
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj 30.10.20 12:09:14: Takže ještě horší, tvoje vnoučata nebudou moc sehnat pakny na 130, protože je kdysi nějakej Bukaj kdysi všechny ojezdil, a budou jí muset nechat sešrotovat a koupit si elektromobil, styd se!

-> Bukaj: Neznám tvé cenové poměry, ale u nás v LBC brzdy.cz nebo tak nějak a sada paken stála 350Kč a nechal sem si na radu Tunera nalepit Beral. To mi špatný nepřijde. 

-> saskyn2 30.10.20 12:04:23: Obávám se, že pakny na stodvacítku už dobrých 10 let nikdo nevyrábí a dojíždějí se skladové zásoby. Ale možná se mýlím 

-> Bukaj 30.10.20 11:58:19: To není pravda, kdybys ty vyrobené nekoupil Ty tak je koupí nějaký jiný sisel na kterého se takhle kvůli Tobě nedostane a koupí si novodobé nově vyrobené, takže vlastně svým chováním rozjíždíš mašinerii spotřeby prohnilých kapitalistických imperialistů
Navíc při tom objíždění burz ještě plýtváš ropu a ojíždíš ty pakny co si koupil minule
aspon že při chození po burze neprošoupáváš boty co vyráběli čínský děti za hrst rejže a kouřící zaocenánská lod je vezla 2x přes celý svět...


-> King 30.10.20 11:49:34: Jo, v Libni pod mostem...
Ale obávám se, že to již dnes nikdo nedělá. Tedy kromě Renovaku, kde sada repas paken bude stát jako dvě až tři sady nových originálů u překupníka nebo na burze. Ale pravda, že si můžu nechat nalepit lepší obložení. Ovšem na sériovku je to tak nějak skoro zbytečné...

Ale obávám se, že to již dnes nikdo nedělá. Tedy kromě Renovaku, kde sada repas paken bude stát jako dvě až tři sady nových originálů u překupníka nebo na burze. Ale pravda, že si můžu nechat nalepit lepší obložení. Ovšem na sériovku je to tak nějak skoro zbytečné...

-> saskyn2 30.10.20 11:46:53:
Nelepím, ale mám zásobu původních asbestových. Sice to není zdravé, ale na druhou stranu už jednou byly vyrobené, takže zrovna brzdovým obložením i většinou ostatních dílů zdroji neplýtvám
Teď Vítek podotkne, že tím sháněním a jezděním pro díly po republice tou energií plýtvám tak jako tak, navíc provozní kapaliny apod...
...nicméně lepší si občas udělat výlet pár desítek km pro již vyrobenou věc (nezatěžuje životní prostředí - to by zatěžovala, kdyby ji někdo místo prodeje vyhodil), než si nechat v Číně vyrobit věc, která z Asie popluje do Evropy, z Francie pojede do Polska a z Polska do Autokelly, kde už ji po objednání nějak dopraví na kýženou pobočku

Nelepím, ale mám zásobu původních asbestových. Sice to není zdravé, ale na druhou stranu už jednou byly vyrobené, takže zrovna brzdovým obložením i většinou ostatních dílů zdroji neplýtvám

Teď Vítek podotkne, že tím sháněním a jezděním pro díly po republice tou energií plýtvám tak jako tak, navíc provozní kapaliny apod...

...nicméně lepší si občas udělat výlet pár desítek km pro již vyrobenou věc (nezatěžuje životní prostředí - to by zatěžovala, kdyby ji někdo místo prodeje vyhodil), než si nechat v Číně vyrobit věc, která z Asie popluje do Evropy, z Francie pojede do Polska a z Polska do Autokelly, kde už ji po objednání nějak dopraví na kýženou pobočku

-> saskyn2: A počítá se, když jsem vohoblovaný pakny nosil do "mototechny " a odnášel si ty repasovaný? :-)
-> Bukaj: Hele lepíš si pakny na škodovce nebo ne? Jestli ne, tak neřeš naše náboje a šoupej nohama

-> Bukaj: Myslím, že zrovna tady je to docela sporný - ten náboj tomu na energetický náročnosti zas tak strašně moc nepřidá. Jo, je to víc energie než ten lis, ale rozdíly budou zanedbatelný.
Co ale nebude zanedbatelný jsou šance, že to stejně po nalisování nebude úplně dokonalý a to nový ložisko vydrží podstatně méně, nebo že ten náboj už stejně bude poškozený a bude vyžadovat výměnu atd. Takhle to slisujou rovnou ve fabrice jak to má být, riziko chybné montáže se tím sníží na minimum a ve výsledku to možná klidně ekologičtější bude.
Co ale nebude zanedbatelný jsou šance, že to stejně po nalisování nebude úplně dokonalý a to nový ložisko vydrží podstatně méně, nebo že ten náboj už stejně bude poškozený a bude vyžadovat výměnu atd. Takhle to slisujou rovnou ve fabrice jak to má být, riziko chybné montáže se tím sníží na minimum a ve výsledku to možná klidně ekologičtější bude.
-> Borderer: Přesně. Evropa a severní Amerika se plácají po ramenou, jak jsou eko a přitom jen outsourcovaly ty sračky do Číny a Mexika...

-> Bukaj:
Tak to je energetickej problém, kterej je někde vyřešenej, někde z části a někde (z většiny) to bude ještě sakra dlouho trvat. S plastama je potíž větší.
Tak to je energetickej problém, kterej je někde vyřešenej, někde z části a někde (z většiny) to bude ještě sakra dlouho trvat. S plastama je potíž větší.
-> palinator: Ale jen do tý doby, než musí třikrát oběhnout zeměkouli, aby se ze šrotu stal hotovej výrobek.
-> palinator: Nejen ocel, ale i energie na její zpracování z rudy a šrotu do tvaru náboje, transporty surovin a výrobků usw.
-> Jarda/felda 30.10.20 06:53:12: To někdo musel jezdit s povolenou maticí, ne?

-> saskyn2 30.10.20 00:05:42: Tak jasně, že z ekonomického hlediska je to nesmysl (pokud to neděláš jako koníčka), myslel jsem spíš plýtvání přírodními zdroji. Ale to je vlastně princip spotřebního kapitalismu...

-> Bukaj 29.10.20 23:23:34: na pár autech jsem se setkal s tim že byl náboj v místě ložiska vymačkaný a i s novým ložiskem byla vůle
takže opakovačka a znova ložiska

-> StepaNoFUN 29.10.20 22:31:28: Nemyslím tu část, co jde do ložiska. Ale dosedací plochu na kotouč /kolo.
Ještě když někdo nemá stahovák na vnitřní kroužek, co zůstane na náboji a zkurví to celý včetně kroužku na ABS...
Ještě když někdo nemá stahovák na vnitřní kroužek, co zůstane na náboji a zkurví to celý včetně kroužku na ABS...
-> Bukaj 29.10.20 23:23:34: jo, to me sralo na fabii, menit celej naboj... alespon, ze na O1 jde menit jen lozisko, na naftove jsem uz vymenil obe a u sve jedno
-> saskyn2 30.10.20 00:05:42: jo jenou jsem povoloval kolo metrovou trobkou, jsem po tom skakal, kdyz to nejakej debil takhle dorve, tak se nedivim, ze ty naboje zdeformuje s poskodi zavity
-> palinator 29.10.20 09:23:46: ale to neni moje auto
-> saskyn2 30.10.20 00:05:42: jo jenou jsem povoloval kolo metrovou trobkou, jsem po tom skakal, kdyz to nejakej debil takhle dorve, tak se nedivim, ze ty naboje zdeformuje s poskodi zavity
-> palinator 29.10.20 09:23:46: ale to neni moje auto
-> Bukaj 29.10.20 23:23:34: Ne nejde a plýtvání to rozhodně není, ty ložiska vydrží třeba 300t a pak máš aspon nový nerezatý náboje s novými závity na kolový šrouby. Naopak plýtvání je když musíš strávit hodinu lisováním nějakého stupidního náboje který je pak stejně šišatý a kurví ti to kotouče. Já to třeba už jebu a na fábiích prostě dávam celý fungl nový těhlice, mám zdroj za cenu ložisek, takže se s tím fakt odmítám jebat a lisovat to.
-> vhml 29.10.20 22:04:06: Co jsem vyhrál?

-> Milan 136 29.10.20 21:28:17: -> StepaNoFUN 29.10.20 21:50:25: Aha
A samotný ložisko z toho vylisovat nejde? Zdá se mi to jako plýtvání kvůli ložisku (spotřebák) měnit i náboj, kterému nic není...

A samotný ložisko z toho vylisovat nejde? Zdá se mi to jako plýtvání kvůli ložisku (spotřebák) měnit i náboj, kterému nic není...

-> Milan 136: a k tomu dojde jak? Asi 2x jsem videl totalne zmrsenej naboj na felde, ale tam nekdo ty loziska dojel do mrtva...
-> vhml 29.10.20 22:04:06: Asi tak. Hlavně třeba ta O1 má každá druhá ty náboje šišatý.
-> vhml: Tak v tomhle případě (kdy je ložisko šroubovaný) je proti tomu jednoduchá obrana. Ale třeba u F1, kde to musíš z toho auta stejně vyndat (nebo přípravek za nesmysl) bych se tomu nedivil. A třeba u Forda musím to ložisko z těhlice vyndat i kvůli blbýmu kotouči a pak je tam předepsaný usazování s asi 5ti krokoma utahování. :-D
Extrém je O1 4x4 a zadní ložiska. Tam je výměna ložiska práce na den. Rozmrdat půl nápravy, práce na howno... Ono vyndat tu zadní těhlici je fakt oser.
Extrém je O1 4x4 a zadní ložiska. Tam je výměna ložiska práce na den. Rozmrdat půl nápravy, práce na howno... Ono vyndat tu zadní těhlici je fakt oser.
-> vhml 29.10.20 22:04:06: už jsou přípravky že se lisuje i na autě 

-> StepaNoFUN 29.10.20 21:50:25: jsem zvědav kdo první přispěchá s tím, že vyndat celou těhlici z auta a vylisovávat z ní jen ložisko je přece mnohem levnější než platit zbytečně i za novej náboj 

-> Bukaj: u těhlech moderních aut už je to jen jeden kus - mění se to jako celek. :-D
-> Bukaj 29.10.20 21:24:50: To je jeden díl.
-> Milan 136 29.10.20 21:13:52: Aha, ložisko? A nebo náboj? Nebo obojí?
-> Milan 136 29.10.20 20:12:46: Co tam je špatně? nevidím nic patologického, kromě povrchové koroze...

-> saskyn2 29.10.20 21:00:19: Jako nebylo by to špatný, ale asi je to zbytečný. Nevím 
Zdravý ložisko jsem měl, tak jsem ho tam dal, trochu to očistil, navoskoval a už to zase jezdí potichu

Zdravý ložisko jsem měl, tak jsem ho tam dal, trochu to očistil, navoskoval a už to zase jezdí potichu

-> Milan 136: Přepinovat polaritu čidla abs, jinak kus za kus
-> saskyn2: Asi ne. To by tam mělo jít kus za kus ne?
A 340 brzdy

-> Milan 136 29.10.20 20:20:10: Nechceš nahodit rovnou celý hliníkový těhlice? Mam origo funglovky z kodiaka i s ložiskem 3000 pár nebo 4500 i se spodním čepem
-> StepaNoFUN 29.10.20 20:14:05: Ten je mezi podběhem a tlumičem, aby tam bylo místo 
-> Jirik_Tuňák1983 29.10.20 20:17:49:

-> Jirik_Tuňák1983 29.10.20 20:17:49:

-> Milan 136 29.10.20 19:43:18: Nezvrtlo, aktuálně na ta auta svými příspěvky vydělávají. 

-> Milan 136: Se ti do poloosy zamotaly trámky? :-D
-> Jarda/felda: vím, tak jsem to taky myslel.
Ale můžu být rád že nemají ceny jako u kamionů kde vše dělají ve dvou a platí se 1800 za hodinu prace/osoba.
Ale můžu být rád že nemají ceny jako u kamionů kde vše dělají ve dvou a platí se 1800 za hodinu prace/osoba.
-> Mr._Nosferatu 29.10.20 16:37:52: 500 už i neautorizáků 
-> Bukaj 29.10.20 16:34:54: to je běžná cena servisu
si zkus spočítat náklady servisu s provozovnou a zjistíš že to až takový nesmysl není 

-> Bukaj 29.10.20 16:34:54: to je běžná cena servisu


-> Matthes, záškodník z TechWebu 29.10.20 18:37:27: mam viac v cistom ako zamestnanec...a bez managera...
Dufam ze boh a korona to nepojebabre...
Robit na seba to by chcelo aspon 3-4000e v cistom...cista utopia tak budem skromny

Dufam ze boh a korona to nepojebabre...
Robit na seba to by chcelo aspon 3-4000e v cistom...cista utopia tak budem skromny

-> Jozka 29.10.20 19:23:59: Taky bych řekl, že se to tu chlapcům trochu zvrtlo

Vlezu sem snad prvně, co tu na těch raz dva tři oktáviích furt řešíte - a tady lítaj třísky. Ať mi zas někdo někde naznačuje, že jsem mimo téma..



-> Bukaj: Tak 160 hrubého na hodinu je pořád nějakých 27-28 hrubého za měsíc. V čistém z toho zbyde cca 21, zaplatíš 10 nájem a z 11 se za měsíc jakž-takž vyžít dá - sám. Ale že bych po tom toužil...
Spíš je ale dneska utopie sehnat nájem za 10.
EDIT: Jinak nemám pocit, že bys si žil nad poměry, vždyť ani boty nenosíš
A já ti rozhodně necpu, že máš vydělávat peníze za každou cenu, jen mi to prostě nesedí dohromady s tím, jak si stěžuješ na stres, nestíhání atd. Cítím z toho jistou... Jardovitost.
Spíš je ale dneska utopie sehnat nájem za 10.
EDIT: Jinak nemám pocit, že bys si žil nad poměry, vždyť ani boty nenosíš

-> dragon_cb_cz 29.10.20 18:31:41: -> Matthes, záškodník z TechWebu 29.10.20 18:37:27: Prostě to mám s penězma jinak, než vy, no. A žiju si nad poměry. Jen mi není jasné, jak (a proč?) fungují ti lidé, kteří se nechají zaměstnat třeba (co jsem viděl náborové plakáty) v Amazonu za 160 na hodinu hrubého a platí přitom desítku nájem...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: 
