skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Nejezdím dědkostylem a většinou delší trasy, nicméně jen občas. Kotouče jsem dával před 2ma lety a cca 20tis. A před asi měsícem jsem je brousil, protože hrany už byly chycený. Kotouče Zimmerman, desky origo...
-> Syny 10.05.17 10:20:49: co cekas od 6 let starejch kotoucu?, tady bych o 50 tis. km vubec nepochyboval, jaka byla jejich sila?
-> Syny:
Mám ti ukázat na Toledu TRW zadní kotouče po 10 tkm? Asi ne, co?
Prostě se málo brzdí a materiál kotouče je pochybnej. Ulítanej kotouč by byl opotřebenej ale ne shnilej.
Mám ti ukázat na Toledu TRW zadní kotouče po 10 tkm? Asi ne, co?

Prostě se málo brzdí a materiál kotouče je pochybnej. Ulítanej kotouč by byl opotřebenej ale ne shnilej.
-> Syny 10.05.17 10:20:49: Golf VII GTi s cca 30 000 km a zadní kotouče taky opelíchaný jak z rybníka. Takže je to dnes asi normální.
Jinak jsem koukal na gogleho a tuto Ibizu, ale 2010 má jeden skladník a se zadníma kotoučema taky furt něco řešil a dost brzo byly i na výměnu. Do práce jezdí kousek.
Jinak jsem koukal na gogleho a tuto Ibizu, ale 2010 má jeden skladník a se zadníma kotoučema taky furt něco řešil a dost brzo byly i na výměnu. Do práce jezdí kousek.
-> Nwkt: tak jestli vytapena tak to muze bejt podobne spatny jako mujj outback :)
-> U-Geen: Těžko říct, včera to vytáh z garáže vedle baráku, betonová podlaha, vrata, možná i vytápěná .... ale já si myslím že to tam nestálo
-> Nwkt 10.05.17 10:39:01: Byly vylozene i rezavy. Mel jsem udelat fotku
Jako todle ma prave zarazilo v tom, abych nad tema 45tkm zacal pochybovat. Servisni historie pravdepodobne nula. Do autorizaku s tim nejezdil (alespon to rikal).

-> Nwkt: tak vono zalezi jaka to byla garaz :)
-> Syny: Nějak takhle byly okyslý ne? img.sbazar.cz/big/.../551
d66bb30b348e667a40100.jpg
Ty brzdiče byly ale ohnilý jako kdyby to stálo na trávě, klasicek brzdič a něm takový ty býlý fleky. Když to třeba porovnám s opravdu garážovaným autem, tak na něm je ještě v 35 tis vidět zinek
-> Syny: sam sis odpovedel. Malej najezd dedkostylem. Lidi brzdi setrne, aby setrili brzdy. Ale pak to ve finale takhle na sracku vyrezne. Staci ze to uklidis mokry a pri malym najezdu a lehkym brzdeni se to proste neobrzdi. Ja brzdim normalne, ostre, nedojizdim nikde setrvacnosti a kotouce mam jako novy
-> Syny: Ja myslím, že je to úplne normálne. Tá porcia km/rok nie je až taká veľmi malá (poznám autá, čo najazdia aj menej), ale nie ani nijak extra veľká. Ak auto stojí vonku a brzdí sa len mierne, nie je sa čomu čudovať....
Na našich Punte sa menili kotúče pred 1,5 rokom, auto odvtedy spravilo asi 12 tis. km (čiže niečo podobné), auto stojí vonku pred bytovkou, kde naň stále len prší, moc sa nejazdí a kotúče sú už tiež nič moc. Nie síce až tak zlé ako na fotke, pretože to auto občas prebehnem ja štýlom "vyhnať pavúky" a "očisiť kotúče", ale v porovnaní s mojimi kotúčmi na škodovke po 6 rokoch a bezmála 100 tis. km, sú už KO....
Na našich Punte sa menili kotúče pred 1,5 rokom, auto odvtedy spravilo asi 12 tis. km (čiže niečo podobné), auto stojí vonku pred bytovkou, kde naň stále len prší, moc sa nejazdí a kotúče sú už tiež nič moc. Nie síce až tak zlé ako na fotke, pretože to auto občas prebehnem ja štýlom "vyhnať pavúky" a "očisiť kotúče", ale v porovnaní s mojimi kotúčmi na škodovke po 6 rokoch a bezmála 100 tis. km, sú už KO....
-> Syny 10.05.17 10:20:49: tak to je normální, že jsou takhle ohnilý, když to nejezdí ne? Lepší než když jsem byl odívat na motorku s údajnejma 30tisícema a majitel se ještě pěkně pochlubil, že dával novej zadní kotouč




-> Syny: já můžu říst zkušenost s otcovou Octou - nechal měnit zadní kotouče v autorizáku a po chvíli takto vypadaly. Nedal bych ale ruku do ohně, že tam nešoupli nějaké Viky.
Po 45 tisících - to musí být ještě z výroby, to je podezřelé...
Po 45 tisících - to musí být ještě z výroby, to je podezřelé...
Uplne to sice nepatri do tohodle tematu, ale snad neva, ze se zeptam (nechci zakladat novy tema zbytecne). Vcera jsme se byli mrknout na Ibizu 2011 co ma udajne najeto cca 45 tkm (dokonce pry garazovana). Co me ale zarazilo byl stav brzdovych kotoucu. Fotku jsem si neudelal, ale nasel jsem na netu podobnou jak cca vypadaly zadni kotouce (viz foto), predni byly o neco malo lepsi, ale taky nic moc. Je mi jasny, ze vymenit kotouce neni zadna veda, ale spis by me zajimalo, jestli je vubec realny, aby takhle kotouce vypadaly po 45tkm? Pokud km nekecaj, tak to odpovida najezdu prumerne 7500 km/rok. Videl jsem tenhle jev hodne na Octaviich, ale vetsinou s nasobne vetsim najezdem. Co myslite?
-> Milan 136: JJ, neříkám že je špatný, co by za to dali třeba v renaultu, aby jim takhle fungovali dci

-> saskyn2: blbe ctu. Ale BMN taky neni spatny, kdyz se na tom nepodepise nejakej exot a jsou tam uz vstriky s T...
-> Milan 136: Píše BMN, to se tě netýká
No když nebudeme hodnotit ty ostatní věci, tak už jen to DPF. PD regeneruje každejch 300 km, životnost cca 300tis. V CRku regenerace po 700 km, životnost více než půl milionu.

-> Milan 136: Myslíš Bosch Monomotronic? :-D Proti tomu úplně vše... :-D
-> venni: co mas proti BMM?

Cega je uplne neco jinyho. Dvouvacka cr...vs jednovacka PD



Cega je uplne neco jinyho. Dvouvacka cr...vs jednovacka PD
Dle mě je CEGA to nejlepší co se dá v oktávce pořídit, má to Markéta v oktě a jestli jí na tom autě něco závidím tak je to ten motor. Oproti mému to jezdí o 2L míň, studený to není traktoroidní, spolehlivost parádní a s tím autem to hejbá fakt slušně(je teda fakt že to není úplně serie
)

-> Milan 136: CEGA je teda CR ( v OII před fl i po FL) a motor je nesrovnatelně lepší než první BMN. To prej byl takový omyl...
-> venni: BWA jsem kuchnuty nemel, ale CEGA je 1.generace EA 189 a ma DPF
Zase asi pár trapných dotazů :D
BWA mělo široký nebo slabý kruhy???
CEGA se dělá pouze s DPF ?
Ď
BWA mělo široký nebo slabý kruhy???
CEGA se dělá pouze s DPF ?
Ď
Komplet upgrade na nová loga. Předek, zadek, volant, klíče, středy kol, ventilky.
-> StepaNoFUN: Mě vyteklo potřebný množství na výměnu termostatu v pohodě
Moje Okta dostala nové desky a kotouče a pár věcí v rámci servisu a absolvovala STK

-> Nwkt 05.05.17 14:55:15: Na O1 mám vypoušťák taky, ale moc toho nevytece.
tak už viem prečo k nám chodia nakupovať zo škodovky 14 litrov destilky 2x týždenne
to sú tie debilné motory čo majú ešte aj vodnú pumpu s nejakým elektrickým selenoidom / spojkou a keď odíde elektrika tak sa tá pumpa netočí ?

to sú tie debilné motory čo majú ešte aj vodnú pumpu s nejakým elektrickým selenoidom / spojkou a keď odíde elektrika tak sa tá pumpa netočí ?

-> Tuner#2: Mění se, protože jim chladící kapalina ničí vodní čerpadla. A postup vymyslel nějakej expert evidentně.
Nenaděláš nic.
Nenaděláš nic.
-> Milan 136 05.05.17 18:10:12: Proč se tomu motoru dělaj tyhle teplotní šoky? Proč se to takhle musí proplachovat?
-> Nwkt: jeste ke vsemu mas dle dp vypojit 4 hadice a pak vypoustis vodu z auta, ktery ma byt ohraty aby bezel vetrak.
A pak tam natahujes studenou destilku a kdyz slysim ty zvuky z toho motoru pri tom:-D :-D :-D
Vypustis origo, natahnes destilku, ohrat, vypustit, toto 3x. Pak natahnout novou chladici a odvzdusnit.
A je na to 210cj, coz je 126 minut...
Vsude bordel, hluk...
A pak tam natahujes studenou destilku a kdyz slysim ty zvuky z toho motoru pri tom:-D :-D :-D
Vypustis origo, natahnes destilku, ohrat, vypustit, toto 3x. Pak natahnout novou chladici a odvzdusnit.
A je na to 210cj, coz je 126 minut...
Vsude bordel, hluk...
-> suri: Já to měl právě na Toledu a bylo to skvělý
-> Nwkt: to už nemá skoro nič , naposledy prvý sup a fabia inak nič
-> suri: Kkti, proč vůbec přestali dělat vypouštěcí ventily na chladiči?
-> minno: že sa na servisnú akciu robí preplach 14L destilky , nemáš to ako vypustiť , odpájaš hadice na motore ktorému práve prebehol program cv diagnostike a má cca 120st ...
-> Milan 136: -> suri: S čím je problém u 1.4 tdi pri výmene chladiacej kvapaliny?
-> Milan 136: hmm toto som nemal , jj preplachy 1,4TDi sú luxus , G13 všade po zemi , spálené ruky a vydymená dielňa
Kolik KM musí ty auta naject, aby se stíhal vypalovat ten pitomej filtr?
-> saskyn2: pravda. Ale ve svy podstate to nic nemeni :-)
-> suri: my meli parkrat dole hlavu, menilo se saci potrubi zerouci vodu, nejakej pripad se vstrikama byl taky...
Ale jinak to docela drzi, krom tech pump.
Jinak brzy asi zapalim nejaky 1.4 tdi. Ty vymeny chladici kapaliny jsou fakt pecka. Hluk, bordel vsude, malo casu na to. Hlavme l nekolik aut denne na dilne...
-> suri: my meli parkrat dole hlavu, menilo se saci potrubi zerouci vodu, nejakej pripad se vstrikama byl taky...
Ale jinak to docela drzi, krom tech pump.
Jinak brzy asi zapalim nejaky 1.4 tdi. Ty vymeny chladici kapaliny jsou fakt pecka. Hluk, bordel vsude, malo casu na to. Hlavme l nekolik aut denne na dilne...
-> suri:
A je na pumpy vydaná nějaká úprava? A preventivní výměny nic?
A je na pumpy vydaná nějaká úprava? A preventivní výměny nic?
-> palinator: na nových OIII motoroch sa nerieši okrem púmp nič , jedno egr možno , asi dve turbá viem , nejaký vstrek bol a pár pičovín okolo ale nič vážne a časté , len tie pumpy denne ...
-> Milan 136 04.05.17 20:38:24: Pleteš se, i na CBBB a CBAB se dávalo pak už plastové sání, jinak vše zůstalo při starém.
Chladič spalin mají za motorem vesměs všechny motorizace, ale EGR je u 16V PD(BKD,BKP) a první generace CR(CEGA,CBBB,CBAB std) zepředu krásně přístupnej. BMM ho má zezadu taky krásně přístupnej. Kdyžto druhá generace CR (CFXX) ho má tak blbě, že musí dolu nápravnice, navíc je dohromady s chladičem spalin, takže cenovka cca 10.000.
Chladič spalin mají za motorem vesměs všechny motorizace, ale EGR je u 16V PD(BKD,BKP) a první generace CR(CEGA,CBBB,CBAB std) zepředu krásně přístupnej. BMM ho má zezadu taky krásně přístupnej. Kdyžto druhá generace CR (CFXX) ho má tak blbě, že musí dolu nápravnice, navíc je dohromady s chladičem spalin, takže cenovka cca 10.000.
-> Milan 136:
Z toho tvýho příspěvku to právě nebylo úplně zřetelný, tak jsem se přeptal. A jaký jsou reference na EA288, zejména dvoulitry? O vodních pumpách jsem už slyšel z vícero zdrojů. A co se dozvídám o spotřebě, která měla bejt lepší než už předchozích motorů, tak taky docela bída, kde dochází k mazání rozdílů mezi TSI a TDI.
Z toho tvýho příspěvku to právě nebylo úplně zřetelný, tak jsem se přeptal. A jaký jsou reference na EA288, zejména dvoulitry? O vodních pumpách jsem už slyšel z vícero zdrojů. A co se dozvídám o spotřebě, která měla bejt lepší než už předchozích motorů, tak taky docela bída, kde dochází k mazání rozdílů mezi TSI a TDI.
-> Milan 136: No udajne si ty DPF moc nerozumi s tim PD a rychleji odchazej ty filtry. Tim spis, kdyz s tim nelitas po dalnici a nema to cas se to poradne regenerovat. Alespon to jsou moje informace, ktery pochytavam tak nejak kolem me. Ty rikas, ze PD + DPF je cajk?
-> Syny: to hani akorat ty, co s tim nemaji zkusenost a nekde neco cetli. Funguje to uplne normalne jako vsechny ostatni co znam. Treba i ve Scoutech. Pak mas skupinu lidi co varuji pred BKD, dalsi pred BXE...
Nesmis to tak hrotit
Nesmis to tak hrotit
-> Milan 136: Ty mas BMM? Neni to nahodou PD s DPF - tedy kombinace, pred kterou jsem byl mnohymi varovan jakozto smrtici? 

-> palinator: EA 288 je uplne jinej motor. Mkuvim o generacich 189. Ta 1.ma hlinikovy sani, nalejvaci hrdlo oleje u rozvodu, PDckovej olejovej filtr...
A druha je vsechny novejsi dvoulitry v supu, o2...
Chladic zpetnyho vedeni zezadu na bloku ma i BKD, pokid vim. Z nej to vede pak trubkou do ventilu na sacim potrubi jako na mym BMM
A druha je vsechny novejsi dvoulitry v supu, o2...
Chladic zpetnyho vedeni zezadu na bloku ma i BKD, pokid vim. Z nej to vede pak trubkou do ventilu na sacim potrubi jako na mym BMM