
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> charon 09.01.23 06:31:43: i když to zrepasuješ tak nebude točit jako novej
ten as-pl by měl fungovat

Soudruzi, dovolikm si dotaz ohledně starteru na O1 tdi 66kW (AGR motor). Po výměně žhavek, baterky i jejim dobiti do plna to proste startuje bidne venku. Starter motorem toci pomalu mi prijde. No, je tam furt puvodni, takze uz ma narok na to bejt unavenej.
Ted k dotazu - potebujuj auto pojizdny kazdej den (manzelka + decka, do skolky a zpet ...), takze ma nekdo tip na to, jakej starter koupit? Nerad bych to za rok/dva resil znovu, v aute je starter s cislem 0 001 125 012 (02A 911 023 + pismeno na konci ktery se neda precist, ale asi R), coz by mel byt starter s deseti zuby. Starter s timhle cislem jsem uz nikdekde nenasel, resp. za nej chteli skoro 9000 a to teda nedám.
E-shopy mi vetsinou nabizeji bud jakesi polske AS-PL (nejaka zkusenost?), pak se da za docela rozumnou cenu koupit Hella. Nebo mam nakoupit vsecky mozne veci do starteru a jeden vejkend tomu dat?
Ted k dotazu - potebujuj auto pojizdny kazdej den (manzelka + decka, do skolky a zpet ...), takze ma nekdo tip na to, jakej starter koupit? Nerad bych to za rok/dva resil znovu, v aute je starter s cislem 0 001 125 012 (02A 911 023 + pismeno na konci ktery se neda precist, ale asi R), coz by mel byt starter s deseti zuby. Starter s timhle cislem jsem uz nikdekde nenasel, resp. za nej chteli skoro 9000 a to teda nedám.
E-shopy mi vetsinou nabizeji bud jakesi polske AS-PL (nejaka zkusenost?), pak se da za docela rozumnou cenu koupit Hella. Nebo mam nakoupit vsecky mozne veci do starteru a jeden vejkend tomu dat?
-> DEKODOVAC: Bohužel to jestli je to zrovna dobrý typ, nebo jestli to někdo někdo už dělal poznáš až to rozebereš, tj stejně dáš nový.
-> saskyn2 08.01.23 22:16:38: pre moju spokojnosť by som toto prplanie v oleji aj absolvoval,len ako zistiť či to niekto už predtým urobil ?
-> DEKODOVAC: Zámky nemají žádný, se mezi 2007-2009 byly nějaký nahovno, ty se vydrolej a protočej. Jo není to nic drahýho, nový šrouby, nejvíc je práce mrdání se sundáním vany.
-> Jarda/felda 08.01.23 21:57:25: viem že sú problematické ojničné ložiská ale tie sa dajú ľahko vymeniť neviem či originálne ložiská nemali zámky a pretočili sa v oku ojnice
-> Jarda/felda 08.01.23 21:57:25: To se týká i BLS. No to je takovej strašák, ale reálně jsem to tady měl jen jednou a párkrát preventivně měnil šály. Jak říkám v dnešní době je to všechno odjetý a vymačkaný uložení vstřiků atd. Ale je to fajn že to nemá DPF a nevadí tomu ani krátký vzdálenosti, a hezky se na tom dělá jak je okolo motoru spoustu místa. No a samozřejmě to hovno žere, hlavně BJB který je ještě EU3 dokáže tu naftu snad vyrábět

-> saskyn2 08.01.23 21:50:24: Keď som pozeral Octavie tak jednoznačne len bez DPF filtra 

-> saskyn2 08.01.23 21:50:24: krom BXE kde se může podívat ojnice ven
ale tomu by se dalo předejít

-> DEKODOVAC: Když si nekoupíš BLS který má DPF tak tě nejspíš žádný větší problém čekat nebude. Ve své době to byly fajn auta, akorát dneska je to už taky všechno odjetý.
Uvažujem nad kúpou Škody Octavie 2- 1,9tdi 77kw Ročník od 2007-2009 , Fabia 1-1,2 htp12V 47 kw krátka verzia je nám už dosť malá .Čo poviete ísť do tých Naftových problémov alebo radšej nie ????

-> minno 21.12.22 10:52:50: Jasne, chapu - vyjdeme-li z toho, ze je v tom zainteresovana elektromagneticka interakce, jejiz "polni " castici je foton, je to vlastne "opticky ":-)
-> King 21.12.22 10:01:43: No, ja som asi asi nie celkom správne vyjadril, uznávam :) "Optickým" som myslel ten systém snímania, ktorý na pohľad vidno, čiže ozubené koleso na náboji. K tomu je myslím pasívny indukčný snímač. A v ozubení môže byť bordel a nemusí to potom fungovať správne.
Na rozdiel od magnetu v gufere ložiska a magnetického (hall) snímača, čo sa používa dnes.
Na rozdiel od magnetu v gufere ložiska a magnetického (hall) snímača, čo sa používa dnes.
-> vhml 21.12.22 09:49:51: Normálně, očním viděním, ručním pohmatem a mozkovým myšlením. 

-> minno 21.12.22 09:47:58: Optika v tom humusu na kole?

-> minno 21.12.22 09:47:58: jak se to pozná? 

-> vhml: A je tam hall, alebo optický snímač?
-> vhml 20.12.22 16:13:20: Me něco podobného dělá P106. nevím zda se to da aplikovat i na sharana, ale dycky když vyčistim čidla, tak tpo na chvíli pomůže
Sice se to týká Sharana ,ale tam by si to nikdo nepřečetl
Občas se mi rozsvěcuje chyba ABS, jde o LP kolo. Svítí to když stojím, když se rozjedu tak to buď zhasne, nebo stačí vypnout a zapnout zapalování za jízdy a je to zhaslý.
Má smysl měnit čidlo, nebo je to spíš nějaký přechoďák v konektoru či bordel na kroužku? Když je vlhko, tak se to asi děje víc.

Má smysl měnit čidlo, nebo je to spíš nějaký přechoďák v konektoru či bordel na kroužku? Když je vlhko, tak se to asi děje víc.
-> dragon_cb_cz: protoze to je ted to nejlevnejsi...
-> vhml 15.12.22 19:37:46: Aneb místo aby IT průmysl a automobilky zkombinovali to nejlepší, tak raději zkombinovali to nejhorší 

-> minno 15.12.22 18:17:12: ano, je to běžné. Hřeší se na to ze aktualizaci uz tam lze snadno kdykoliv nahrat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.12.22 18:36:40: Až tak moderné spotrebiče našťastie nemám
Vrchol techniky u nás je mikrovlnka LG s digi ovládaním z roku 1997, ktorá stále funguje


Copak vam se obcas sama neaktualizuje pracka, mycka, susicka nebo lednice? 

-> minno 15.12.22 18:17:12: Ne, ta přetechnizovanost a přeelektronizace je dnes problém i sušičky nebo pračky.
2. díl recenze Škody Octavia IV po 75 tis. km, aneb 60 problémů, které se většinou nedají odstranit.
Toto ste niekto kukali? To sú fakt moderné autá tak softvérovo nevyladené / ? Alebo je to problém len Oct. IV? (to sa mi ale nezdá)
Celkovo mám dojem, že má dnes veľa elektroniky problém s vyladením softvéru, resp. že je to všetko ako šité horúcou ihlou - nelogicky / neergonomicky usporiadané ovládanie, chýbajúce základné funkcie atď.
-> palinator: zalezi na slozitosti rozebirani cerpadla. U tech levnejch ci plastovejch strihnout. Nekdy se s tim stav.
Když jste u toho: Mám tu na opravu ponorný čerpadlo. Výměna plováku. Má cenu rozebírat čerpadlo a napojit nově celej kabel a pak to těsnit a nebo to střihnout a udělat jak píšete?
-> Bukaj: ta smrstovacka s lepidlem na gumu (titanex) neni nic moc. Alespon bych konce pretahnul silikonovou samosvareci paskou. Se nekdy pripomen.
A ja jsem nepsal, ze to nevydrzi. Jen ze ty original VAG nebudou za 15,-Kc/ks.
A ja jsem nepsal, ze to nevydrzi. Jen ze ty original VAG nebudou za 15,-Kc/ks.
-> StepaNoFUN 10.12.22 20:20:24: Já tyhle spojky v 2,5 mm používám na 230V nejen v zemi, ale i ve vodě (nastavování a opravy kabelů čerpadel), jen přes ně ještě 2 vrstvy smršťovky s lepidlem, takže nějaké žhaviče nebudou problém

-> palinator: hlavní problém je mechanický poškození... Jinak by asi 2,5 stačila. Ale běžně se tahá 6mm2. Ono toho máš třeba 50-500m bez "odbočky". Proud je nulovej, ale ten VF signál z generátoru pro hledačku se šíří spíš skin ekektem...
-> StepaNoFUN:
To musí mít takovej průřez?
To musí mít takovej průřez?
-> SO545: Nemám velkej VAG kufřík za desetitisíce... :-D www.emas.cz/sis-2-5-lisov
aci-spojka-cu-izolovana-sm
rstovaci-prurez-1-5-2-5mm2
-izolace-pe-sb2-5?gclid=Cj
wK...
Edit: V 2,5 je asi nemám. Ale v provedení 4-6mm2 je kupuju běžně a cpeme je do země. Spojování vyhledávacího vodiče podél plastovejch trubek.
Edit: V 2,5 je asi nemám. Ale v provedení 4-6mm2 je kupuju běžně a cpeme je do země. Spojování vyhledávacího vodiče podél plastovejch trubek.
-> Milan 136 27.11.22 21:40:28: sakra prestanem to tu sledovat...jal som sa vymenit zhavice a skoncil som s vymenou kabelaze....ale spojil som to presne so spojkou co mas na obrazku....z velkeho VAG kufrika



Je to Rapid, ale sere pes:
Dneska jsem reverzním inženýringem bez diagnostiky koumal, jak spíná v Rapidu TDI PTC.
Když je Climatronic na LO a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na třeba 24°C a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na LO nebo 24°C a zapnutý větrák byť na jediný stupeň, je PTC aktivní asi dle aktuální teploty vody, přičemž tato teplota musí být dost vysoká (odhaduju minimálně 80°C)... zkrátka provozovat to auto bez zaplého PTC je v zimě dost nemožný
E: Co mi přijde nelogický je, že je PTC zaplé i na LO.
Myslel jsem jestli se otáčky nezvedají jen kvůli podpětí, ale kvůli tomu to není.
Dneska jsem reverzním inženýringem bez diagnostiky koumal, jak spíná v Rapidu TDI PTC.
Když je Climatronic na LO a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na třeba 24°C a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na LO nebo 24°C a zapnutý větrák byť na jediný stupeň, je PTC aktivní asi dle aktuální teploty vody, přičemž tato teplota musí být dost vysoká (odhaduju minimálně 80°C)... zkrátka provozovat to auto bez zaplého PTC je v zimě dost nemožný

E: Co mi přijde nelogický je, že je PTC zaplé i na LO.

-> charon: Tohle vypadá jako obyčejný mini ISO konektor.
-> charon 27.11.22 21:34:09: To chce něco takového, co se zalisuje a spoj se pak teplem smrští a utěsní.
Svazek jsem Rožmitál v délce o něco delší než je nový kabel a tam nic není. No, seženu si ty nejkvalitnější lisovací dutinky a předělán to
-> charon 27.11.22 17:54:12: slisovat, přes to smrštovačku s lepidlem a neřešit, tyhle konektory v autě budou ale znamenalo by to rozmotat svazek...
Takže na můstku zhavky jsou jakési konektory - viz foto níž. Ve svazku v autě nic takového není, takže otázka je - co to je za konektory? Má smysl je shánět? Nebo se na to radši vyprdnout a dát jen lisovací dutinky?
Este sem na Wurthu nasel toto
eshop.wuerth.cz/Kategorie -produktu/.../CZK
Je mozne, ze je to este lepsi nez Boltex? Pisou tam, ze je to primo urcene na uvolneni vstrikovacu a svicek.
Ty fotky nize me celkem desi
eshop.wuerth.cz/Kategorie -produktu/.../CZK
Je mozne, ze je to este lepsi nez Boltex? Pisou tam, ze je to primo urcene na uvolneni vstrikovacu a svicek.
Ty fotky nize me celkem desi

-> Milan 136: Asi tak 3 roky zpět jsem vytahoval vstřiky z MB Vito. Samozřejmě nešel ven ten nejhůř přístupný
Naštěstí měl vstupní zavit v ose vstřiku. Udělali jsme taky "konzolu" a tahali jsme ho po milimetrech závitem ze spojovaci tyčky řízení s jemnym stoupanim. Každej den trochu WD40 a pootočit matku o 1/6 byl ritual na tri dny

Naštěstí měl vstupní zavit v ose vstřiku. Udělali jsme taky "konzolu" a tahali jsme ho po milimetrech závitem ze spojovaci tyčky řízení s jemnym stoupanim. Každej den trochu WD40 a pootočit matku o 1/6 byl ritual na tri dny

-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.11.22 14:16:00: Zrovna včera jsem viděl na IG video, jak vyndavali vstřiky dvěma panenkama v takovým svařeným roštu

To je jako kdyz jsme chteli vyndat vstriky u kamosova focuse s mrdkovnim 1,6 TDCi DV6 od PSA. Nesly vyndat ani za prd, tak jsme povolili trochu jejich presky a ze to nastartujem a chcipnem hned, ze to povoli... No skoncili jsme u toho, ze jsme jezdili po vsi sem a tam, nez jsme uslyseli takovy prdeni a vstriky se samy uvolnily 

-> Lamac: Jo taky dávám měděnku, ale to neřeší problém když to auto poprvé přijede. A po sobě jsem ještě žádný neměnil.
-> palinator 26.11.22 12:35:10: Hele taky jsem se bál proto jsem vzal i pistol, že má nějaký to kg a držel jí oběma rukama a hlavu mimo dostřel
Ale ve finále to bylo úplně v pohodě jen to cuklo a začalo foukat ven.
-> palinator 26.11.22 12:35:10: Hele taky jsem se bál proto jsem vzal i pistol, že má nějaký to kg a držel jí oběma rukama a hlavu mimo dostřel

Ja závity na žhavičoch (ale aj telá vstrekov) pri montáži pretriem medenou,alebo grafitovou vazelínou a keď nieje po ruke ani jedna z nich, tak stačí aj obyčajné nafta.
S povolením či vytiahnutím potom nikdy nebol problém, či sa jednalo o auto, traktor, alebo tankový motor...
S povolením či vytiahnutím potom nikdy nebol problém, či sa jednalo o auto, traktor, alebo tankový motor...
-> saskyn2:
A stát kilometr od toho aby ti žhavka neproletěla hlavou...
A stát kilometr od toho aby ti žhavka neproletěla hlavou...

-> saskyn2 25.11.22 21:19:54: To je v prdeli no, když se utrhne kus hliníku a zničí to závit až nahoru 
Kolikrát jsem zažil, že měla žhavička chybně opracovaný sedlo a spaliny šly do závitu. To je taky paráda.

Kolikrát jsem zažil, že měla žhavička chybně opracovaný sedlo a spaliny šly do závitu. To je taky paráda.