skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 86'
Vůz byl dle archivu vyroben v září 1985 a dodán do Tuzexu Praha. Barva 2094 Hnědá Ořechová ještě na většině karoserie, původní černá střecha, původní motor 130 jednořádek, původně jedno zrcátko.
Předchozí dlouhodobý majitel ho měl od roku 1991, kdy byl vydán i stávající TP z důvodu popsání původního. Vozidlo v digitálně dohledatelné hostorii najelo v průměru pár set km do roka.
Na dnešní poměry výhodně zakoupeno, na popud ruky osudu, skrze příležitost která se svojí pravděpodobností limitně přibližuje nule.
Vůz měl ve vlastnictví bratranec dlouholetého majitele, který ho nedávno zdědil, a chtěl ho poslat dál. V zahradní stáji vpodstatě vystřídalo zelenou 125L 90 kterou jsem letos měl osmým rokem a která byla prodána dál. Snad se ještě nědky shledáme.
Auto během prvního kilometru po koupi takřka přestalo spojkovat, bylo velmi špatně seřízeno a nemělo se vůbec k životu, na účet velmi omezeného provozu v předchozích letech. S autem jsem úspěšně odskákal do centra Prahy kde jsem měl něco na práci, a poté za napínavého navigování skrze špičkový pražský odpolední přískok z Prahy ven. Vůz má kuráž, soustrojí startéru typově z MB a stará zaprášená Varta předvedli prima výkon. Co je prvního momentu bezchybné je hydraulika brzd, čtyřpístky brzdí jak ďas, naprosto přesně a rovně, a to včetně bubnové brzdy která jak na nohu tak na ruku vykazovala fantastický výkon na válcích bez projevu ovality.
Motor má i přes suboptimální projev fantastické komprese a je schopen detonačním spalováním moment bafat i po vypnutí zapalování.
Po koupi proběhlo seřízení co do zapalovacích komponent, výměny oleje, atd k uvedení do alespoň částečně spolehlivého stavu. Auto má extrémní vůli v řazení, vysoko na seznamu priorit je výměna ježka v kleci, kulisa je i přez prvotní podezření v super stavu co do spotřebních elementů.
Vůz má na budíku 60 tisíc km, a jsem nerozhodný zda si mám troufat uhodnout že by to hylo původních šedesát tisíc, anebo plus sto či dvě, protože mechanicky je ve slušném stavu, ale ovládací prvky jsou notně vyleštěné, a byť je karosařina kompletně původní, je místy dost okyslá i pod mnoha vrstvami nátěrů. Karoserie je dle mě velmi slušná, ale samozřejmě se sem tam najdou okoralá místa kde už bude nutno karosářsky zasahovat.
To je tak pro začátek, momentálně je v plánu ho dostat do provozního a legálního stavu, a poté užívat fantastické patiny k provozu. Jak se tak znám, tak očekávám že to bude jedno z nejhustěji provozovaných kupé u nás. Samozřejmě je to vůz který si do budoucna zaslouží kvalitní karosářskou opravu.
Dle rešerše co jsem před lety dělal by Garde a Rapid všech typů dohromady měly v ČR přežívat už pouze velmi nízké tisíce.
Vůz byl dle archivu vyroben v září 1985 a dodán do Tuzexu Praha. Barva 2094 Hnědá Ořechová ještě na většině karoserie, původní černá střecha, původní motor 130 jednořádek, původně jedno zrcátko.
Předchozí dlouhodobý majitel ho měl od roku 1991, kdy byl vydán i stávající TP z důvodu popsání původního. Vozidlo v digitálně dohledatelné hostorii najelo v průměru pár set km do roka.
Na dnešní poměry výhodně zakoupeno, na popud ruky osudu, skrze příležitost která se svojí pravděpodobností limitně přibližuje nule.
Vůz měl ve vlastnictví bratranec dlouholetého majitele, který ho nedávno zdědil, a chtěl ho poslat dál. V zahradní stáji vpodstatě vystřídalo zelenou 125L 90 kterou jsem letos měl osmým rokem a která byla prodána dál. Snad se ještě nědky shledáme.
Auto během prvního kilometru po koupi takřka přestalo spojkovat, bylo velmi špatně seřízeno a nemělo se vůbec k životu, na účet velmi omezeného provozu v předchozích letech. S autem jsem úspěšně odskákal do centra Prahy kde jsem měl něco na práci, a poté za napínavého navigování skrze špičkový pražský odpolední přískok z Prahy ven. Vůz má kuráž, soustrojí startéru typově z MB a stará zaprášená Varta předvedli prima výkon. Co je prvního momentu bezchybné je hydraulika brzd, čtyřpístky brzdí jak ďas, naprosto přesně a rovně, a to včetně bubnové brzdy která jak na nohu tak na ruku vykazovala fantastický výkon na válcích bez projevu ovality.
Motor má i přes suboptimální projev fantastické komprese a je schopen detonačním spalováním moment bafat i po vypnutí zapalování.
Po koupi proběhlo seřízení co do zapalovacích komponent, výměny oleje, atd k uvedení do alespoň částečně spolehlivého stavu. Auto má extrémní vůli v řazení, vysoko na seznamu priorit je výměna ježka v kleci, kulisa je i přez prvotní podezření v super stavu co do spotřebních elementů.
Vůz má na budíku 60 tisíc km, a jsem nerozhodný zda si mám troufat uhodnout že by to hylo původních šedesát tisíc, anebo plus sto či dvě, protože mechanicky je ve slušném stavu, ale ovládací prvky jsou notně vyleštěné, a byť je karosařina kompletně původní, je místy dost okyslá i pod mnoha vrstvami nátěrů. Karoserie je dle mě velmi slušná, ale samozřejmě se sem tam najdou okoralá místa kde už bude nutno karosářsky zasahovat.
To je tak pro začátek, momentálně je v plánu ho dostat do provozního a legálního stavu, a poté užívat fantastické patiny k provozu. Jak se tak znám, tak očekávám že to bude jedno z nejhustěji provozovaných kupé u nás. Samozřejmě je to vůz který si do budoucna zaslouží kvalitní karosářskou opravu.
Dle rešerše co jsem před lety dělal by Garde a Rapid všech typů dohromady měly v ČR přežívat už pouze velmi nízké tisíce.
Škoda 130 Rapid | Katoda - komentáře:
-> Tom Troll 28.04.25 17:21:22: moje favo je taky pražský, garáž našlo az po 35 letech u mě. Jinak dutiny poprvé dělaný 2020. Světě div se, je supr. Páč to stálo celej život na asfaltu místě šejdrem takže vše steklo pryč. Takový to parkování na pozemku nebo mokrý zavřený do garáže byla vždycky smrt
-> Kilián: Jo a docela slušně, věřím že to ale pujde vyrazit. Popravdě docela zázrak že po letech v Praze vypadá tak, jak vypadá.
-> TONCEK: Uka
-> Jozka:

-> TONCEK: Uka

-> Jozka:


-> Tom Troll 30.03.25 18:38:18: Možná to měl pro koně - ten mu pobíhal kolem domečku celý léta..

Poslední 130 sedan toto určitě není. V Kobylisích je další červený
Bílýho Rapida někdo nabořil?
jěště v lednu byl v pohodě.



-> J3STER: 

Katoda.....? Zavinila to vadná elektronka z Katody Holomóc.
Tož hodně štěstí s tým pertinaxom. 


Kuriozita co za mě stojí za zmínku, jak tu postupně obírám 136 Rapida co mám na díly, velmi málokdo se dnes pozastaví nad tím, že vozy se 135, 136 agregáty byly osazeny takovýimto stahovacími páskmi za účelem zesílení chladícího systému! 

-> Jozka: Viz foto, nalezl jsem indície že Slávek na rolnické řemeslo nezanevřel ani po převratu.
Jinak to udělalo na čisto bez známosti atd STK což je fantastické, předky i zadky nabrzdily na výbornou, na bubnech žádná ovalita.
Jediná otrava je že po pár týdnech stání se okruh se zadky stále trošku zavzdušňuje, je to jízdně o dost otravnější jak u dvoupístků
Snad to vyřeší nová prasata a rovnou i hadice na zadek.

Jinak to udělalo na čisto bez známosti atd STK což je fantastické, předky i zadky nabrzdily na výbornou, na bubnech žádná ovalita.
Jediná otrava je že po pár týdnech stání se okruh se zadky stále trošku zavzdušňuje, je to jízdně o dost otravnější jak u dvoupístků

-> Tom Troll:
Víš jak - já mám pocit, že mu to ten Víťa odnaproti bastlil zadarmo.. a nejspíš i narychlo.

-> Jozka: Nevím co jsem čekal že tam najdu, ale rozhodně jsem nečekal že pan garážník byl takovej koumák, že při hádám vracení agregátu třikrát namotal bovden rychloměru kolem táhla řazení viz poslední foto, kor když to potom řadí velmi gumově a pětku to pravidelně vytahuje.
Celkově jsou hadice a bovdeny za průchodkou naházený jak odpadky a protažený jinudyma než by měly být.

Celkově jsou hadice a bovdeny za průchodkou naházený jak odpadky a protažený jinudyma než by měly být.

-> Tom Troll: Jojo, Okružní ulice.. Žluté Audi zemřelo na korozi, motor byl ještě odprodán kamsi do Prahe.. Historek bych mohl nasypat víc, ale nechci plevelit, k autu jenom to, že nikdy nevidělo servis, veškerý úkony na něm prováděl zdatnej garážista, sídlící šikmo přes uličku (i ten to už má za sebou).
Akorát mi (třeba do SZ) napiš, jak se vlastně Sláva jmenoval - uvědomil jsem si, že vlastně nevím, zda bylo Jaro- Miro- nebo třeba Svato-.. a vlastně ani příjmením si nejsem jistej (jestli byl po německu "-inger", nebo nějak jinak).
Akorát mi (třeba do SZ) napiš, jak se vlastně Sláva jmenoval - uvědomil jsem si, že vlastně nevím, zda bylo Jaro- Miro- nebo třeba Svato-.. a vlastně ani příjmením si nejsem jistej (jestli byl po německu "-inger", nebo nějak jinak).

-> Jozka: Jo hele to sedí, když jsem se na uvedenou adresu díval na mapách, tak tam za bránou stojí stará Audina stovka na špalkách. Která tam už od pohledu stojí více desítek let.
Pán od kterého jsem to koupil byl jeho bratranec, dnes už také důchodce. Zdědil to prý před tuším dvěma lety a moc s tím toho nedělal tak ho poslal dál.
Každopádně výborný příběh k autu, děkuji moc.
E: A teda s tím osvobozením jsi mi právě připomněl, na tapeci levých dveří byla stará loupající se nálepka hvězd a pruhů, škoda že už jsem ji sloupl, moc tam nedržela, a teď se biju že jsem ji ani nevyfotil, kor s tímto doplněním významu.
-> MATTESS: Je to super věc když se to tak sejde, no. A dík.

Pán od kterého jsem to koupil byl jeho bratranec, dnes už také důchodce. Zdědil to prý před tuším dvěma lety a moc s tím toho nedělal tak ho poslal dál.
Každopádně výborný příběh k autu, děkuji moc.

E: A teda s tím osvobozením jsi mi právě připomněl, na tapeci levých dveří byla stará loupající se nálepka hvězd a pruhů, škoda že už jsem ji sloupl, moc tam nedržela, a teď se biju že jsem ji ani nevyfotil, kor s tímto doplněním významu.

-> MATTESS: Je to super věc když se to tak sejde, no. A dík.
-> Tom Troll: Tak v tom případě možná bude těch 60 tisíc reálných, Sláva tohle opatřil, když se mu začlo rozpadat Audi 100. A protože "kariéru" u meliorací opustil hned poté, co to složili bolševici a jako velmi šikovnej truhlář měl dílnu na zahradě, kam chodil v pantoflích, už pak skoro nikam nejezdil a auto odpočívalo v takový kolně vedle jeho domečku.
A tu férovost asi mají v rodině, den Vítězství slavil vždy správně už 8. května a vlajku přitom vyvěšoval taky správnou (hvězdy a pruhy). Než mu jí sebrali.. Jen jsem nevěděl, že měl ještě nějaký další příbuzenstvo..
A já pěkně upadám - auto mi bylo hodně povědomý, ale hodinu mi trvalo, než mi došlo proč..
A tu férovost asi mají v rodině, den Vítězství slavil vždy správně už 8. května a vlajku přitom vyvěšoval taky správnou (hvězdy a pruhy). Než mu jí sebrali.. Jen jsem nevěděl, že měl ještě nějaký další příbuzenstvo..
A já pěkně upadám - auto mi bylo hodně povědomý, ale hodinu mi trvalo, než mi došlo proč..
-> Tom Troll: podobně jsem to měl 2 roky zpět s kolem. Sháněl jsem Esku Premier, kterou mám z dětství, ale v hrozném stavu. Našel jsem hodně zachovalé, ale cena nebyla úplně jakou jsem byl ochotný. Počkal jsem a za týden bylo zlevněné. A taky po úpravě ceny prý volalo hodně lidí s vyšší nabídkou. Paní to slíbila mně a to dodržela. Pardon za OT
Ať dělá radost

Ať dělá radost
-> Jozka: Jj, v techničáku jsou.
-> Tom Troll: Nemá jako původní (první) lokalitu Horažďovice?