Škoda Rapid 130 86'
Vůz byl dle archivu vyroben v září 1985 a dodán do Tuzexu Praha. Barva 2094 Hnědá Ořechová ještě na většině karoserie, původní černá střecha, původní motor 130 jednořádek, původně jedno zrcátko.
Předchozí dlouhodobý majitel ho měl od roku 1991, kdy byl vydán i stávající TP z důvodu popsání původního. Vozidlo v digitálně dohledatelné hostorii najelo v průměru pár set km do roka.
Na dnešní poměry výhodně zakoupeno, na popud ruky osudu, skrze příležitost která se svojí pravděpodobností limitně přibližuje nule.
Vůz měl ve vlastnictví bratranec dlouholetého majitele, který ho nedávno zdědil, a chtěl ho poslat dál. V zahradní stáji vpodstatě vystřídalo zelenou 125L 90 kterou jsem letos měl osmým rokem a která byla prodána dál. Snad se ještě nědky shledáme.
Auto během prvního kilometru po koupi takřka přestalo spojkovat, bylo velmi špatně seřízeno a nemělo se vůbec k životu, na účet velmi omezeného provozu v předchozích letech. S autem jsem úspěšně odskákal do centra Prahy kde jsem měl něco na práci, a poté za napínavého navigování skrze špičkový pražský odpolední přískok z Prahy ven. Vůz má kuráž, soustrojí startéru typově z MB a stará zaprášená Varta předvedli prima výkon. Co je prvního momentu bezchybné je hydraulika brzd, čtyřpístky brzdí jak ďas, naprosto přesně a rovně, a to včetně bubnové brzdy která jak na nohu tak na ruku vykazovala fantastický výkon na válcích bez projevu ovality.
Motor má i přes suboptimální projev fantastické komprese a je schopen detonačním spalováním moment bafat i po vypnutí zapalování.
Po koupi proběhlo seřízení co do zapalovacích komponent, výměny oleje, atd k uvedení do alespoň částečně spolehlivého stavu. Auto má extrémní vůli v řazení, vysoko na seznamu priorit je výměna ježka v kleci, kulisa je i přez prvotní podezření v super stavu co do spotřebních elementů.
Vůz má na budíku 60 tisíc km, a jsem nerozhodný zda si mám troufat uhodnout že by to hylo původních šedesát tisíc, anebo plus sto či dvě, protože mechanicky je ve slušném stavu, ale ovládací prvky jsou notně vyleštěné, a byť je karosařina kompletně původní, je místy dost okyslá i pod mnoha vrstvami nátěrů. Karoserie je dle mě velmi slušná, ale samozřejmě se sem tam najdou okoralá místa kde už bude nutno karosářsky zasahovat.
To je tak pro začátek, momentálně je v plánu ho dostat do provozního a legálního stavu, a poté užívat fantastické patiny k provozu. Jak se tak znám, tak očekávám že to bude jedno z nejhustěji provozovaných kupé u nás. Samozřejmě je to vůz který si do budoucna zaslouží kvalitní karosářskou opravu.
Dle rešerše co jsem před lety dělal by Garde a Rapid všech typů dohromady měly v ČR přežívat už pouze velmi nízké tisíce.
Škoda 130 Rapid | Katoda - komentáře:
-> Matsoft: Jj bylo co bys ztama kamenem dohodil na jednom dvorku. V Kralupech jsme to byli přepsat, a tahle benzinka je velmi retro teda.
Čemu právě nemůžu uvěřit, že jsem na inzerát volal tak týden po jeho posledním vyvěšení s uvedenou velmi rozumnou cenou, s pánem jsme se domluvili na prohlídce, a od toho momentu až do konečné koupě a přepisu prý musel odmítnout x nabídek za násobky kupní ceny, protože mi to slíbil. Na lidi co mají nějakou osobní integritu už jsem skoro nevěřil. A přitom mě v podstatě neznal, a mohl mě kdykoliv poslat pryč.

Tak koukam, zes byl v Kralupech na Medosu... Mam pocit, ze tohle auto bylo celkem dlouho v inzerci... a ze jsem na nej koukal a nelibilo se mi, ze ma nabarvickovany narazniky a je strasne flekaty... A ono je to celkem slusny auto nakonec.... Tak gratulace....