Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91.
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5.............
..................0.3
lambda (1).......... -........................
..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100..............
.................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu :
skoda-virt.cz/cz/.../7796
9-dotaz-na-origo-13o-strik
acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem :
skoda-virt.cz/cz/.../1236
02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde:
www.facebook.com/media/se
t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám:
www.facebook.com/media/se
t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac
e/cech-renovuje-vzacnou-sk
odu-135-gli-je-fantasticky
-peclivy
T613-3:
www.facebook.com/media/se
t?set=a.1400...
Dne
21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana
Petra S.
Škoda 135 GLi připojená na XR25 Bluetooth s ASUS Zenbook
Richard / 135GLi - komentáře:
-> rsvancara 20.05.20 06:06:32: Jakto? Apolla jsou v tom správném rozměru 5jx13", který měly v TP všechny 130/5/6 ne? Nebo to někdo při dovozu zapomněl do nového TP dopsat?
-> rsvancara 20.05.20 13:13:14: -> Luky 20.05.20 13:23:05: No, to je tak, když používáte druhoškové gumové díly. Z toho už jsem dávno vyrostl...

Ale třeba rovna u těch prachovek svisláku si ani já nejsem 100% jistý, že poznám originál - ta druhoška vypadá naprosto stejně, takže jistotu mám jen u těch, které jsou do páru svázány konopným provázkem, na kterém je nalepena cenovka 1,20 Kčs...

-> rsvancara: njn, mně se asi během 5 let rozpadla guma na hřebenu
-> rsvancara: jestli se auto rozpadá, zvaž možnost kompletní renovace, takový auto si to zaslouží...

-> ondie: Musím, jinak bych letěl :) Mimochodem, po STK udělám pár fotek, jak se mi to auto zase začíná rozpadat :)
-> rsvancara: Parádní je to! Pojedeš na STK s plecháčema?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Jj, rád bych nechal udělat geometrii a pak zkusit emise a STK
Takže už hotovo a hurá na stk?
Tak nakonec to zdá se bylo čidlem teploty palivové směsi. Když se motor zahřál, tak (sporadicky) vracelo hodnoty s rozptylem až 20C. Chvíli po montáži vracelo hodnoty pravidelně, ale zase to ve finále ukazovalo o 39C víc :). Dnes po opravě (dal jsem tam původní čidlo) projeto a motor šlape jako hodinky.
upraveno 2x, naposled 02.02.2020 10:45:12
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Musí se s tím začít jezdit, jinak se to nezadaptuje. A ideál je mít i tu diagnostiku a některý věci nastavit aprávně. Já jsem ještě teda vyměnil svíčky za Brisky (na fávo 135 BMM) a prostříknul konektory.
upraveno 1x, naposled 04.01.2020 14:14:27
-> rsvancara: čim to bylo?
Volnoběh se zdá OK (díky bohu)
Škoda 135 GLi - před druhou projížďkou
Škoda 135 GLi, první jízda
Na světle denním vlastní silou, paráda
-> rsvancara: konecne na "slnku"
Paráda, takže vrčí, funguje?