
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
10:00:29
11.06.2013
11.06.2013

Nepér
Něco na tunink. Zatím jsem zjistil, že je to naprd. Nahoře je lambda skoro 1 a dole je to zbytečně bohatý, čili to nahoře nejede a dole žere
. Taky vůbec nefunguje obohacovač (něco jako ekonostat na 742). Když ho nechám natvrdo otevřenej, je to stejný, jako když ho nechám zavřenej... Jo, taky jsem vyřadil akcelerační pumpičku, kupodivu to bez ní ani moc necuká, jak je to dole bohatý.

22:45:37
02.06.2013
02.06.2013

Nepér
Ne, je to v podstatě stejný. Aspoň to teď neupadne, když nic jinýho. Ale pro srovnání by to chtělo zopakovat měření na stejný brzdě.
11:31:40
02.06.2013
02.06.2013

Šediváček
-> Nepér: a bylo to lícování sání vůbec k nečemu dobrý a nebo jenom škoda práce, jestli se třeba změnil trochu průběh aspoň jedný křivky?
10:29:08
02.06.2013
02.06.2013

Nepér
-> Eidy: Nechtěli nic, měli tam toho jejich Kaipana a chtěli zkusit i něco jinýho, tak jsem se nenápadně zmínil, ze bych věděl o jednom autě... No a pak tam změřili ještě pár dalších aut. Platil jsem jen poplatek za sraz.
01:00:48
02.06.2013
02.06.2013

Arnold
-> Tomaso435: ta u tebe dostává na frak že?



00:40:55
02.06.2013
02.06.2013

Tomaso435
-> Arnold: to je érodynamika pytšo 

00:33:50
02.06.2013
02.06.2013

Arnold
-> Tomaso435: proto ho radši vověsíš 3,14čovinama aby měl co nejhorší aerodynamický odpor že? 

00:21:22
02.06.2013
02.06.2013

Tomaso435
-> Faust22: von neumí řídit
výkon mu je na nic



00:15:14
02.06.2013
02.06.2013

Eidy
-> Nepér: Kolik chtěli za změření? Je pěkný, že ti to i jinde změřili stejně.
00:14:35
02.06.2013
02.06.2013

Faust22
Na 7OkW bych čekal lepší časy teda na sprintech ;)
ALei tak je to pěkný ten výkon :)
ALei tak je to pěkný ten výkon :)
20:39:20
01.06.2013
01.06.2013

Nepér
Nečekaně 70kW/130Nm
20:14:12
01.06.2013
01.06.2013

jok3r
-> Nepér: tak kolik ti namerili na skodahome? :)
17:23:12
29.05.2013
29.05.2013

Fabi
-> Nepér: Taková 4.5 by byla asi dobrá, ale za prvý to je dost peněz a za druhý na normální cestování nic moc a v neposlední řadě stoupne spotřeba, ale na to se nesmí koukat 

22:08:18
28.05.2013
28.05.2013

Nepér
Řazení jsem zkoušel a nejlíp funguje sériový provedení... ale možná by to chtělo na sprinty kratší stálej převod... a naučit se ty rozjezdy pro hvězdy.
19:10:12
28.05.2013
28.05.2013

Fabi
-> Nepér: Tak ještě pokrátit dráhy řazení, tam by mohla být taky nějaká desetinka 

17:35:22
28.05.2013
28.05.2013

MisakusX
Tak gratulace ke krásnému třetímu místu. Kdyby sis skočil na velkou, tak bys měl zlatou medaili jistou :)
08:39:09
28.05.2013
28.05.2013

Nepér
Hm, tak mě pojel o dvě setiny tuten Favorit...
neper.rajce.idnes.cz/2013 -05-25_SkodaZeliv
Ale mezi třetím a čtvrtým místem je přes půl vteřiny, tak dobrý
Vyhodit rezervu, hever, nářadí, zadní koberce a vyčůrat se před sprintem, byl bych druhej, kdybych se ještě uměl líp rozjet
neper.rajce.idnes.cz/2013 -05-25_SkodaZeliv
Ale mezi třetím a čtvrtým místem je přes půl vteřiny, tak dobrý

Vyhodit rezervu, hever, nářadí, zadní koberce a vyčůrat se před sprintem, byl bych druhej, kdybych se ještě uměl líp rozjet

10:53:32
27.05.2013
27.05.2013

Nepér
Dal jsem ven jen zadní lavici, hrombednu a dekl z kufru, rezervu a výbavu jsem tam nechal.
20:50:04
26.05.2013
26.05.2013

oppik
-> Nepér: odlehčený jsi to měl docela dost ne?
13:48:35
26.05.2013
26.05.2013

Nepér
Leda odlehčit, nebo předělat pohon dozadu...