-> Tuner#2: A už vůbec tě nechci tady z ničeho osočovat nebo tak... Prostě mi přijde zajímavý jak se tady ohledně vaček vždycky strhne boj:D A dokud někdo neudělá to co jsem napsal tzn nenabrzdí na jednom motoru vačky který budou mít +- stejný časování, a nedá grafy tak se to nerozsekne tenhle věčnej spor, která je lepší...
Pak to ale zase bude to jestli je povrchově upravená nebo ne... To by zase někdo musel vyrukovat s tím že je podrobil testu na tvrdost povrchu atd...
Prostě a jednoduše kašlat na to každej ať je spokojenej s tím co má a basta:D Nehádejte se kucí... Dyť je to úplně jedno, kdo chce zvolí si Čepka, kdo chce zvolí si Chovance, kdo chce nabrousí si to doma pilníkem....
Což mi tak připomíná že nějakej chlapík si brousil doma sám vačky na 16V V-TEC a kupodivu ten motor (spodek dvoulitr + hlava 1.6 16V v-te...) to rozdejchal a na brzdě ukázal 183 kobyl:D
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vačka 280 nebo 260? Zdvih, od koho za kolik?
prohledat
266 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 02.11.2008 do 08.09.2009, založil/a Petr Abrahámek
-> Tuner#2: Však já jen chci vědět, jestli je tahle varianta podle Sakyho správna pro ověření vaček... Udělat motor podle jedný vačky (ke který mi výrobce sdělí veškeré údaje a nejlíp i poradí co a jak ještě u toho motoru upravit..), která je papírově shodná s nějakýma dalšíma a pak je prohazovat a brzdit a brzdit...
-> Bagrr- máma mele Emu: To kam míříš vím, ale nikdy jsem tady nepsal, že většina vaček je kopie Čepka. To rozhodně pravda není, ale pokud budeme konkrétní, tak Chovanec okopíroval Čepkovu vačku a aby to nebylo tak úplně napadnutelné, tak udělal dle sacího i výfuk. Pro ta vačka má 265/265° a ne 265/258°. Zda by měla ve stejném motoru udělaném 100% pro vačku od Čepka stejný/větší/menší výkon? To se tu můžem jen dohadovat a prakticky to nikdy neuskutečníme.
16.11.08 00:04:12
ať je výrobce ten nebo ten, když bude motor dobře postavenej podle vačky tak by to mělo bejt pak už u každý dobře udělaný vačky stejný nebo ne? Protože tady koluje že většina vaček je pouhá kopie Čepka... Víš kam tím mířím?
ať je výrobce ten nebo ten, když bude motor dobře postavenej podle vačky tak by to mělo bejt pak už u každý dobře udělaný vačky stejný nebo ne? Protože tady koluje že většina vaček je pouhá kopie Čepka... Víš kam tím mířím?

-> Tuner#2: Jde mi o to že když bude motor postavenej podle nějaký vačky která bude od výrobce, kterej nejni lájdak (teda alespoň vetšina lidí to o něm bude tvrdit) a prokáže se na brzdě že ten motor má já nevim plácnu třeba 65kW. Tak by teoreticky měli mít těch 65kW vššechny vačky když je to u první vačky dokázaný ten motor je tudíž přizpůsobenej pro danou vačku atd... Prostě a jednoduše těch 65kW by měla mít každá vačka která bude vhodně načasovaná a dobře udělaná...
-> Bagrr- máma mele Emu: Stejný to nemůže být. Kdyý bude výrobce XY lajdák, tak ta vačka bude mít bídnej zdvih a špatné časování a budou jim stačit kanály v hlavně o průměru x, ale vačka od pořádného výrobce AB bude mít pořádný zdvih, správné časování a postavení vačky v bloku a ta bude potřebovat větší kanály a jinou kompresi stejně tak jako celé seřízení motoru (směs, předstih, průběr regulace předstihu) bude jiné.
-> Saky: Tak jen jedna otázčka. Plácnu mám motor 1.3ka osmikanál upravenej podle vačky 260/260 třebas od výrobce XY. Nechám ho odbrzdit. Pak tam dám "číselně" shodnou vačku 260/260 od výrbce AB nechám ho odbrzdit. Pak zase to samý ale od výrobce BF... Tak to je správnej postup, nebo bych musel ten motor upravovat pokaždý podle toho co mi řekne výrobce vačky? Protože podle mně by to mělo bejt 260 jako 260 tudíž už jednou upravenej motor pro 260ku by měl jet stejně s jakoukoli jinou 260 když bude mít stejný časování a bude dobře nabroušená... Nebo se mílím?
-> gabo00000: jenze takhle to nemuzes porovnavat.. kazda vacka chce jinou kompresi jinak upravenou hlavu atd a pokud jen prehodis vacku nejakou ryze zavodni do motoru kterej bude mit "seriovou" hlavu s malou kompresi tak nepoznas skoro rozdil.. od toho co by to mohlo mit kdyby vse bylo tak jak ma.. stejne tak nemuzes porovnavat stylem ze ta a ta vacka dosahuje treba 150koni ale Ty se na takovy vykon pravdepodobne nedostanes ani omylem..
-> Adam6666: jka s tym pocitam..len vies som zvedavy co spravy aka profi vacka
ja som v tomto vackovom smere amater..tak chcemvidiet konkretne hodnoty..cisla a nie len slova...

-> gabo00000: a co stoji brzda?
-> gabo00000: budes zklamany....

teraz som to cele docital...podla man sa tu nudite:D alebo nemate co robit alebo ja nvm...ja by som sa nemal nervy tu tak s niekym vadit
inac ja tiez vaham co za vacku do mandarinky..ci cepek alebo chovanec..ale to este ma cas..mozno dovtedy dospejete k rozumnemu nazoru
v kazdom pripade este planujem v blizkej buducnosti odbrzdit môj seriovy favo motor s nejakou lacnou 280alebo 300vkou prebrusenou zo 6.5mm zdvihom a porovnat ho tu zo specialnymi motormi od odbornikov a zo super vackami:)



v kazdom pripade este planujem v blizkej buducnosti odbrzdit môj seriovy favo motor s nejakou lacnou 280alebo 300vkou prebrusenou zo 6.5mm zdvihom a porovnat ho tu zo specialnymi motormi od odbornikov a zo super vackami:)
Tak nakonec jsem psal čepkovi a doporučil mi pro mj motor vačku 260/254 s velkým zdvihem a větší boční akcelerací ventilu. Uvidím jestli ji vemu, 2900+vačka
-> Bagrr- máma mele Emu: Má osobní zkušenost a ne jen s Chovancem je ta že s motorářema nemá smysl se bavit přes telefon na tož po mailu.Pokud sním nejsi osobně tak se nic nedozvíš.
Kolik já už poslal mailu Čepkovi , Chovancovi, nebo Muckovi ale i Fišerovi nabo Fojtíčkovi a nikdy jsem nedostal rozumnou odpověd.Vždycky jsem musel za nimi dojet osobně abych se něco dozvěděl, to ještě ze začátku dělají hrozně chytré a zkoušítě jestli jsi tuningář nebo jestli už aspon trochu tomu rozumíš a pak až se stebou baví na úrovni.
Kolik já už poslal mailu Čepkovi , Chovancovi, nebo Muckovi ale i Fišerovi nabo Fojtíčkovi a nikdy jsem nedostal rozumnou odpověd.Vždycky jsem musel za nimi dojet osobně abych se něco dozvěděl, to ještě ze začátku dělají hrozně chytré a zkoušítě jestli jsi tuningář nebo jestli už aspon trochu tomu rozumíš a pak až se stebou baví na úrovni.
-> MATTESS: tady něco napsat tak se toho hned každej takhle blbě chytne
Nejsem žádný prase co ohrožuje lidi v provozu atd, ale to fakt nemá cenu vysvětlovat, myslete si co chcete mně je to buřt




Když tu padlo moje jméno, tak jako nestraník jen vysvětlím situaci. Asi před týdnem jsem v jednom tématu řešil jaký rozdělovač použít pro můj budoucí motor. Z výsledku vyplynulo, že není nic jednoduchého seřídit motor tak, aby jel správně jak má (předstih, natryskování). Na to jsem odpověděl, že budu zřejmě "ladit" motor půl roku než to trochu pojede. Na což mi Tuner2 odpověděl, že pak můžu dopadnout jak Karel. a odrovnám písty, jelikož dle fotky pístu měl asi chudou směs a motor se uvařil zevnitř (v tu dobu nevěděl, že Karel měl špatnou hlavu a bylo to i před tím, než Gemini napsal, že se zřejmě jednalo o chudou směs). Takže Karle Tuner2 to s "chudou směsí" řekl opravdu jako první..
Nikoho se nezastávám, jsem nestraník
Jen koukám jak se tu hádáte jak malý děcka
Ale od toho jsou fóra..
Nikoho se nezastávám, jsem nestraník



proc se vzdycky jakekoliv tema zvrhne v osobni hadky kdo je vetsi blbec kdo ma horsi motor atd? mimochodem kdyz uz nekdo vyzkousel vic vacek nez jednu (myslim vic upravenejch ne jednu seriovou a druhou jinou, kolik Vas je?) a kdo z Vas vyzkousel pouze zmenu vacky? nejlepsi jsou vzdycky takovy kecy lidi kdy postavi nekdo motor a pak napise ze ten dalsi byl lepsi.. a urcite to bylo vackou pritom byl uplne jinej.. a kdo z Vas ten motor nechal odbrzdit? ale treba jeste tak 5 10let a bude se na virtu bavit objektivne.. pred 5lety se taky resilo jen casovani vacky a doba pokrocila a uz se nekdo zamysli i nad ostatnim..

Karel. 05.11.08 23:46:45 napsal: -> Dušan: Kdyby Tuner2 jezdil s náma Globus a zpátky tak mu ten jeho motor řekne papa a tady dělá jak všemu rozumí
a další rádoby závodník
. Nepleť si běžnou silinci se závodní tratí
a další rádoby závodník

-> Karel. 05.11.08 23:46:45: Tos mě vážně pobavil.... Myslíš si, že jízda ke Globusu je pro motor menší zátěž než jízda po okruhu a nebo po okreskách za vesnicí, kde se jede brzda plyn? Pokud tak jezdíš ke Globusu, tak jsem rád, že bydlíš 400km daleko

Tuner#2 06.11.08 00:06:40 napsal:
Když jsem už u Těch motorů, tak na fotce u motoru vypadáš jako Dušan
Dobřee
už se tu zas perou
Když jsem už u Těch motorů, tak na fotce u motoru vypadáš jako Dušan
Dobřee


-> Karel.: Kouzelník nejsem, ale dle fotky pístu jsem už tady Kapříkovi asi před týdnem psal, že to mohlo být chudou směsí, špatným předstihem a nebo jeho průběhem. Až pak jsem se dozvěděl, že máš kamaráda co snížil hlavu o 2mm a to už je celkem dost
Co se týče motorů, tak znalosti za těch pár let mám posbírané si myslím slušné, to že jsem si na výměnu vačky pozval TUNERa bylo jen kvůli tomu, že on to dělal už několikrát a já mám motor, který bych nerad poničil, kdybych udělal něco špatně. Takových vyražených zátek z bloku a následné zadření motoru jsem už viděl a to jsem nechtěl. TUNER byl ale jen odborný dozor a byl čistě jen u výměny vačky, vanu, prsa s čerpadlem jsem si kupodivu odmontovat uměl. Nebo si myslíš, že před dvěma lety mě plechovou vanu za Al vyměnil kouzelník? Když jsem už u Těch motorů, tak na fotce u motoru vypadáš jako Dušan 
A co se týčeChovance, tak si počkám až tu vačku koupíš a pak Tě přepošlu pár dnešních slov ze SZ petra s pokud se nebude zlobit.


A co se týčeChovance, tak si počkám až tu vačku koupíš a pak Tě přepošlu pár dnešních slov ze SZ petra s pokud se nebude zlobit.
-> Dušan: Kdyby Tuner2 jezdil s náma Globus a zpátky tak mu ten jeho motor řekne papa a tady dělá jak všemu rozumí

-> Tuner#2:
Hele ty tady meleš trošku sračky ne? Ty víš co s tím motorem bylo? Viděls ho? Jseš kouzelník nebo snad Harry Potter, že tak sebejistě tvrdíš věci, o kterých ni nevíš?!! Hele a ty motoru rozumíš? Ne, člověk co si neumí vyměnit vačku, tak nemůže tvrdit, že tomu rozumí!! Jako tvoje reakce je dosti ubohá
Já papouškuju? Ne to děláš ty, slyšíš kde jakou ptákovinu a hned tvrdíš co a jak!!Jen předáváš dál, takže se zamysli ty!!! Navíc si s tím motorem nikdo nehrál, ale tobě něco vysvětlovat je škoda, jen papouškuj a hraj si na motorářa............umíš vůbec sundat vanu, když tomu tak rozumíš a poznáš na dálku co tomu motoru je? Jo a geminiho dobře papouškuješ, ale to nebyla pravda



Já papouškuju? Ne to děláš ty, slyšíš kde jakou ptákovinu a hned tvrdíš co a jak!!Jen předáváš dál, takže se zamysli ty!!! Navíc si s tím motorem nikdo nehrál, ale tobě něco vysvětlovat je škoda, jen papouškuj a hraj si na motorářa............umíš vůbec sundat vanu, když tomu tak rozumíš a poznáš na dálku co tomu motoru je? Jo a geminiho dobře papouškuješ, ale to nebyla pravda
-> Bagrr- máma mele Emu: mne tiez povedal vsetko, ale osobne........vacky som mal 3 tie 278/270 vsetky isli paradne, len tato posledna ma lepsi spodok, horsi vrch
-> petr s: Tak ono by bylo docela fajn, kdyby alespoň papírek se základníma údajema byl přibalenej...
-> Bagrr (máme babu :D): Mě zase řekl všechno takové věci se kupují osobně a ne přes internet
-> laci: Tak ti nezbyde nic jinýho než si udělat výlet do čr
-> Tuner#2: Jinak od Chovance jsem měl v motoru vrtání 77 a vačku 280/270... až ten motor roozhodím dám vědět, co přesně způsobilo to, že motor netáhnul ikdyž byl poctivě zajetej... Spodek aboslutně, mrtvej že mě natřel seriovej fanouš 135ka a vršek teda žádná sláva... A to se hrálo se všema možnýma nastaveníma.. A docela mě zarazilo že k vačce jsem nedostal žádný infos, třeba jako ventil vůle, doporučenej K.P. a předstih, prostě nic...
Si frajer , mam aj inzerát, ale nikto nereaguje a ja to potrebujem zohnať, takže nič nemaž ale radšej poraď. laci
-> laci: Od toho tu máš inzerci
-> Tuner#2:




Tu nejmenší kopii Čepka 

-> Petr Abrahámek: Tu nejmenší 265
Jj copak to máš za vačku? 

-> petr s: pochval se cos to koupil 

-> petr s: 5kanal, 8kanal?
-> petr s: aha
-> Tuner#2: Ono stačí tu vrstvu oleštit jemným smirkem a to asi dělá čepek
-> petr s: Ještě půl roku nazpět tvrdil, že u nových vaček není třeba, ale zajímalo by mě, zda opravdu vadí/nevadí ty "vyžíhaný" ložiska. Když to Čepek nedělá asi ví proč.
-> suri: Na takové normální ježdění 1300
-> petr s: do triedy 1000?
-> suri: Trochu slušnější motor do 100 na 1 webru
-> petr s: ak to nie je tajné čo to bude?
-> suri: Vačku na motor který budu skládat
-> petr s: co jsi pekného kupil?
-> Tuner#2 03.11.08 15:36:43: Dnes jsem byl u chovance a vačky má všechny tepelně upraveny
-> Petr Abrahámek: jinak já mám vačku od mucka 284/276 zdvihy 7,5/7,3 a auto jede uplně krásně, necuká, dobrý přechody a je i poměrně pružný, jezdí se s tím uplně pohodlně, do 4000 to jede jak lepší seriovka, od 4000 to táhne docela slušně, když to srovnám se starou tovární vačkou 280/280 co jsem měl tak je to 100 a 1. Záleží jak to seřídíš samozřejmě. já mám motor 1,4 nevím jak by to fungovalo na tvojem.
-> Tuner#2: Vrtání větší jsem chtěl ale nechtělo se mi dávat tolik peněz za to, a když jsem ho chtěl od mucka tak vložky nepřevrtává jak tady píšeš, vložky dává druhý a převrtává blok, naví těch 80 mm by ani do seriových vložek nešlo.