Fiat a talianske autá

prohledat
2214 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.04.2017 do 19.09.2025, založil/a minno
řadit dle data
16:51:11
19.09.2025
minno
-> Jakub05 19.09.25 13:04:04: Mne to našťastie (klop klop) nikde nekape a všetko funguje ako má. Únik oleja som mal za celú dobu len mierne okolo ventildekla pred 7 rokmi, ale od výmeny tesnenia OK.
Pozerám, že tú vodnú trubku od pumpy máš celkom peknú. Ja som ju pred rokom menil, bola už z konca nahnilá.
Holomotor je inak (okrem bežnej údržby) bez zásahu, funguje perfektne.

Tesnenie pod hlavou som si dal u bratoveho Punta 10 rokov dozadu.

Áno, ten tech. benzín v uchu a silná bolesť bola pri vysprávke spodku Punta.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 19.09.2025 16:51:11
upraveno 1x, naposled 19.09.2025 16:52:13
14:47:22
19.09.2025
Jakub05
14:46:40
19.09.2025
Jakub05
V únoru 25 kroužky, GO hlavy, rozvody
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jakub05 vložen 19.09.2025 14:46:40
13:04:04
19.09.2025
Jakub05
-> minno: Tedy malá ochutnávka, gufero na klice pod rozvodama. Jako kámen tvrdé, už byla tu a tam loužička pod autem.

Edit - to byla ta akce s uchem plněným benzínem?
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jakub05 vložen 19.09.2025 13:04:04
upraveno 1x, naposled 19.09.2025 13:09:29
13:01:27
19.09.2025
Jakub05
-> palinator: To myslím, že i bez návštěvy3
12:42:33
19.09.2025
minno
-> Jakub05 19.09.25 09:37:53: Chcelo by to aspoň nejaké foto z prác1
Ja som tento rok pod Puntom strávil priebežne asi mesiac voľného času odhrdzovaním náprav a detailov, ale už som si povedal, že budúci rok sa podvozku nechytám3 Ale možno sa to zas zvrtne.
12:30:21
19.09.2025
palinator
-> Jakub05:
Nechceš se stavit? Budeš mít na čtvrt roku co dělat... 3
12:13:33
19.09.2025
Jakub05
-> Sita: Jo, kdyby to bylo hezky hnuté, tak jo. Nejhorší je, že to auto v podstatě nepotřebuju, tak si vymýšlím pochybná použití, jako auto na zimu, kádrová rezerva a podobné blbosti abych si to patlání sám před sebou nějak obhájil. A když si přestanu lhát do kapsy, tak si prostě přiznám, že mě baví to vrtání se v tom, což na Oktávce, Citigo ani na motorce není skoro potřeba, Transita mám tak nějak opraveného, stodvácou jezdím minimálně a fichtl kupodivu už taky tolik nezlobí.1
12:07:27
19.09.2025
Sita
-> Jakub05 19.09.25 11:59:12: ja jsem v ty situaci teed ale zas - Peu206. Koupilo se to kvuli nejstarsimu synovi, chvili to pojezdil, auto je vpodstate plne funkcni (blbnou akorat mikrospinace v zamcich), ale druhej syn ho trochu poladil o svodidla. Shnily to auto neni, takze to jeste asi vyznam ma, ale nema to ABS, takze verejnej wintercar z toho stejne nebude, nema to kouli... takze spis by z toho mohla bejt pojizdna dilna nebo tak neco... Kdyby to naboural vic, uz to mohlo bejt pryc 1
upraveno 3x, naposled 19.09.2025 12:08:43
11:59:12
19.09.2025
Jakub05
No a Puntu toho ještě ke všemu půlka nefunguje3 Někdo jezdí holt na dovolenou k moři, já do garáže. Taky se tam leží.
11:49:33
19.09.2025
Sita
-> Jakub05 19.09.25 10:42:11: tak to je vazny. Ja jsem v podobny situaci pred 10 rokama odkladal odvoz Ford KA na vrakoviste, porad jsem si rikal, ze motor slape slusne, (skoro) vsechno funguje, takze by se to mohlo vyvarit a jeste s tim pojezdit, ale pak jsem si na to nedokazal najit cas, jednoho dne jsem to odvezl do srotu a byl klid...
11:39:37
19.09.2025
11mAjA11
možná syllogomanie..1
10:42:11
19.09.2025
Jakub05
-> Sita: Právě že koupilo.
10:11:26
19.09.2025
Sita
-> Jakub05 19.09.25 09:37:53: aby se mohla urcit presnejsi diagnoza, tak musis rict, jestli to citigo se koupilo nebo ne 1
upraveno 1x, naposled 19.09.2025 10:11:47
09:37:53
19.09.2025
Jakub05
Tak jsem myslel, že když se ženě koupí Citigo, Punto půjde do šmelcu, protože rychlost rozpadu poslední dobou byla vyšší než ochota to věčně opravovat. A jak to dopadlo? Zase se pod tím válím, servo je na repasu, myju zevnitř kola.

Neni na to nějaká diagnóza, že bych se začal léčit?
06:07:44
02.09.2025
11mAjA11
dá sa , nedá sa, dá sa pražákom 1 2
19:18:37
01.09.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 01.09.25 18:01:10: Ja moc na Bravo uletený nie som, ale tak áno, dá sa3
18:01:10
01.09.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 01.09.25 12:34:44: Ale stejně si říkám, jak krásný auto v tom roce 2007 vypustili na trh, že? Končilo to tuším 2014 v IT a do 2016 to jelo ještě někde licenčně v Turecku nebo kde.
Stěrač už mám otočený. 1
upraveno 1x, naposled 01.09.2025 18:01:21
12:34:44
01.09.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983: 3 aspoň sranda.
Stanú sa aj mne občas podobné trapasy1
12:28:04
01.09.2025
Jirik_Tuňák1983
Dite všichni do prdele. 3 3 3
11:48:01
01.09.2025
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: jeste ze nas mas :)
11:45:26
01.09.2025
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: 3
11:43:32
01.09.2025
Jirik_Tuňák1983
Hele, já ho dal fakt opačně. 3
Ale za to může žena, páč jak ten původní praskl, tak ho dala ručně zpět na sklo, ale na opačnou stranu.3 To jsem ale debil. 3 Pak je tedy opačně prohnutý, než jsem myslel.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 01.09.2025 11:43:32
11:39:52
01.09.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 01.09.25 10:17:27: Ale tohle je Punto a celou dobu twl říkám, že se jen měnilo ramínko a je na stejném místě.
upraveno 1x, naposled 01.09.2025 11:40:55
10:17:27
01.09.2025
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Seš si jistej?
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Syny vložen 01.09.2025 10:17:27
10:06:44
01.09.2025
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2: -> Milan 136: Ne, vyměnil jsem jen ramínko a to je tvarované doprava. S motorem jsem nic nedělal. Bral jsem originál.
08:41:18
01.09.2025
Milan 136
-> saskyn2 01.09.25 08:37:39: Podle tohohle to vypadá, že ho dal naopak no1
08:37:39
01.09.2025
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: A nemá být teda vlevo? Některý auta to tak maji.
07:31:12
01.09.2025
Jirik_Tuňák1983
Ženě praskl zadní stěrač. Roztrhla se ta kovová vložka, protože ramínko je jinak plastové. Motor normálně jede. Usadil jsem nový stěrač do stejné polohy a on nestírá zprava doleva, ale zůstane vpravo a stírá dolů. Setkal jste se někdo s něčím podobným třeba i u jiné značky? Zjistila to dnes ráno, takže jsem ještě nic nerozebíral. Odstrojení zadních dveří se ale nejspíše nevyhnu. Doběh naprázdno fungoval normálně, takže jsem neměl důvod to zkoumat.
upraveno 1x, naposled 01.09.2025 07:32:13
10:24:18
25.08.2025
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Koukám po něm už nějakou dobu, ale musel bych nejdřív prodat současný povoz a na to jsem línej...
20:20:24
24.08.2025
Jirik_Tuňák1983
Nebo. Jako byl jsem skeptický, co jsem to vyfasoval jako služební na jednu jízdu, ale nečekal jsem, jak moc dobré auto to je. Hlavně to šlo koupit s 1,6 a 2,0 Multijet nebo 1.4 T-Jet. Popř. atmo 1.4. Teď ty PSA recykláty jdou jen s 1.2 tříválec nebo 1.5 HDI.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 24.08.2025 20:20:24
upraveno 3x, naposled 24.08.2025 22:20:03
20:19:46
24.08.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Klubko_ 24.08.25 20:14:21: Ale chce to ty poslední modely. Ty jak měly skleněná pátá vrata až po znak.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 24.08.2025 20:19:46
20:14:21
24.08.2025
Klubko_
-> Jirik_Tuňák1983: jsem to prohnal bazosem a vyskočilo to na mě jak karavan 9 auto.bazos.cz/inzerat/... /obytny-vuz-fiat-doblo-min i-caravan-r2017.php
19:47:53
24.08.2025
Jirik_Tuňák1983
Tuleto.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 24.08.2025 19:47:53
19:44:39
24.08.2025
Jirik_Tuňák1983
V pátek jsem jel s posledním Fiatem Dobló v osobní verzi. Najeto to má asi 22 000 km. 1.6 deasel a musím říct, že to není vůbec blbé auto. Je to ještě model před tím aktuálně vyráběným, který je vlastně Rifter/Berlingo. Jak to má vzadu ten víceprvek, tak se to i pěkně vodí, překvapilo přesné řazení a skvělý výhled. Se starým jsem nikdy nejel, ale tohle se mi líbí.
11:22:55
28.06.2025
Jirik_Tuňák1983
Zadní u ženy vozíku. Jen nechápu, jak může být jedna pružina netknutá a druhá mít očividné kazy v místě lomu. To neběží ve fabrice (Sachs) nějaká výstupní kontrola?
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 28.06.2025 11:22:55
upraveno 2x, naposled 28.06.2025 19:00:34
22:07:21
11.06.2025
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.25 19:31:20: -> Matthes, záškodník z TechWebu 11.06.25 19:52:39: Ja jezdim spis couracky, okresky... Dalnici taky, ale spis kratsi useky (2-3 sjezdy). Dalky vyjmecne, ale kdyz uz tak zase fakt dalky. Ale je pravda, ze pomalu s tim nejezdim a to auto ma neustale 3t a vic.
20:10:50
11.06.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.25 19:23:52: Je to Punto 2 FL, 2007. Je to v podstate auto rodičov, ale ja ho servisujem + ja ich na ňom vozím, otec to šoféruje len 1-2x týždenne na nákup, občas k lekárovi a tak. A občasne auto využívam aj ja, aby nestálo.
Rovnaké brzdy sa montovali na malé Fiaty čo som tak zisťoval už minimálne od starého Cinquecenta.
Všetko by bolo OK, len ten rozmer kotúča neodhadli3
Ale aspoň je to lacné. A aspoň zadné brzdy sú bezúdržbové a vydržia hodne. Menil som ich pred 3 rokmi komplet za nové v podstate len pre hodne zlý vizuálny stav (korózia), ale technicky im nič nebolo.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 11.06.2025 20:10:50
upraveno 2x, naposled 11.06.2025 20:12:47
19:52:39
11.06.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN 11.06.25 19:28:46: No ale jezdis furt nalozenej. Ja vicemene bez zateze (spis vozim objem)... A mam najeto 90 000 s origo brzdama a deskm zbejva tak 6 mm.
19:31:20
11.06.2025
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 11.06.25 19:28:46: My jezdíme v podstatě jen dálnicu. 7 Takže brzdy šetříš, ale zase je i vobrzdíš.
upraveno 1x, naposled 11.06.2025 19:31:56
19:28:46
11.06.2025
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.25 19:23:52: Asi neumim jezdit. Na Transitu mam maximum 40tis. na desky. Kotouce davam kazdy druhy desky (ty kotouce se strasne blbe menej, protoze jsou jak na S120 - pod nabojem).
19:23:52
11.06.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 11.06.25 17:47:31: Ale to je nějaké starší Punto, nie? Druhá generace? Divná konstrukce brzd, ale beztak bude výrobce těch třmenů nějaký běžný výrobce.
Ženy Fiat Bravo 2009 - tam jsem dělal předky v cca 60 000 km, destičky by stačily ve 118 000 km, protože kotouče byly OK. Dal jsem ale obojí, já nějak nehovím výměně jen části. Zadky jsem dělal někdy ve 3/4 aktuálního nájezdu. Obecně ta malá auta mají kotouče a desky s menší vydrží, kdežto větší nebo dražší auta, tam brzdy vydrží klidně 2 až 3 násobek stejného najezdu. Mimochodem, táta na bývalém P207, tak předky taky cca 60 000 km. O víkendu budu dělat brzdy na své P807 a jsou tam ještě původní kotouče (194 000 km).
upraveno 2x, naposled 11.06.2025 19:25:19
17:47:31
11.06.2025
minno
Stav 10/2024. Toto na fotke je 100% plocha platničky :( Blbo vymyslené.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 11.06.2025 17:47:31
17:42:03
11.06.2025
minno
Vidím tam ale dosť zásadný problém hlavne v konštrukcii. Na všetkých iných autách sú platničky zarovno s okrajom kotúča, len na Fiate musí kotúč vyčnievať 3 mm za platničku3
A tak to chytí hneď hranu aj za nova a už to ide...
Skúšal som aj iné kombinácie, rozmerovo je to vždy rovnaké.
Skúsim dať nové kotúče stiahnuť na priemere, aby to bolo zarovno, čo to povie na výdrž...
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 11.06.2025 17:42:03
upraveno 1x, naposled 11.06.2025 17:50:40
17:34:34
11.06.2025
minno
Nj, tak kotúče na Punte si po 3. rokoch a 22 tkm dám pred STK zas a znova10 Bude štvrtá sada za posledných 80 tkm3
A to som myslel, že tentoraz sú na tom ešte dobre... z vonkajšej strany OK, no zozadu KO.
Nedávno tu bola diskusia o výdrži kotúčov.
Na tomto aute to nevydrží nikdy viac ako 3 roky.
Auto jazdí málo - prevažne krátke trasy, stojí vonku na asfalte. A počasie je, aké je.
Ale strážim si to, auto nestojí nikdy dlhšie ako 3-4 dni a snažím sa ho vždy prebehnúť aj ďalej a hlavne po dažďoch, kedy to chytí líšku, vybrzdiť intenzívnejším brzdením...
Očividne márna snaha a aj tak to ide do kytek. Resp. bez "hlídania" a ponechania len tak na osud by boli KO do roka.
zvětšit Fiat a talianske autá - obrázek od minno vložen 11.06.2025 17:34:34
upraveno 1x, naposled 11.06.2025 17:34:44
08:38:53
17.05.2025
Jirik_Tuňák1983
01:16:37
29.03.2025
Jirik_Tuňák1983
-> 11mAjA11 28.03.25 19:41:04: Takhle HDI nefunguje.
19:41:04
28.03.2025
11mAjA11
Třeba u CR motoru Hjonde, aktuální soudobé výroby "moderní" VLTP normy emisní, sme museli ECU řízení tepelného vodohospodářství preprogramovavat, aby se termostaty otevíraly dříve, kvůli lokálnímu přehřívání mezi vložkami (vložky zdatně praskají) to nejvíce vznikalo hlavně tedy při regeneračních procesech DPF..třeba se to HDi chová lokálně kolem vložek podobně..
12:52:48
26.03.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 26.03.25 12:44:35: Víš co je zajímavé? Že u naftového pažuta má originální termostat 83 stupňů otevření. Proč má takhle nízko, když benzíny mívají třá 88 apod.? Umí mi to někdo vysvětlit? Bylo mi divné, proč nemám na displeji dílky na 90ce, tak jsem to dal na diag. a za jízdy skutečně otevřel v 83 a ty držel. Maximálně když bylo chladno a jel jsem na volnoběh z kopce, tak to kleslo na 81 plus mínus, ale jinak držel celou cestu správnou teplotu kolem těchto hodnot.
upraveno 1x, naposled 26.03.2025 12:53:02
12:45:53
26.03.2025
Bukaj
-> Nwkt 25.03.25 23:19:26: jednak občas při servisu kontroluju měřené hodnoty a hlavně by to v zimě hrozně blbě topilo - proto jsem ten termostat prve měnil...3
Extreme Tyres