiž Tě přáno 4 BTW to je čistá GL4?



-> MVM 08.11.15 11:54:37: Takže ten co nedá na tvou radu tam dát 75W90 GL4+ je automaticky blbec? 81



-> vhml 08.11.15 10:09:16: Tak pixlu jsem už nenašel, ale žiju právě v tom, že to je právě už GL4+ a ne čistá GL4. No nic, mě to teď řadí krásně a neselhalo to ani na okruhu.
13:21:50
08.11.2015
minno
Asi zopár ľudí prekvapím, ale:

Môj víťaz: Valvoline MaxLife 75W90 API GL4.

- prevodovka 2x tichšia

- 2x lepšie radenie za studena i za tepla

- čím viac ohriaty prevoďák, tým to ide hladšie a tichšie, mimoriadna spokojnosť

- zlepšilo sa aj radenie 1 a R.



Skriňa je zložená z nových prevodov, s Madit PP80 to hlavne za studena nebolo to pravé a za tepla som pozoroval skôr opačný efekt, čím dlhšia jazda, tým hlučnejší chod.



A teraz do mňa.1
upraveno 1x, naposled 08.11.2015 13:23:11
11:54:37
08.11.2015
MVM
Humor je boj s lidskou hloupostí. V tomto boji nemůžeme nikdy vyhrát. Ale nikdy v něm nesmíme ustat. Ovšem pozor na zmýlenou. Ten, koho považujeme za blbce, považuje za blbce nás. Jde o to se nevyvraždit.

Jan Werich
10:09:16
08.11.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.11.15 10:07:03: koukám na to a ten 75W90 je fakt GL4+. Ale dříve nebýval.
10:07:03
08.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.11.15 20:42:02: Není náhodou 75W90 už GL4+? Já mám pocit že ano (můžu se za chvíli podívat v garáži) a tu jsem zkusil a nikdy více. Do běžné sériové skříně je to moc řídké za studena a za tepla mě to synchrony taky nebrzdilo zdaleka tak jako současná 80W90tka s čistou třídou GL4.



Ale třeba je to tím, že to byl Mogul a teď Castrol a nebo to bude tím článkem mezi volantem a sedačkou jak uz tu jeden pan psal... 5
upraveno 1x, naposled 08.11.2015 10:34:22
09:07:48
07.11.2015
Vrba
-> Zazaa: V podstatě jde o to,že při synchronizaci vyrovnáváš prostřednictvím synchronu rozdílnou rychlost hřídelí,přičemž musíš spomalit nebo zrychlit setrvačnou hmotu danou jednak hmotností samotných hřídelí,ale hlavně "setrvačník" tvořený lamelou spojky. Při řazení dolů tyto hmotnosti brzdíš synchronem přes stále těžší převod a u těchto převodovek,kde je na všech kvaltech stejný průměr synchronu proto enormně narůstá opotřebení jištění sychronizace právě na těchto nižších kvaltech. U jedničky se to navíc ještě komplikuje tím,že se zárověn řadí zpátečkové kolo ,které když už je opotřebené a nemá správné náběžné hrany,tak vyžaduje další navýšení síly pro zařazení jedničky + vydá charakteristický zvuk. Proto jsem i tenkrát navrhoval,ze by jsme eventuelně zpátečku uplně vypustili.
00:18:40
07.11.2015
Bukaj
-> palinator: Ona většina převodovek ve "stodvacítkách" odjezdila celý svůj život na jednu olejovou náplň a nebyly s nimi problémy. Ale záleží dost na stylu jízdy - ze své výletní 130L jsem zvyklý na perfektní synchronizaci a "rychlou" spojku a ve 130LPG mám spojku vlažnou a synchrony nebyly nic moc, už když ji před lety kamarád koupil s najetými 45 000. A mým často nervním stylem jízdy těm synchronům nepomáhám, takže každou chvilku počítám zuby (poslední dobou na trojce, na dvojku už jsem si zvykl na meziplyn). A ta převodovka má najeto přesně 160 000.

Oproti tomu původní převodovka v Å (130L) sice perfektně fungovala, ale na volnoběh už tak rachotila (uvolněná matice ložiska?), že jsem se rozhodl pro výměnu za náhradní. A ta původní se mi válí někde v garáži a čeká spolu s původním motorem na repas...
00:04:59
07.11.2015
palinator
-> Bukaj:

Dědkovi na 120 4q najela převodovka 180 tkm na původní olej a je tichá a synchrony jsou tam všechny.
23:57:35
06.11.2015
MVM
-> vhml: Nejen ubrzdit a zrychlit - příčemž ony rozdíly jsou dány pilovým diagramem. A když vezmu v potaz jak třeba Eidy hezky řadí o kvalt dolů . ono asi něco bude na tom mým povídání tady o převodovkách 4 (pakliže si ovšem někdo nemyslí že su dement co se v tom hovno vyzná) 3
18:51:02
06.11.2015
Bukaj
-> Borderer: No, jak je olej "čistej", to se můžeš přesvědčit vyšroubováním kontrolní zátky s magnetem a určitě to bude pěknej "ježek" 3

Já bych měl také vyměnit olej ve 130LPG (je tam sice jen dva roky, ale kolem 40 000 už to bude), nicméně nejspíš až po výměně ložisek a synchronů v převodovce. To, že je v háji synchron na dvojce, jsem si nějak už zvykl, ale poslední dobou mám problém i s trojkou a až mne to naštve a bude čas (takže asi nikdy) půjde převodovka ven...
17:40:23
06.11.2015
Borderer
A jak je to vůbec s výměnou oleje? Nemam problém s řazením, ale tak trochu mě napadá co na to stáří. Koukal sem, oleje je dost, je pěkně čistej, ale nemam absolutně tušení, jestli ho někdo měnil od výroby.. :-D ...pak sem koukal do knížky a je tam interval výměny...má to cenu měnit? Synchrony už tam takřka nemám (a nevadí mě to), tak by se to snad nemělo o co zašpinit...
16:26:39
06.11.2015
vhml
-> Zazaa 06.11.15 15:00:17: záleží na rozdílů převodů. Tj co všechno musí synchron ubrzdit.
15:00:17
06.11.2015
Zazaa
-> Vrba: na te druhe prevodovce je to dokonce takova rychlejsi dvojka :)

ale myslim ze co se tyka moznosti nebo nemoznosti tu jednicku zaradit tak jakej ma prevod nehraje roli ne ?
upraveno 1x, naposled 06.11.2015 15:01:12
13:33:23
06.11.2015
Vrba
-> Zazaa: Tvoje jednička ale odpovídá spíše sériové dvojce 4
Extreme Tyres