skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
20:24:50
07.10.2019
07.10.2019

Chali
O francouze se moc nezajímám, tak mám jeden dotaz. Citroen Jumpy/Peugeot Expert první generace, kterej diesel vzít? Díky
16:16:30
07.10.2019
07.10.2019

Jumbo
-> Skili: 4 díry, pokud se nepletu...
14:39:04
07.10.2019
07.10.2019

Skili
-> Jumbo: Mají 3 nebo 4 díry?
07:40:21
07.10.2019
07.10.2019

Jumbo
Nechcete někdo plechy a jeté letňáky na P106? Uklízím v dílně a tohle mi zůstalo po manželčině autě...
16:51:52
05.10.2019
05.10.2019

Kocvin
Tak už mám GTI přezuto na zimu, i když asi do sněhu nepůjde.. 

00:03:39
03.10.2019
03.10.2019

Jirik_Tuňák1983
Někdo si tady dělal srandu z Citroënu, ale tady to zrovna vypadá na jeden z nejlepších výsledků mezi aktuálními SUV v otázce jízdní stability. Podvozek s novým typem odpružení očividně vychytali. Navíc testováno i v o 4 - 5 km/h vyšší rychlosti.
15:25:57
27.09.2019
27.09.2019

vhml
-> vinorak 27.09.19 10:52:43: hele jednička nám tam šla nahovno letos, když se to skládalo krátký, i v rámci běžného provozu Pak to stejně padlo celý, když se zadřel stálej převod, nahlásil jsem že byla i horší jednička a teď to po reinkarnaci funguje zas dobře. Minimálně v rámci běžný jízdy. Při závodech ji tam prostě dám a neptám se jestli tam chce nebo ne ( a kolikrát teda moc nechce, když na sériový převodovce uplatňuju poučku " co neubrzdíš brzdama, ubrzdíš hewlandem
)

10:58:09
27.09.2019
27.09.2019

vinorak
www.facebook.com/tomas.ma
tousek.96/.../102049201000
61526 tohle je 1.6ková převodovka BE3 ta pěkně váže
10:52:43
27.09.2019
27.09.2019

vinorak
nejde ani tak o převody jako přesnost řazení, všechny auta co jsem kdy měl s MA (2x 205 1x 106 1x 206) tak měly problémy s jedničkou, prostě jí tam nedáš lehce, někdy ani meziplyn nepomáhá a jde to fakt silou. zato BE je vždycky daleko přesnější ( taky má složitější táhla), v xsaře má ta špajzka 300 tisíc a pořád krásně řadí, podřazovaní na jednočku v pohodě s meziplynem třeba ve 40) u gti když je studená tak lehce škrtá trojka když radim rychlejc, ale jak se ohřeje tak pohoda. U MA se mi párkrát stane že netrefim dvojku z roztočený jedničky... co se týče převodů tak to saxo by mohlo být trochu kratší, ale zase na 5ku to točí v 95 3000.
09:09:28
27.09.2019
27.09.2019

vhml
-> vinorak 27.09.19 09:05:38: v cem je na BE lepší? Nikdy jsem s tim nejel. Prej to je nahovno zprevodovany ne? Ted mame v 309 krátkou MA a je to bomba i to radi dobre.
09:05:38
27.09.2019
27.09.2019

vinorak
Teď mám manželku na nemocenský tak jezdim do práce saxem a řeknu vám, že tak zábavný auto za ty peníze co mě to stálo jen tak neseženete
72kW je výborný a jsem s tim rychlejší než s 205 gti, ale to je dáno tím že to nechci kurvit a hodit do škarpy za každou cenu.. Saxo je sice 1.6 8v, ale podle serviceboxu má v podstatě stejný tlumiče i pružiny a stabilizátory jako 16v, takže tomu chybí 20 koní ale zase to je o pár kilo lehčí. Auto se pefektně ovládá plynem až mě překvapuje jak snadno jezdí bokem... Prostě radost z jízdy. Dobře, sedačky jsou měkký a v podstatě bez opory, převodovka MA je daleko horší než BE3, ale úsměv na tváři to umí vykouzlit... jo a při kombinaci 80 procent pohoda a 20 kudla to jezdí do 7 litrů... geniální auto

01:49:24
26.09.2019
26.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 26.09.19 00:25:41: Na to moc nehledím, musí se mi to především líbit. 

00:25:41
26.09.2019
26.09.2019

palinator
12:48:31
25.09.2019
25.09.2019

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Jauvajs! 

11:40:17
25.09.2019
25.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 25.09.19 10:04:33: Přední nárazník 50 000,-. 

10:04:33
25.09.2019
25.09.2019

dragon_cb_cz
-> Chali 24.09.19 21:48:26: Tak tam je jasný odkaz na staré modely značky.
-> Jirik_Tuňák1983 24.09.19 21:58:47: Taky jsem po nich koukal, ale téměř výhradně nafta no
Ale tak třeba by se dalo něco vybrat.
-> Bukaj 24.09.19 23:33:01: Mám to stejně. A když jsem se tu ve vedlejším tématu opovážil se pousmát nad scénou od Říčanského Alberta, kde stála ta koncernová přehlídka stejnosti vedle sebe, byl jsem rozcupován
-> Jirik_Tuňák1983 24.09.19 21:58:47: Taky jsem po nich koukal, ale téměř výhradně nafta no

-> Bukaj 24.09.19 23:33:01: Mám to stejně. A když jsem se tu ve vedlejším tématu opovážil se pousmát nad scénou od Říčanského Alberta, kde stála ta koncernová přehlídka stejnosti vedle sebe, byl jsem rozcupován

01:03:37
25.09.2019
25.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 24.09.19 22:42:51: Co tě na Cross tak irituje?
23:33:01
24.09.2019
24.09.2019

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 24.09.19 22:05:34: Tak já jsem taky praktik, design je pro mne u předmětů denní potřeby až na chvostu priorit (taky proto jezdím stotřícou na plyn a co na tom, že je to obyčejné designově nezajímavé auto...), ale vůbec nechápu, co je hezkého na poslední generaci Superba? Mně přijdou všechny aktuálně vyráběné škodovky tak nějak stejné - na první pohled nerozeznám, jestli předjíždím Superba, Octavii, nebo Rapida a když je to v kombíku, nepoznám ani Fabii od Rapida.
Jen ten Kodiaq je trochu jinej - větší. Vypadá jako něco od VW, co nevím, jak se jmenuje - asi Touareq? Prostě všechny moderní koncernové vozy (ať je to koncern VW nebo TPC, Hyundai a spol atakdále) mi přijdou úplně stejné.
Pak jsem rád za Multiply, C6ky (o kterých jsem dodnes nevěděl, že existují) a další "exoty" na našich silnicích
Jen ten Kodiaq je trochu jinej - větší. Vypadá jako něco od VW, co nevím, jak se jmenuje - asi Touareq? Prostě všechny moderní koncernové vozy (ať je to koncern VW nebo TPC, Hyundai a spol atakdále) mi přijdou úplně stejné.

Pak jsem rád za Multiply, C6ky (o kterých jsem dodnes nevěděl, že existují) a další "exoty" na našich silnicích

22:42:51
24.09.2019
24.09.2019

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Bez toho "Cross" by to nešlo?
Bez toho "Cross" by to nešlo?

22:38:00
24.09.2019
24.09.2019

Jirik_Tuňák1983
22:20:05
24.09.2019
24.09.2019

saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Ale to byla pochvala, je to hnusný a nelíbí se mi to(což neznamená že někomu jinému se to nemůže líbit-holt někomu se líbí holky, někomu klucí), ale je to originální a třeba pro Bukaje to je ideální následník Š120, bude mít relativně moderní auto a davy obdivovatelů pořád stejný jak u stodváci



22:17:29
24.09.2019
24.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 24.09.19 22:10:20: No, třeba C5 Cross Tourer s 2.2 HDi 150 kW bych si dovedl v klidu představit.
Bílá perleť, kola s diamantovým výbrusem a se standardním Hydractive III+ bych neměl problém.
Bílá perleť, kola s diamantovým výbrusem a se standardním Hydractive III+ bych neměl problém.
22:10:20
24.09.2019
24.09.2019

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Mně se líbila ta Xantie a XM. Od tý doby bída střídá bídu. Asi je to z mýho pohledu daný tím, že tenkrát ty auta měly oproti konkurenci boží podvozek a stále ještě jednoduchý, spolehlivý deasely. Dneska jsou ty Citrony jen šrot a melasa.
Mně se líbila ta Xantie a XM. Od tý doby bída střídá bídu. Asi je to z mýho pohledu daný tím, že tenkrát ty auta měly oproti konkurenci boží podvozek a stále ještě jednoduchý, spolehlivý deasely. Dneska jsou ty Citrony jen šrot a melasa.
22:06:07
24.09.2019
24.09.2019

Skili
-> Jirik_Tuňák1983: Vidím že máme podobny sny
Já jsem v tom seděl když to bylo v olomouci na saloně a od té doby to chcu.

Já jsem v tom seděl když to bylo v olomouci na saloně a od té doby to chcu.
22:05:34
24.09.2019
24.09.2019

Jirik_Tuňák1983
Majitelé koncernových vozů to nemohou samozřejmě nikdy pochopit, protože v případě jejich výběru je na prvním místě tvůrcova účelovost........pak dlouho nic.......a pak někde v koutku se krčí design, který se snaží nijak zásadně nevyčnívat.
Něco jako natvrdlý žák, který se schovává za ostatní, aby nebyl nedejbože vyvolán.
Ale pozor. Superb III a poslední Passat je jinak docela fajn.


Ale pozor. Superb III a poslední Passat je jinak docela fajn.
22:00:53
24.09.2019
24.09.2019

saskyn2
-> Bukaj 24.09.19 21:55:36: Na první pohled je to hnusný, na druhý taky, i na všechny další
Ale jo, nedá se tomu upřít originalita a každý se za tím otočí, být exhibicionista tak si to klidně koupím.

21:58:47
24.09.2019
24.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 24.09.19 21:55:36: Prodávalo. Jeden kus vídávám skoro pravidelně. Připomíná mi to hodně CX a nebo Pallas DS.
Vyrobeno jen 23 300 ks, takže to začíná mít sakra investiční potenciál.
Vyrobeno jen 23 300 ks, takže to začíná mít sakra investiční potenciál.

21:55:36
24.09.2019
24.09.2019

Bukaj
-> Chali 24.09.19 21:48:26: Na první pohled je to hnusný, ale časem by se mi to začalo i líbit. Alespoň je to jiné, než všechny ostatní tuctové vozy
Ale taky to vidím poprvé - to se v ČR asi neprodávalo, ne?

Ale taky to vidím poprvé - to se v ČR asi neprodávalo, ne?
21:53:11
24.09.2019
24.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Chali 24.09.19 21:48:26: Tak sem nečum a budeš mít klidnější spaní. 

21:48:26
24.09.2019
24.09.2019

Chali
-> Jirik_Tuňák1983 24.09.19 21:29:58: Ti žabožrouti jedou na kvalitním materiálu, a ten kdo si tohle koupí evidentně taky.
21:29:58
24.09.2019
24.09.2019

Jirik_Tuňák1983
Co si budeme říkat. Jako bývalý majitel dvou Citroënů, z toho především Xantie II s hydropérem, byl toto vždycky můj sen. Být to ještě s 3.0 V6 v beňu, pak to nemá chybu. Fantastický vůz.
www.sauto.cz/osobni/.../1 8458240?goFrom=lis...
www.sauto.cz/osobni/.../1 8458240?goFrom=lis...
10:13:03
16.09.2019
16.09.2019

vinorak
Lidi jsou dementi...
23:00:37
15.09.2019
15.09.2019

Kocvin
Nejlepší je rozbít něčí auto a nechat to tak.. Aneb "parádní" návrat domů z víkendu na Šumavě.. 

16:08:26
12.09.2019
12.09.2019

Danster
-> MATTESS 12.09.19 12:00:06: To je taky dost k na*rání, ale aspoň to vyřešil jen kryt.
12:00:27
12.09.2019
12.09.2019

MATTESS
Kryt jsem koupil ten den nový a asi nebude třeba lakovat
12:00:06
12.09.2019
12.09.2019

MATTESS
O manželku se otřela nějaká p**a v protisměru a ujela. Koupíme jí konečně zachovalý povoz a po pár týdnech šrám. Nadruhou stranu ještě, že jí neorvala víc. Kryt je na sračku, prasklá činná plocha (ale nic hroznýho, je funkční) a kraj obalu je prasklý.
06:30:16
09.09.2019
09.09.2019

charon
-> Jirik_Tuňák1983: Je to 1.1 HDZ, má to namotané asi poctivých 130 000 km ...
21:09:13
07.09.2019
07.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> vinorak 07.09.19 21:03:55: Ale já ti věřím
. Jen bych tak rezolutně neodmítal jiné varianty. Však jsou to Francouzi, tam co platí v pátek, neznamená, že to bude platit i v pondělí. 


21:03:55
07.09.2019
07.09.2019

vinorak
Měl jsem dvě z roku 91 a měly jenom 13ky.... Někde najdu fotku z originálního návodu a tam je to rozepsany podle motorů
19:56:10
07.09.2019
07.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> vinorak 07.09.19 15:20:42: Máme původ DE a originál tam máme zapsané 13, 14, 15 jako fabrický rozměr. Zápis je převzatý z originálního techničáku ve stejné formě, jako jsme měli na dalších 3 Citronech a Peugeotu v rodině.
Rok výroby je 1993. Klasická 1.1i, 44 kW, 5d verze.
Rok výroby je 1993. Klasická 1.1i, 44 kW, 5d verze.
15:20:42
07.09.2019
07.09.2019

vinorak
Jirik_Tuňák1983 : netvridim že to tam nemáš zapsaný, jenom konstatuju, že to prostě ve fabrice nezapisovali, leda třeba když sis to koupil v německu jako nový a v autosalonu sis k tomu dokoupil 15ky tak jo, ale orpavdu socka 205 měla vždy 13ky, edice winner, cti a slabší gti a TD 14 a 15ky jen a pouze 1.9 88 a 94kw. Ale je možný že ke konci výroby to psali různě...
22:24:51
06.09.2019
06.09.2019

palinator
-> Pavel P..:
Normálka, dělali i Citroeny Electrique. V podstatě první "masově" vyráběný elektromobily. Paradoxně to asi díky naprostý jednoduchosti i funguje.
E: ale na vlastní bulvy jsem to taky neviděl.
Normálka, dělali i Citroeny Electrique. V podstatě první "masově" vyráběný elektromobily. Paradoxně to asi díky naprostý jednoduchosti i funguje.
E: ale na vlastní bulvy jsem to taky neviděl.
21:50:33
06.09.2019
06.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> vinorak 06.09.19 14:08:20: Tak teď kecáš. Mám ti udělat foto techničáku?
14:08:20
06.09.2019
06.09.2019

vinorak
Žádná 205ka kromě GTI neměla z fabriky napsaný 15ky, takže je bezpředmětná debata jestli má 195/50 nebo 185/55 v TP :)
13:58:11
06.09.2019
06.09.2019

Pavel P..
Dneska jsem potkal něco co jsem zatím ještě neviděl... Peugeot 106 na baterky, vzadu velký nápis electric a měl i novou EL. značkou....
13:39:47
06.09.2019
06.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> charon 06.09.19 12:16:22: je to předpokládám benzínová 1.1 nebo 1.4?
12:16:22
06.09.2019
06.09.2019

charon
Pánové mám dotaz k diagnostice PP2000. Koupil jsem si ju z Čajny na 106tku, mam to nainstalované nicméně mě to nejde zaregistrovat - klíč z keygenu prostě nefunguje. neví někdo jak tomu pomoct?
Potřeboval bych to rozchodit kvůli hroznýmu chodu za studena, auto má tendenci furt chcípat, jak se chci rozjet, tak mi otáčky při spojce v záběru padnou klidně o 1500 otáček. A když jedu pomalu a šlápnu na plyn, tak se to chvilku dusí a pak se to rozjede, na otáčkách v podstatě nezáleží ...
Potřeboval bych to rozchodit kvůli hroznýmu chodu za studena, auto má tendenci furt chcípat, jak se chci rozjet, tak mi otáčky při spojce v záběru padnou klidně o 1500 otáček. A když jedu pomalu a šlápnu na plyn, tak se to chvilku dusí a pak se to rozjede, na otáčkách v podstatě nezáleží ...
11:47:56
06.09.2019
06.09.2019

T
-> Jirik_Tuňák1983: jojo, rozměr OK....
jinak dělá to jenom levé zadní....až budu mít čas, tak se na to podívám.....
jinak dělá to jenom levé zadní....až budu mít čas, tak se na to podívám.....
11:06:47
06.09.2019
06.09.2019

Jirik_Tuňák1983
-> vinorak 06.09.19 10:39:06: To by ale neměl, nemá je v papírech.
10:39:06
06.09.2019
06.09.2019

vinorak
tak záleží jak je na tom zadní náprava a dorazy, na socka kastli je to natěsno hlavně jestli si tam dal 195/50....