skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
07:06:05
16.09.2016
16.09.2016

Sejki - zrušená registrace
-> palinator 15.09.16 23:13:01: no moc uz ne, musel bych zamlatit kladivem rantl a pak by to asi bylo v poho...
01:17:22
16.09.2016
16.09.2016

palinator
-> Strycek Marty:
Já taky lidi nesoudim podle auta, ale pro někoho kdo auta nebere úplně spotřebně je to už otázka určitý prestiže. A někdy se to koneckonců nevyplatí i těm, co je to jedno co si koupěj, např. když ono auto shnije mnohem dřív, než by onen kupující čekal.
U tý tvý Sierry bych si osobně cenil toho, že je to zadní náhon. Zbytek nedokážu posoudit.
Já taky lidi nesoudim podle auta, ale pro někoho kdo auta nebere úplně spotřebně je to už otázka určitý prestiže. A někdy se to koneckonců nevyplatí i těm, co je to jedno co si koupěj, např. když ono auto shnije mnohem dřív, než by onen kupující čekal.
U tý tvý Sierry bych si osobně cenil toho, že je to zadní náhon. Zbytek nedokážu posoudit.
00:50:01
16.09.2016
16.09.2016

Strycek Marty
-> palinator: No, taky bych si Dacii nekoupil, ovšem lidi co tak učiní neodsuzuju. Škodovka je podle mě z koncernu nejlepší. Spousta lidí mě má za blázna, že jezdim 25 let starym Fordem, ale ono to svůj smysl má. V pohodlnější autě než je Sierra jsem ještě nejel, 8 litrů na 100km neni nic tragickýho, má 120 koní což bohatě stačí na bezpečný předjíždění a díky výbavě klikatronik (všechny okna na kliku) a absenci elektronických hraček se a tom nemá v podstatě co porouchat. Jiná věc už je chování auta za mokra, kdy dokáže být pořádně kousavý, ovšem na to si člověk zvykne a naučí se co a jak. Moje Sierra je háklivá na zadní nápravu kde mi odešly ložiska, náboj kola a měnil jsem diff, ale to je záležitost jenom mého auta.
00:49:46
16.09.2016
16.09.2016

palinator
-> Strycek Marty:
Já bych zase potřeboval sehnat hadičky na přepady který vydržej dýl jak 2 roky.
Už mě nebaví že si auto chce furt hrát na Palacha. 
Já bych zase potřeboval sehnat hadičky na přepady který vydržej dýl jak 2 roky.


00:34:25
16.09.2016
16.09.2016

Strycek Marty
Půl 1 v noci a až teď jsem odešel z garáže. Nemůžu si Sierru vynachválit, ale co se týče zadní nápravy, tak je to fakt mrcha. Před časem jsem vyměnil diferenciál za méně opotřebovanej, jenomže takovej byl pouze z hlediska vůlí, ovšem simeringy mezi poloosou a diffem v pr**** oba, takže olej všechen pryč a od něj celej zaje*anej spodek.
00:28:15
16.09.2016
16.09.2016

palinator
-> Strycek Marty:
Tak já v tom výčtu bral jen auta aktuální produkce. Uznávám, že v historii se mi francouzi líbili. Dvojková Laguna, Clio, Peugeoti "šestkový", případně "pětkový", Xantie, Xsara, ZX. U Fordů to není o nekvalitní naftě (na tu se to jen svádí), ale o konstrukci vstřiků (lehoučký titěrný Delphi bezpřepadový vstřiky ovládaný bez měniče přímo 12 V), která byla tak přelomová, až se přelomila. Mimochodem sledovat vadný CR vstřiky na silnicích na jakýmkoliv autě je docela srandovní a častý. Většinou je vidět jak to tam sere vadnej vstřik na jednom válci. Stačí jeden vadnej vstřik po 150000 a hulí to víc než rotačka po 500000.
Abych teda nehanil jen konkurenci, tak taky prohlásim, že škodovka na kvalitě podle mě dost ubrala, některý její vychytávky zrušila (např. poruchový, ale naprosto dokonalý ovládání výdechů ventilace), na druhou stranu je Octavii konečně místo a není to zbytečně nafouklej krám jako u prestižnějších výrobců.
Co se týče lowendovejch značek/modelů, přeci jen nepotřebuju klesnout tak hluboko, abych si musel pořizovat nějakýho podobnýho hajzla jenom proto, že chci nový auto a na lepší nemám. To si radši zase koupim nějakou starou sračku, která už svoje léta slávy dávno měla.
Tak já v tom výčtu bral jen auta aktuální produkce. Uznávám, že v historii se mi francouzi líbili. Dvojková Laguna, Clio, Peugeoti "šestkový", případně "pětkový", Xantie, Xsara, ZX. U Fordů to není o nekvalitní naftě (na tu se to jen svádí), ale o konstrukci vstřiků (lehoučký titěrný Delphi bezpřepadový vstřiky ovládaný bez měniče přímo 12 V), která byla tak přelomová, až se přelomila. Mimochodem sledovat vadný CR vstřiky na silnicích na jakýmkoliv autě je docela srandovní a častý. Většinou je vidět jak to tam sere vadnej vstřik na jednom válci. Stačí jeden vadnej vstřik po 150000 a hulí to víc než rotačka po 500000.
Abych teda nehanil jen konkurenci, tak taky prohlásim, že škodovka na kvalitě podle mě dost ubrala, některý její vychytávky zrušila (např. poruchový, ale naprosto dokonalý ovládání výdechů ventilace), na druhou stranu je Octavii konečně místo a není to zbytečně nafouklej krám jako u prestižnějších výrobců.
Co se týče lowendovejch značek/modelů, přeci jen nepotřebuju klesnout tak hluboko, abych si musel pořizovat nějakýho podobnýho hajzla jenom proto, že chci nový auto a na lepší nemám. To si radši zase koupim nějakou starou sračku, která už svoje léta slávy dávno měla.
00:06:55
16.09.2016
16.09.2016

Strycek Marty
-> palinator: My máme doma Renaulta Scénic 1,6 1998 a jak všichni nadávaj, že je to nespolehlivej křáp, tak jediný co za 10 let odešlo byl snímač otáček a spínací skřínka, takže já konkrétně proti tomuhle autu nic nemam, spíš naopak. To samý Peugeot 406 1,8 16v, máme ho 6 let a kromě koroze je to auto super a hodně sem si ho oblíbil. Co se týče Fordů, tak pro mě kapitola sama pro sebe. Doma v garáži mam sedanovou Sierru a nemůžu si na ní stěžovat. Jako první auto to nebyla moudrá volba, hlavně kvůli motoru 2,0 DOHC, ale jsem toho názoru, že v tý době byly Fordy špičkový auta. Dnešní produkci týhle značky bych radši opomenul. Poslední dobrej Ford pro mě je Focus mk1 a třeba Mondeo mk3 se mi líbí hrozně moc vzhledově, i když naftový motorizace trpí hodně na vstřiky. Tuhle závadu, ale připisuju hlavně majitelům, který tankujou nekvalitní naftu a ten motor to prostě neschroupe. Z nepopulárních značek jsem měl tu čest vlastnit Daewoo Racer (licenční Opel KAdett) a miloval jsem ho, bylo naprosto spolehlivý, skoro nerezlo, motor 1,5 měl 51kw, žral 6 litrů, tahal slušně a vydržel všechno. Podle mě si třeba Dacia nezaslouží posměch, protože za tu cenu člověk nemůže chtít kvalitu zpracování jako ve VW. Ty auta maj svůj smysl. Značku Lada nekomentuju, chvilku mi dělala společnost Samara (koupená jako pracant do lesa) a byl to fatální omyl, 9 z 10 startů bylo neúspěšných i po výměně a seřízení karbce, výměně svíček, kabelů k rozdělovači a rozdělovače. Hlavně se na ní stačilo blbě podívat nebo projít okolo ní a něco upadlo. Když sem se jí potom chtěl zbavit, tak to nikdo nechtěl ani zadarmo.
23:48:21
15.09.2016
15.09.2016

palinator
-> Strycek Marty:
Taky jsem si pořídil něco "zachovalýho" ve smyslu dokud nás STK nerozdělí (Toledo). Ale jednak jsem myslel že ta doba přijde o něco pozdějc a druhak jsem to jako pártyvozítko nikdy moc neměl. Když už, tak to byla jeho druhá role. První role byla ve vození sekaček, ledniček, europalet a podobnejch vychytávek se sklopenejma sedadlama. Ještě teď mám pod zadníma sedačkama uschlý jehličí, jak jsem vez věnce z pohřbu :(. To auto se natahalo vleku a nastartovalo jinejch aut, navozilo nářadí pro jejich opravu, že by to jinejm autům navíc s věkově podobným majitelem mohlo vyprávět. Občas si s tim připadám jako pojízdná dílna.
Taky jsem si pořídil něco "zachovalýho" ve smyslu dokud nás STK nerozdělí (Toledo). Ale jednak jsem myslel že ta doba přijde o něco pozdějc a druhak jsem to jako pártyvozítko nikdy moc neměl. Když už, tak to byla jeho druhá role. První role byla ve vození sekaček, ledniček, europalet a podobnejch vychytávek se sklopenejma sedadlama. Ještě teď mám pod zadníma sedačkama uschlý jehličí, jak jsem vez věnce z pohřbu :(. To auto se natahalo vleku a nastartovalo jinejch aut, navozilo nářadí pro jejich opravu, že by to jinejm autům navíc s věkově podobným majitelem mohlo vyprávět. Občas si s tim připadám jako pojízdná dílna.

23:43:49
15.09.2016
15.09.2016

palinator
Ono je celkově dost smutný, že mi škodovka, resp. koncern vychází ze všeho subjektivně nejlíp.
Vycházim z toho, že chci praktický naftový auto s nízkejma provozníma nákladama, nepotrpim si na módních trendech nebo nápaditosti, ani na výbavě.
Francouzi - designově všechno špatně, když mě do toho posaděj, jsem ještě rozpačitější a když to mám řídit, tak jsem rád že vystupuju. Mluvim teda o např. 307. Ani nová C4 mě neoslovila.
Japonci - možná spolehlivá věc, ideálně v benzínu, ale přijde mi to furt jako jinej svět, i když možná nejmenší zlo
Korejci - vyblitej design podobnej posledním Opelům, k tomu dosud nepřesvědčivá technika na poli dieselů
Švédové - o čem se to bavíme?
Opel - design posledních let úplně špatně, navíc auta dělaj jako ohromný těžký krabice, který ve výsledku zaostávaj
Ford - stejnej osud jako Opel, v posledních letech upad víc než jsem čekal
Italové - budiž, poslední Tipo mě jako jedno z mála aut zaujalo.. v dehtu bych si ho možná dokázal představit
Zbývají mi tady např. vzhledově svěží vozy SEAT a tak nějak standardní, neurážející a chladné vozy Škoda.
Ještě jsou tady značky jako Dacia nebo Lada, ale tyto auta ve mně vyvolávaj představu staršího Swifta, se kterým teď přicházim docela často do styku. Takovej čtyřkolovej nuzák.
Vycházim z toho, že chci praktický naftový auto s nízkejma provozníma nákladama, nepotrpim si na módních trendech nebo nápaditosti, ani na výbavě.
Francouzi - designově všechno špatně, když mě do toho posaděj, jsem ještě rozpačitější a když to mám řídit, tak jsem rád že vystupuju. Mluvim teda o např. 307. Ani nová C4 mě neoslovila.
Japonci - možná spolehlivá věc, ideálně v benzínu, ale přijde mi to furt jako jinej svět, i když možná nejmenší zlo
Korejci - vyblitej design podobnej posledním Opelům, k tomu dosud nepřesvědčivá technika na poli dieselů
Švédové - o čem se to bavíme?
Opel - design posledních let úplně špatně, navíc auta dělaj jako ohromný těžký krabice, který ve výsledku zaostávaj
Ford - stejnej osud jako Opel, v posledních letech upad víc než jsem čekal
Italové - budiž, poslední Tipo mě jako jedno z mála aut zaujalo.. v dehtu bych si ho možná dokázal představit
Zbývají mi tady např. vzhledově svěží vozy SEAT a tak nějak standardní, neurážející a chladné vozy Škoda.
Ještě jsou tady značky jako Dacia nebo Lada, ale tyto auta ve mně vyvolávaj představu staršího Swifta, se kterým teď přicházim docela často do styku. Takovej čtyřkolovej nuzák.

23:38:42
15.09.2016
15.09.2016

Strycek Marty
-> palinator: Jsou to prostě zlámaný klacky :D pořídim si tam zachovalýho Golfa mk2 GTI a budu s nim drandit dokud nás technická nerozdělí. Je mi 19, takže užitnou hodnotu neřešim, krabici s pizzou, 2 plechovky Redbullu a přítelkyni odvezu i ve Smartu :D B6 kombi se mi líbí hlavně vzhledově, o spolehlivosti motorů TDI PD valný mínění nemám :D
23:31:42
15.09.2016
15.09.2016

palinator
-> Strycek Marty:
Zrovna B6 mi jde tak nějak proti srsti. Přijde mi, že se nechá za podobný peníze sehnat od škodovky auto s vyšší užitnou hodnotou (větší prostornost), bez ptákovin, který jsou akorát pro zlost - poruchový modifikace naftovejch motorů, el. parkovací brzda, apod. Celkově mě například výbavy vozů VW neoslovily. Auta třeba velice slušně vybavený, klima, el. okna, ale taková blbost jako palubní počítač ne. U škodovky to má každá druhá šlupka Fabie a Octu bez MFA jsem snad ani neviděl.
(mluvim o prvních generacích Fabie/Octavie, vs. Golf IV/V)
E: je fakt že VW vypadá o třídu hodnotnějc/nápaditějc... jenže já si nikdy na vzhled moc nehrál.
Zrovna B6 mi jde tak nějak proti srsti. Přijde mi, že se nechá za podobný peníze sehnat od škodovky auto s vyšší užitnou hodnotou (větší prostornost), bez ptákovin, který jsou akorát pro zlost - poruchový modifikace naftovejch motorů, el. parkovací brzda, apod. Celkově mě například výbavy vozů VW neoslovily. Auta třeba velice slušně vybavený, klima, el. okna, ale taková blbost jako palubní počítač ne. U škodovky to má každá druhá šlupka Fabie a Octu bez MFA jsem snad ani neviděl.

E: je fakt že VW vypadá o třídu hodnotnějc/nápaditějc... jenže já si nikdy na vzhled moc nehrál.
23:19:20
15.09.2016
15.09.2016

Strycek Marty
-> palinator: No teď sem tam viděl 100L za 240 000 :D takže starší kousky tam jsou přeceňovaný, ale dotáhnout odsud pěknýho Passata B6, tak si pískám. Nejsem fanoušek koncernu a už vůbec ne VW (zlámaný klacky ve znaku). VW uznávám jen starší ročníky jako Golf mk1,2 nebo Jetta mk1,2 , Scirocco, Corrado.
23:13:01
15.09.2016
15.09.2016

palinator
-> Sejki:
A ven ještě rezervu maj?
A ven ještě rezervu maj?
21:48:50
15.09.2016
15.09.2016

Sejki - zrušená registrace
Tak 205/45 r16 7,5" et35 se nevleze, skrta v zadu o pruzinu a na druhe strane se netoci protoze tam je kryci plast na palivove trubky od hrdla...
21:46:37
15.09.2016
15.09.2016

Sejki - zrušená registrace
2
21:46:00
15.09.2016
15.09.2016

Sejki - zrušená registrace
1
21:34:19
15.09.2016
15.09.2016

palinator
-> Strycek Marty 14.09.16 13:52:17:
Nezapomeň ji dotáhnout taky z Reichu, protože jestli chceš pořádnou škodovku, tak jedině do Německa. Tam to jezdí jenom po rovnejch nerozbitejch dálnicích tak tomu nic není.

Nezapomeň ji dotáhnout taky z Reichu, protože jestli chceš pořádnou škodovku, tak jedině do Německa. Tam to jezdí jenom po rovnejch nerozbitejch dálnicích tak tomu nic není.


13:02:46
15.09.2016
15.09.2016

dragon_cb_cz
12:58:37
15.09.2016
15.09.2016

Syny
Zajimavy, docela me to vcera prekvapilo a bylo mi to divny. Ten prepocet je tedy jakej? Tech cca +5 jak tady zaznelo? Jeste ze jsem tam tedy nenalil ten drazsi 

12:29:03
15.09.2016
15.09.2016

dragon_cb_cz
-> Syny: U nás se používá "research octane rating" - česky "oktanové číslo výzkumnou metodou", v severní americe se udává anti-knock index - průměr oktanových čísel výzkumnou a motorovou metodou.
06:19:58
15.09.2016
15.09.2016

vhml
-> Syny 15.09.16 03:14:04: ty čísla neodpovídají evropským normám. Obecně je to cca +5
06:16:43
15.09.2016
15.09.2016

Sejki - zrušená registrace
-> Syny: to se prave pletes protoze to neni stejne oktanove cislo jako u nas ale pocitaj to jinak...
03:14:04
15.09.2016
15.09.2016

Syny
Asi to uplne s timhle vlaknem nesouvisi, ale jen takovej poznatek z Kanady :) Jako standardni palovo tady je benzin s 87mi oktany, da se sehnat i o neco lepsi s 89ti a nebo pak premium s 91 oktany :) To mi poser tyjo :) To na co jsem pred 10ti lety jezdil se 120tkou tady je premiovy palivo... A na to tady chrochtaj ty Dodge RAM 1500 - 5,7 HEMI 

16:19:37
14.09.2016
14.09.2016

Sejki - zrušená registrace
-> aDAm: tak kdyz uz si to napsal :) ono to je stejne houby platny kdyz kazdej posila prachy do zahranici...
14:05:56
14.09.2016
14.09.2016

aDAm
-> Sejki - zrušená registrace 14.09.16 13:33:34: že jo, takový tady nepotřebuje, vyučí se za naše prachy a pak když mají začít splácet společnosti si zdrhnou
13:52:17
14.09.2016
14.09.2016

Strycek Marty
-> Sejki: No ona se naskytla dobrá nabídka, tak proč nevyužít, třeba mi to časem vynese i na nějakou Škodovku 742 :D
13:47:46
14.09.2016
14.09.2016

Sejki - zrušená registrace
Vyndal čelní okno u feldy, odrbal rám, zatřel penetrátorem a teď mě čeká to nejhorší...
13:46:40
14.09.2016
14.09.2016

Sejki - zrušená registrace
-> Vojťas: to nevi nikdo pac do toho vetsinou kecaj rodice :)
13:35:51
14.09.2016
14.09.2016

Vojťas
-> Sejki: myslis ze uz na zakladce vedel ze budes chtit makat v cizine?
13:33:34
14.09.2016
14.09.2016

Sejki - zrušená registrace
-> Strycek Marty: a ze sis neudelal tu skolu rovnou v nemecku?
13:28:24
14.09.2016
14.09.2016

Strycek Marty
-> Sejki: Práce v Reichu je teprve v procesu pohovoru, ale potom se to už snad rozjede :D
13:24:05
14.09.2016
14.09.2016

Sejki - zrušená registrace
-> Strycek Marty: tak to gratulace a ted hybaj makat at platis statu dane... :)
13:22:56
14.09.2016
14.09.2016

Strycek Marty
Tož sem dneska složil maturitu :D
13:10:59
14.09.2016
14.09.2016

stepan
-> Jarda: V každym případě ho musíš nastavit tak, aby to nedetonovalo. Pokud to bude mimo normální hodnoty, je něco špatně s rozdělovačem.
13:04:28
14.09.2016
14.09.2016

Sejki - zrušená registrace
Šel jsem na pracovní pohovor a dostal se do druhého kola...
07:42:13
14.09.2016
14.09.2016

Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: je tam 120LS, myslis jit k nule, napred jsem ho daval k 7°, ted uz jsem dal asi 4° - podle zarovky, chtel jsem si dnes vzit strobac, ale nevzal jsem si od garaze klice, kde ten strobac mam...
dival jsem se, ze se ma nastavovat 5+/-2 s tendenci 5+2 prave...
dival jsem se, ze se ma nastavovat 5+/-2 s tendenci 5+2 prave...
07:39:18
14.09.2016
14.09.2016

Petr Urban
-> Jarda: a proč nejdeš snížit předstih?
06:48:37
14.09.2016
14.09.2016

Jarda - zrušená registrace
projel jsem to do prace, nejdelsi cesta, co to auto mam od koupi - 33km :) dotankoval jsem tam 15l 100ky z OMV a detonace uz nejsou tolik, ale stejne v kopecku jeste trochu neco pozoruji...
23:03:47
13.09.2016
13.09.2016

tunerlada
díky za pozitivní reakce :) měl jsem klasickou verzi, verzi z chrom obroučkama pak verzi z chromem a hliníkem uvnitř a to dost splývalo a nevypadalo hezky, nakonec zvítězila tahle i s červenýma ručičkama.. -> Tabi: bohužel sem zatím žádnej nesehnal nepopraskanej.. mám xx popraskaných ale nepopraskaný mám jen na verzi bez otáčkoměru takže naprd a vybrušovat tam čtverečky se mi fakt nechce
třeba časem na něco narazím ikdyž bych to raději měl po kupě hned

19:05:46
13.09.2016
13.09.2016

Jarda - zrušená registrace
-> tunerlada: pekne, ale ten stit bych alespon zespodu podlepil nejakym epoxidem a tolik by se to nerozeviralo...
U BAZe mam otackomer a tachometr kazdy jiny sklo, jedno je takove antiodrazove a druhe naprosto cire :(
U BAZe mam otackomer a tachometr kazdy jiny sklo, jedno je takove antiodrazove a druhe naprosto cire :(
18:04:39
13.09.2016
13.09.2016

zajoch
-> tunerlada: To vypadá fajn.
Možná se malinko víc inspiruju. :D

17:55:11
13.09.2016
13.09.2016

Tabi
-> tunerlada: Neříkej mi,že se nedá sehnat ten štít?Není to škoda dávat to do popraskaného?

17:43:42
13.09.2016
13.09.2016

palinator
-> Pavel P@nkáč:
To má každej blbec, tyhle upravený hliníkový jsou zajímavější.
To má každej blbec, tyhle upravený hliníkový jsou zajímavější.

10:00:45
13.09.2016
13.09.2016

Pavel P@nkáč
-> tunerlada: dal bych chromove ramečky

07:53:24
13.09.2016
13.09.2016

Zeke-ten šestý
-> tunerlada: presne takhle modifikovany budiky se ke me taky dostaly, jen maj i rucicky stribrny :)
22:09:52
12.09.2016
12.09.2016

Voplik
-> tunerlada: velká paráda



22:04:45
12.09.2016
12.09.2016

tunerlada
konečně si rozmyslel vzhled a doskládal nový budíky na Rapida.. škoda že sem neměl nerozpraskanej štít :(
14:22:20
12.09.2016
12.09.2016

Sejki - zrušená registrace
Vymenil zadni lozisko na felde a uz je konecne v aute slyset spolujezdce... 

15:20:01
11.09.2016
11.09.2016

zajoch
Tak sem konecne vypustil olej z favo motoru a zacal ho preskladavat do 742.136
no porod toto.... Nemuzu dostat ven tu vlozku nejbliz u eetrvaku a polamal sem pistni krouzek na druhem pistu...
kdyz se dari....


13:12:38
11.09.2016
11.09.2016

suri
-> saskyn2 11.09.16 09:58:03: dvere mám ostrielané poriadne , aj prahy