
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
23:33:21
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> saskyn2 02.11.23 23:21:51: Fajn, dík za info. Čekal jsem, že tam toho je víc a cenu jsem tipoval cca 3000 jen za chladivo. Jestli je to tisícovka, tak to za ten pokus stojí.

23:22:57
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
23:22:40
02.11.2023
02.11.2023

Milan 136
-> Bukaj 02.11.23 22:56:46: My proplachujeme chladivem. Ale proplachuje se to bez kompresoru. Místo něj se přes adaptéry připojí přes filtr plnička a proplachuje se chladivem proti směru běžné cirkulace. Ale musí pryč veškeré překážky. Vysoušeč, expanzní ventil atd. Adaptéry a propojit.
Jinak zkoušet těsnost chladivem není moc výhodné. Na to máme formovací plyn( 95 % dusíku a 5 % vodku). A pak buď sprej hledač netěsností Würth, nebo čichačka.
Chladiva bývá cca půl kila.
Jinak zkoušet těsnost chladivem není moc výhodné. Na to máme formovací plyn( 95 % dusíku a 5 % vodku). A pak buď sprej hledač netěsností Würth, nebo čichačka.
Chladiva bývá cca půl kila.
23:21:51
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> Bukaj: To má každý auto jinak, někde bys tam měl mít štítek kde je potřebný množství napsaný, nebo pak mám databázi v plničce, nebo pak to můžeš dohledat někde na netu. Jinak tobě to udělám třeba za půlku normální ceny, počítej že do litru se určitě vejdeš.
23:13:07
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> saskyn2: Co jsem měl venku trubky a hadice, tak žádnej viditelnej bordel v nich nebyl, ani v otvorech v kompresoru a ve výparníku. Ale jist si tím nejsem.
Jinak kolik je tak v systému chladiva? Nebo jinak - kolik cca zaplatím za chladivo na naplnění klimy? Nemám tušení - nikdy jsem to neřešil, tak abych věděl, s čím počítat (kolik vyhodím prašulí, až mi to chladivo unikne)
Jinak kolik je tak v systému chladiva? Nebo jinak - kolik cca zaplatím za chladivo na naplnění klimy? Nemám tušení - nikdy jsem to neřešil, tak abych věděl, s čím počítat (kolik vyhodím prašulí, až mi to chladivo unikne)

23:02:05
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> Bukaj 02.11.23 22:56:46: No plničkou to navakuuješ, čímž se ti odpaří vlhkost, ale bordel bud nějakou spešl mašinu což nemám a i u toho si nedělej iluze že to nějak dokonale propláchne. Nebo prostě všecho vyměnit nebo vymejt čističem na brzdy.
23:00:14
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> Milan 136 02.11.23 22:48:33: Ale zase to umí spolehlivě zalepit ventil na kompresoru
Jo kdo ví tak stříkne na zátku jarovou vodu a je konec hledání
Pak už jen vysvětlit že ta zátka nejde měnit samostatně a problém vyřešen. Nekecám měl jsem tu borce co mi nevěřil že to nejde nikdy povolit, tak jsem mu dal imbus at si to okouše sám
tak nečekaně se nepovedlo, ale borec měl tuhej kořínek tak si to doma zkoušel lepit tekutým kovem. No stálo ho to celkem tři naplnění než pochopil




22:56:46
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> saskyn2: A dělá se taky nějaký "proplach" klimošky? Vzhledem k tomu, v jakém stavu byl původní vysoušeč (prohnilý skrznaskrz), aby nebyl bordel v systému...?
22:49:00
02.11.2023
02.11.2023

Milan 136
22:48:33
02.11.2023
02.11.2023

Milan 136
-> saskyn2 02.11.23 22:47:05: A třeba běžnou závadu na O2 (zátka vysoušeče) ta sračka stejně neukáže, protože tak vysoko se nedostane 

22:48:19
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> darklord 02.11.23 22:46:09: A venku taky, tak předpokládám že do těch hadic Bukaj nekoukal když měl natlakovanou puštěnou klimu

22:47:05
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> darklord 02.11.23 22:44:04: Přesně a ve finále je z toho vidět stejně hovno, protože malý netěsnosti to neumí, akorát tím jsou ty systémy po letech tak zasraný že to zanese nedej bože ucpe vysoušeč. Do R1234yf je to dokonce zakázaný dávat a přesto to tam některý auta už taky mají nasraný.
22:46:23
02.11.2023
02.11.2023

Milan 136
-> darklord 02.11.23 22:44:04: Běžně už se dávno nedává. Teda alespoň u nás. Je to jedovaté a ani výrobce to rád nevidí v okruhu.
22:46:09
02.11.2023
02.11.2023

darklord
-> saskyn2: plyn je to len od vyparniku po kompresor 

22:44:29
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> Bukaj: Protože to tam maji skoro všichni, někdo víc někdo mín. Čím starší střep, tím větší možnost že to tam někdo při plnění dal, jsou i oleje do kompresorů co to mají jako příměs. Jinak chladivo jako takové je pro všechny stejné a je to bezbarvý plyn.
22:44:04
02.11.2023
02.11.2023

darklord
-> Bukaj: tak ono ta farba sa tam bezne dava pri plneni aby bolo pripadne hned vidno ze to uteka.
22:38:35
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> saskyn2: No, nemyslím si, že by to barvivo byla látka, kterou tam někdo přidal - když jsem kupoval nějaký náhradní díly od jednoho maníka, který měl na zahradě malé Volvo vrakoviště, tak stejná zelená látka byla v trubkách i u jiných P80...
22:36:02
02.11.2023
02.11.2023

Syny
-> Bukaj: A nemaže se náhodou kompresor olejem co je v chladivu? To buď rád, že to nesepne.
22:35:25
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> Bukaj: Zelený je kontrastní látka když někdo hledal kudy to utíká. Ono je to jedno, stejně se místo tý R12 dává leta normální r134a. A prázdná klima se nespustí.
22:30:37
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> saskyn2: Není tam ani kapka, ale podle stop v trubkách tam bylo nějaké zelenkavé chladivo...
...co se týče těsnosti, tak jediné dvě věci, kterými si nejsem jist (kromě toho nedotaženého spoje) jsou kompresor a výměník v topení - ty jsem nevyndaval ani nerozebíral.
Zkusil jsem dneska po startu po kompletaci motoru zapnout klimu, jestli se sepne spojka na kompresoru, ale nic - asi to má hlídání, že když tam není chladivo, tak nesepne...?
...co se týče těsnosti, tak jediné dvě věci, kterými si nejsem jist (kromě toho nedotaženého spoje) jsou kompresor a výměník v topení - ty jsem nevyndaval ani nerozebíral.
Zkusil jsem dneska po startu po kompletaci motoru zapnout klimu, jestli se sepne spojka na kompresoru, ale nic - asi to má hlídání, že když tam není chladivo, tak nesepne...?
22:22:32
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> Bukaj:
hele jo klidně ti jí naplním, jen to nesmí být jak řešeto a taky pokud v tom veteránu není ještě R12


22:10:05
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> saskyn2 02.11.23 21:29:23: Nepamatuju. Ale pamatuju si, že jsi psal, že mi tu klimu naplníš 

21:50:10
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
21:30:57
02.11.2023
02.11.2023

Pavel P@nkáč
-> saskyn2: to je prostě Bukaj, co je Barko?
21:29:44
02.11.2023
02.11.2023

Pavel P@nkáč
-> Bukaj: nebo mě ted napadlo nějakej nekvalitní klíč by šel i ohnout....
21:29:23
02.11.2023
02.11.2023

saskyn2
-> Bukaj: pamatuješ co jsem ti psal než si to koupil
Jinak nejlepší řešení je Barko


Jinak nejlepší řešení je Barko

21:26:59
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> Pavel P@nkáč: Jo, asi to budu řešit rozřezáním a svařením 27 klíče...
21:25:18
02.11.2023
02.11.2023

Pavel P@nkáč
foto
21:24:16
02.11.2023
02.11.2023

Pavel P@nkáč
-> Bukaj: takhle z foto jestli na to koukam dobře by to mohlo jít klíčem nasazeným hodně ze šikma, ty převlečné hadice bejvají hodně široké, jestli ne tak z nouze klíč rozříznout a svařit pod nějakým úhlem? jinak takové spešl klíče jsem moc neviděl, vybavuje se mě takovej rovnak na ohejbak na filtr v haldexu u oct. ale ten je "rovný" a není otevřený aby jsi ho nacpal přes trubku...
21:03:42
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> Pavel P@nkáč 02.11.23 20:50:57: No, vytáhl jsem vysoušeč i s hadicí - a ta převlečná matice byla na starém vysoušeči zarezlá, že jsem to dva dny musel prolévat Konkorem, než se mi to vůbec podařilo povolit.
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
20:52:16
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.23 20:49:54: Najeto (asi) 335480 Km, rok výroby 1997.
20:50:57
02.11.2023
02.11.2023

Pavel P@nkáč
-> Bukaj: a čím jsi tu hadici rozdělal?
20:49:54
02.11.2023
02.11.2023

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 02.11.23 20:49:01: Kolik má ten vůz vlastně najeto a stáří?
20:49:01
02.11.2023
02.11.2023

Bukaj
Tak dneska jsem u Volva vyměnil rozvodový řemen, kladky, vodní pumpu, chladič, chladicí kapalinu a vrátil do auta trubky, hadice a výparník klimošky. Jen nemám správné vybavení, abych dotáhl převlečnou matici hadice z kompresoru k vysoušeči - chtělo by to nějaký spešl otevřený klíč 27 mm, ale hnedle za vidlicí ohnutý pod úhlem cca 45-60°, abych se tam dostal...
19:23:20
02.11.2023
02.11.2023

Petrson
Díky, zkusím nejdřív převodákem a pak tukem co odkazujete.
17:21:52
01.11.2023
01.11.2023

Jarda/felda
-> Petrson 31.10.23 21:24:45: zkusil bych třeba práškový grafit, hlavně něco nelepivýho
14:27:48
01.11.2023
01.11.2023

Eidy
-> Petrson: To záleží na tom, jak moc jde dobře nasucho. Pokud dobře, stačí převoďák. Pokud hůř, tak tukem. Ideálně pak třeba Liqui Moly LM48.
21:24:45
31.10.2023
31.10.2023

Petrson
Měl bych dotaz ohledně svěráku k vrtačce. Našel jsem starej velkej. Byl dost zarezlej tak se mi ho podařilo rozhýbat. Ale čím namazat šroubovici. Olejem nebo tukem?
19:05:16
22.10.2023
22.10.2023

Borderer
-> ajok: Viz foto. Všechny závity zadělaný, plný vody. Jinak přesahy ok. Všude jde 0,05mm měrka s lehkou vůli.
03:00:23
22.10.2023
22.10.2023

ajok
-> Borderer 21.10.23 22:20:57: tak s necim takovym jsem se jeste nastesti nesetkal... ale puvodni tesneni v OHV motorech mam jeste u zelenyho MTX, ale zas menim G12 a BAZ ma taky puvodni, no 37 let stabil, to mozna bude jednou zajimave a ta zelena 1.3 s klimou ma taky puvodni, ted se chystam dat G12+
Todle nemelo G12? kdysi u fava se zelenym byly uhnile i kusy vlozek
, nejhorsi tesneni, ktere jsem kdy vyndal, ale srouby celkem sly.
Todle nemelo G12? kdysi u fava se zelenym byly uhnile i kusy vlozek

22:20:57
21.10.2023
21.10.2023

Borderer
-> ajok: Ještě sem je neřešil, kouknu na ně zítra. Jinak to bylo šíleně zahnilý, do závitů šla poměrně dlouho chladící kapalina a byly utemovaný bahnem. Takže rány palicí a pokaždé blok v místě šroubů nutno nahřát. Pak sem vzal velkou lidl bouchačku a musel ho vycukat. Povolit, utáhnout, povolit, utáhnout....a po chvíli vždy povolil.
20:11:30
21.10.2023
21.10.2023

ajok
-> Borderer 20.10.23 22:23:11: proc tak dlouho? ja jsem nikdy zadne neurval, jen pri dotahovani natahnul :)
kdyz mam strach, ze bych ho mohl ukroutit, tak mu proste dam poradnou ranu kladivem a slo to vzdy...
Koukam, ze problem je v klasickych mistech, presahy byly OK?
kdyz mam strach, ze bych ho mohl ukroutit, tak mu proste dam poradnou ranu kladivem a slo to vzdy...

Koukam, ze problem je v klasickych mistech, presahy byly OK?
19:08:23
21.10.2023
21.10.2023

Tom Troll
Já učinil zjištění, jak efektivně využít syslát. 

22:23:11
20.10.2023
20.10.2023

Borderer
Páteční večer jak vyšitej. Rozborka za 45 minut, povolení 10ti hlavových šroubů 2,5 hodiny. 

08:46:50
20.10.2023
20.10.2023

minno
-> Bukaj: Tiež sa mi ešte nestalo, že by zatuhli tiahla, tam v podstate ani nemusí byť mazivo. Vždy je problém vo ventile.
16:45:21
19.10.2023
19.10.2023

Bukaj
-> Klubko_ 19.10.23 09:23:03: No, já takhle běžně dovírám kohout u 130LPG
Ale není to táhly, ale tím, že časem se zabordelí ventil topení nečistotami z chladicího okruhu - i když pravidelně měním kapalinu a mnohokrát jsem dělal výplach systému, vždy se tam po čase objeví kal. A ta štěrbina mezi otočnou a pevnou částí ventilu topení se tím bahýnkem zanese a ventil začne jít velmi ztuha. Pokud ovšem nezačne dřív téct...
Ale u Å mi ventil jde krásně lehce a neteče už pár let, ale to auto najede za rok to, co 130LPG za měsíc...
Každopádně už mám grif, jak snadno a rychle vyměnit těsnění ve ventilu bez demontáže z topení a bez vypouštění většího množství chladicí kapaliny...

Ale není to táhly, ale tím, že časem se zabordelí ventil topení nečistotami z chladicího okruhu - i když pravidelně měním kapalinu a mnohokrát jsem dělal výplach systému, vždy se tam po čase objeví kal. A ta štěrbina mezi otočnou a pevnou částí ventilu topení se tím bahýnkem zanese a ventil začne jít velmi ztuha. Pokud ovšem nezačne dřív téct...

Ale u Å mi ventil jde krásně lehce a neteče už pár let, ale to auto najede za rok to, co 130LPG za měsíc...

Každopádně už mám grif, jak snadno a rychle vyměnit těsnění ve ventilu bez demontáže z topení a bez vypouštění většího množství chladicí kapaliny...

09:23:03
19.10.2023
19.10.2023

Klubko_
mazal jsem včera táhla topení, protože už to šlo tak ztuha, že jsem musel zároveň tahat za páčku a rukou šmátralkou otevírat kohout na radiátoru.
Jak já to ovládání topení nerad skládám. To přetahování se s těma bowdenama
Ale už to chodí hezky
Jak já to ovládání topení nerad skládám. To přetahování se s těma bowdenama

Ale už to chodí hezky

15:13:14
16.10.2023
16.10.2023

isti
-> Borderer: Nie že by nefungoval centrál,s alarmom to beží len na druhé tlačítko pre samotný centrál nereaguje.
12:56:06
16.10.2023
16.10.2023

Borderer
-> isti: Ne, i obyčejná jednotka má vyvedený dráty na dálku. Žlutý a černý drát na svorkovnici mimořádky, tuším piny 8 a 10. Tzn. bych hledal zradu někde cestou.
edit: A odemyká/zamyká ukostřením toho nebo toho vodiče.
edit: A odemyká/zamyká ukostřením toho nebo toho vodiče.
11:50:10
16.10.2023
16.10.2023

dragon_cb_cz
-> Bukaj 14.10.23 22:26:07: To takhle potkáš škodovku a ta dostane za hodinku lepší servis jak za celou svojí předchozí existenci dohromady 
