-> gim: Můžeš ho táhnout pouze pokud platí součty maximálních hmotností na řidičáky, jinak ne... Tahle logika tam opravdu není, bohužel...
Prostě na řidičáky platí to, co tu psal -> StepaNoFUN: , kdy se vždy řeší maximální hmotnost soupravy:
Souprava 1 - auto a vozík společně max 3500 kg - B
Souprava 2 - auto do 3500 kg a vozík do 750 kg - B
Souprava 3 - auto a vozík společně max 4250 kg - B96
Souprava 4 - Vše ostatní - B+E
Pokud dodržím pravidla nahoře, můžu zapojit za auto jakýkoliv vlek, pokud jeho okamžitou hmotností nepřekročím maximální hmotnost přívěsného vozíku dané autem, které tahá.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> gim: o tom jsem nikdy neslyšel. Jako zní to logicky, ale logiku bych tady moc nehledal 

-> Jumbo: nebylo to trochu jinak? Kvůli převozu vozíků. Že když tě zastaví s prázdným vlekem, tak se řeší jeho pohotovostní hmotnost. Takže teoreticky můžeš táhnout i vlek na 2 tuny legálně, pokud váží třeba půl tuny. Ale jakmile tam budeš mít cokoliv naloženo, i kdyby jen pytel cementu, už se bere maximální hmotnost.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pokud řešíme řidíčák, je to vždy maximální hmotnost vleku a maximální hmotnost auta. Pro spojitelnost souprav je ale důležitá okamžitá hmotnost.
Tedy pokud mám auto s maximální hmotností 1500 kg, které má tažné na 750 kg bržděný vlek, můžu s Bčkem zapojit vlek o maximální hmotnotnosti 2000 kg, pokud okamžitá hmotnost nepřesáhne 750 kg.
Tedy pokud mám auto s maximální hmotností 1500 kg, které má tažné na 750 kg bržděný vlek, můžu s Bčkem zapojit vlek o maximální hmotnotnosti 2000 kg, pokud okamžitá hmotnost nepřesáhne 750 kg.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesně tak, u bržděnýho celková, u nedrženýho okmažitá, pokud vim..
-> Jumbo: To neni pravda. Pocita se celkova hmotnost brzdenyho privesu.
-> Bukaj: Tak ty můžeš za škodárnu dát klidně vlek s maximální hmotností 2000 kg bržděný, ale reálně nesmí mít s nákladem víc, než 750 kg...
-> Bukaj: To si pletou všichni... nevim, jestli je to aktuální, ale v český legislativě nastal celkem bordel, dřív to bylo jasný, navíc v jiných zemích to může být jinak.
-> Jumbo 30.09.19 08:25:02: Jo, vidíš, mně tato eventualita furt uniká - jelikož jezdím se škodovkou, která má maximální povolenou hmotnost přívěsu 750 brzděný a 400 nebrzděný, tak se mi ty těžší přívěsy furt míchaj na rozšíření (ř.p. či vozového parku...
)
Teď za 14 dní opět budu zazimovávat závlahy. Každý rok mám v půjčovně rezervovaný kompresor 750 Kg brzděný a ještě snad ani jednou mi nevyšlo, abych jezdil legálně
Vždy se objednaný kompresor porouchal ještě před vypůjčením, nebo nešel nastartovat při vyzvednutí, případně se porouchal "v akci" - takže nakonec jsem vždy jezdil buď s 900 kg brzděným, nebo 750 nebrzděným. Uvidíme, jak letos

Teď za 14 dní opět budu zazimovávat závlahy. Každý rok mám v půjčovně rezervovaný kompresor 750 Kg brzděný a ještě snad ani jednou mi nevyšlo, abych jezdil legálně

Vždy se objednaný kompresor porouchal ještě před vypůjčením, nebo nešel nastartovat při vyzvednutí, případně se porouchal "v akci" - takže nakonec jsem vždy jezdil buď s 900 kg brzděným, nebo 750 nebrzděným. Uvidíme, jak letos

-> Jumbo: Bukaj tu první část píše dobře. Vlek do 750kg se "nepočítá", takže opravdu můžeš mít soupravu 4250kg. Ale pokud bude ten vlek mít 800kg a dodávka 2750kg, tak už potřebuješ B+E (nebo rozšíření B96).
B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v § 80a, odst. 1, písmenech a) až e) zákona č. 361/2000 Sb., jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti: 1. nepřevyšující 750 kg; 2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo 3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v § 80a, odst. 1, písmenech a) až e) zákona č. 361/2000 Sb., jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti: 1. nepřevyšující 750 kg; 2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo 3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
-> Bukaj: špatně... Pokud je maximální hmotnost soupravy do 3500 kg, stačí ti Bčko...
-> Jarda: Ono je to už nějakou dobu v Evropě (i u nás) tak, že nebrzděný vlek do 750 Kg (maximální povolená hmotnost přívěsu) "jako by nebyl" - tzn můžeš jej legálně zapřáhnout za jakékoli tažné vozidlo (pokud to umožňuje), na které máš řidičák. Tedy například s "B" můžeš za dodávkou, která má 3,5 tuny, legálně zapřáhnout vlek do 750 kg (a tedy překročit 3,5 tuny i s Béčkem) a výsledná celková hmotnost soupravy může být až 4,25 t...
Naopak na všechny přívěsy nad 750 kg už potřebuješ rozšíření ŘP...

Naopak na všechny přívěsy nad 750 kg už potřebuješ rozšíření ŘP...
-> StepaNoFUN 21.09.19 14:38:47: mas samotne C a muzes vlek jen 750kg
no v mezinarodnim ridicaku je i na samotne B psanej vlek max.750kg


-> itchy: Jiste B+E Ti stačí. S tím smíš pak řídit cokoli do 3,5 tuny (tažný vozidlo) a můžeš za to zapřáhnout jakejkoli vlek, kterej smí to auto táhnout.
Edit: C bys potřeboval, pokud by (tažný) vozidlo mělo 3501kg a víc, C+E kdybys za to chtěl zapřáhnout vlek nad 750kg
Edit: C bys potřeboval, pokud by (tažný) vozidlo mělo 3501kg a víc, C+E kdybys za to chtěl zapřáhnout vlek nad 750kg
-> darabos: takze B + E by mi malo stacit? Nechce sa mi robit Ccko, nemam na to cas a v podstate aj zbytocne financie. Pockam ak bude auto asi zbehnem rovno do autoskoly, co a ako... Dakujem
-> itchy: presne, idem si robit aj ja B+E.
B96: "Vozidlá skupiny B doplnené prívesom s maximálnou prípustnou hmotnosťou presahujúcou 750 kg, kde maximálna prípustná hmotnosť tejto súpravy presahuje 3 500 kg, ale nepresahuje 4 250 kg“.
B96: "Vozidlá skupiny B doplnené prívesom s maximálnou prípustnou hmotnosťou presahujúcou 750 kg, kde maximálna prípustná hmotnosť tejto súpravy presahuje 3 500 kg, ale nepresahuje 4 250 kg“.
-> itchy: Vidím to na B+E, pokud píšeš celkovou asi 6600kg. B+E může být cokoli asi do 7,5 tuny nebo tak. Nebo se pletu? Pak začneš řešit, kolik máš na kouli, že tažný vozidlo musí mít nějakou hmotnost (poměr), mýtný...
-> Jumbo: Napsal jsi to správně. Do 18m se vejdeš - pokud není zmínka v návodu k vozidlu, že 8 metrovej přívěs, na jeho konci 2t ingot, není to pravý ořeechový pro stabilitu vozidla. (Že by to zakazoval)
-> Jumbo: Napsal jsi to správně. Do 18m se vejdeš - pokud není zmínka v návodu k vozidlu, že 8 metrovej přívěs, na jeho konci 2t ingot, není to pravý ořeechový pro stabilitu vozidla. (Že by to zakazoval)
-> StepaNoFUN: dakujem tak uz v tom mam jasno
-> itchy: na ridicak rozhoduje celkova hmotnost. Takze soucet celkovy vozejku a celkovy auta a musis se vejit do 3500kg, s B96 do 4250kg, pokud se jedna o vlek nad 750kg. Vlek do 750kg muzes tahat i s B klidne za dodavkou, ktera ma celkovou 3500kg.
Jedna sa mi o to ze chcem zainvestovat do voziku primarne urceneho do sadu cize 2 kubiky vody, ovocia, velka plocha na pripadny malotraktor, kosacku, ale prilezitostne by mi nevadilo, ze zhodim bocnice a odveziem na tom feldu alebo veterana.
Mozem poprosit otazku? Stale mi nikto nevie na B96 dat poriadnu odpoved. Od noveho roku mi hrozi Amarok kde je celkova nieco jemne cez 3t cize by som mohol vlek len do cca 500kg. Chcem si dorobit B96, ale kazdy hovori inak, hlavne to, ze celkovo s privesom nemozem mat aj tak cez 4230 kg. Moja otazka: dorobim si B96, tym padom mozem mat amarok plne nalozeny (cca 3100kg) + vozik do 3500kg? Cize celkovo 6600kg? Nemusim mat prazdne auto (co by bolo nieco kolo 2100kg so mnou ako soferom) a potom s vozikom dalsich 2100kg aby som sa zmestil do 4230? Dakujem
-> Jumbo: Se dívám, že jsem zapomněl poreferovat... Tak Yeti odvoz zvládl perfektně, DSG řadilo podobně, jak bych řadil já, žádné zbytečné řazení nahoru/dolů a celkově velká spokojenost. Super je to, že člvoěk nemusí přemýšlet, jestli pod kopcem podřazovat, dávat si pozor na rozjezdy atd., protože to DSG to prostě hlídá za něj...
Ale měl bych dotaz, je nějaké omezení na délku přívěsu? Potřeboval bych za Yetiho zaháknout "vozíček" s ložnou plochou 6 metrů, našel jsem jenom:
VYHLÁŠKA
ze dne 20. září 2018
o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel
§ 7
Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav
(1) Rozměry vozidel a jízdních souprav včetně nákladu, jejichž překročení ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, a jejich hodnoty jsou
...
c)
délka, která činí u
...
7. jízdní soupravy motorového vozidla s jedním přívěsem ˙ 18,75 m
Ale měl bych dotaz, je nějaké omezení na délku přívěsu? Potřeboval bych za Yetiho zaháknout "vozíček" s ložnou plochou 6 metrů, našel jsem jenom:
VYHLÁŠKA
ze dne 20. září 2018
o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel
§ 7
Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav
(1) Rozměry vozidel a jízdních souprav včetně nákladu, jejichž překročení ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, a jejich hodnoty jsou
...
c)
délka, která činí u
...
7. jízdní soupravy motorového vozidla s jedním přívěsem ˙ 18,75 m
-> Jirik_Tuňák1983: Zatím jsem tahal max cca 600 kg, ale jak píše -> Nwkt: , DSG si při rozjezdu "váží" celou soupravu a podle toho řadí, brzdí motorem a všechno okolo. Taky kontroluje osvětlení vleku, vypíná parkováky a mnoho dalšího...
Jinak jsem hledal zkušensoti ještě před nákupem a v GB s těmahle DSG tahají velké karavany bez stížností...
Edit: Za 3 týdny asi povezu Formana (1500 kg vlek), tak pak poreferuju...
Jinak jsem hledal zkušensoti ještě před nákupem a v GB s těmahle DSG tahají velké karavany bez stížností...
Edit: Za 3 týdny asi povezu Formana (1500 kg vlek), tak pak poreferuju...
-> Jirik_Tuňák1983: Jak by se na to tvářila? S origo tažným o tom vozejku ví 

-> Jumbo 10.05.19 12:10:21: Jak se na to tváří to DSG?
Tak B96 dnes hotovo, investice 3200 Kč (2500 autoškola + 700 zkouška), časově necelé 4 hodiny i s cestama. V pondělí 2 hoďky motání s vlekem, já dohromady asi 30 minut, bylo nás tam víc, jenom aby se ujistil, že s vlekem umím, dneska slabá hodina zkouška i s čekáním na komisaře, já zase asi 30 minut aktivně, jinak čekání. Zkouška pohoda: odpojit vlek, couvnout s autem vedle, pak couvnout k vleku podle pokynů instruktora a vlek znovu zapojit, pak "podélné parkování", tedy na plácku zastavit pravou stranou vleku a auta na čáru a couváním si čáru dostat na levou stranu soupravy, pak jízda po Brně a nakonec couvání s vlekem kolmo na místo, kde parkuje, žádné velké stresy. Teď už jenom nechat zapsat do řidičáku a můžu za Yetiho vesele vlek s papírovou maximálkou až 2150 kg... Víc nikdy potřebovat nebudu...
-> Mr._Nosferatu 12.03.19 13:39:36: ano něco takovýho, hlavní podmínkou je aktivní brždění vleku (vzduch) 

-> hans1: Píčoviny to jsou všechno. Když si představím že bych mohl sednout do 40 tunovýho kamionu a jet do Chorvatska tak se musím smát, to by asi dopadlo hůř než v tý Plzni jak tu někdo dával fotky



-> Mr._Nosferatu 11.03.19 14:08:19: No C jsem měl a dělal jsem B+E protože jsem nevěděl jaký je tam cenový rozdíl
Stejně je to totální pičovina že můžeš řídit 24tunovou tatru s 750kg přívěsem a nemůžeš řídit 3,5t dodávku a 3,5t vlek


-> bouchy: To na co odkazuješ je nějaké historické vyjádření ze dne 16.10.2006, ty paragrafy už v zákoně ani nejsou...
-> StepaNoFUN 11.03.19 15:19:07: Já měl za to, že čím kratší přesah, tím míň - viz "aférka" s citigem, který nemohlo mít tažný, i když by to nějakejch 400 utáhlo.
-> Jumbo: "Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. " zdroj: ridicske-prukazy.info/rid icske-opravneni-skupin-B-F -rizeni-jizdnich-souprav.h tml To čumim...ačkoli max hmotnosr přívěsu samotnýho se u BE málokdy uvádí (se ví, že ne 10 tun a víc...) - všeude píšou minimum "nad".
-> Jumbo: "Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. " zdroj: ridicske-prukazy.info/rid icske-opravneni-skupin-B-F -rizeni-jizdnich-souprav.h tml To čumim...ačkoli max hmotnosr přívěsu samotnýho se u BE málokdy uvádí (se ví, že ne 10 tun a víc...) - všeude píšou minimum "nad".
-> Mr._Nosferatu: 361/2000
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg,
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12000 kg, složené
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3500 kg,
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg,
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12000 kg, složené
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3500 kg,
-> Jumbo: Proč ? když je celková auta 3500kg furt platí B
-> Mr._Nosferatu: To co popisuješ je C1+E, ne?
-> Jarda/felda: Myslíš tyto ? Auto 3,5t a tažný 5t ? Nebo klasický dodávkový tahač návěsu ?
www.autoscout24.cz/nabidk y/-471cf249-d6d9-49b0-a799 -ed82b26c66a6?utm_medium.. .
www.autoscout24.cz/nabidk y/-471cf249-d6d9-49b0-a799 -ed82b26c66a6?utm_medium.. .
-> Jarda/felda: Jak to myslíš?
-> Jumbo 11.03.19 14:20:16: na B+E můžeš jít teoreticky i výš pokud splníš určitý podmínky
-> MB_CML: Právě že B96 je platné v celé EU, takže pohoda... A pro mě bude asi nakonec stačit a bude to levněji a bez nervů...
-> George88: Karosa jede 100. Furt. :-D Ale já jsem posranej, takže po II-III třídách jedu pomalu. Leoš už je zvyklej a valí ho i tam...
Ono s karavanem to taky není žádnej hit. Povolenejch 80 mě nezajímá, ale jak je silnice trochu rozbitá, tak si vevnitř při vyšší rychlosti uděláš takový slosování, že to opravdu nechceš...
Ten Custom stál 550tis. bez DPH... Osobní verze(v rozumný výbavě) počítej o 100k vejš.
Ono s karavanem to taky není žádnej hit. Povolenejch 80 mě nezajímá, ale jak je silnice trochu rozbitá, tak si vevnitř při vyšší rychlosti uděláš takový slosování, že to opravdu nechceš...
Ten Custom stál 550tis. bez DPH... Osobní verze(v rozumný výbavě) počítej o 100k vejš.
-> StepaNoFUN: osobák, nebo i ta dodávka je taky rychlejší. já to teď mazal Brno-Plzeň a z5 s autem na podvalu po dálnici 110-120km/h, což bys s busem nemohl. i to manévrování někde po dvojkách, trojkách musí být s busem vcelku nepříjemný..
edit: to máš pravdu. nikdo neprodává hezkej bus za pár korun :)
za mě, než vrazit 800K+ do nový octy/supa v combi, bych šel do toho sharana, vita, 8007 jak radil vhml
edit: to máš pravdu. nikdo neprodává hezkej bus za pár korun :)
za mě, než vrazit 800K+ do nový octy/supa v combi, bych šel do toho sharana, vita, 8007 jak radil vhml
-> George88: Navíc pokud koupíš nějakou karosu (byť přetypovanou a upravenou, tak počítej s tím, že do ní dalších 200 (pokud máš kamarády, který to nekdy dělali, pokud ne tak i víc) zahučíš, protože zjistíš, že je to za poločasem rozpadu. A i když si to vyřežeš a vyvaříš sám, tak natáhnout na to ten plech není úplně p*del.... ;-)
-> George88: Tak to je pravda... Nicméně ten Transit mi v 3místný verzi (ale zase servisní auto s plným vybavením) stojí na dvoře, proto vím, o čem mluvím. ;-)
Teď jsme řešili, že asi pojedem v létě do kopřivnice na závody. Když jsme spočítali náklady na Karosu 7XX která je jako obytňák i přepravník auta, tak jsmem prohlásil, že radši vezmem servisí dodávku a karavan a octávku s podvalem. Na naftu jsme na tom pořád líp a komfort prakticky stejnej.
Teď jsme řešili, že asi pojedem v létě do kopřivnice na závody. Když jsme spočítali náklady na Karosu 7XX která je jako obytňák i přepravník auta, tak jsmem prohlásil, že radši vezmem servisí dodávku a karavan a octávku s podvalem. Na naftu jsme na tom pořád líp a komfort prakticky stejnej.
-> StepaNoFUN: ve finále za ty prachy, se už nechá koupit obytnej bus.. :D sice servis a veškerý náklady(nafta,dálnice,gum
y..) jsou už jinde, ale když už, tak už.. :D
-> George88: Transit Custom L2H1 (2.0 EcoBlue) má na tažný 2650 kg...
Teda pokud nechceš automat... Tam je to bída s nouzí....
Vejška je 2m, se sklopnou zahrádkou 2,04, se zvednutou sklopnou zahrádkou 2,13... Takže to i do obchoďáku zajede...
Teda pokud nechceš automat... Tam je to bída s nouzí....
Vejška je 2m, se sklopnou zahrádkou 2,04, se zvednutou sklopnou zahrádkou 2,13... Takže to i do obchoďáku zajede...
-> StepaNoFUN: jenže do toho nic nedám.. :D
tady píšou 1600kg, tak já nevím.. autonoto.cz/katalog/.../s koda-octavia-combi-1-8-tsi -4x4-greentech-scout
zatim si vystačíme s L1H1 kde máme všechny věci a druhý auto tahám za E39..
darabos: my začínaly s omegou v combiku. jako dá se, ale pak dáváš věci do závoďáka, a to prostě nechceš..
tady píšou 1600kg, tak já nevím.. autonoto.cz/katalog/.../s koda-octavia-combi-1-8-tsi -4x4-greentech-scout
zatim si vystačíme s L1H1 kde máme všechny věci a druhý auto tahám za E39..
darabos: my začínaly s omegou v combiku. jako dá se, ale pak dáváš věci do závoďáka, a to prostě nechceš..
-> vhml: tak az tak vazne to pretekanie neberem, teraz mam passata a zmestili sme sa vzdy a kamos, s ktorym jazdime 90% spolu ma prerobeny VW transporter na servisny vuz 

-> darabos 11.03.19 21:58:31: doporučuju Sharana, protože s těmahle kombíkama sice odtáhneš auto, ale nic jinýho. Kam dáš dalších 10 kol, stany, bedny....
-> George88: teraz hladam prave auto, aj na tahanie zavodaka, a Octavia III combi 4x4 tdi 110kw+ ma 2000kg do 12%, Suberb III combi Tdi 2000kg, 4x4 2200kg
Edit: Passat Variant B8 tdi tiez 2000kg, 4x4 / alltrack 2200kg
Edit: Passat Variant B8 tdi tiez 2000kg, 4x4 / alltrack 2200kg
-> George88: Kia Sorento automat 3500kg na tažný. ;-)
Tak OIII Scout 2000Kg. Už si kulový pamatuju. Ale vím, že jsem říkal, že to je na dlouhou prdel docela dost. ;-) eshop.skoda-auto.com/cz/. ../tazne-zarizeni-octavia- iii-scout-5e9092155x
Tak OIII Scout 2000Kg. Už si kulový pamatuju. Ale vím, že jsem říkal, že to je na dlouhou prdel docela dost. ;-) eshop.skoda-auto.com/cz/. ../tazne-zarizeni-octavia- iii-scout-5e9092155x
-> George88 11.03.19 21:51:10: tiguan ve 4kole má taky 2500.