Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 10.06.25 13:48 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

09:53:13
17.11.2018
Mates
-> T: Komplet venku5 dáme ostřejší vačku, upravené zdvihatka a nové ventilove pružiny, Vše od Petra U. A do převodovky nové gufero na zasouvací paka, hodně mi teče olej.

-> Eidy: to nic není proti tobě 3 3 3
upraveno 1x, naposled 17.11.2018 12:48:09
20:36:43
16.11.2018
Eidy
-> Mates: Tys to rozbil. 1
15:37:31
16.11.2018
-> Mates: kde je motor ?
16:11:32
27.08.2018
Bukaj
Já dávám vždy cca 6 litrů G11 (G48) a dolévám destilkou. Občas se po nalití nové náplně projeví nějaká netěsnost (nová náplň je přece jenom vzlínavější), ale nic vážného (po poslední výměně chladicí kapaliny mi začal po týdnu a 8000 Km téct kohout topení a ihned po natlakování jeden spoj hadice - trubka k topení, ale to bylo špatnou montáží - po výměně trubky). Oproti tomu G12 je v tomto ohledu pěkná potvora...4
23:07:18
26.08.2018
minno
-> Tuner#2: Áno, mne to slzilo všade možne už dosť dlhú dobu (2-3 roky) ešte s náplňou G12. Preto som prechádzal na G11(48). Ale aj s ňou to slzilo, i keď možno o niečo menej. A až teraz po nedávnej oprave motora som zistil, že to všetko slzenie bolo spôsobené fúkaním motora do vody, to tesnenie bolo načaté už celý ten čas a mierne to tlakovalo do vody, preto to slzilo. Po oprave motora už nikde ani kvapka. Koncentráciou nemrzky to teda nebolo. Človek sa učí celý život.
22:55:44
26.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 26.08.18 22:39:00: Psal jsem z mobilu a napsal to blbě. Mělo tam být cca. 1:2 a s tím že to všude teklo jsem to tady psal a tys to mám pocit i potvrdil.
22:39:00
26.08.2018
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.08.18 10:30:11: 1:1 je úplne normálny a defacto najideálnejší pomer miešania Fridexu (G48), je to do -38°C (na zimu tak akurát) a je tam zároveň najvyšší bod varu pri takomto pomere (110°C). Nevidím dôvod, prečo by to malo byť agresívne. Sám to tak mám namiešané a nikde nič netečie, všetko funguje ako má.



1:3 je úplné minimum, píšu to aj v návode a v zime potom treba mať auto vo vyhrievanej garáži.



www.velvana.cz/produkt/fr idex-g-48



-> Mates 25.08.18 10:06:16: Namiešaj si to ale niekde mimo auta, napríklad v kýbli. Aby si do auta nenalial 6 litrov vody a potom ti tam už 6 litrov fridexu nevojde, lebo úplne vyprázdnený systém nikdy nie je :)
upraveno 1x, naposled 26.08.2018 22:42:28
10:39:12
25.08.2018
Mates
-> Tuner#2: díky Honzo, vyzkouším
10:30:11
25.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 25.08.18 10:06:16: Půl je moc agresivní dal jsem teď 1/3 a je to akorát. S půlkou to všude teklo a ještě se voda víc natapi.
10:06:16
25.08.2018
Mates
Cau, chci se zeptat kolik dáváte fridexu? Budu dělat výplach chladícího okruhu a nevím kolik zhruba dát, jestli 6l a 6l destilky nebo min fridexu?budu dávat modrý, díky za radu4.
18:00:43
24.05.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates: Tady je nějak mrtvo. Co Ty, táta a Hnacov o víkendu?
12:23:25
05.12.2017
Mates
Snad je nikdy nepoužiji a ve skříni vydrží 3 . Koupil jsem je pro jistotu jako ostatní díly i plechařinu, pak už třeba nebudou, nebo za velký ranec 8 .
19:27:11
30.11.2017
Eidy
-> Tomaso435: Jak to mám vědět? 1 Je zvláštní, že levý to odnáší o dost víc, než pravý.
19:18:11
30.11.2017
Tomaso435
-> Mates: ty s číslama zustanou takový i když to necháš 10 let pod stromem venku....

-> Eidy: a nemrví to spíš to teplo od motoru než sluneční svit?
19:11:26
30.11.2017
Eidy
-> Mates: Hele, Kóča tráví v garáži 99,9% času a stejně zadek šisuje. Oproti novým je to dost znát.
18:40:20
30.11.2017
Mates
-> minno: tak to jsem netušil, na autě mam jen ty s čísly a nic. Stejně je asi nepoužiji a i kdyby tak to venku nestojí, ale dík za info4
15:48:09
29.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 29.11.17 14:27:44: ja je na BAZovi navoskoval voskem na predni svetla, ale ma se to delat tusim co 3 mesice...
14:27:44
29.11.2017
minno
-> Mates: czech republik šisujú neskutočne rýchlo
Extreme Tyres