skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
12:44:35
26.03.2025
26.03.2025

minno
-> Nwkt 25.03.25 23:19:26: U VW ešte skúsenosť nemám, ale u Fiata ukazuje teplomer strednú polohu ("88 °C") cca od 80 do 100 st. a keď je termostat OK, ručička sa po zahriatí motora nepohne z tejto polohy, či je zima, alebo leto. A keď už termostat začne dosluhovať, teplota podľa diagnostiky nestúpne na viac ako 82-83°C a pri malej záťaži, alebo ak dám dole nohu z plynu, tak klesne na 78-79°, a to sa už prejaví aj klesnutím ručičky budíka o 1 dielik.
23:19:26
25.03.2025
25.03.2025

Nwkt
-> Bukaj: A jak víš, že u tý caddy funguje? Když budík vody kecá
21:52:40
25.03.2025
25.03.2025

Bukaj
Na Volvu asi termostat funguje, jak má, ale jak je tam dlouho, to netuším. Na Caddyně jsem ho měnil a po výměně jsem zjistil, že propouští (blbě dosedal talířek nového termostatu - Wahler). Tak jsem ho šel reklamovat a rovnou koupil nějaký noname, co měli skladem (Kamoka nebo nějaká taková "značka") - ten funguje už dva roky snad OK. A u škodovek jsem měl problém snad jen u 130LPG, když jsem používal originál 80°C termostaty (Wahler - made in W. Germany - tedy originál původní výroby). Pak jsem přešel na origo Wahler pro Favorita (88°C) a ten je tam už asi 4. rok a furt funguje.
Ale u 130LPG není divu, že mi termostaty odcházely - to byly třeba dva studené starty denně (asi tak 500 ročně) a nájezd kolem 40 tisíc - to dobově většina škodovek měla na 5 let života - a navíc v zimě se tehdá moc nejezdilo, takže termostat nedostával takové šoky...
Ale u 130LPG není divu, že mi termostaty odcházely - to byly třeba dva studené starty denně (asi tak 500 ročně) a nájezd kolem 40 tisíc - to dobově většina škodovek měla na 5 let života - a navíc v zimě se tehdá moc nejezdilo, takže termostat nedostával takové šoky...
20:23:50
25.03.2025
25.03.2025

Jirik_Tuňák1983
-> minno 25.03.25 19:57:56: Já jsem právě měnil termostat na novějším autě jen 1x v životě. Na škodovce každou chvíli. 

19:57:56
25.03.2025
25.03.2025

minno
-> Jirik_Tuňák1983: Možné je všetko. Ja len infomujem o mojej skúsenosti.
19:25:33
25.03.2025
25.03.2025

Jirik_Tuňák1983
-> minno 25.03.25 18:01:28: Já bych to zase povedal. To, že jsi ty měl problém, neznamená, že je na místě to paušalizovat.
18:01:28
25.03.2025
25.03.2025

minno
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.25 15:51:27: Ani by som nepovedal. Auto má 140 tkm a už je tam 3. termostat. Prvýkrát som ho menil pri 89 tkm a určite už nefungoval úplne ok (teplota padala) minimálne od cca 62 tkm, odkedy je auto v rodine.
17:32:27
25.03.2025
25.03.2025

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 25.03.25 15:55:52: Tule jsem kukal na Pažutovo. Ten je tam od roku 2013 a 189 000 km. Furt otevírá při správné teplotě. Až přijde čas výměny, tak to bude teprve laborace. Volvo má původní 18 let a 133 000 km. Ženy Fiat z 2009 má už nový, ale ne kůly nefunkčnosti, nýbrž kůly domku před modifikací, který byl kovový a udělala se dírka na nátrubku pro hadici a kapal. Nový originál už je řešený jinak.
15:55:52
25.03.2025
25.03.2025

Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.25 15:51:27: To teda. Přitom nepoužívají žádný shit značky.
15:51:27
25.03.2025
25.03.2025

Jirik_Tuňák1983
-> minno 25.03.25 11:44:01: Je to strašný. Ty první z fabriky vydrží nejdéle.
11:44:01
25.03.2025
25.03.2025

minno
-> Bukaj: Nj, to potvrdzuje moju teóriu o životnosti tých termostatov.
Wahler aj Calorstat Vernet +/- to isté.
Wahler aj Calorstat Vernet +/- to isté.
15:27:26
24.03.2025
24.03.2025

Bukaj
-> minno: Když jsem měl ještě se 130LPG velké roční nájezdy, tak jsem měnil termostat před každou zimou - jakmile padly na podzim teploty, tak auto hůř topilo a budík ukazoval 70°C - takže životnost termostatu tak 40 tisíc...
11:52:36
24.03.2025
24.03.2025

minno
Termostaty klasickej koncepcie vždy vydržia určitý čas a potom kľaknú...
Na Punte teraz výmena po cca 50 tkm (7 rokov
). Motor sa dlho ohrieval a začala padať teplota... Klasika.
Po výmene teplota konečne zas OK.
Teraz som pozeral do denníčka ešte od škodovky a tam mi to tiež vydržalo naposledy 59 tkm. a rovnaké príznaky. Obdobie predtým zakaždým podobý nájazd a termostat na výmenu.
Na Punte teraz výmena po cca 50 tkm (7 rokov

Po výmene teplota konečne zas OK.
Teraz som pozeral do denníčka ešte od škodovky a tam mi to tiež vydržalo naposledy 59 tkm. a rovnaké príznaky. Obdobie predtým zakaždým podobý nájazd a termostat na výmenu.
18:50:17
13.02.2025
13.02.2025

Milan 136
-> palinator 13.02.25 18:02:52: No ty s čerpadlem mají R744
18:45:55
13.02.2025
13.02.2025

palinator
-> StepaNoFUN:
Ne, ono to totiž nemusí vždycky dávat smysl.
Ne, ono to totiž nemusí vždycky dávat smysl.
18:37:17
13.02.2025
13.02.2025

StepaNoFUN
-> palinator 13.02.25 18:02:52: ono to nema TC v zakladu? :-O
18:02:52
13.02.2025
13.02.2025

palinator
-> Milan 136:
A říkám že všechny nebo ty s TČ?
A říkám že všechny nebo ty s TČ?

17:02:40
13.02.2025
13.02.2025

Milan 136
-> palinator 13.02.25 12:37:05: Pokud se nepletu tak je to jak říkáš.
12:37:05
13.02.2025
13.02.2025

palinator
-> Milan 136:
To CO2 v Enyaqu mají všechny a nebo jen ty s TČ?
To CO2 v Enyaqu mají všechny a nebo jen ty s TČ?
18:03:09
12.02.2025
12.02.2025

Milan 136
-> Nwkt 12.02.25 17:52:07: Tak takový tlaky tam jsou klidně i za provozu. Ale na stavu co píšeš stačí často zlomek tlaku na projev závady.
Ale to není nic proti tlaku CO2 v Enyaqu.
Ale to není nic proti tlaku CO2 v Enyaqu.
17:52:07
12.02.2025
12.02.2025

Nwkt
-> Milan 136: Ty kokso, když občas vidím jak to je všechno zhnilý tak to musí pukat celý auto ne 

10:18:27
12.02.2025
12.02.2025

Milan 136
-> Jakub05 12.02.25 10:05:08: Na tohle máme formovací plyn. 95 % dusíku a 5% vodíku. Tlakuju 15 až 20 barů. Mělo by to vydržet i 30, ale to už se bojím 

10:05:08
12.02.2025
12.02.2025

Jakub05
Nevíte někdo, čím a na jaký tlak napustit klimu (R134) pro zkoušku těsnosti? Přijde mi škoda tam rvát chladivo, naposledy nevydrželo do druhého dne. Pokud se mi to podaří utěsnit, počítám s výměnou vysoušeče před finálním naplněním chladivem.
Jde mi hlavně o to, abych do okruhu nezanesl nějaké nežádoucí svinstvo.
Jde mi hlavně o to, abych do okruhu nezanesl nějaké nežádoucí svinstvo.
11:30:21
25.11.2024
25.11.2024

vhml
-> gim 24.11.24 09:42:49: no ale pokud auto ma noty na 3.5 tak ti to stejne nic neresi
09:32:29
25.11.2024
25.11.2024

Pavel P@nkáč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak i s alternativním pohonem...
www.garaz.cz/clanek/blog- v-cesku-jde-ridit-auto-nad -35-tuny-i-s-obycejnym-rid icakem-skupiny-b-vyhra-to- ale-neni-21013732
www.garaz.cz/clanek/blog- v-cesku-jde-ridit-auto-nad -35-tuny-i-s-obycejnym-rid icakem-skupiny-b-vyhra-to- ale-neni-21013732
10:09:44
24.11.2024
24.11.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P@nkáč 24.11.24 10:07:17: Já si říkal, že to určitě dokunděj idioti, takže bych se tomu vůbec nedivil...
10:07:17
24.11.2024
24.11.2024

Pavel P@nkáč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to tě nepotěším bude to jen pro obytné auta...
Evropský parlament dosáhl dalšího pokroku směrem k rozšíření řidičského oprávnění skupiny B poté, co v prvním čtení o reformě směrnice o řidičských průkazech schválil jeho rozšíření na 4,25 tuny pro obytné automobily.
Evropský parlament dosáhl dalšího pokroku směrem k rozšíření řidičského oprávnění skupiny B poté, co v prvním čtení o reformě směrnice o řidičských průkazech schválil jeho rozšíření na 4,25 tuny pro obytné automobily.
09:57:46
24.11.2024
24.11.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> gim: Jasny, to bych taky uvital, pac obe nakladni Ducata mame sice se zesilenym ramem, ale i diky ty hmotnosti zesileni neuvezou ani tunu nakladu :-(
09:42:49
24.11.2024
24.11.2024

gim
-> Matthes, záškodník z TechWebu: je to normálně na Bčko. Ale doložitelnost je nula nula nic. Mimo jiné i proto se řeší to rozšíření Bčka na 4250kg, nebo kolik to je.
09:42:02
24.11.2024
24.11.2024

Pavel P@nkáč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 95 procent obytňáku je na B čko do 3,5t ale potom je problém s doložením auto je třeba 3t (skutečná váha a váha v TP bejvá taky často jiná) a když dáš do toho bagáž a 4 cestovatele tak jsi samozřejmě těžší. U nás to nikdo neváží.....v zahraničí už je to horší. Je nachystané nějaké zákonné rozšíření na 4250 Kg.
podobné je to i u odtahovek a často i plachtových dodávek do 3,5t když to přeženu tak by to bylo jen na vození polistyrénu a trabantů :)
podobné je to i u odtahovek a často i plachtových dodávek do 3,5t když to přeženu tak by to bylo jen na vození polistyrénu a trabantů :)
09:21:03
24.11.2024
24.11.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> gim 24.11.24 09:03:51: Muze to vlastne ridit s ridicakem B nebo ma C?
09:08:45
24.11.2024
24.11.2024

Jirik_Tuňák1983
-> gim 24.11.24 09:03:51: Ale to je podstatně větší, někomu může menší auto vyhovovat.
09:03:51
24.11.2024
24.11.2024

gim
-> Jirik_Tuňák1983: je to nesmysl. 3-4 roky zpátky kupoval šéf lepší (automat a top motor) Ducato s bydli nástavbou a stálo to ty samé peníze co to Doblo. Dneska je za 2,5.
22:17:21
22.11.2024
22.11.2024

Jirik_Tuňák1983
Přijde vám to hodně za malý obytný vůz, když dnes stojí kolem melounu kdejaká sračka?
www.garaz.cz/clanek/novin ky-ze-sveta-automobilek-ob ytny-fiat-doblo-ubytuje-ct yri-noclezniky-vznikl-ve-s polupraci-s-fabrikou-a-sto ji-jako-lepsi-skodovka-210 13753
www.garaz.cz/clanek/novin ky-ze-sveta-automobilek-ob ytny-fiat-doblo-ubytuje-ct yri-noclezniky-vznikl-ve-s polupraci-s-fabrikou-a-sto ji-jako-lepsi-skodovka-210 13753
13:10:55
31.10.2024
31.10.2024

minno
-> Bukaj: Na fiaty je MultiEcuScan, ale bez licencie tam toho asi moc nedokážeš.
13:08:50
31.10.2024
31.10.2024

Jarda/felda
-> Bukaj 31.10.24 09:13:21: delphi diagnostika 

09:13:21
31.10.2024
31.10.2024

Bukaj
Dal by mi někdo, prosím, doporučení na nějaký software (který lze stáhnout z netu) pro diagnostiku vozů Fiat? Konkrétně mi jde o Ducato 2006 a případně Freemont (první generace).
U Ducata jsem zkoušel VCDS, ale to mi není schopné zobrazit závady (napíše, že tam vidí 2 závady, ale neřekne, jaké) a i v měřených hodnotách je jen pár možností a navíc to tvrdí nesmysly (teplota chladicí kapaliny a nasávaného vzduchu 215°C, otáčky na volnoběh 197 atd.).
U Ducata jsem zkoušel VCDS, ale to mi není schopné zobrazit závady (napíše, že tam vidí 2 závady, ale neřekne, jaké) a i v měřených hodnotách je jen pár možností a navíc to tvrdí nesmysly (teplota chladicí kapaliny a nasávaného vzduchu 215°C, otáčky na volnoběh 197 atd.).
06:41:43
09.09.2024
09.09.2024

Milan 136
Tady u toho taky říkal tatínek synovi, že to bylo v době kdy Fiat ještě dělal hezký auta 

00:55:29
09.09.2024
09.09.2024

Jozka
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, Alfa a Lancia, to jsou smutný vývojový linky..

23:01:37
08.09.2024
08.09.2024

Jirik_Tuňák1983
-> Jozka 08.09.24 15:21:15: Člověk se diví, jak se v tom plácá automobilka dnes a jaké skvosty vyráběla a jaké jméno měla tehdá. 

15:21:15
08.09.2024
08.09.2024

Jozka
-> MATTESS: To bych si i prohlídl - já viděl doposavad dvě (nebo tři nejvejš).. Ale vyrobeno jich bylo relativně dost (wiki tvrdí, že "around 3900").
12:56:17
08.09.2024
08.09.2024

MATTESS
-> Jozka: shodou náhod se jeden z účastníků při cestě domů stavěl na srazu ve Šťáhlavech a dle jeho slov jich bylo 48
00:52:46
07.09.2024
07.09.2024

Jozka
-> MATTESS 06.09.24 22:36:04: To je půlka všech vyrobenejch snad? 

22:39:46
06.09.2024
06.09.2024

MATTESS
.
22:39:37
06.09.2024
06.09.2024

MATTESS
m
22:39:23
06.09.2024
06.09.2024

MATTESS
m
22:39:13
06.09.2024
06.09.2024

MATTESS
m
22:39:03
06.09.2024
06.09.2024

MATTESS
M
22:36:04
06.09.2024
06.09.2024

MATTESS
M