skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nordschleife
-> H.: Musíš mít aspoň 80, ne?
Zas pokud to nemá konstrukční rychlost přes, tuším, 80, nesmíš s tím na dálnici. Tak to by pak ta cesta po okreskách trvala týden.
-> Eidy: no já mám právě jen B
-> Zazaa: Tak to jsem ani netušil. Ale starým Crystalem jet neplánuju. Ale zase bych odtáhnul všechny najednou a náklady na hlavu by byly minimální.

-> Eidy: jeste kdyz toje nejak apomala souprava (max 40km/h) tak muzes tahnout 2.5 nasobek takze neco prez 12tun s BE :)
jen teda by se ta cesta protahla :)
jen teda by se ta cesta protahla :)
Mantra: To je v pohodě. Teda pokud máš E. Jinak když máš B+E tak můžeš řídit až asi 8 tunovou soupravu. Auto (spíš traktor) 3,5 tuny, má na tažáku 1,5 násobek (maximum), tak jsi dalece přes 3,5 tuny celkem a přesto je to v pořádku.
Tak to netuším.
-> H.: A je v Německu ohledně tohohle stejná legislativa?
To je třetí aspekt, ale ten mě v tuto chvíli netrápí, neb B+E mám.
Tady je výklad takový, že s B může řidič řídit soupravu do celkové hmotnosti 3500 kg nebo vozidlo do 3500, táhnoucí vozík do 750 kg. Pokud vozidlo táhne vozák nad 750 kg, čímž hmotnost soupravy přesáhne 3500, musí být B+E. To je třeba případ mých vozidel. Laguna má maximální 2080, vozík 850, takže celková hmotnost takové soupravy je 2930, tedy do 3500 a můžu takový vozík táhnout i bez E, jen s B.
Jak jsem psal, E mám, takže tohle neřeším, ale potáhnu za touto lagunou na vleku Žábu. Laguna má maximální celkovou, jak už jsem psal, 2080, na kouli 1650.
Na půjčený 500kilový vozík naložím 800kilovou Žábu, okamžitá hmotnost vozíku je tím 1300, což je méně, než mám na kouli, takže táhnout můžu. Ale zároveň pokud je ten vozík otipovaný na to, že může vážit až 2500 kg, pak tato papírová celková je vyšší, než papírová celková tažného vozidla a táhnout ho tudíž nemůžu. V Čechách to neřeším. Jednak tahám málo, jednak bych hrál blbýho a nějak se z toho vykecal. Ale troufnout si s tím jet přes celé Německo? To mi přijde trochu troufalé.
Tady je výklad takový, že s B může řidič řídit soupravu do celkové hmotnosti 3500 kg nebo vozidlo do 3500, táhnoucí vozík do 750 kg. Pokud vozidlo táhne vozák nad 750 kg, čímž hmotnost soupravy přesáhne 3500, musí být B+E. To je třeba případ mých vozidel. Laguna má maximální 2080, vozík 850, takže celková hmotnost takové soupravy je 2930, tedy do 3500 a můžu takový vozík táhnout i bez E, jen s B.
Jak jsem psal, E mám, takže tohle neřeším, ale potáhnu za touto lagunou na vleku Žábu. Laguna má maximální celkovou, jak už jsem psal, 2080, na kouli 1650.
Na půjčený 500kilový vozík naložím 800kilovou Žábu, okamžitá hmotnost vozíku je tím 1300, což je méně, než mám na kouli, takže táhnout můžu. Ale zároveň pokud je ten vozík otipovaný na to, že může vážit až 2500 kg, pak tato papírová celková je vyšší, než papírová celková tažného vozidla a táhnout ho tudíž nemůžu. V Čechách to neřeším. Jednak tahám málo, jednak bych hrál blbýho a nějak se z toho vykecal. Ale troufnout si s tím jet přes celé Německo? To mi přijde trochu troufalé.
-> Eidy: takže když mám na sharanovi kouli na 2t a vozejk by byl taky na 2t tak je to ok?ale to bych zase překračoval do 3.5t celkovou hmotnost soupravy
Asi jako s Béčkem nemůžeš řídit prázdnej náklaďák o 3 tunách, když plnej má 7.
Loni na konci roku byla jedna šílená aféra, kdy jeden normální řidič byl za to potrestán.
Loni na konci roku byla jedna šílená aféra, kdy jeden normální řidič byl za to potrestán.
Ještě si osvětleme řidičská oprávnění. Já mám B+E, tak nějak jsem předpokládal že H. také, ale nevím teda jestli se bavíme o tom samém?!
-> Eidy: to je ale blbost, jako kdyby to nemohlo být aktuální hmotnost, čemu asi vadí ta celková, že...
-> Eidy: to je ale blbost, jako kdyby to nemohlo být aktuální hmotnost, čemu asi vadí ta celková, že...

Nicméně v současné době smíš táhnout jen vlek, který svojí maximální hmotností nepřekročí maximální hmotnost na TZ auta.
Já mám na kouli max 1600kg a vlek s maximálkou 2000kg. Tak holt riskuju.
Já mám na kouli max 1600kg a vlek s maximálkou 2000kg. Tak holt riskuju.
-> Luky: Pokud dobře pamatuju, tak:
B:
1.) souprava do 3500 kg, vozík do 750 kg
2.) souprava do 3500 kg, maximální hmotnost vozíku menší, než pohotovostní hmotnost auta
B:
1.) souprava do 3500 kg, vozík do 750 kg
2.) souprava do 3500 kg, maximální hmotnost vozíku menší, než pohotovostní hmotnost auta
-> H.: ten bod č. 2 mě zaskočil, ale s tím já problém nemám. To máš tak lehké tažné auto nebo tak humpolácký přívěs?
EDIT: ono je to pořád nějaká novela s přívěsy, naposledy tuším v lednu. Někde tady na virtu se potuloval odkaz na nějakou autoškolu, kde to bylo parádně rozebrané a vysvětlené. Jen to teď nemůžu najít...
Kluci, nevěděl by někdo ten odkaz? Díky
EDIT: ono je to pořád nějaká novela s přívěsy, naposledy tuším v lednu. Někde tady na virtu se potuloval odkaz na nějakou autoškolu, kde to bylo parádně rozebrané a vysvětlené. Jen to teď nemůžu najít...
Kluci, nevěděl by někdo ten odkaz? Díky
hraju rfactor. Hardwarové požadavky odpovídají i něčemu staršímu, občas se to kousne.
Jo. Vlek těžší, než smí auto táhnout. Hledal jsem, co se dá připojit a jsou tam 2 podmínky.
1) okamžitá hmotnost (tedy skutečná hmotnost vleku + naloženého auta) menší, než celková hmotnost přívěsu zapsaná v TP vozidla. Tam se, myslím si, vejdu.
2) celková hmotnost přívěsu (tedy maximální hmotnost přívěsu zapsaná v TP přívěsu) menší, než celková hmotnost vozidla. Nemám v ruce TP od přívěsu, ale obávám se, že do toho se nevejdu.
Jo. Vlek těžší, než smí auto táhnout. Hledal jsem, co se dá připojit a jsou tam 2 podmínky.
1) okamžitá hmotnost (tedy skutečná hmotnost vleku + naloženého auta) menší, než celková hmotnost přívěsu zapsaná v TP vozidla. Tam se, myslím si, vejdu.
2) celková hmotnost přívěsu (tedy maximální hmotnost přívěsu zapsaná v TP přívěsu) menší, než celková hmotnost vozidla. Nemám v ruce TP od přívěsu, ale obávám se, že do toho se nevejdu.
-> H.: vlek moc těžký na to, co auto smí tahnout? Nebo v čem je problém?
-> H. 17.02.14 13:42:36: jakou tu hru to teda hraješ? jestli by to nebylo slušný svezení i na tom mým vraku.
Tam je asi 5 stupňů od začátečníka po seniora. Tak jezdím 2. stupeň. S tím, že jsem musel vypnout auto pit line, které samo dojede na start. Na nordschleife to samo dojede do plotu a nedá se z něj vycouvat. Samozřejmě jezdím automatické řazení. Zkoušel jsem i bez něj a šlo to, ale pak mi vypadla řadicí páka, tak než přišroubuju matičku, budu manuálně řadit radši jen zpátečku. Pak jsou tam nějací asistenti pro řazení, řízení, přidávání a brzdění, tak s tím nějak laboruju a postupně snižuju.
Včera jsem přivezl motor, tak začnu nějak odstrojovat, pak rozebírat a měřit a uvidíme, jestli se z něj něco vyklube.
Začíná mě trápit jízda s vlekem. Hledám informace o tom, co a jak mohu táhnout a obávám se, že se nevejdu do hmotností. Tak jestli to risknout, nebo shánět jiný vlek....
Včera jsem přivezl motor, tak začnu nějak odstrojovat, pak rozebírat a měřit a uvidíme, jestli se z něj něco vyklube.
Začíná mě trápit jízda s vlekem. Hledám informace o tom, co a jak mohu táhnout a obávám se, že se nevejdu do hmotností. Tak jestli to risknout, nebo shánět jiný vlek....
Jedno tematické video. Sice k učení asi moc nepomůže, ale je to paráda...
http://www.youtube.com/wa tch?v=IhI7ah4nKwQ#t=1156
http://www.youtube.com/wa tch?v=IhI7ah4nKwQ#t=1156
-> H.: : a co všechno jezdíš zapnutý ?
-> Eidy: : poptám se po okolí
a v nejhorším opět ovladač 
-> Eidy: : poptám se po okolí


-> T: A kde seženeme volant?
Abs, protiprokluz a tak podobne.
-> H.: : a co tam máš všechno za možnosti pomocníků ? já jezdím jen s ABS na číslo 1 z deseti...jinak vše vypnuto...
-> Eidy: : není problém
-> Eidy: : není problém

-> H.: Tak jasně no. Ale nemám jak jinak trénovat a aspoň takhle, než tam jet úplně naslepo. To fakt nejde. Takhle mám aspoň reálný obrázky a střídám videa, protože na každém to vypadá trochu jinak. Dobrý třeba je, že si některý sekce pamatuju a vím co přijde a tomu se přizpůsobí stopa. Ono ve hře zas není tolik vidět sklon vozovky ven a nebo dovnitř zatáčky. Každý má svoje plus i minus.
Na videu to za tebe zatáčí samo, takže když se spleteš, není tam to varování v podobě rány do svodidel. Ale už také začínám cítit, že je opět na čase zkonfrontovat hru s onboardy. Protože už vím, kam vede cesta, kde jak jedu a brzdím, tak se zas podívat, kde se jede a brzdí ve skutečnosti.
-> H.: Tak můj čas na kolo záleží, na jaký video se zrovna koukám.
Když vezmu, že koukám denně už třetí měsíc, tak mám najeto přes 1500km
.
Jinak tedy popis opraven. Omlouvám se.
-> T: Před odjezdem bych přijel ještě na jednu tréninkovou noc na tvým PS, můžu?


Jinak tedy popis opraven. Omlouvám se.

-> T: Před odjezdem bych přijel ještě na jednu tréninkovou noc na tvým PS, můžu?
Dnes přidáno dalších 6 koleček, takže jsem na 880. Čas stlačen na 8:48. Je to absolutně nereálná hodnota, asi mám zapnuto moc pomocníků. Začínám jezdit jakous takous stopu i v technických pasážích.
Jinak edit editu: Není to 110 Rallye, ale "obyčejná" stovka. To jen pro úplnost, aby se tu nestrhla diskuse, jako v článku, kdy si pár mladíků postavilo plechovou eresu.
Jinak edit editu: Není to 110 Rallye, ale "obyčejná" stovka. To jen pro úplnost, aby se tu nestrhla diskuse, jako v článku, kdy si pár mladíků postavilo plechovou eresu.
-> dragon_cb_cz: Já ti věřím, ale fakt mě to pobavilo. Asi jako když jsem jako malej dostal walkmana a pak jsem se sluchátkama na uších křičel na rodiče.

-> Eidy: Nedělám si prdel... po šesti dnech strávenejch v MBčku (celkem 3300km) mi říkalo ať neřvu dost lidí a hodně dlouho. A taky po prvním přesednutí do "moderního" auta (= feldy) jsem, přestože jsem se fakt hlídal, zašlápl brzdu tak, že jsem málem překousnul volant 

Tak aspoň nebudu mít vysokou spotřebu...
-> kpt.Budha: A nebo když si zastavíme na benzínce, tak ty pojedeš pořád v kuse. 

Tak na mě kdyžtak v cíli počkáte, kdybych neměl to srdce a musel to občas pošetřit...
-> dragon_cb_cz:



-> Eidy: Aha... no jedinej problem po delsi ceste timhle tempem s litrem/kilem/erkem je v tom, ze (pokud mas spolujezdce se kterym si cestou povidas) tak pak po dojezdu na vsechny hrozne rves 

-> dragon_cb_cz: Jasný. Mě šlo spíš o to, jestli se bude chtít kapitánovi to takhle "hnát".
-> Eidy: 90-100 udrží v pohodě i litr, dokud nejsou moc táhlý kopce 

Když nebude 30+ tak v pohodě.
-> kpt.Budha: Však já vím. A jaká je tvoje cestovní rychlost resp. jestli udržíš tempo 90-100?
Erko bez úprav na stopětapadesátkách, tak snad to projde :-)
Potom co bratranec shledl par(set) videi konstatoval že by to nebyl špatný vylet a to nezavisle na tomto tématu. Tak jsem mu navrhnul termíny kdy jedete a začal zjišťovat trasu a na tom to asi pohoří, 1064km v jeden směr a to si felicii ani jeden netroufneme a "lepší" auto po ruce není (moje přední naprava připomína zvonkohru a jeho tříapůl válec by to asi taky nezvladl (oba planujeme po létě jine auto takže dokud to jezdí nechaváme být)). A finančně taky zapřah. Každopadně držím palce a těším se na nějaké videa!
-> kpt.Budha: Není důvod, proč by tě s eRkem nevzali. Nějak nepředpokládám, že ti to bude řvát jako frustrovaná ženská nebo že bys měl nějaký zběsilý úpravy
. Takže bys jel taky? Píšu si tě
.
Mimochodem jsem se dozvěděl, že kousek od Ringu je Lidl, takže tam můžeme vesele nakupovat :)


Mimochodem jsem se dozvěděl, že kousek od Ringu je Lidl, takže tam můžeme vesele nakupovat :)
Tak se mi podařilo registrovat...vezmete mě taky? :-) Pokud je aspoň nějaká pravděpodobnost, že mě tam erkem pustí, tak bych jel s vámi.
Takže další opáčko:
Možné termíny, kdy je Nordschleife otevřená celý den, ať si to užijeme 11.5., 18.5., 25.5., 29.5., 1.6. Čili den před vyrazit a den poté návrat. Samozřejmě se nebráním myšlence natáhnout to o den, když bude na co koukat (automobilová muzea např.).
M@artin Feldou
Štika na Hondě 500 CB
Tuner2 jako závaží a hlavní fotoreportér zájezdu.
T jako závaží
Eidy Volvem a táhne Kóču
H Jede něčím a na plátně Žába (Edit: prej obyčejná stovka dle slov majitele)
Peca Rapidem
Jumbo Formanem
Luky Mazdou, snad i litrem (na plátně)
kpt.Budha eRkem.
Možná se přidá Nwkt a vhml
Možné termíny, kdy je Nordschleife otevřená celý den, ať si to užijeme 11.5., 18.5., 25.5., 29.5., 1.6. Čili den před vyrazit a den poté návrat. Samozřejmě se nebráním myšlence natáhnout to o den, když bude na co koukat (automobilová muzea např.).
M@artin Feldou
Štika na Hondě 500 CB
Tuner2 jako závaží a hlavní fotoreportér zájezdu.
T jako závaží
Eidy Volvem a táhne Kóču
H Jede něčím a na plátně Žába (Edit: prej obyčejná stovka dle slov majitele)
Peca Rapidem
Jumbo Formanem
Luky Mazdou, snad i litrem (na plátně)
kpt.Budha eRkem.
Možná se přidá Nwkt a vhml
-> T: No dobře, tak jinak. Dáme jí na gauč a ten přikurtujeme k podválu. Když jí ho budou brát, tak je sežere.

koukám, že se tady vášnivě debatuje a já jen tiše přihlížím, tak jen pár připomínek, co se týkají mojí osoby :
-> H.: : nájezd km máš už pěkný :-) ale aby jsi mě dohnal ( předpokládám, že "kolegou" jsi myslel mě :-) ), tak budeš potřebovat ještě jednou tolik km.....za 2 kola atakuju 1500 km
a čas s Alpinou je hezký, já se s ní dostal včera na 8:50...je to série s upraveným podvozkem a měkkýma semislickama a už jsem s ní dlouho nejel,zkusím s ní konkrétně potrénovat, kam se až dostanu :-)
-> Eidy: : nevim jestli by to uhlídala, možná když ji vezmeme gauč...je zvyklá hlídat z gauče
zprávy ohledně kempu jsou velice pozitivní
a co se termínu týká, je mi to fuk...na začátku května v práci oznámím, že si vezmu během měsíce volno a hotovo....těšim se tak, že práce mě nezastaví

-> H.: : nájezd km máš už pěkný :-) ale aby jsi mě dohnal ( předpokládám, že "kolegou" jsi myslel mě :-) ), tak budeš potřebovat ještě jednou tolik km.....za 2 kola atakuju 1500 km

-> Eidy: : nevim jestli by to uhlídala, možná když ji vezmeme gauč...je zvyklá hlídat z gauče

zprávy ohledně kempu jsou velice pozitivní

a co se termínu týká, je mi to fuk...na začátku května v práci oznámím, že si vezmu během měsíce volno a hotovo....těšim se tak, že práce mě nezastaví


Stopu na ccelém okruhu zatím najetou nemám. Těch zatáček je moc. Jakž takž vím, jaká pasáž bude následovat a v rychlých pasážích se soustředím na stopu. V těch technických to zatím prokroužím.
Ve hře dost záleží na nastavení "počítačové pomoci". Na lehčí mód to s alpinou (mimochodem omlouvám se jejím 101kW za předchozí výrok "výkon nic moc") dám bez kolize za 9:09 - 9:20. Přitom jsem stopoval Gantry to bridge a vyšlo mi to na cca 31 sekund. Takže ve hře celkem slušný čas. S formulí to dím za 7:20. Ale jak už jsem také psal, nevím zda bych to tam v těch cca 160ti takhle posílal v reálu.
Jinak jsem prošel v garáži ACB10ky a dám dohromady jednu sadu s (E)čkem, sice už skoro bez vzorku, ale gumy mám. Pák plánuju poskládat jednu sériovou sadu, takže obout snad bude co. Ještě musím zrenovovat sadu kol, aby to bylo na co obout.
T: kámen.
Ve hře dost záleží na nastavení "počítačové pomoci". Na lehčí mód to s alpinou (mimochodem omlouvám se jejím 101kW za předchozí výrok "výkon nic moc") dám bez kolize za 9:09 - 9:20. Přitom jsem stopoval Gantry to bridge a vyšlo mi to na cca 31 sekund. Takže ve hře celkem slušný čas. S formulí to dím za 7:20. Ale jak už jsem také psal, nevím zda bych to tam v těch cca 160ti takhle posílal v reálu.
Jinak jsem prošel v garáži ACB10ky a dám dohromady jednu sadu s (E)čkem, sice už skoro bez vzorku, ale gumy mám. Pák plánuju poskládat jednu sériovou sadu, takže obout snad bude co. Ještě musím zrenovovat sadu kol, aby to bylo na co obout.
T: kámen.
-> Peca: Tak kdyby mi nešlo o spotřebu a nebál se pokuty, tak bych jel klidně 130
. Ale jinak plánuju jet těch 90-100. Tak jako normálně.

-> Peca: já bych to taky viděl jet tak 90-100
-> Eidy: Oki, takze jinak - kolik si troufas s podvalem frcet?