skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2 20.03.17 18:16:29: A který auto dneska nemá DPF? V podstatě i většina ojetin, bohužel už ve stavu OFF a nebo mrtvej, takže opravdu dnes je "výhodné" koupit ojetou naftu.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.03.17 18:11:18: záleží z čoho presadneš , mne to nad stovku otravne hlučí...-> saskyn2: aj tie DPF na to ako s nimi strašia tak sú celkom bez problému
-> saskyn2 20.03.17 18:14:01: Možnosti máme oba úplně stejný, okruh přátel, známých a kolegů v práci mám poměrně široký a přes švagra se ke mě taky lecos dostane. To, že neumíš odhalit chybu neznamená, že je benzín horší motor než nafta... Tím bych to raději uzavřel.
-> M@rtin: Njn, DPF je na krátký trasy smrt.
-> Tuner#2: Mám myslím srovnání o dost lepší než Ty a závěr je zcela opačný. Ale jo, na 10km do práce to asi stačí.
-> saskyn2 20.03.17 18:02:48: To jo služební 1,6TDi není moc stavěná na na 6km cesty z hotelu na rozvodnu. Ke konci tejdne už ani volnoběžný otáčky neklesaj pod 1000, kdy to čistí DPF
-> saskyn2 17.03.17 21:05:20: Tak jsem si zase jednou připadal jak kokot. Cukání hlavně za tepla, na diagnostice vynechávání zapalování. Začalo to svíčkama, přes cívky, pak PCV ventil, pak už jsme byli tak ve schíze že jiný sání s klapkama vstřiky a všemi čidly a škrtící klapkou. Když to škubalo dál tak jsem začal mít tik v noze oproti nárazníku
No nakonec to bylo vadné vysokotlaké čerpadlo. Den a půl práce metodou pokus-omyl. Mít takovejhle oprců víc tak se na to fakt vyseru. Ještě že ty díly jsou skladem , že to člověk nemusí kupovat. By mě zajímalo kterej kokot tenhle motor navrhoval, normální by bylo mít nějaký hlášení na tlak paliva, místo toho je tam na vše jen hláška vynechání zapalování, jak v dobách nějaký filcky.

-> saskyn2 20.03.17 18:02:48: Ne nebudou, to vím zcela určitě, stačí mě poslouchat story lidí z mého okolí... Na 15-20km do práce se rozhodně TDI nevyplatí ani náhodou.
-> suri 20.03.17 17:38:16: Já si nestěžuju, ale mám 2005. Jak dalece je v tom rozdíl nevím...
-> suri 20.03.17 17:38:16: Já si nestěžuju, ale mám 2005. Jak dalece je v tom rozdíl nevím...
-> saskyn2: záleží aj od ročníku , 2005 má kopu drobností čo už ja v 2012 nemám
-> suri 20.03.17 17:38:16: Soukromá 1,6MPi tišší jak služební 1,6 TDi 

-> Nwkt 19.03.17 20:23:39: No všeobecně je odhlučnění na Oktávce hodně ošizený, např oproti Passatu. -> Tuner#2 - zrušená registrace 20.03.17 16:44:51: Na ježdění okolo komína bych nechtěl naftu s DPF, ale jinak náklady na servisování nafty budou nižší než u benzínu.
-> Tuner#2: neviem , mne tá OII príde všetko možné len nie tichá
-> Nwkt 19.03.17 20:23:39: Do 130ti což jsou cca. 4000rpm to je krásně tiché.
Já jsem s 1,6 MPI spokojen, nedávno jsme byli v Brně a přes vysočinu úplně v pohodě jsem stačil dálničnímu tempu v levém pruhu i v kopcích. Nicméně na dálnice to není úplně vhodný adept a lépe tomu sedí ježdění kolem komína což je náš případ, kde bych nechtěl naftu s jejíma náklada ani zadarmo.
Já jsem s 1,6 MPI spokojen, nedávno jsme byli v Brně a přes vysočinu úplně v pohodě jsem stačil dálničnímu tempu v levém pruhu i v kopcích. Nicméně na dálnice to není úplně vhodný adept a lépe tomu sedí ježdění kolem komína což je náš případ, kde bych nechtěl naftu s jejíma náklada ani zadarmo.
-> profman: To neznamená že je ok
-> Nwkt: Koukal jsem ale nic... Například u fabie mi vypadl uplně a ani jsem si toho nevšiml a složil jsem tunel jak má být. ale tenhle se nehnul.
-> profman: Koukni na spínač ručky
-> Jirik_Tuňák1983: to je v pohode , sú horšie miesta, tu ide spojler a je to celé zakryté -> Milan 136: pár túrb bolo ale asi všetko v záruke , už som o tom ani nepočul potom
Potrebuju poradit, po vymene brzdovych celisti a dotazeni rucky zacala piskat kontrolka brzd. Lanko rucni brzdy je povolene jako bylo pred tim. Brzdovky je dost. Kontrolka nesviti stale ale nepravidelne treba po 5km. Ted neni zrovna cas na nejaky pokusy. Po cem mam jit? Diky
-> Nwkt: V tech 130ti jeste i jo, pak se to ale zacina uz rapidne zhorsovat :)
-> suri 18.03.17 13:28:12: Přijde mi to takové trochu barevně antikorozně ochranně úsporné.
Jinak z tech dvou bych sel taky do 1.4 tsi. Jak rika suri, maximalne se da sada rozvodu s prestavovacem a je to v pohode.
Obcas se taky pridirala hridelka klapky obtoku v turbu. Ale nic castyho nebo se vyskytujiciho na vsech autech
Obcas se taky pridirala hridelka klapky obtoku v turbu. Ale nic castyho nebo se vyskytujiciho na vsech autech
-> blue-dog 19.03.17 20:42:34: tak 1,4 je kopec súkromných áut , málo km a dobré výbavy aspoň čo som videl ...
jednu som kedysi v ponuke mal , dokonca mala aj strešné okno čo som vždy chcel ale nakoniec som nemenil a nechal si čo mám
jednu som kedysi v ponuke mal , dokonca mala aj strešné okno čo som vždy chcel ale nakoniec som nemenil a nechal si čo mám
-> suri: díky za radu, my jsme se dívali na tu 1.4 TSI a nevěděli jsme právě poruchy a dynamiku. Ale asi půjdeme do té 1.4 TSI. 

-> Milan 136: jj bez spojlera
Všetko je o prioritách , osobne by som šiel do 1,4TSI , tá v podstate okrem hrkotejúceho prestavovača vačky nemá nejaké extra problémy , a aj ten prestavovač a rozvod po výmene je väčšinou už nafurt .. má to 6 stupňovú prevodovku , lepšiu spotrebu , lepšiu dynamiku
1,6mpi je starší bezproblémový motor pokiaľ nežerie olej , spotreba vyššia , výkon horší , na dialnici celkom vysoké otáčky motora ...
záleží na prioritách no , u vás v čr je kopec 1,4tsi vo výbave v akej 1,6 nenájdeš , elegance, navi , xenony a iné , kopec pekných kusov
1,6mpi je starší bezproblémový motor pokiaľ nežerie olej , spotreba vyššia , výkon horší , na dialnici celkom vysoké otáčky motora ...
záleží na prioritách no , u vás v čr je kopec 1,4tsi vo výbave v akej 1,6 nenájdeš , elegance, navi , xenony a iné , kopec pekných kusov
-> suri: ja porad koukam, co to je divnyho nahore na fotce a on to naraznik...
Dneska jsem odrezil a ocistil ten nosnik, tak jeste nabarvit a bude to fajn :-)
-> vlkousek: oboje ma svy mouchy
-> MisakusX: tovarni lpg spolehlivy? To je asi nejaka nahoda. Prodali jsme jich par a des a hruza. Nekolikrat dokola vymeneny snad vse krom nadrze...
Dneska jsem odrezil a ocistil ten nosnik, tak jeste nabarvit a bude to fajn :-)
-> vlkousek: oboje ma svy mouchy
-> MisakusX: tovarni lpg spolehlivy? To je asi nejaka nahoda. Prodali jsme jich par a des a hruza. Nekolikrat dokola vymeneny snad vse krom nadrze...
-> MisakusX: díky za odpověď, o té 1.6 mpi uvažujeme + mám ještě dotaz jaká je akcelerace auta když je naložené, máš zkušenost? V zimě jezdíme na hory takže proto se ptám.


-> MisakusX: Tichý na dálnici? To bych teda neřekl 

-> vlkousek: Mám skvělou zkušenost s 1,6 MPi 74kw (2012) v kombinaci s továrním LPG. auto má najeto 250 000, olej nežere a podle servisky s motorem problém nikdy nebyl. Není to žádný trhač asfaltu, ale je to dynamicky tak akorát i na předjíždění na okreskách, nechá se hezky vytáčet. Motor je tichý i na dálnici, prakticky není slyšet, jen takové ševelení, servis je levný, díly do motoru také. Problém je, pokud žere olej, ale to je tak nějak u každého auta.
Potřeboval bych poradit, chtěli by jsme si koupit škodu Octavii 2generace, ale nevíme jaký motor, přemýšlíme nad 1.6 mpi a 1.4 tsi, máte někdo z vás zkušenosti s těmito motory a který je podle vás lepší. Máme zájem celkem o 1.4 TSI ale nevíme jaká je životnost atd. Předem děkuji za rady. 

-> Milan 136 18.03.17 11:40:52: paráda , gula musi byt , tato liatinova je super , aj super uchytenie nie ako tie westfalie
Paku jsem mel vyndanou, vse radne vycisteno, promazano. Chodi to krasne ted

-> suri: Hak by byl. Na to, ze jsem z toho sekacem odsekaval asi 3mm vrstvu rezu, tak to nevypada tak spatne. Je to vyrezly, ale nevadi. Bude to stejne ulozeny v rezerve...
-> saskyn2 17.03.17 21:05:20: Ale na prodeje nových i ojetých to očividně vliv nemá. 

-> saskyn2: jojo, pohled do sacich kanalu na 1.8/2.0 TSI je super. Kdyz se menily sani na zaruku, tak to takhle vypadalo i ve 20 tkm

CCZA najeto poctivých 80. Takhle vypadaji ventily. Já pořád říkám na servis zlatá nafta.
-> palinator: Slusny parametry. Docela by me zajimalo, jak se to projevi na zivotnosti celyho motoru a vseho kolem... Pac 445 Nm je uz docela sila :)
-> palinator 15.03.17 19:13:27: je to možný něco takovýho měl
-> palinator: mam dojem ze ano
-> suri: díky moc
-> jerrom 13.03.17 16:15:24: 1J0615301M 280mm
Ahoj, byl by prosím někdo ochotný zjistit jaký rozměr předních kotoučů by měla mít tato Octavia I (TDI AGR) TMBGG41U822618435.
-> minno 11.03.17 20:12:18: zapúzdrené sú tu len tie dve horné , výhody neviem ale v reále tam olej zrejme aj tak ide popri prachovke ... dole sú hriadele uložené vo valčekových ložiskách , hore tieto guličkové zapúzdrené , diferák kuželové a na kolesách ihličkové s plastovou klietkou ... je to veľmi pekná a jednoduchá prevodovka , a celkom kvalitne urobená ... ak sa tam mení odpovedajúci olej tak musí byť večná , však v tejto sa používalo kadečo čo tam nepatrilo , nemenilo sa , dostávala na prdel a to poriadne a aj tak je v peknom stave
-> Nwkt: Ještě jsem přední okno (naštěstí) nemusel měnit. Takže je tam stále bez dešťáku...
-> suri: -> MVM: aha :)
-> suri: A ešte toto: Vždy som sa čudoval, aká je výhoda zapúzdrených ložísk s trvalou tukovou náplňou v prevodovke? Menšia hlučnosť? (lepšie vymedzené vôle ložísk), alebo? Nevyschne ten tuk po rokoch? Nie je lepšie mazať to olejovou náplňou?
-> suri: A ešte toto: Vždy som sa čudoval, aká je výhoda zapúzdrených ložísk s trvalou tukovou náplňou v prevodovke? Menšia hlučnosť? (lepšie vymedzené vôle ložísk), alebo? Nevyschne ten tuk po rokoch? Nie je lepšie mazať to olejovou náplňou?
-> StepaNoFUN: To tam ještě nemáš to okno s dešťákem?




Z "leštěnky" už zase děláme pracanta... Tohle je po první (nejmenší) fůře, monemntálně je bláto až na střeše...
-> minno: náhon tachometra ,ale takú poruchu som ešte nevidel