skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> xerox422: To vypadá jako by se ti nevracel sytič. Když to prošlápneš studený tak by to mělo slyšet, že se pružina v sytiči vrátí. Samozřejmě myslím nenastartovaný motor. Napiš rovnou členovy minno to je Lekroodborník:)
Pokusam sa zpojazdnit lekr, ale asi nefunguje ako ma. Tak by som bol rad keby mi niekto povedal ako pesne ma fungovat pekne odzačiatku (od studena). Funguje mi to nasledovne:
V garaži cca 2°C, samozrejme prešlapnem na podlahu, niekedy len blafne a niekedy musim šlapat aby sa prebral ostane cca 800 ot. a pomaly sa zvyšuje na 2200 ot. Po asi 2 minutach ked mu trochu šlapnem (skor nie) sa da na 2. stupen vačky na 1500 ot. Sám sa neda na nižšie stupne na vačke. Takže to funguje len na špiralu a ked mu vždy po čase šlapnem na plyn. To asi tak nema fungovat čo? Asi jedna pružinka je vytahana.
Ta vzduchova privera kde mam byt ked je zohriaty? Lebo asi nefunguje.
Poprosim ako sa ma chovat.
V garaži cca 2°C, samozrejme prešlapnem na podlahu, niekedy len blafne a niekedy musim šlapat aby sa prebral ostane cca 800 ot. a pomaly sa zvyšuje na 2200 ot. Po asi 2 minutach ked mu trochu šlapnem (skor nie) sa da na 2. stupen vačky na 1500 ot. Sám sa neda na nižšie stupne na vačke. Takže to funguje len na špiralu a ked mu vždy po čase šlapnem na plyn. To asi tak nema fungovat čo? Asi jedna pružinka je vytahana.
Ta vzduchova privera kde mam byt ked je zohriaty? Lebo asi nefunguje.
Poprosim ako sa ma chovat.
Ja to tiež tak mám a je to naprd... Musím to nejako "vytuningovať" :D
-> Jozef2: Asi 1 cm. Skrze ty 4 šrouby musím montovat spodní díl už s filtrem. Jinak by tam asi nešel dát.
-> Kadelus: akú máš medzeru medzi filterboxom a "plafónom" motorového priestoru?
-> minno: Já ho mám doma na ponku. Je fakt že to jde kousek od řemenu tak ho tam dám.....
-> minno: Ja chapem ako to ma zlozene. Len som sa pytal ako mu to beha. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: pri tomto zapojení sa k sytiču dostáva voda normálne, to skôr do ohrevu sania je prietok vody obmedzený (skrz sytič), ale na funkci to nemá vlyv.
-> Kadelus 01.02.15 22:10:03: K tej trubici na ohrev vzduchu patrí do toho favo filterboxu ešte také koleno, aby tá trubica nebola vedená takto sprosto do dola, zožeň si ho.
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/115095972-hadice-cis tice-vzduchu-oe-1071.html
-> Kadelus 01.02.15 22:10:03: K tej trubici na ohrev vzduchu patrí do toho favo filterboxu ešte také koleno, aby tá trubica nebola vedená takto sprosto do dola, zožeň si ho.
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/115095972-hadice-cis tice-vzduchu-oe-1071.html
-> Kadelus: Jo věřím, mám to zapojené trochu jinak, ale věřím že to běhá proto jsem se ptal. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Jo - bez problémů. Krásně ho to vytopí že po zahřátí klesnou otáčky na těch 850 ot/min.
Ale ještě jsem s tím nejel. Až bude hezčí počasí tak vyrazíme pro ropu. Doufám že to pojede normálně.
Ale ještě jsem s tím nejel. Až bude hezčí počasí tak vyrazíme pro ropu. Doufám že to pojede normálně.
-> Kadelus: Při tom zapojení hadic ti dobře funguje automatický sytič?
Sláva, dnes jsem to taky rozchodil, zatím jenom nastartováno ale vypadá to, že vše funguje jak má. Už se těším na první jízdní dojmy.
-> darklord: hm, zajímací
-> minno: bimetalicky ventil, mozno aby si studene auto netrapil na dve komory, to bude mat suvis s emisiami si myslim
Aha, čo som našiel na nete. Čo to sakra je? Ide o ten bazmek prišróbovaný do telesa veka sytiča, vyzerá to ako snímač teploty vody, ale prečo je to prepojené hadičkou s podtlakovým ovládačom 2. komory a k čomu to akože má slúžiť? 

-> Sejki: Asi špatně hledáš. Hledej "škoda favorit na díly" no a začni se těch lidí ptát co chtěji za karbec.... Neni nic jednoduššího.
-> Sejki: Stav se v Plzni, jeden ti dám, jestli to vůbec ještě najdu 

-> Kadelus: tak to me rekni kde, bazos ani aukro nic nehlasi
-> Sejki: no prece na inzerci. Jsou jich mraky.
-> Kadelus: kde se da sehnat? asi lepsi kraj... :(
Tak ja dneska privezl "dalsi" lekr z facka co ma jit do huti a nasadil na rapida a........ heureka - ja lekriiiiiiim. Vono to funguje! Jupi!
Tak se hlasim do klubu.
Tak se hlasim do klubu.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): to je otázka? Ak áno, tak to ja neviem, prečo si ho tam mal.
-> minno: proč jsem ho na 135/6 měl :D
-> xerox422: no je možné, že myslel ten plech, ale je to nelogické, ten plech pod LEKR nepatrí, nie je ani u favorita, a ani by tam bez prevŕtania dier nepasoval. Navyše nemá ten plech ani obdĺžnikovú dieru v strede
Ten plech slúži na prípadné "odkvapkávanie" benzínu z karburátora na rozpálené výfukové potrubie a montoval sa len do 5 kanálových motorov, kde je malé sanie. Nepatrí ani na 135/136 so SEDRom.

-> minno:
-> xerox422:
No já pochopil že mluví o Lekru.....a napojeném sytiči na vodu
Ten popis se mi zdál divný
-> xerox422:
No já pochopil že mluví o Lekru.....a napojeném sytiči na vodu

Ten popis se mi zdál divný

-> jate-line: -> minno: Ale hoši on myslí na plech pod karburatorom skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../20-cistic-vzd
uchu--karburator diel č.4
-> jate-line: ale tam nie je obdĺžniková diera a okraje zahnuté "nahoru".
-> Peckin: daj foto.
Je v něm taková obdélníková díra a má okraje lehce zahlé nahoru, je to první věc co je k sání přišroubovaná, na ní pak je taková bakelitová podložka a na ní až karburátor. Podle mě to má být nějaký tepelný odstínění.
-> Peckin: No s tou vodou neviem. Ja mám vodu zapojenú tak, ako mám (foto v karte auta) a som s tým spokojný, všetko funguje dobre, takže by som nemenil.
Aký dierovaný plech pod karburátorom máš na mysli? Neviem, čo myslíš.
Aký dierovaný plech pod karburátorom máš na mysli? Neviem, čo myslíš.
-> minno 26.11.14 14:29:00:
Koukl jsem na ty odkazy. Příjde mi ale že to mají napojené na velkém okruhu takže to musí na sytič běžet příliš a zbytečně dlouho ne? Kdybych vzal zase teplou vodu od topení což je malej okruh a vrátil to do tý tlustý hadice co vede do vodní pumpy tak ty okruhy propojím a bude se mi déle ohřívat celý motor. Jestli se pletu tak mě prosím opravte. Je to sice koplikovaný ale mě ať na to koukám jak na to koukám příjde nejlepší zapojení do toho spojení jak je obtok topení. Tam si myslím by to nemělo ničemu vadit a fungovat nejlépe. Zase ale to je velká délka hadic a dost kolínek.
A poslední věc, ten děrovaný plech jak je pod karburátorem můžu vyhodit? Nebude se potom karburátor nějak moc ohřívat od výfuku?
Koukl jsem na ty odkazy. Příjde mi ale že to mají napojené na velkém okruhu takže to musí na sytič běžet příliš a zbytečně dlouho ne? Kdybych vzal zase teplou vodu od topení což je malej okruh a vrátil to do tý tlustý hadice co vede do vodní pumpy tak ty okruhy propojím a bude se mi déle ohřívat celý motor. Jestli se pletu tak mě prosím opravte. Je to sice koplikovaný ale mě ať na to koukám jak na to koukám příjde nejlepší zapojení do toho spojení jak je obtok topení. Tam si myslím by to nemělo ničemu vadit a fungovat nejlépe. Zase ale to je velká délka hadic a dost kolínek.
A poslední věc, ten děrovaný plech jak je pod karburátorem můžu vyhodit? Nebude se potom karburátor nějak moc ohřívat od výfuku?
Seřídit otáčky na sytič.
Zdravím, nasadil jsem LEKR na stopětku a když nastartuju tak má strašně vysoké otáčky (dá se říct plný plyn). S volnoběhem jsem už hýbal a už ani víc snížit nejde. Není možné že je LEKR na 105 prostě velkej? Popř. co by se stím dalo ještě dělat? Děkuji
-> Jozef2: -> minno: dík , mrknem sa na to
-> Kadelus: spýtaj sa tohto člena, on to myslím šteloval doma nejako svojpomocne: skoda-virt.cz/cz/.../975-
jenik120-s120l
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: žiadne šľapanie netreba, len raz stlačiť plyn na aktiváciu sytiča. Skontroluj to, o čom písal Jozef2, pravdepodobne sa ti neaktivuje sytič (alebo aktivuje, ale nie dobre) a našľapaním do plynového pedála len výrazne obohatíš zmes pred štartom akceleračnou pumpičkou a po štarte je to zas chudobné, tak to beží asi preto všelijako.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: žiadne šľapanie netreba, len raz stlačiť plyn na aktiváciu sytiča. Skontroluj to, o čom písal Jozef2, pravdepodobne sa ti neaktivuje sytič (alebo aktivuje, ale nie dobre) a našľapaním do plynového pedála len výrazne obohatíš zmes pred štartom akceleračnou pumpičkou a po štarte je to zas chudobné, tak to beží asi preto všelijako.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: pedál stačí stlačiť len raz. Skontroluj, či máš pred naštartovaním a jedným prešľapnutím plynového pedálu úplne uzavretú príveru (prípadne s malou medzerou).
-> minno: dotaz - favorit s karbecom - po naťahaní benzínu ručne pumpou sa mu nechce štartovať, musím pár krát našlapať pedálom a aj tak nič moc .. ty musíš tiež našlapať pedálom alebo chytá ?
-> minno: Tak karbec jsem kupoval na aukru a historii neznám je možný že si s ním už někdo hrál.. Je jasný že dotahuju šrouby s citem - tam je tušim nějakých 7 Nm.
Jo na ty opravy už jsem mu psal SZ.
Ještě mně napadlo že si od tchýně půjčím fáčko - a vyndám karbec a vyzkouším to :-)
Jo a ktomu štelování dorazu jak jsem pochopil potřebuješ tu podtlakovou serepetičku a šteluje se doraz při podtlaku. Hubou jsem cucal jako ďas - membrána se hýbala ale těch myslím 20 kPa fakt tlamou neodhadnu. Je fakt že bez toho jsem v řiti.
Nějakej nápad?
Jo na ty opravy už jsem mu psal SZ.
Ještě mně napadlo že si od tchýně půjčím fáčko - a vyndám karbec a vyzkouším to :-)
Jo a ktomu štelování dorazu jak jsem pochopil potřebuješ tu podtlakovou serepetičku a šteluje se doraz při podtlaku. Hubou jsem cucal jako ďas - membrána se hýbala ale těch myslím 20 kPa fakt tlamou neodhadnu. Je fakt že bez toho jsem v řiti.
Nějakej nápad?
-> Jozef2 11.01.15 14:37:15: kontrolka činnosti palivovej pumpy.
-> Kadelus 11.01.15 23:50:21: Holt smola, vadný nový plavák :( A po výmene mebrány sytiča s tiahlom si to našteľoval, ako som písal (veľká a malá medzera prívery)? Ak si to nešteľoval, tak od toho nemôžeš očakávať, že to bude správne fungovať. Nastavuje sa to týmto šróbom, viď. obrázok. Ten karburátor predtým, než sa dostal k tebe, fungoval? Možno už predtým bol rozosratý a treba ho teraz kompletne nastaviť. Ak sa na to necítiš, tak to zver skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
-> Kadelus 12.01.15 06:05:08: Stačí jeden otáznik. A tým to nebude, jedine ak by si mal moc dlhé šróby. A karburátor sa uťahuje s citom, nie na krv. Pozri uťahovací moment.
-> Kadelus 11.01.15 23:50:21: Holt smola, vadný nový plavák :( A po výmene mebrány sytiča s tiahlom si to našteľoval, ako som písal (veľká a malá medzera prívery)? Ak si to nešteľoval, tak od toho nemôžeš očakávať, že to bude správne fungovať. Nastavuje sa to týmto šróbom, viď. obrázok. Ten karburátor predtým, než sa dostal k tebe, fungoval? Možno už predtým bol rozosratý a treba ho teraz kompletne nastaviť. Ak sa na to necítiš, tak to zver skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
-> Kadelus 12.01.15 06:05:08: Stačí jeden otáznik. A tým to nebude, jedine ak by si mal moc dlhé šróby. A karburátor sa uťahuje s citom, nie na krv. Pozri uťahovací moment.
Tak mně napadlo, jestli by mi takováhle brykule nemohlo dělat to jak karburátor dotáhnu 3 imbusama k tý čína podložce - tak by se mohla prohybat jak se opře ten šroub o tělo sání ....
Prostě čím víc utáhnu karbec tím víc by to mohlo přisávat jinde....
?
Prostě čím víc utáhnu karbec tím víc by to mohlo přisávat jinde....
?
Tak jsem si dneska hrál zase s kerbecem (výměna plováku jelikož ten fungl nový od KK autodíly byl plný benzínu a výměna membrány k sitiči) a běží to uplně stejně nah..no.
Nastartuju - vyletí otáčky a zdechne. Vždyť jsem to nikterak nemohl rozes.at když jsem to jen čistil.....
A v tom návodu to je fakt složitý jako prase.
Nastartuju - vyletí otáčky a zdechne. Vždyť jsem to nikterak nemohl rozes.at když jsem to jen čistil.....
A v tom návodu to je fakt složitý jako prase.
-> minno: čo to máš za svetielko nad spínačkou?
-> Peckin: A domluvíme to? Stačí zapůjčit - naskenuju a náklady na poštovné tam i zpět uhradím. 

Tu příručku doma mám.
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. 

Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. 

Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. 
