-> saskyn2: S pojistkou to zkusím, dík. Ale to asi nepomůže, protože se to děje i na chcíplém autě
Ještě mě napadlo povolit HBV od posilovače, a vytáhnout čep vedoucí do HBV, jestli se to uvolní - což by znamenalo, že se to nedokonale vrací?
Ale nevím, jestli se HBV má vracet na doraz?
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> David29: jako první bych zkusil vyndat pojistku ABS at do toho nemůže kecat-není to teda jistota, může být nějaká mechanická chyba. Ale alespon tím vyřadíš systémy typu sušení kotouče za deště jestli něco takovýho ten veterán má. Pokud nepomůže tak povolit trubku za hbv jestli to pustí tlak a uvolní kotouče. Nic lepšího mě nenapadá.
-> saskyn2: Já to měl v N, takže šlapat na brzdu nebylo třeba.
Tohle jde nastartovat a pak přeřadit z N na D bez brzdy
Nemáš nápad jak zjistit, který z těchto dvou adeptů to dělá?
Tohle jde nastartovat a pak přeřadit z N na D bez brzdy
Nemáš nápad jak zjistit, který z těchto dvou adeptů to dělá?
-> David29: tak ono už jen na to přeřazení na D přeci musíš šlápnout na brzdu, to pak samozřejmě vyleze. Já bych to trochu pojezdil at si to sedne a pokud to bude brzdit dál, tak tě nejspíš čeká ABS nebo hbv.
-> saskyn2: Právě že zařadil D, protože jsem zkoušel jak to bude nebo nebude přibrzdovat
-> ajok: No, a právě že neuvolnilo..
Přesněji jsem zkusil mezi HBV a posilovač dát podložky a výsledek byl, že to neposilovalo (musel jsem stát na brzdě jak na rejči), a zahřálo se to úplně stejně
-> ajok: No, a právě že neuvolnilo..
Přesněji jsem zkusil mezi HBV a posilovač dát podložky a výsledek byl, že to neposilovalo (musel jsem stát na brzdě jak na rejči), a zahřálo se to úplně stejně
-> David29 19.02.24 20:30:14: jo, to by se mělo uvolnit

-> David29 19.02.24 20:05:00: No počkej, tak si jen nastartoval, nebo i zařadil D? Pokud si tam měl rychlost a kola se točila tak je to pak trochu jiná situace.
-> ajok: A ten trn je kde? Mezi HBV a posilovačem, nebo mezi posilovačem a pedálem?
Já dneska právě HBV sundal z posilovače a beze změny... Což by se právě uvolnilo, ne?
Já dneska právě HBV sundal z posilovače a beze změny... Což by se právě uvolnilo, ne?
-> David29 19.02.24 20:22:40: moc vytoceny ten trn z posilovace mi jednou na nive zpusobil pribrzdovani
Akorát i kdybych ten brzdič rozhejbal, nic to nemění na tom přibrždování, co mě pálí víc
A na nic jinýho než ABS nebo HBV už vsadit nejde

A na nic jinýho než ABS nebo HBV už vsadit nejde
-> David29 19.02.24 20:05:00: tak to potom jo, to jsem psal nize
jinak, jak pise Jirka, hrubou silou ne, musis ho dobre nasmerovat, snad jsi ho uz neomackal, jak se to zkrizi, tak to tam nedostanes, me jednou zas udelal soustruznik nerez pistky bez radiusu - s ostrou hranou a pri natlaceni mi to vzdy strihlo gumicku

jinak, jak pise Jirka, hrubou silou ne, musis ho dobre nasmerovat, snad jsi ho uz neomackal, jak se to zkrizi, tak to tam nedostanes, me jednou zas udelal soustruznik nerez pistky bez radiusu - s ostrou hranou a pri natlaceni mi to vzdy strihlo gumicku
-> ajok: Ano, svěrkou nebo sikama to nešlo. Brzdič ven, do svěráku - a nic.
Pak už mě to nebavilo a byl jsem otrávenej, tak jsem tam dal starej brzdič.
Jinak ono pozor - to že vylez ten pístek je v pořádku. Protože předek ve vzduchu + D = auto si myslí že to klouže, zásah TCS.
Proto se to točilo i kousavě, nebyla to závada, ale zásah TCS
Dneska mi to došlo a vypnul jsem TCS - kola se v tu chvíli točila normálně. Ale:
Sešlápl jsem brzdu a následně se roztočila pouze pravá strana a levá držela. Jak se ty brzdy otáčením zahřejí, je to horší a drží to víc.
Pak už mě to nebavilo a byl jsem otrávenej, tak jsem tam dal starej brzdič.
Jinak ono pozor - to že vylez ten pístek je v pořádku. Protože předek ve vzduchu + D = auto si myslí že to klouže, zásah TCS.
Proto se to točilo i kousavě, nebyla to závada, ale zásah TCS
Dneska mi to došlo a vypnul jsem TCS - kola se v tu chvíli točila normálně. Ale:
Sešlápl jsem brzdu a následně se roztočila pouze pravá strana a levá držela. Jak se ty brzdy otáčením zahřejí, je to horší a drží to víc.
-> David29: No to určitě není OK. Pravda nedělám Volva, ale jinak normálně auta s rozebranou brzdou startuju a nevidím důvod aby vyjíždel pístek.
U toho brzdiče ten pístek úplně vyndej, vytři z toho brzdovku, koukni dovnitř do toho brzdiče jestli není nějaká vypadlá nebo skříplá gumička. Pak gumičku malinko mázni něčím co jí nesežere bud brzdovkou nebo nějakou na to určenou vazelinou. Musí to jít rukou, svěrákem ne. Rukou s tím jakoby zavergluješ a srovnáš to do přímý polohy, to svěrákem neuděláš a jakmile to je malinko nakřivo, tak to nejde resp. skřípe to gumičku. Otázka je jestli už ta gumička není žvejklá od toho svěráku, to uvidíš když ten pístek vyndáš. Ještě pokud budeš chtít tak si zkus tam ten pístek nasunout kousek nanečisto-bez gumičky a bez prachovky at vyloučíš že nevázne třeba pístek v brzdiči, ale to dost pochybuju. Gumičky se dají kdyžtak koupit nové, stojí pár korun.
U toho brzdiče ten pístek úplně vyndej, vytři z toho brzdovku, koukni dovnitř do toho brzdiče jestli není nějaká vypadlá nebo skříplá gumička. Pak gumičku malinko mázni něčím co jí nesežere bud brzdovkou nebo nějakou na to určenou vazelinou. Musí to jít rukou, svěrákem ne. Rukou s tím jakoby zavergluješ a srovnáš to do přímý polohy, to svěrákem neuděláš a jakmile to je malinko nakřivo, tak to nejde resp. skřípe to gumičku. Otázka je jestli už ta gumička není žvejklá od toho svěráku, to uvidíš když ten pístek vyndáš. Ještě pokud budeš chtít tak si zkus tam ten pístek nasunout kousek nanečisto-bez gumičky a bez prachovky at vyloučíš že nevázne třeba pístek v brzdiči, ale to dost pochybuju. Gumičky se dají kdyžtak koupit nové, stojí pár korun.
-> David29 19.02.24 18:19:53: valec by Ti sam pistek nevytlacil, pokud se ti nezacalo po nastartovani tocit kolo (ted nevim jestli mas automat nebo manual), tak neni duvod, aby to ten pistek vytlacilo
-> David29 19.02.24 18:19:53: sverakem? to jsi brzdic zas vymontoval a dal do sveraku?
-> David29 19.02.24 18:19:53: sverakem? to jsi brzdic zas vymontoval a dal do sveraku?
-> saskyn2: snažil jsem se to vrátit zpátky Svěrákem, a ani za Boha. Ale nijak jsem teda nehejbal s tou prachovkou.. to ještě zkusím.
Jinak jo, vylezl aniž bych šlapal na brzdu...
Ty nový brzdiče jsou Elstock
Ty si teda myslíš, že to bude spíš ABS neź HBV?
Jinak jo, vylezl aniž bych šlapal na brzdu...
Ty nový brzdiče jsou Elstock
Ty si teda myslíš, že to bude spíš ABS neź HBV?
-> David29: Ted to ještě jednou celý čtu. Takže chápu to správně tak že si to nastartoval rozebraný a pístek ti sám bez šlapání na brzdu vylez? No to určitě není normální. A ten pístek přeci musí jít na tom sundaném brzdiči normálně vrátit zpátky. Dáš si prachovku na kraj pístu tak aby přečuhovala, nasadíš ji do drážky v brzdiči a pak pístek s prachovkou zasuneš rukou do brzdiče. Pokud to nejde na sundaném brzdiči tak tam bude něco špatně, podle fotky to jsou normální ate systém brzdiče.
-> David29: Tak pístek tam nasuneš zpátky, na tom vůbec nic není. Pokud jsou fakt nový a není to žádná čína tak bych v tom problém nehledal. Pokud to drží tlak tak asi válec nebo ABS. Ale pokud odpojuješ hadici na brzdiči, tak je možný že se to uvolní jak s tím klíčem vergluješ a ne tlakem. To že jsou brzdy po brždění horký je celkem normální stav, ale pokud nebrzdíš a hřeje se to tak to určitě dobrý není a za 10tkm budeš mít desky na plech.
Ještě jako trochu doufám, že si třeba nový brzdy sednou? Ale to je asi jen moje zoufalé doufání, co? 

-> saskyn2: Jo, to chodí na ligu. Jeden brzdič je i funglovka.. Původně byly oba, než jsem tohle řešil a tím jsem ho zkurvil (vyjel mi pístek).
Když ho odpojím od brzdové hadice, tak se to uvolní.
Jediný co mě napadá jsou už dvě věci
brzdový válec - že by se nedokonale vracel?
abs?
Když ho odpojím od brzdové hadice, tak se to uvolní.
Jediný co mě napadá jsou už dvě věci
brzdový válec - že by se nedokonale vracel?
abs?
-> David29: a pistky jdou volně rukou?
Mrdám to, pude to z domu 
Sundal jsem brzdovej válec od posilovače (jako kdyby tam byly tlaky, tak se to tím předpokládám povolí), a...? No jasně, prostě brzdy topí.
Takže budu jako uživatel, auto problémy nevykazuje a holt budu doufat, že v létě nezapálím nějakou louku

Sundal jsem brzdovej válec od posilovače (jako kdyby tam byly tlaky, tak se to tím předpokládám povolí), a...? No jasně, prostě brzdy topí.
Takže budu jako uživatel, auto problémy nevykazuje a holt budu doufat, že v létě nezapálím nějakou louku

-> saskyn2: Kdepak, já stejně chtěl měnit kvapalinu
Každopádně jsem hadici vyměnil - spolu s ní šla i brzdová trubka, protože za ta léta z toho byl jediný kus
Současně jsem dovyměnil i kapalinu vzadu... A auto brzdí diametrálně jinak, přesněji už odshora, ale ne jedovatě.
Každopádně - kolo přibržďuje furt
A už ne jedno kolo, ale obě
Nebo ono to ani nepřibržduje, auto se chová normálně - ale nadměrně ty brzdy pálí. Stačí 2km a kotouč je rozpálenej, po 10km jsou horký i kolový šrouby. A když mám čumák v luftu a zařazený D, kola se točí trhaně
Za jízdy nepoznám nic, jako čistokrevný uživatel bych jezdil a neřešil, protože by nebylo co
Takže (snad) asi ten posilovač brzd přenastavit?
Jak hodně jemný ten závit na trnu je? Jestli mám počítat s 20otáčkama, nebo třeba jen půl otočky?
Každopádně jsem hadici vyměnil - spolu s ní šla i brzdová trubka, protože za ta léta z toho byl jediný kus

Každopádně - kolo přibržďuje furt


Za jízdy nepoznám nic, jako čistokrevný uživatel bych jezdil a neřešil, protože by nebylo co
Takže (snad) asi ten posilovač brzd přenastavit?
Jak hodně jemný ten závit na trnu je? Jestli mám počítat s 20otáčkama, nebo třeba jen půl otočky?
-> David29: hlavně pokud si hadici mackal svorkou aby nevytekla brzdovka, starý hadice to nemají moc rády
-> David29: trn ne. Ale hadice mohla umrit. Ten tlak do brzdice projde,tlak zpatky je minimalni a ten neprojde. Rozlepta se vnitrni plast hadice a pak je to jako spunt. Velkej tlak dobry,malej tlak nic.
-> StepaNoFUN: Já to myslel tak, jestli ten trn není blbě nastavenej :-)
-> David29 18.02.24 14:49:09: preci prave jen to jedno, ke kterem trmenu vede ta hadice

-> David29: ne. Jen to,kde by byla hadice v riti.
-> ajok: Tak hadici mám, tak to asi zkusím... ale:
Než by mi to bylo prodáno, repasoval se posilovač brzd a piplali se s nastavením trnu. Ale to by přibrzdovaly obě kola a ne jen jedno, ne?
Než by mi to bylo prodáno, repasoval se posilovač brzd a piplali se s nastavením trnu. Ale to by přibrzdovaly obě kola a ne jen jedno, ne?
-> David29 18.02.24 10:28:02: nebo toto
hadice k brzdici, ona se ucpe nebo rozblemca vevnitr a pak se pistek nevraci, stava se to celkem casto
hadice k brzdici, ona se ucpe nebo rozblemca vevnitr a pak se pistek nevraci, stava se to celkem casto
-> ajok: Ono to právě nechroupe, proto jsem se toho všiml včera, kdy jsem v tom měl hlavu a při otáčení kolem bylo slyšet, jak to je suchý. Dík, namažu
Která hadice funguje jako zpětnák? Ted moc nevím, co myslíš.. Mě spíš napadlo, jestli to nedělá ta kostka ABS - protože brzdič můžu vyloučit, s tím hejbu rukou
Která hadice funguje jako zpětnák? Ted moc nevím, co myslíš.. Mě spíš napadlo, jestli to nedělá ta kostka ABS - protože brzdič můžu vyloučit, s tím hejbu rukou
-> palinator 18.02.24 07:29:50: uz jsem ji dlouho nikde nevidel
-> ajok:
Jde Molyka ještě vůbec mimo e-shopy koupit?
Jde Molyka ještě vůbec mimo e-shopy koupit?
-> David29 18.02.24 00:51:54: uplne vse jsem tu necetl, ale to pribrzdovani dela taky obcas hadice, ktera funguje jako zpetnak
-> David29 18.02.24 01:03:39: kloub uz asi nezachranis, ale jestli Ti neva chroupani pri zataceni, tak tou vazelinou o dost oddalis jeho totalni rozpad, no neco s MoS2, hlavne ne grafitku, ikdyz jehlickovej tripod bude u prevodovky... tak trebas molykou G asi nic nezkazis
-> David29 18.02.24 01:03:39: kloub uz asi nezachranis, ale jestli Ti neva chroupani pri zataceni, tak tou vazelinou o dost oddalis jeho totalni rozpad, no neco s MoS2, hlavne ne grafitku, ikdyz jehlickovej tripod bude u prevodovky... tak trebas molykou G asi nic nezkazis

Hele a zjistil jsem, že kloub bude suchej - dle zvuku. Asi má smysl sundat manžetu a natlačit tam vazelínu? Případně jakou ideálně?
Bohužel, takhle to nakonec nevypadá

Levý kolo slušně přibrždovalo, nenapadlo mě nic lepšího než sundat třmen, po chvíli laborování to natočit.... a pístek vylez. Nešel vrátit ani svěrákem...
Takže jsem tam vrazil starej třmen a jen to znova natřu, než budu dávat letní kola. Ono těsnění je v cajku, pístek chodí a vodící čepy jsou nový.. Ale sere mě to no, ta barva na brzdy není levná a vyhozený prachy za třmen.
Drahá chybička


Levý kolo slušně přibrždovalo, nenapadlo mě nic lepšího než sundat třmen, po chvíli laborování to natočit.... a pístek vylez. Nešel vrátit ani svěrákem...
Takže jsem tam vrazil starej třmen a jen to znova natřu, než budu dávat letní kola. Ono těsnění je v cajku, pístek chodí a vodící čepy jsou nový.. Ale sere mě to no, ta barva na brzdy není levná a vyhozený prachy za třmen.
Drahá chybička
Tak dneska jsem už musel udělat brzdy, což bylo v plánu....
-> Bukaj 17.02.24 09:29:28: a ještě stejnou barvu a hlavně velikost, nemyslím si že by s70 byla větší než třeba vyobrazený GL od Mercedesu

-> jans: jo, sedan vzdycky vypada jinak nez kombi/SUV... nebo co tim chtel basnik rict?
-> jans: No, kdyby tam místo S dali V, nezvýraznili mi zadní světlo a kola, tak taky vypadá skoro stejně...
Teda až na ten dlouhatánskej čumák

Teda až na ten dlouhatánskej čumák

-> David29: Bukaj vi vsechno 

-> jans: Takže vlastně se z toho Bukaj nic nedozvěděl



-> Bukaj 15.02.24 11:12:58: Jak si čtu Tvoje patálie s altíkem, vzpomněl jsem si, že bratranec měl problémy s dobíjením někdy v roce 2018. Už si nepamatuju, jak jsme to na místě vyřešili, aby mohl odjet (též nemohl nastartovat; zůstal viset na parkovišti v Mladé Boleslavi). Pak mu jeho mechanik nějak dal do kupy alternátor (co přesně udělal, ale nevím) a od té doby to bylo v pořádku.
Tak snad budeš mít už klid.
Tak snad budeš mít už klid.

Tož děkuji. Nakonec jsem vzal komplet sadu od Bosche, jako jediná měla i nějaký ovládácí ramena nebo co to bylo.
Při soustavě těch pružinek a všeho, to bude něco na moje nervy. Snad netrefím okno, až to poletí
Doufám, že mi automat aspon poděkuje formou dlouhého života
Při soustavě těch pružinek a všeho, to bude něco na moje nervy. Snad netrefím okno, až to poletí

Doufám, že mi automat aspon poděkuje formou dlouhého života

-> David29: Hledej na té stránce co jsem poslal tyhle čísla:
4838660 - pakny
1013316 a pár následujících - pružinky atd.
Ideálně napiš Kůčovi, on ti rovnou řekne co potřebuješ a zítra to máš PPLkem doma.
4838660 - pakny
1013316 a pár následujících - pružinky atd.
Ideálně napiš Kůčovi, on ti rovnou řekne co potřebuješ a zítra to máš PPLkem doma.
-> David29: Nevím, co máš za ročník a motorizaci, ale zkus hledat na Autodilos.cz - tam mají celkem přesný katalog a ještě se mi tam nestalo, že by mi nabízel na nějaký vůz něco, co tam není (tedy kromě vozů, kde v rámci jednoho modelu a jedné motorizace bylo víc systémů náhodně montovaných)
autodilos.cz/autodily/... /brzdove-zarizeni-parkovac i-brzda?order=

autodilos.cz/autodily/... /brzdove-zarizeni-parkovac i-brzda?order=
-> dragon_cb_cz: Akorát teda co jsem koukal na Kelly a na tom odkazu od tebe... Pakny na ručku jsem tam nenašel?
Jj, na nějaké tahání za rukáv za jízdy tohle fakt není.
-> David29 15.02.24 11:20:33: Jinak to Bukaj popsal dobře, prostě ten systém se nemá jak "oživovat", takže dřív či později (většinou dřív) ohnijou všechny jeho součásti, které ohnít můžou. Ale zase na to zajištění stojícího vozidla to většinou funguje dobře i tak. Na blbnutí za jízdy z principu zapomeň, jak píše -> MVM 15.02.24 11:33:12: , to spíš tu brzdu utrhneš než abys si užil nějakou zábavu...
-> David29 15.02.24 11:20:33: Jinak to Bukaj popsal dobře, prostě ten systém se nemá jak "oživovat", takže dřív či později (většinou dřív) ohnijou všechny jeho součásti, které ohnít můžou. Ale zase na to zajištění stojícího vozidla to většinou funguje dobře i tak. Na blbnutí za jízdy z principu zapomeň, jak píše -> MVM 15.02.24 11:33:12: , to spíš tu brzdu utrhneš než abys si užil nějakou zábavu...
-> MVM:
U Vectry jsem měl pocit že vždycky upadla náprava, když jsem za to vzal za jízdy.
U Vectry jsem měl pocit že vždycky upadla náprava, když jsem za to vzal za jízdy.

-> Bukaj 15.02.24 11:24:11: No tenhle typ malých bubínků uvnitř kotoučů mívá dost často zakázaný používání "za jízdy" a opravdu má sloužit jenom k zajištění vozidla proti pohybu.
Právě když se "snažíš" takový auto utrhnout ruční brzdou,jednak to obvykle moc nejde a za druhý je mechanismus tak slabý že se buď urve obložení nebo se ohne opěrný plech.. Systém dost nešťastný.
Právě když se "snažíš" takový auto utrhnout ruční brzdou,jednak to obvykle moc nejde a za druhý je mechanismus tak slabý že se buď urve obložení nebo se ohne opěrný plech.. Systém dost nešťastný.