skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Osvědčený převodák do 5 kvaltu
13:27:34
06.11.2015
06.11.2015

Zazaa
ja dal obyc 80W-90 GL4 a radi to zda se dobre ... i jednicku tam ve vracaku poslu :)
08:42:02
06.11.2015
06.11.2015

Eidy
-> Vrba: To popravdě nevím. Přes ten kravál není nic slyšet.
Ale spíš s ohledem na odjeté záležitosti a když uvážím, že jsou lidi co s podobnými výkony mění převodovky mnohem častěji, tak by mě to nepřekvapilo. Ale zatím všechno funguje dobře. Stejně dobře. 


07:23:47
06.11.2015
06.11.2015

Vrba
-> Eidy: Copak,už se něco začíná ozývat,že už čekáš konečnou?
00:14:53
06.11.2015
06.11.2015

elbacil
-> Eidy 05.11.15 22:41:31: Tento olej som roky používal bez problémov aj ja.Môžem povedat len že je super.
22:41:31
05.11.2015
05.11.2015

Eidy
Já před Mostem nalil 75W-90 od Castrolu na doporučení MVM a nelituju. Kvalty jdou v celém spektru teplot a otáček o něco líp a hlavně se výrazně zmenšily problémy s řazením jedničky na místě. Ale už čekám, kdy tam něco zachroupe. Špajzka odjela třetí sezonu a byla několikrát okruhovat a několikrát sprintovat a pořád to drží. (Vrbovo práce)
21:03:50
05.11.2015
05.11.2015

palinator
-> vhml 05.11.15 20:42:02:
Právě taky mažu Mogulí 75W90 a líbí se mi že se dá řadit malíčkem.
A zatím to řadí. Ale mám převodovku, která je létama unavená, takže jestli jí oddělám, zas taková bolest to nebude.
Právě taky mažu Mogulí 75W90 a líbí se mi že se dá řadit malíčkem.

20:49:08
05.11.2015
05.11.2015

ochoda
-> vhml: Mě docela taky, ale občas to neni pěkný. 

20:49:06
05.11.2015
05.11.2015

Toušík
-> tunerlada: Hele super a ještě bych tam sepsal oleje do motorů, brzdovky,..
20:48:27
05.11.2015
05.11.2015

ochoda
-> tunerlada: Já s tebou souhlasim.
20:47:11
05.11.2015
05.11.2015

Čokin
-> tunerlada: Když on každý slyší na to svoje, takže je těžké něco konkrétně doporučit jezdil jsem klasiku pak zkusil 75w90 a vrátil se zase k PP80. Někdo by dokonce mohl tvrdit, že jsem vysypal dif. díky oleji, ale kdo viděl jak se k tomu chovám tak ví.
20:42:56
05.11.2015
05.11.2015

tunerlada
když už je tu tohle téma.. nechcete někdo udělat nějaký článek nebo něco kde by se to konečně vysvětlilo ? 5q , 4q a možnosti co tam dát do serie/upravené . Já s tím zkušenosti bohužel nemám ale když kupuju olej taky taky tápám a hledám všude po virtu v zapomenutých tématech.. snad nikoho neurazím touto prosbou 

20:42:02
05.11.2015
05.11.2015

vhml
Já mažu všechno Mogulem 75W-90 popř 80W-90 , oboje GL-4 a nemůžu říct křivý slovo.
Ale já jsem divnej, mě jde řadit jednička
Ale já jsem divnej, mě jde řadit jednička

20:37:49
05.11.2015
05.11.2015

Vrba
-> MVM: Ano,konstrukčně je to podobné,ale přitom úplně jiné (například materiály a hlavně průměry a z toho plynoucí obvodové rychlosti a způsob jištění synchronizace-jak píšeš). Konkrétní olej se zpětně těžko dohledává,takže můžu z praxe spíše jen házet do jednoho pytle,protože snad vždy byl problém s řazením spojen s použitím 75w90 nebo 90w. Ono není důvod nepoužívat doporučený olej,proto se toho držím. Ten důvod proč něco odejde je stejně povětšinou v rozhození vůlí a nastavení ,popřípadě v zacházení, než v tom,že by byl pp80 "nedostačující"
17:27:14
05.11.2015
05.11.2015

MVM
-> Vrba: S tou pětasedmdesátkou máš pravdu tak 50/50. Pokud tedy chceš vyloženě tady (špatně házenou do jednoho pytle) 75W/90 jako "druh viskozity" zavrhnout - je potřeba teda potom zmínit ten konkrétní olej (který nefunguje) a zrovna oddůvodnit "proč" nefunguje. Konstrukce "synchronizace" je konstrukčně shodná,neberu-li v potaz typ Borg Warner,nebo typ synchr. Porsche. Kuželová spojka je použita téměř vždycky a "škodovka má ten nejjednodušší způzob z nich. Odlišný je druh použitých třecích materiálů,počet třecích ploch,obvodová rychlost.. atd - což někdy může dělat paseku při přeřazování.
Na rozdíl o motorových olejů,kde ve viskozitách nejsou mezi různými výrobci propastný rozdíly - JE tomu u převoďáků dost často naopak a právě tyto rozdíly způsobují - že právě jeden olej funguje a druhý (byť stejně značený ale jiný výrobce) způsobuje zhoršení v některým režimu. Rozvádím to proto,že do nový převodovky je možný určitý olej Castrol 75W/90 GL4+ bez obav použít. Souhlasím naprosto ale s tím,že do jetý,opotřebený,běžným stylem jízdy používaný převodovky plnně postačuje PP80 nebo jemu vhodně "podobný" ekvivalent.
(Aby se T2 nenaštval že má Castrol SAE 80W/90 ,je tím pádem taktéž rozumnou volbou při výběru přev.náplně)
Na rozdíl o motorových olejů,kde ve viskozitách nejsou mezi různými výrobci propastný rozdíly - JE tomu u převoďáků dost často naopak a právě tyto rozdíly způsobují - že právě jeden olej funguje a druhý (byť stejně značený ale jiný výrobce) způsobuje zhoršení v některým režimu. Rozvádím to proto,že do nový převodovky je možný určitý olej Castrol 75W/90 GL4+ bez obav použít. Souhlasím naprosto ale s tím,že do jetý,opotřebený,běžným stylem jízdy používaný převodovky plnně postačuje PP80 nebo jemu vhodně "podobný" ekvivalent.
(Aby se T2 nenaštval že má Castrol SAE 80W/90 ,je tím pádem taktéž rozumnou volbou při výběru přev.náplně)
07:33:20
05.11.2015
05.11.2015

Vrba
-> palinator: To je olej spíše do novějších převodovek s odlišnou konstrukcí synchronizace. Do skodováckých prevodovek bych ho nelil - nemusí správně fungovat.
23:30:54
04.11.2015
04.11.2015

palinator
-> Vrba:
75W90 je špatně?
75W90 je špatně?
08:25:56
04.11.2015
04.11.2015

Vrba
-> BooCheer: Nejlepší co tam můžeš dat je doporučená pp80 , při větší zátěži na léto 80-90. Pokud je problem s řazením I na zahřáté převodovce při použití těchto olejů,tak je to minimálně na opravu synchronů,případně na komplet GO.
06:19:00
04.11.2015
04.11.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
Devadesatku jsem jezdil, ale jen v lete a jak se to na Besinech blizilo nule neslo radit. Ted mam 80W-90 od Castrolu a jde krasne radit i za studena.
02:56:03
04.11.2015
04.11.2015

BooCheer
Zdravím vás. chtěl bych se zeptat jestli tu už někdo laboroval s olejama do suchého pětikvaltu na Rapidu, Kdysi dávno jsem tu četl že tyto převodovky jsou na olej velmi vybíravé a asi na tom něco bude. Koupil jsem do toho PP90. Levnější uplně obyčejný (litr asi za 90Kč) A začíná mě to ted v období zimy dost trápit. Když jsou ted po ránu přízemní mrazíky třeba -3 °C tak jde řadička velmi z tuha. Což by ani nevadilo. hlavní problém je v tom že mi prostě nejdou řadit spodní kvalty 2 a 4. Musím jezdit 1-3-5. Po 10 minutách jízdy už můžu normálně řadit. Sice ztuha ale jde to.... Opačný problém to zase dělá v létě když je motor i převodovka dobře prohřátá tak mi při řazení jde dvojka řadit přes zuby a trojka si taky trošičku škrtne. Měl někdo podobný problém? Jaký olej je váma škodovkářema nejvíc osvědčený za každého počasí? Díky moc předem :)