VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
4068 příspěvků (zobrazeno 2101 až 2150) od 24.01.2014 do 05.08.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
18:04:15
19.11.2022
MVM
-> StepaNoFUN: Hele.. nikdo ti nemůže striktně přikazat viskozitu SAE.4

Ta je,byla a bude doporučená. Protože se adekvátně určuje podle podminek a zatížení motoru.4 Ovšem výrobci olejů třeba danou firemni normu vyrábí jen třeba v jedné viskozite SAE, a tim padem smolik pacholik. A nebo věc třetí - pokud mi bere motor vic jak litr oleje na tisíc , ja se vy*eru na firemni požadavky a dam jiny kvalitní olej s tím, že spotřeba oleje klesne na únosnou mez..co je na tom "špatně". Za třetí i OHV škoda může použít treba 5W30 pokud ji bude mit Eskymak u iglu a bude s ni jezdit do Lidlu pro tatranky. Stejně jako na Kubě taxikař nebude mit nutně 0W20. Atd.
17:40:17
19.11.2022
StepaNoFUN
-> Bukaj 19.11.22 17:32:25: Protože ten olej určuje výrobce podle mnoha kritérií a tím nejmíň podstatným je "co je nejlepší pro ten motor"... :-/ Bohužel. Nejlepší by bylo třeba 15W-40, ale máme s ním na howno emise, protože je moc "tuhej". Nebo nám zasírá "povinný" DPF.
17:37:26
19.11.2022
StepaNoFUN
-> Bukaj: Je to vlastnost. Prostě to dřív, nebo pozdějc dělaj všechny. Odstraníš to a chvíli to vydrží. Většinou už životnost auta.
17:35:49
19.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Taky doufam, pac bych nechtel ty krouzky u fokuse menit zbytecne... I kdyz s jeho najezdem...
17:32:25
19.11.2022
Bukaj
-> Syny 19.11.22 11:14:45: Ale jistě to není vlastnost, ale závada - například kvůli nedodržování specifikace oleje nebo intervalu výměn, popřípadě problémy s chlazením, ne? To, že se připečou pístní kroužky, přece není konstrukční chyba motoru, ale buď špatné zacházení (podtáčení, přehřátí, špatné palivo) nebo nesprávná údržba (olej, filtry...).



-> Jirik_Tuňák1983 19.11.22 11:19:26: A proč bych to jako měl dělat? To, jaký olej do motoru patří, určuje jeho výrobce (motoru, ne oleje) a je nerozum to nedodržet...
13:56:10
19.11.2022
StepaNoFUN
-> Milan 136: to je pravda...
12:25:12
19.11.2022
Milan 136
-> StepaNoFUN 19.11.22 08:45:39: Ale zase to mělo elektricky odjištěný kufr, místo mechanického.
11:19:26
19.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 19.11.22 11:14:45: Ale mohl by zkusit začít lejt do 130 olej 0W-20, 0W-30 apod. 1
11:14:45
19.11.2022
Syny
-> Bukaj: A co chces slyset? Proste ty 1,6 casem zacnou brat olej a zerou ho i vic nez ty pises u ty Caddy. Je to mozna na prd, taky se mi nelibi, kdyz mezi vymenama je treba dolejvat, ale proste to tak je a u tech motoru to je bohuzel normalni. Reseni je prekrouzkovat, ale jak psal Venni, casem to zacne delat asi znova. Ale pravdepodobne uz to prezije to auto. A kdyz porovnavas motor z Feldy, tak znova pisu - do Felicie nelejes 5W30.
11:10:41
19.11.2022
11mAjA11
-> růža: je zvláštní že 8ventil 1.6 v Octavii, případně 1.4/1.6 -16ventil jsou považované za zrouty oleje obecně. Kamarád má Touran osmiventil a nežere mu to v podstatě nic (pri normálním stylu užívání, na dálnici když to jeho tchán drtil 150 + to něco málo vzalo, ale nebyly to litry) , stejně tak na našem 16ventilu při nájezdu 340tkm se olej neztrácí. Co sem za několik let vypozoroval je, že auto co ten olej žerou jsou pastoušky a jejich majitelé se k tomu nijak extra nechovají, výměny oleje přetahují a nebo úplně serou a jen dolevaji..což je obecně špatně..
10:52:52
19.11.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz 18.11.22 22:34:43: Jo, ale nebralo to olej ani před tím, ani potom. A vložky jsem měnil z úplně jiného důvodu, než kvůli spotřebě oleje...

A nepřijde mi normální, aby auto, které je o 10 let mladší, než Felda, žralo dvojnásobek oleje, než ta Felda se stejným nájezdem.

A argument, že je to konstrukčně starší motor? Tak to potom pojďme do šedesátých let s konstrukcí toho Feldího...3
09:22:28
19.11.2022
michael
-> StepaNoFUN: El. jištění nádrže a třeba dvoutonový klakson zmizel až 10/2009 výškově stavitelné sedadlo se vázalo buď na objednání tmavého interiéru a nebo RS paketu.
08:45:39
19.11.2022
StepaNoFUN
-> michael: -> Milan 136: vetsina Touru co jsem videl nemela treba bederky, vejskove nastavitelny sedadlo spolujezdce, regulaci jasu palubky, elektricky vicko nadrze...
23:37:27
18.11.2022
růža
-> palinator 17.11.22 18:44:57: JJ, to vím. Jen jsem chtěl poukázat na to, že je fuk, jestli je to litinová, nebo hliníková 1.6. Chlastají všechny.
22:34:43
18.11.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj 16.11.22 20:54:33: Myslíš ta tvoje 130LPG u který už jsi měnil vložky atd? Buď trochu fér... že jsou tyhle koncernový sráče spotřebou oleje vyhlášený je pravda a sralo by mě to taky, ale ta tvoje 17x přeskládaná 742 je dost pochybnej etalon...
22:20:39
18.11.2022
Milan 136
22:11:22
18.11.2022
michael
-> Jarda/felda: To není pravda byl s 1.4, 1.6, 1.9 a i 1.8
22:06:28
18.11.2022
Jarda/felda
-> Milan 136 18.11.22 21:54:57: tour byl jen se 74kw PD 4
21:54:57
18.11.2022
Milan 136
-> StepaNoFUN 18.11.22 21:03:19: Vždyť ty auta byly úplně normální. Pamatuju jich dost s PDčkem, RS paketem atd.
21:50:27
18.11.2022
michael
-> StepaNoFUN: Později akorát kůže, el. sedadla a multifunkční volant.
21:44:43
18.11.2022
StepaNoFUN
-> michael: dost toho neslo ani objednat...
21:18:39
18.11.2022
michael
-> StepaNoFUN: Tour byl od roku 2004 ale mohl být z výroby dovybaven.
21:03:19
18.11.2022
StepaNoFUN
-> Milan 136: Počkej. Ty mluvíš o těch holobytech? Kde i ten nápis TOUR byl snad za příplatek?
19:45:10
18.11.2022
Milan 136
-> Bukaj 18.11.22 18:23:10: Tak poslední jednička je stará 12 let, to není tak dávno 1
18:23:10
18.11.2022
Bukaj
-> palinator: Jen na té prví fotce bych si představil jedničkovou Octavii...3
17:37:31
18.11.2022
palinator
-> Bukaj:
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od palinator vložen 18.11.2022 17:37:31
15:05:26
18.11.2022
palinator
-> venni:

A ty neSR maj původ na konci osmdesátek v Passatu. 3
20:41:05
17.11.2022
venni
-> palinator 17.11.22 18:44:57: přesně,to SR má původ někde v G III a toledo I myslim
18:44:57
17.11.2022
palinator
-> růža 16.11.22 23:29:53:

Hlavně pozor... 1,6 SR (74/75kW) je technicky úplně něco jiného než litinová 55 a 77 kW 16V. 4
12:49:26
17.11.2022
U-Geen
-> Jarda/felda: tak auto bude treba za 8 let treba pouzitelny.... :-)
12:26:19
17.11.2022
Bukaj
10:16:03
17.11.2022
Jarda/felda
-> Bukaj 16.11.22 23:00:15: to auto nebo ta kamarádka ? 1 1 1
07:04:58
17.11.2022
Bukaj
No, nepotěšili jste mne, ale ok, beru, že je to vlastnost, nikoli závada... 3
23:29:53
16.11.2022
růža
-> Bukaj: Je to takový nešvar, že se koncern snažil co nejdéle udržet ve výrobě (v autech) atmosferický benzínový motor. Takže 1.6 74/75 kW je vlastně motor původně z 90. let, který byl postupně osazován různými "vyfiku*dacemi" , aby splnil nové euronormy. Jinak je to v zásadě jednoduchý motor, takže si ty kroužky můžeš bezstarostně v budoucnu udělat 1



-> Bukaj 16.11.22 22:17:06: Když pominu problematické 1.6 (všeobecně problémy se spotřebou oleje, včetně 55 kW AEE), tak u moderních motorů celkem častá věc. Ale zase se tomu tolik nedivím, oleje mají běžně viskozitu 0W-20 a 0W-30 (voda), přimazávání všeho možného (turbo..) a intervaly na výměnu klidně i 40 000 km. Jsem docelá rád, že nám služebáci vezmou 1-1,5 L na 1000 km, Jelikož tak provedeme jednu výměnu oleje, mezi oficiální výměnou oleje 3
23:14:53
16.11.2022
Syny
-> Bukaj: 15 let novy auto 3 Vsak to je technologicky starej motor, kterej pouziva ridkej olej a jeste k tomu predepsana vymena byla 2 roky nebo 30 tkm. To, ze te skodovka zere malo bych taky nevidel uplne jako standard, ja na skodovce mel motor ani ne se 100 tkm a bral oleje tak 3 decky na 1000 km :) A moje (dle tebe moderni) Cordoba, ta ho zrala taky fest, jak jsem psal - a mela najeto 200 tkm. Vlastne ze vsech aut co jsem mel mi nejmin zere olej tedko Golf (13 let novej 3 ), kde na 15 tkm zmizi pul merky. Ale ty benzinovy 1,6 jsou branim oleje docela vyhlaseny a cim to je tu taky uz nekolikrat padlo, tak ted uz jen zvazit, jestli to ma smysl resit nebo ne. Podle me ale s tou spotrebou co pises vubec ne - vsak to je taky cca 1,3 decky na 1000 km.
upraveno 1x, naposled 16.11.2022 23:20:23
23:00:15
16.11.2022
Bukaj
-> venni: To ještě do takhle novejch aut dávají osmiventilové motory?9

No, překroužkovávat to nebudu - možná za těch 8 let plánované životnosti toho auta, pokud to dopadne tak, jak kamarádka vyhrožuje - že skončí u mne...3
22:33:57
16.11.2022
venni
-> Bukaj 16.11.22 10:39:39: BSE 75kw je 8V 4 skoro všechny tyhle 74 a 75kw berou olej...překroužkování pomůže... pár tisích km bude klid (odhaduji 50-100) a pak to začne postupně znovu...1
22:17:42
16.11.2022
Jarda/felda
-> Syny 16.11.22 21:01:41: já nejsem zvyklej na žádnou spotřebu 3 kapotu otevřu dvakrát ročně na dolití ostřikovačů a i na ty se mi musí rozsvítit kontrolka že je málo 3 3
22:17:06
16.11.2022
Bukaj
-> Syny: Jako kdyby to bylo 50 let starý auto, tak neřeknu, ale tohle je 15 let nový auto a žere to oleje víc, než jakýkoli auto, co jsem kdy měl. Ani MBčko mi nepáplo víc, než půl litru mezi výměnama (tzn. decku na 1000 km) a dolévat jsem musel jen zezačátku do 130LPG, než jsem přetěsnil motor (teklo to všude možně, třeba i kvůli špatně odlitému bloku)...

Prostě když se do motoru musí dolévat olej jindy, než při jeho výměně (oleje, ne motoru 3 ), tak to považuji za závadu...7
21:01:41
16.11.2022
Syny
-> Bukaj: Tak si do ty 130 LPG nalej 5W30 a uvidis, kolik te toho sezere mezi vymenama 3 Jinak moje moderni Cordoba z roku 95 brala neco mezi 0,25 - 0,3 litru oleje (10W40) na 1000km, ale to uz se mi zdalo docela dost a to mela najeto 200 tkm :) Kazdopadne 2 litry na 15 tkm bych asi vubec nechtel resit - ne u staryho auta co ma 240 tkm na hrbu.
upraveno 4x, naposled 16.11.2022 21:08:10
20:54:33
16.11.2022
Bukaj
-> Matsoft 16.11.22 13:33:29: No, když vylítaná 130LPG, která má najeto o 140 tisíc víc, "žere" maximálně decku oleje na 1000 Km (olej nedolévám, před výměnou /8-10 KKm/ je olej na spodní rysce a po výměně kus pod horní ryskou - tedy asi 0,8 l rozdíl), tak mi u moderního vozu přijde divné, když majitelka volá, že se jí rozsvítila kontrolka...

... a pak když přijede na výměnu oleje, tak půlka kanystru s olejem "na příští výměnu" je fuč 3
16:09:00
16.11.2022
palinator
-> Syny:

Ten motor jezdil pak i téměř bez mazání... když začaly bejt slyšet hydroštely, vědělo se, že je potřeba nalít aspoň 2 litry oleje, protože je suchá měrka. 3
16:06:41
16.11.2022
Syny
-> palinator: -> Jirik_Tuňák1983: Tak je pravda, ze kdyz cerpadlo ten med ani nenatahne, tak ho motor ani nebude zrat 3
15:41:33
16.11.2022
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Potvrzuju, novej majitel bývalé našich Vectry lil kvůli spotřebě oleje olej do autobusu. 3
14:34:17
16.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Cumper 16.11.22 13:46:34: Znám lidi, kteří postupně zahušťovali oleje, až byli na parametrech olejů do Škody 120 a jeden to stejně jako u Zafiry začal dolaďovat směsí Motor Doktor, který po otočení dnem vzhůru tekl asi půl hodiny. 3
14:04:50
16.11.2022
vhml
-> Syny 16.11.22 12:47:21: no mam to Sharanu i Fabii, tak to nějaký čtvrt století už běží 3 Na Sharanu z toho upadla hadice a zadřelo se to, naštěstí si to ten půlFord neumí zdiagnostikovat, tak nenadává 3
upraveno 2x, naposled 16.11.2022 14:15:40
13:46:34
16.11.2022
Cumper
-> Sita 15.11.22 16:41:00: 1.6 75kw 8v od VW, to je klasika, budou v prdeli pístní kroužky 8 Dřív nebo později je to snad u všech
13:33:29
16.11.2022
Matsoft
-> Bukaj: 2 l na 15000 je docela dost?! nevim jak tahle "novodoba" 1.6, ale stare 1.6 zraly mnohem vic.....
12:47:21
16.11.2022
Syny
-> vhml 16.11.22 11:29:48: Zajimavy. O tomhle jsem vubec nemel ani paru, ze se dela...
11:44:27
16.11.2022
Bukaj
-> vhml: Ha, díky! To jsou mi věci...3
Extreme Tyres