TUNER / Zelenka TUNER / Zelenka

komentáře | popis | fotky | TUNER | 27.06.13 08:35 | 591x v oblíbených
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)





Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.



Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.



Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.



Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17

DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.

Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan



Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).



Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...



Muzika

Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.



Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.

Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))

Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)



Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(



Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s



Alfa V6 vs. Zelenka




www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...



VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004



1. jízda Zelenky




Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB



Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...

TUNER / Zelenka - komentáře:

12:24:59
23.11.2005
kirri
-> McFly: pockej pockej ty.......3
12:22:57
23.11.2005
TUNER
-> Majkl: Myslim že to hlavní vás opravdu překvapí......počkejte na jaře...!!!
12:19:20
23.11.2005
Majkl
-> kirri: 3 3 presne, me uz taky snad nic neprekvapi, jen si reknu hmm, super, a cekam co zase prijde 5
11:12:06
23.11.2005
kirri
-> Majkl: to je pravej tjunink cemu se divis3 ja uz se tady nedivim nicemu, kdyby McFy prisel s tim ze v aute ma 4,2 z audiny jen mavnu rukou a jdou šoupat topánkou o dům dál1
10:58:07
23.11.2005
Majkl
-> TUNER: buk a šišky 131 36 47
10:53:28
23.11.2005
TUNER
-> kirri: Dobře prokoukli jste mě.Měl jsem vyndaný pružiny a místo nich jsem tam narval bukový šišky....3
10:08:29
23.11.2005
kirri
-> Zdany: nevěř mu, on kecá1 žádnej hrbol tam nebyl3
10:06:17
23.11.2005
TUNER
-> Zdany: Je to u Ejpovickýho jezera....Nic jsem nesnižoval,jen najel na hrbol....4
08:55:38
23.11.2005
Zdany
-> TUNER: Ber turbo dikud je.. Až budeš mít děti, bude to horší.. :-)) Hele, koukám na fotky z poslední jízdy.. Kde to bylo focený?? Je mi to povědomý.. :-)) Jsi schválně snížil předek??
07:11:36
23.11.2005
TUNER
-> Dan: No kolik mu dam.....Záleží kolik bude potřeba na to aby to stačilo proti konkurenci.....Je to plynulí štelování,takže si to nastavim přímo z auta a na budíku uvidim kolik tam je.No a můžu to libovolně měnit.....Teď nevim kolik má série,myslel jsem něco kolem 0,6.Na sprinty uvidim o kolik to zvednu,tak ten 1 BAR možná krátkodobě i 1,2.Jinak s tim bude spojený větší zahřívání,takže by to chtělo i nějaký lepší chlazení nasávanýho vzduchu.Prostě neni to jen o tom nacpat větší tlak a čekat co se vyse**.Samozřejmostí je dochlazování po zátěži a nejlepší by asi byl nějakej ostřik chladiče vodou,ale to si zatim nedovedu představit jak bych to tam nabastlil aby to nějak vypadalo a hlavně fungovalo.Problém je s chladičem že neni vepředu,ale u motoru a prostě tam nejde tolik vzduchu jako u serie 1,8 T...Jinak mi Víťa nabízel zánovní turbo,tak o něm přemejšlim jestli ho vemu do rezervy....:-) Určitě by se časem hodilo.4
23:25:45
22.11.2005
Dan
-> TUNER: Tak kolik mu dáš? Sériově by měl mít něco kolem 0,7Baru, ne?

Já ti mam jen 0,55. Což je podezřele málo 1

Němčouři avízujou, že jezdí trvale na 1Bar a to i dálnice a dovolený s naloženým autem. A motor drží. Ale jak dlouho 71

Tady je jeden X-pert, co s Golfem I s motorem 1,6D předělaným ve stodole na turbo, jezdil s plnicím tlakem 3Bary. Ale jezdil. Už nejezdí. Udělala se mu na turbu (ze Subaru) malinko axiální vůle, ale fakt jen trošku, a to asi tak, že mu málem vyběhlo lopatkový kolo i s hřídelí filtrem ven 47

Ale do tý doby to jelo nehorázně. Tak, že dostal na sprintu Lancii 2,0 16V Turbo (180k) jako prd 68
06:56:20
22.11.2005
stresman
-> MATTESS: 4
06:53:21
22.11.2005
MATTESS
-> stresman: Taky jsme to tak museli praktikovat. Ale ted uz ne 1
06:50:43
22.11.2005
stresman
-> all: ked si budem moct niekedy dovolit tak svoju masinku zamknem niekde do garaze, ale teraz sa to neda a bude jazdit ci je leto alebo zima, na soli alebo na vode.
06:13:04
22.11.2005
TUNER
-> Dan: No zatim právě furt se stejnym.......což by se mělo přes zimu změnit...4
19:57:50
21.11.2005
Dan
-> TUNER: Hele, s jakým plnicím tlakem jezdíš normálně a s jakým při sprintech? Uvažuju o tom regulátoru taky, ale mam o ty moje kamna strach a o turbo taky 8
12:13:20
21.11.2005
Fifa
To all: No, zrovna když bych potřeboval vyzkoušet funkčnost vozu a projet ho,tak musej napadnout takovy hnusy. Moje chyba,měl jsem sebou vic pohnout.Tak teď mam dost času na vylepšování;-)
06:30:27
21.11.2005
TUNER
-> strucy: To neni mínus....Mam dva zesíky a pro každej je taženej + zvlášť-> stresman: Přesně tak,tohle auto neni na dení ježdění do práce a už vůbec ne do těchhle sraček,co se začínají objevovat na silnicívh.....V sobotu jsem zaznamenal první sůl na silnici.....8

-> Zazaa: Jj,snad se dočkáme...4
18:21:24
18.11.2005
Max
mno...snad jednou dospěju do vašeho stádia....

že si budu moc dovolit auto na léto 3

Neže bych jich neměl víc,ale většinou jezdí jenom jedno a to v léte v zimě....5
18:08:44
18.11.2005
Zazaa
tak tak

dneska sem to taky projel asi naposled a priste az na jare :)
Extreme Tyres