skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stepanzadnazabava (nejen problémy s Fordy)
prohledat
1211 příspěvků (zobrazeno 751 až 800) od 25.07.2021 do 29.07.2025, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: No tyvole to je pechfogl. Tak snad to zvládnou nějak rozumně... Ale zajímavý. Nám na spojku zakukalo jen Ducato. Transity zatim držej (jezdíme dlouhý trasy vesměs mimo města no).
Mně jebne... Tak mi dneska ráno odešla spojka. Šlápnu, cejtím lupnutí. Další šlápnutí jak když šlapeš do howna a těsně před podlahou je skoro natvrdo. Když se jí při jízdě dotknu, tak klouzne hned. Při prudkým přidání plynu klouzne na 3 a vejš taky...
Podezírám rozlítlej přítlačák. No nic... Je to ještě v záruce. Ale znamená to, že jsem (jak je znám) minimálně tejden bez auta. :-/
Podezírám rozlítlej přítlačák. No nic... Je to ještě v záruce. Ale znamená to, že jsem (jak je znám) minimálně tejden bez auta. :-/
-> Jirik_Tuňák1983 21.01.23 16:48:18: Tak treba u E61 to zacne trosku vic hucet a pozna se to nejlip pri ustaleny jizde na tempomat, kdy zacne alnagonovej budik spotreby pravidelne cyklovat (spotreba se skokove zvysuje o 2l/100 a zase spadne). U mondea nebo Supu jsem snad nikdy regeneraci nezaznamenal.
A to fakt nikdo nepozorujete jiné průvodní symptomy probíhající regenerace?
Já to třeba u Cromaňonce vypozoroval tak, že na volnoběh nebyla okamžitá spotřeba 0 nebo 2 (dle auta), ale na začátku 25, postupně klesala až na nějakých 10 - 12 + zvýšený volnoběh. Poté se vrátila zpět na tu nízkou a volnoběh se srovnal. Za jízdy to bylo znát na znatelně zvýšených hodnotách při akceleraci, na dálnici to člověk nevypozoroval v podstatě vůbec. Bylo to jako taková "signalizace" docela šikovné. Takové ty serepetičky okolo, jako běžící větráky atd., to je asi běžné.
Pokud se budu znovu poohlížet po nějakém nenákladném povozu na pojížďky, tak je asi znovu ve hře a mrknu se po nějakém zachovalém faceliftovaném kousku.
Já to třeba u Cromaňonce vypozoroval tak, že na volnoběh nebyla okamžitá spotřeba 0 nebo 2 (dle auta), ale na začátku 25, postupně klesala až na nějakých 10 - 12 + zvýšený volnoběh. Poté se vrátila zpět na tu nízkou a volnoběh se srovnal. Za jízdy to bylo znát na znatelně zvýšených hodnotách při akceleraci, na dálnici to člověk nevypozoroval v podstatě vůbec. Bylo to jako taková "signalizace" docela šikovné. Takové ty serepetičky okolo, jako běžící větráky atd., to je asi běžné.
Pokud se budu znovu poohlížet po nějakém nenákladném povozu na pojížďky, tak je asi znovu ve hře a mrknu se po nějakém zachovalém faceliftovaném kousku.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesunuto: skoda-virt.cz/cz/.../1938
71-elektrikari
-> Matthes, záškodník z TechWebu: U toho transita se prostě změní zvuk. Při plným plynu to moc znát není, poznám to hlavně když sundám nohu z plynu. Prostě to má hlubší zvuk než běžně. Přirovnal bych to k tomu, jako když duněj dobře rozhořelý kamna. Taky je to podobnej proces. A když to regeneruje, tak si to při akceleraci (například sjezd z dálnice, napojení na hlavní a následná akcelerace občas škubne. Ale to ne vždy.
-> StepaNoFUN: Ne modrozubej na telefon... Jen na comp a to je moc srani :-)
-> Syny: No uznávám, že můj transit je trochu hlučnější než ty, co maj technici (ta přepážka tomu pomáhá).
-> Syny: No uznávám, že můj transit je trochu hlučnější než ty, co maj technici (ta přepážka tomu pomáhá).
-> Syny 19.01.23 16:57:01: Teploměr oleje nevedu a volnoběh mi to nezvedá... v kombíku co už měl skoro 300 na hrbu a dvouhmotu ne už úplně fresh to při regeneraci bylo takový hádavý na volnoběh a při rozjezdech, to jo. V sedanu s polovičním nájezdem a v automatu tak prostě žádná změna. Jediný na čem to bylo přímo poznat byl dojezd, kterej letěl strmě dolů.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Už máš to ELM? Při regeneraci Ti spadne plnící tlak za jízdy někam k 50. Normálně je 100 (bez plynu)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No ja si rikal, jak je muj Golf hlucnej oproti soucasnym osobakum - a pak jsem jel s kamaradem v jeho Ducatu (autobus) z roku 2016 a stacilo mi 

-> Syny: Hh volnobeh na dalnici ne samozrejme, ale myslel jsem treba pri dojezdu nekam, na pumpu a tak...
Hluk no, dneska to zas takova traga neni jak v dobach 1203
Hluk no, dneska to zas takova traga neni jak v dobach 1203

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak u novyho auta kour neuvidis, to delaj auta co maj uz neco odlitano a uz uplne na 100% nefunguje katalizator, nebo treba ty vstriky. Volnobeh na dalnici taky asi uplne casto nemas
No a ten zvuk motoru v dodavce na dalnici spolehlive prehlusi jine veci 


-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.01.23 16:57:09: Probiha urcite, ale na dalnici to nepoznas. A pokud jezdis prevazne dalnice, tak se te tam vypaluje v pohode bez tveho vedomi.
-> Syny 19.01.23 16:57:01: Nemam teploměr na olej, kouř nevidim a asi jsem hluchej :-D Volnoběh zvedlej jsem nezažil...
-> StepaNoFUN: Tak sem blbější jak idiot
Nebo to neprobíhá díky těm trasám po dálnicích 


-> dragon_cb_cz: Jak jako u dobre fungujiciho auta?
Nevim jak to maj auta mimo koncert, ale ja to poznam predevsim zvedlym volnobehem (coz pri jizde na dalnici jaksi pada) nebo tim, ze vyskoci teplota oleje o neco vys, bez zjevne priciny. Taky je to znat i na motoru, ze ma trochu jinej zvuk. No a parkrat (ale je fakt, ze po vymene vstriku uz ne) tim, ze pri zapnuti regenerace se zamnou najednou objevil na par vterin hutnej sedobilej kour.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na transitu to pozná i idiot... Při ubrání se ti změní zvuk motoru. Je takovej dunivej.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.01.23 16:36:31: Pokud nesleduješ nějaký parametr typu teploty oleje, tak u dobře fungujícího auta to prakticky nemáš šanci poznat, rozhodně ne třeba na dálnici. U 9-3SS to nebylo znát ani když jsem stál v koloně.
Tyjo s deaselama s DPF mám najeto dost (kundje, fordy, 1 fiat, jebojeny od PSA s eolysem) a nepamatuju, že bych někdy zažil regeneraci. Tak buď je o režimem používání nebo jsem slepej...
-> Syny 19.01.23 16:07:02: Já jsem problémy s naftou vyřešil tak, že jsem nafťáka zaparkoval v září v práci a snažím se na něj nemyslet 

-> dragon_cb_cz 19.01.23 15:49:36: Vstriky uz tam mam rok a pul. Klesla po nich spotreba a prodlouzil se interval mezi regeneracemi (znatelne). Nicmene vzdy jsem tu regeneraci nejak zaznamenal - zvysenej volnobeh, vyskocila teplota oleje, pripadne to bylo poznat i na zvuku motoru. Ted uz jsem ale dlouhou dobu nezaznamenal nic z toho, tak snad probihaj v tichosti dal a necekaj me zadny oranzovy kontrolky 

-> Syny: A není to po té výměně vstřiků?
Jo, regenerace DPF :) Uz asi 4-5 tisic km jsem u sveho auta zadnou nezaznamenal, coz je dost divny. Tak bud vzdy probehnou nahodou nejak potaji, kdyz zrovna jedu nekde plynule a nebo se chysta nejaky velky spatny. Na to, ze jinak jsem vedel vzdy o kazde, tak ted je mi to uz nejaky divny 

Jinak me se snad tyhle problemy vyhnou, kdyz jezdim trasy jako vcera 
EDIT: procpak tu neni obrazek?

EDIT: procpak tu neni obrazek?
-> StepaNoFUN: Obcas se clovek nevyhne fyzickymu vycisteni... Treba u japonskyho Yanmaru jsme meli asi 3 typy regeneraci podle toho jak byl DPF zajebanej... Taky tam byly ruzne vysoky teploty, na ktery se ten filtr pri regeneraci dostal.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dalnicku to bohuzel nema... 100km najezdeno uz asi i mam ale samo to regenerovat nechce.
Nicmene vrtulnik uz nesviti, zaplneni to pise kolem 30%
Nicmene vrtulnik uz nesviti, zaplneni to pise kolem 30%
-> StepaNoFUN: Tak to by mohlo klalnout. Otazka, zda to bude stacit jednou. Vzal bych ho pak jeste na dalnici prohnat aspon 100 km.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Neni. Je to 2.2 v Customu, 100HP, holobyt... Jezdej s tim trasy do 20km... :-/ Navic byl v pr... termostat.
-> StepaNoFUN: Jo regenerace... Jsem blbej :-) No snad to klapne. Akorát pokud by se to dělo furt dokola, tak může být problém v motoru - vstřiky atd... Že se reálně DPF zanáší. Případně krátký trasy, studenej motor...
Ale to není to tvoje auto ne?
Ale to není to tvoje auto ne?
-> StepaNoFUN: Zkus a dej vedet :-) Samozrejme to nefunguje (alespon ta Zelva), kdyz auto stoji...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ještě tu mám trochu tý megadrahý sračky na okna od Pikatecu... Že bych to vyzkoušel?
Tak sem zkusil tekuty sterace od Zelvy na ta bocni pevna okna (stahovatelna bez osetreni) a je to super... Takhle jsem dojel rano do Ostravy za snezeni, deste a bordelu od kamionu a okna krasne cista. Napatlal jsem to i na ty cerny plasty okolo zrcatek a samotny zrcatka. Na ta zrcatka to nema moc smysl, pac je neoslehava proud vzduchu a tim padem se ten bordel neodfoukne...
-> Sita 15.01.23 15:59:17: ja silonovej spalek vypodlozil podlozkama abych ho vyosil, kdyz sem vyrabel redukci na flexu.
-> Sita: existujou sklicidla, kde celisti neovladas najednou, ale zvlast. Nebo to podlozis. Treba plechem z plechovky... nekolika vrstvama.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.01.23 19:12:34: to bych si asi radsi excentricky vyvrtal jinej distancni valecek nez excentricky ubirat jinej... Ani bych poradne nevedel jak to honem v soustruhu upnout, na to jsou nejaky sklicidla?
-> Milan 136 15.01.23 10:46:58: Když jsem objednával auto pro sebe, tak jsme řešili i jednoho transita do práce pro kluky na stavby. Ale obchoďák mě blbě pochopil a udělal mi nabídku na druhou "plechovku", jen ve velkým. Cena 499k. Říkám, že to je blbě. Že chci 6+míst. Tak druhá nabídka za to samý (naprosto stejná specifikace, co se týká modelu a příplatků) byla 599k. (oboje byla nějaká akce)
Tak jsem zkonstatoval, že 100tis za jednu řadu sedaček, absenci přepážky a 2 okna je docela balík. No ale pak jsem si uvědomil, že tyhle povinný blbosti to dost prodražej.
Tak jsem zkonstatoval, že 100tis za jednu řadu sedaček, absenci přepážky a 2 okna je docela balík. No ale pak jsem si uvědomil, že tyhle povinný blbosti to dost prodražej.
-> Milan 136: U dodávek ne. Taky nemám pytel u spolujezdce. Ani hlídání tlaku v pneu, start-stop atd... Protože N1...
Bejt to M1, tak to povinný je.
Bejt to M1, tak to povinný je.
-> Milan 136: To asi bude tou kategorii vozidla no... Muj je treba osobni vozidlo a proto ma i senzory tlaku v kolech...
Není náhodou povinný?
Nebo je to u dodávek jinak?
Nebo je to u dodávek jinak?
-> Syny: Taky me to prekvapilo a nastesti i kolegyni, tak mi to zatim nikdo nepredhazoval... Stejne bychom to auto museli vzit no, ale nebylo by to prekvapeni.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.01.23 19:06:12: Tvl dneska se jeste vyrabi neco co nema airbag spolujezdce? To jsem myslel, ze je standardem uz minimalne pres 20 let 

-> Jirik_Tuňák1983: Jj starsi... uz ho mam asi 4 mesice 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.01.23 19:12:34: Počkej a to dolaďujete nějaký starší auto?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.01.23 19:12:34: S tím soustruhem opatrně 

-> Milan 136: S "kolegou" jsme konecne rozchodili soustruh, co ma na dilne x let, tak by to slo stocit... Ale idealne excentricky na miru, aby to oko poradne drzelo na nejaky plose.
By me zajimalo, jak by to resili ve vyrobe... jestli by si dali pozor na souosost nebo tam ta oka proste narvali a nazdar.
By me zajimalo, jak by to resili ve vyrobe... jestli by si dali pozor na souosost nebo tam ta oka proste narvali a nazdar.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.01.23 19:04:18: Tak ubrousit, nebo utočit.
Tak sem alespon nandal kolegovi do novyho auta koberecky
Bohuzel nema airbag spolujezdce... Nikdo jsme si toho nevsimli ve specifikaci... Pri prevzeti jsem se placl do cela. Tim jak to byla skladovka, tak nebylo na vyber no :-(
