-> xerox422: Tak fajn, hlavne že sa podarilo.
-> Jozef2: aj tak sa dá no :) A ako to myslíš, že tam ide viac paliva ako má, čím to?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> minno: Ja mám tiež vadný objemový ovládač a ide to fajn. Spravil som to tak, že sa prívera nedá úplne zatvoriť
Ale zas mám problém, že tam ide viac paliva, ako má :( ...to je tak, keď beriem veci z vrakoviska.

Ale zas mám problém, že tam ide viac paliva, ako má :( ...to je tak, keď beriem veci z vrakoviska.
-> minno: tu osku, najprv som skusil zospodu, klincom vyklepat alebo niečim podobnym, kedze zvrchu trčal von. Ale neuspešne. Skusil zhora, nič. Potom som našiel taky tenky šrob (klasicky na matku. nie samorezku) ktorý bol akurat, nebol širši ako diera v tele ani tenši ako diera v oske. Za 10sekund bol vonku.
Takže skoro bez problemov.
Takže skoro bez problemov.
-> xerox422: technikovi na EK karburátor nevadil (čo už bude riešiť karburátor, keď mu tam viac nesedelo niečo iné :D).
Inak, akým spôsobom sa ti podarilo vybrať tú osku, o ktorú drží objemový ovládač pri jeho demontáži?
Inak, akým spôsobom sa ti podarilo vybrať tú osku, o ktorú drží objemový ovládač pri jeho demontáži?
-> minno: tak objemovy ovladac som dnes vymenil, so zlym som ho musel chvilu plynovat aby to neskapalo, potom pomaličky otačky rastli od 600.
Co už, ved lekr som zohnal zadarmo tak taky bol aj stav.
Teraz začína obdobie štelovania do idealneho stavu.
Inak si bol s nym na EK, čo na to technici? Lebo do 11.3. musim spravit.
Co už, ved lekr som zohnal zadarmo tak taky bol aj stav.
Teraz začína obdobie štelovania do idealneho stavu.
Inak si bol s nym na EK, čo na to technici? Lebo do 11.3. musim spravit.
-> xerox422: teraz máš objemový ovládač zlý? To musia byť asi aj štarty za studena zlé, či?
Taaak som tiež vyskušal ten LEKR mimo obce aj v meste, zozačiatku problem, išiel na 3 valce a nakonec to bola zla sviečka (NGK) ešteže nosim zosebou 1 sviečku
.
Kupil som objemovy ovladac konečne, zajtra nahadzujem.
Lekr inak pekne ide za otačkami, jazda pod 2000 ot. je lepšia-kultivovanejšia a vobec ide pekne hladko. pri preradovani to je o dost lepšie. A reakcie na studenom motore
to je niekde uplne inde
. Akurat to štartovanie za tepla po cca. 10 min je dlhe no, ale naštartuje to je hlavne.
Sedr pojde na poličku na vystavku ako historicky artikel

Kupil som objemovy ovladac konečne, zajtra nahadzujem.
Lekr inak pekne ide za otačkami, jazda pod 2000 ot. je lepšia-kultivovanejšia a vobec ide pekne hladko. pri preradovani to je o dost lepšie. A reakcie na studenom motore


Sedr pojde na poličku na vystavku ako historicky artikel

Tak včera jsem projel konečně ten LEKR (sice jenom po vsi ) a vypadá to že to je trochu jiný - lepší. Motor líp reaguje na plyn . Jsem mile překvapen....

-> minno: Já sem furt s nečim nespokojenej. 

-> ochoda 09.02.15 20:13:56: tak čo sa potom sťažuješ

Tak dnes som to nakopol po 3 dnoch. Ono to chytilo hned
otačky okolo 900, pustim spojku otacky dole a skapalo. Pozrem na medzeru privery cca 1mm, malo.Objemovy ovladac simulacia podtlaku pusou nič, takže KO. Startujem znovu, musim plynovat aby to ako tak udržalo. Ide na 3 valce (aj na SEDRi) 4-tý chyty pri 50°C, iný problem. Inak funguje lekr pohode aspon na stojacom motore.
Aku hadicu z predehrevu sytiča (odvodnu)? Klasicku čo je na metráž alebo niečo originalnejšie? Jedna sa o 5kanal!!! Ziadny predehrev sania. Na zapojenie za termostat, alebo ini napad?

Aku hadicu z predehrevu sytiča (odvodnu)? Klasicku čo je na metráž alebo niečo originalnejšie? Jedna sa o 5kanal!!! Ziadny predehrev sania. Na zapojenie za termostat, alebo ini napad?
-> minno: Hele studený je to v pohodě docela. Sednu, zapnu kontrolky, prošlápnu pedál a startuje je to hodně v pohodě. Teplý to chvíli točí no, ale Tomaso řikal že je to normální. A většinou když nastartuju tak to chce prošlápnout páč má podivnou tendenci to zdechat. ...mě SEDR startoval na starym autě na drc (studenej), ale hned to zdechlo a na podruhé taky na drc a už to nezdechlo. Teplý to bylo taky docela v pohodě, jen s teplotou někde mezi nic moc, ale to s timhle taky.
Edit: To využití auto to nejde srovnávat, to samé třeba když jedeš po městě na kousek plynu. Žádny cuky nic. Jen musim zapojit sání. Myslim, že to pomůže studenýmu motoru.
Edit: To využití auto to nejde srovnávat, to samé třeba když jedeš po městě na kousek plynu. Žádny cuky nic. Jen musim zapojit sání. Myslim, že to pomůže studenýmu motoru.
-> ochoda: Možno to máš zle nastavené. Alebo niečo poruchané. Mne to štartuje výborne. Až na občasné trochu horšie štarty po odparení benzínu do filterboxu (treba o niečo dlhšie točiť motorom). Ale to je holt daň za to, že auto toľko nesmrdí. SEDR štartoval lepšie za tepla, skrz odvetrávanie plavákovky do atmosféry. Ale zas za studena to bolo podstatne horšie, a čím väčšie mrazy, tým viac sa s tým bolo treba pohrať a to nehovorím o použiteľnosti auta ihneď po štarte v mrazoch.
Keď tak napíš, ako sa ti to správa pri tých zlých štartoch a skúsim ti poradiť.
Keď tak napíš, ako sa ti to správa pri tých zlých štartoch a skúsim ti poradiť.
-> minno: Tak sem dneska sedl do auta, zastrčim klíč, šlápnu plyn a hned startuju. Chytlo to odost víc nahovno než když čekám.
To startování mě trochu sere, na tohle byl SEDR zlatej.

-> matoo: áno áno, táto: www.autosportfoto.sk/imag
es/.../img-8986-7.jpg
-> darabos: cervena eRka?
-> minno: mal som chvilu R5 GTL, 1.4 motor a to BSko to krmilo jak sprosté
motor sa točil donekonečna

-> m8rinek: nie, ja som myslel jedneho z nášho okolia, chodi s tym na slalomy.
-> MOLSO 09.02.15 11:26:37: každopádne by to vyzeralo trochu komicky :)
-> darabos: tunajši? Není to náhodou Pešan?
-> vhml: jeden tunajsi borec ma na favo motore v R-ke 2x SEDR :)
-> minno 09.02.15 10:19:44: Na Favorita posadíš BSko 4x a seš král :-)
-> minno: BSko nakrmi by si sa čudoval 

-> minno: 

-> Jozka: do litra a kila určite, ale neviem ako by som ním kŕmil "favorita"

-> minno: Ty voe, to jsou kumšty.. zlatý BS-ko..

-> ochoda 08.02.15 22:12:27: Áno presne tak
Ja som toto tiež nevedel, som bol v tom, že ten termoventil sa zahrieva dlhšie, a ono prd, len zhruba 5 sekúnd. Ak po zapnutí zapaľovania u LEKRa čakáš, poserieš si celý štart
-> Adler 08.02.15 23:23:52: Jo, bimetal sa zahrieva tiež po zapnutí zapaľovania, ale tam to už nie je asi také dramatické ako u termoventilu. Ideálne je prerobiť zapojenie ohrevu bimetalu spoločne na jeden prívod tak, ako som ja prerobil napájanie termoventilu, t.j. až na impulz roztočenia štartéra.
-> Robert 106 08.02.15 23:35:49: Ty si mi teda ale tiež kvak. A keď ti niekto povie, aby si skočil do ohňa, tak skočíš? Nerozmýšľal si niekedy o tom, že každá rada sa dá prispôsobiť svojim vlastným potrebám? T.j. ak situácia neumožní bezpečnú jazdu so studeným motorom, tak si ten motor na mieste proste trošku ohrej.


-> Adler 08.02.15 23:23:52: Jo, bimetal sa zahrieva tiež po zapnutí zapaľovania, ale tam to už nie je asi také dramatické ako u termoventilu. Ideálne je prerobiť zapojenie ohrevu bimetalu spoločne na jeden prívod tak, ako som ja prerobil napájanie termoventilu, t.j. až na impulz roztočenia štartéra.
-> Robert 106 08.02.15 23:35:49: Ty si mi teda ale tiež kvak. A keď ti niekto povie, aby si skočil do ohňa, tak skočíš? Nerozmýšľal si niekedy o tom, že každá rada sa dá prispôsobiť svojim vlastným potrebám? T.j. ak situácia neumožní bezpečnú jazdu so studeným motorom, tak si ten motor na mieste proste trošku ohrej.
Rád bych se tu vyjádřil k názoru který je popisován i v příručce, že motor se má zahřívat jízdou.
Výborná a moc bezpečná rada.
Oškrábu sklo vyjedu zahřívat motor jízdou po 300 m mi sklo to znova zamrzne já si nezatopím protože motor je studený a v tu chvíli sem nebezpečným účastníkem silničního provozu.
Rada kterou sem se řídil jen jednou !
Výborná a moc bezpečná rada.
Oškrábu sklo vyjedu zahřívat motor jízdou po 300 m mi sklo to znova zamrzne já si nezatopím protože motor je studený a v tu chvíli sem nebezpečným účastníkem silničního provozu.
Rada kterou sem se řídil jen jednou !
Kluci tak mě napadlo když to tady čtu, že je dobrý zmínit ještě jednu věc krom termoventilu. Někteří co pozorně četli Andrta a mají to odzkoušený to určitě ví a mají to na zřeteli, ale přeci jen. Jde tam ještě o topnou spirálu bimetalu ve víku sytiče u které se ohřev sepne taktéž ihned po sepnutí zapalování. Nějaká ta vteřina tam nehraje roli, ale pokud někdo bude s klíčkem zbytečně šachovat a bude to mít v mrazu na delší lokte pak se může stát, že se mu bimetal díky spirále nahřeje a přívěra se díky tomu pootevře. Důsledky toho tady asi netřeba rozvádět. Tak na to taky když tak pozor.
-> ochoda: Z toho si nic nedělej, já to taky tak dělám
V autoškole mě učili čekat, než zhasnou kontrolky (test abs, airbagů atd.). Tak to mám zažitý a čekám, než zhasnou kontrolky 


strčim klíček, počkám jestli se to nerozpadne a pak teprve startuju ??
-> U-Geen: totok sa mi prave stalo ked som presadol do fe D tocim tocim a prd
-> ochoda: ale fela to ma tak tam netreba cakat

-> castrol: Mě to přijde jako prasečina zastrčit klíč a hned startovat.
Fakt netušim z jakýho důvodu.

-> castrol: pokud to neni D :) ja mam furt to zhaveni tak zaryty v pameti ze cekam
-> ochoda: ani u felicie nemusis cakat 

-> minno: Takže jakmile po otočení klíčem se rozsvítí kontrolky tak to mám hned startovat? Já sem (ani nevim proč) naučenej, že když otočim klíčem aby se rozsvítily kontrolky tak po rozsvícení chvíli počkám a pak startuju. Možná tim že sem se učil na feldě a tam po chvíli dycky něco cvakne a pak startuju. 

-> minno: 

-> darklord: jo, s relé miesto diódy by to tiež šlo, ale myslím že s diódou to bude fajn. Dal som tam takú silnejšiu, tak by to mala zvládať. Zatiaľ cca 20 km a neštartovalo to samočinne za jazdy 
Štartér mám reduktor a práve ten zvyšný káblik, ktorý sa u origo štartéra v pôvodnom zapojení využíva na napájanie indukčky mimo predradný odpor počas štartovania, som využil na pripojenie tohto zlepšovadla. U napájacieho kábla kotvy štartéra spravená odbočka na pripojenie tohto druhého kábla.

Štartér mám reduktor a práve ten zvyšný káblik, ktorý sa u origo štartéra v pôvodnom zapojení využíva na napájanie indukčky mimo predradný odpor počas štartovania, som využil na pripojenie tohto zlepšovadla. U napájacieho kábla kotvy štartéra spravená odbočka na pripojenie tohto druhého kábla.
-> minno: ono keby sa ti nepacila dioda, tak aj miesto nej sa da pouzit rele, pripadne ak mas original starter tak myslim ze by to slo zapojit na vystup do cievky
-> darklord: Tak zrealizované a zdá sa, že funguje. Uvidíme dokedy :D tak dík za radu.
-> Nepér: A na co tam je ta dioda ?
Dyť takhle se ten startér pak nezastaví! 

-> minno: prípadne klasické relátko a pripojiť na signál z cievky.
-> darklord: to vôbec nie je zlý nápad a ako sa tak na to pozerám, tak by to aj mohlo fungovať 

-> minno: a co "rekurzivne" zapojit relatko ktore sa aktivuje starterom?
Dnes som prišiel na zaujímavú vec. Že niečo celý čas robím zle
Čiastočne aj vďaka -> Adler - ovi (som na to prišiel).
Zistil som, že ten termoventil na ovládanie sytiča sa fakt už asi po 5 sekundách od zapnutia zapaľovania v zimnom období nahreje a uzavrie.
Problém je, že na riadenie zapaľovania používam RJ, ktorá loaduje asi 2 s od zapnutia + je k RJ pripojená elektrická palivová pumpa, ktorá beží asi 5 s po zapnutí zapaľovania na dočerpanie paliva. Mám k tomu pripojenú aj kontrolku, čiže zapnem zapaľovanie, počkám na zhasnutie LED a štartujem. Áno správne, za ten čas čo ja čakám na zhasnutie LED, sa ohreje a uzavrie termoventil a ja pri štarte prichádzam o jeho výhodu
Nie je to bez neho najhoršie, motor chytí na brnk, len ho musím potom trošku ešte oživovať plynom, kým sa ustália otáčky (čo je vlastne úloha termoventilu, na krátky čas to výrazne obohatiť kvôli stabilizácii chodu motora po štarte). S termoventilom to predtým a aj dnes pri teste vždy chytilo a držalo, na to som aj bol donedávna zvyknutý, preto mi bolo divné, prečo sa to začalo správať "z ničoho nič" takto.
A teraz babo raď. Ako to po elektrickej stránke prerobiť, aby sa termoventil začal ohrievať až s oneskorením, ideálne až na impulz roztočenia štartéra? Mňa žiadne funkčné riešenie typu "zapojiť a ide to" nevie napadnúť

Zistil som, že ten termoventil na ovládanie sytiča sa fakt už asi po 5 sekundách od zapnutia zapaľovania v zimnom období nahreje a uzavrie.
Problém je, že na riadenie zapaľovania používam RJ, ktorá loaduje asi 2 s od zapnutia + je k RJ pripojená elektrická palivová pumpa, ktorá beží asi 5 s po zapnutí zapaľovania na dočerpanie paliva. Mám k tomu pripojenú aj kontrolku, čiže zapnem zapaľovanie, počkám na zhasnutie LED a štartujem. Áno správne, za ten čas čo ja čakám na zhasnutie LED, sa ohreje a uzavrie termoventil a ja pri štarte prichádzam o jeho výhodu

A teraz babo raď. Ako to po elektrickej stránke prerobiť, aby sa termoventil začal ohrievať až s oneskorením, ideálne až na impulz roztočenia štartéra? Mňa žiadne funkčné riešenie typu "zapojiť a ide to" nevie napadnúť

-> xerox422: Objemový (podtlakový) ovladač neboli Pulldown je záležitost, kterou je potřeba cca po 100 tis. km vyměnit pomalu u každého karburátoru tohohle typu tj. Pierburg řady 2E (není to pravidlo, ale povětšinou to tak je). Membrána uvnitř vlivem stárnutí a únavou jednou prdne a komora neudrží podtlak. Na bezvadné funkci Pulldownu stojí a padá chování motoru ihned po studeném startu při plně aktivovaném sytiči resp. uzavřeném hrdle vzduchovou přívěrou. Ani vadný termoventil nemá takovou důležitost. Jelikož pokud je vadný termoventil pak lze po menších úpravách fungovat jen na Pulldown seřízený na jednu mezeru - tak jako u dřívějšího jednostupňového ovladače (cca do roku 1984 u karburátorů Pierburg) - není to úplně ideální, ale lze to. Pulldown se jednoduše přezkouší tak, že z vrchního vývodu "B" se stáhne hadička a otvor se zaslepí např. prstem a přes spodní vývod "A" se třeba pusou nebo vývěvou (nebo kdo čím chce :) vytvoří v ovladači podtlak. Tím dojde k vytvoření velké mezery, ale co je hlavní přívěra musí zůstat pootevřená. Jestli se uzavře pak je to jasný a ovladač netěsní resp. membrána uvnitř to má za sebou.
Jinak ještě malá poznámka - nebo spíš dvě. U karburátoru kde je vadný Pulldown je záhodno pročistit i přívodní kanálek pod šk. klapkou (průměr jen 0,22 mm). Často se stane, že je zabordelený a i přes výměnu ovladač nepracuje jak má. A pak je taky fajn si ohlídat aby přívěra chodila v uložení volně jelikož už při protáčení motoru při studeném startu přívěra pootevírá a zase uzavírá hrdlo a tím dojde k prvotnímu ochuzení. Neboli jinak a jednodušeji řečeno klapka klape do rytmu startování :) Po naskočení už je to známá písnička tj. Pulldown plus otevřený a následně cca po 5 vteřinách nahřátý a uzavřený bimetalický termoventil rovná se malá a velká mezera při nízkých teplotách cca pod 4° C nebo nebo nad cca 15°C kdy je termoventil už před startem uzavřený díky vnější teplotě se vytvoří jen velká mezera - viz nejlepší popis knížka Andrt-Malina. Tolik k tomu jen pár mých skromných poznámek.
Jinak ještě malá poznámka - nebo spíš dvě. U karburátoru kde je vadný Pulldown je záhodno pročistit i přívodní kanálek pod šk. klapkou (průměr jen 0,22 mm). Často se stane, že je zabordelený a i přes výměnu ovladač nepracuje jak má. A pak je taky fajn si ohlídat aby přívěra chodila v uložení volně jelikož už při protáčení motoru při studeném startu přívěra pootevírá a zase uzavírá hrdlo a tím dojde k prvotnímu ochuzení. Neboli jinak a jednodušeji řečeno klapka klape do rytmu startování :) Po naskočení už je to známá písnička tj. Pulldown plus otevřený a následně cca po 5 vteřinách nahřátý a uzavřený bimetalický termoventil rovná se malá a velká mezera při nízkých teplotách cca pod 4° C nebo nebo nad cca 15°C kdy je termoventil už před startem uzavřený díky vnější teplotě se vytvoří jen velká mezera - viz nejlepší popis knížka Andrt-Malina. Tolik k tomu jen pár mých skromných poznámek.

-> minno: Viem že treba zohrievat za jazdy ale zatial je to o pochopenie principu fungovania Lekr-u, Cakal som ze to bude trochu viac automaticke mam namysli to postupne šlapanie na plyn.Co už.
Vytahanou pružinou som myslel jednu z dvoch malych hned za stup. vačkou medzi špiralou a vekom karburatora. Ale to je už teda jedno kedže to podla tvojho popisu tak ma pracovat.
Privera sa zaviera uplne, otvara sa naplno neskor pretože nemam zapojene ešte vyhrievanie vodou. Po naštartovani sa trochu otvori privera, no a tu je moja otazka. Podtlakovy ovladac funguje ako? po nastartovani bude ta plastova packa vlavo ked je trochu pootvorena privera? Alebo to funguje len na okamih ktorý ja nevidim kedže som pri volante? a tým sa vrati naspat do povodneho stavu teda vpravo.
Vytahanou pružinou som myslel jednu z dvoch malych hned za stup. vačkou medzi špiralou a vekom karburatora. Ale to je už teda jedno kedže to podla tvojho popisu tak ma pracovat.
Privera sa zaviera uplne, otvara sa naplno neskor pretože nemam zapojene ešte vyhrievanie vodou. Po naštartovani sa trochu otvori privera, no a tu je moja otazka. Podtlakovy ovladac funguje ako? po nastartovani bude ta plastova packa vlavo ked je trochu pootvorena privera? Alebo to funguje len na okamih ktorý ja nevidim kedže som pri volante? a tým sa vrati naspat do povodneho stavu teda vpravo.
-> xerox422 05.02.15 21:10:39: Tak k tomu čo si napísal ti viem uviesť len jedno: V prvom rade sa motor nemá zohrievať na mieste, ale za jazdy. Sytič u LEKRa sa má vypínať práve šľapaním na plyn, pretože práve zošľapnutím plynu sa uvoľní dorazový šrób od stupňovitej vačky a tým sa sytič postupne vypína. Bimetalická špirála vo veku sytiča nemá takú silu, aby to na stupňovitej vačke nasilu samočinne znižovala na nižšie stupienky. Takže toto ti funguje správne. Ono môže sa stať, že aj samočinne sa ti za státia pri ohrievaní znížia otáčky (ak je dorazový šrób napríklad niekde na hrane stupienkov a stačí malá sila na preskočenie dorazu na nižší stupeň), ale nemusí to byť pravidlo. Aspoň ja som v tom, že takto je správne keď to takto funguje. Takže toto riešiš nepodstatnú zbytočnosť. Ohrievaj motor normálne jazdou a ani nebudeš vnímať ako sa ti sytič postupne vypína. Maximálne ak budeš mať niekde na križovatke vyššie otáčky voľnobehu, ťukneš jemne do plynu a hotovo.
Podľa toho, čo si písal, máš len jeden skutočný problém a to je to, že ti to zle chytá za studena. Príčinou môže byť zle nastavené uzavieranie prívery. Skontroluj, či u studeného motora po prešľapnutí plynu sa prívera úplne uzavrie. Ak nie, treba to došteľovať pootočením šesťhranu na veku sytiča, prípadne pootočením celého veka tak, aby u studeného motora po prešľapnutí plynu sa prívera úplne zavrela.
Ďalšou možnou príčinou je závada na podtlakovom alebo elektrickom ovládači sytiča, prípadne zlé nastavené medzery otváranie prívery za pomoci týchto prídavnych ovládačov prívery.
Okamžite po naštartovaní studeného motora by sa prívera mala mierne pootvoriť. Ak sa nepootvorí, je to chyba a preto sa ti to môže zo začiatku dusiť s skapínať. Skontrolovať a donastaviť.
Plne otvorená prívera (plne vypnutý sytič) je vtedy, keď je prívera v zvislej polohe. U mňa mám plne otvorenú príveru pri cca 60 st. motora.
Otáčky na sytič sa dajú tiež nastaviť pootočením dorazového šróbu, ktorý sa dotýka stupňovitej vačky. T.j. nemusíš ich mať u studeného motora také vysoké. V pohode sa to dá nastaviť tak, aby studený motor točil 1000 ot. a postupným vypínaním sytiča sa to stále držalo na približne tých 1000 ot. až do ohriatia motora.
Podľa toho, čo si písal, máš len jeden skutočný problém a to je to, že ti to zle chytá za studena. Príčinou môže byť zle nastavené uzavieranie prívery. Skontroluj, či u studeného motora po prešľapnutí plynu sa prívera úplne uzavrie. Ak nie, treba to došteľovať pootočením šesťhranu na veku sytiča, prípadne pootočením celého veka tak, aby u studeného motora po prešľapnutí plynu sa prívera úplne zavrela.
Ďalšou možnou príčinou je závada na podtlakovom alebo elektrickom ovládači sytiča, prípadne zlé nastavené medzery otváranie prívery za pomoci týchto prídavnych ovládačov prívery.
Okamžite po naštartovaní studeného motora by sa prívera mala mierne pootvoriť. Ak sa nepootvorí, je to chyba a preto sa ti to môže zo začiatku dusiť s skapínať. Skontrolovať a donastaviť.
Plne otvorená prívera (plne vypnutý sytič) je vtedy, keď je prívera v zvislej polohe. U mňa mám plne otvorenú príveru pri cca 60 st. motora.
Otáčky na sytič sa dajú tiež nastaviť pootočením dorazového šróbu, ktorý sa dotýka stupňovitej vačky. T.j. nemusíš ich mať u studeného motora také vysoké. V pohode sa to dá nastaviť tak, aby studený motor točil 1000 ot. a postupným vypínaním sytiča sa to stále držalo na približne tých 1000 ot. až do ohriatia motora.
-> Pavell: Za studena nenastartovany sa sytič vrati, to bolo tiež nefunkčne ale už to ide vracanie.
Jo minno, dufam že sa tu čoskoro objavi.
Jo minno, dufam že sa tu čoskoro objavi.