Co jste dnes udělali...

prohledat
124531 příspěvků (zobrazeno 13051 až 13100) od 06.12.2007 do 18.09.2025, založil/a iDawe
řadit dle data
09:15:31
16.11.2017
vhml
-> palinator 16.11.17 09:13:03: jo, ta mi dělá na Fabii víc kravalu než zbytek auta dohromady 3
09:13:03
16.11.2017
palinator
-> minno:
Možná že i kvůli tomu se na altíky začaly dávat volnoběžky.
09:05:24
16.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> radekp 16.11.17 07:50:28: Dole nemas pohyblive uchyceni, takze silent je spatne4
-> minno 15.11.17 22:17:17: dobre by bylo na ten plochej remen vymyslet napinaci kladku, ikdyz i 1.4mpi bez vybavy ten klinak napina taky altikem, narozdil treba od moji feldy 1.6 se servem a klimou
07:50:28
16.11.2017
radekp
-> minno: co předělat plocháč na trubku se závitem a vrznout tam do tlaku takovýto silentblok?
www.rubber.cz/14-thickbox /silentblok-a-o-25x30.jpg

Přítlak případně řešit podložkama...
22:17:17
15.11.2017
minno
-> Jarda: Ja s altíkmi problémy nemám, len s ich rezonovaním 3 Viem, že s tou gumou to nie je úplne vhodné, ale funguje to tak už dlho. Až teraz na ten strihnutý šrób no, ale to som už prerobil. A zatiaľ ma nič lepšie nenapadlo. A chcem, aby to bolo ľahko zameniteľné kedykoľvek nazad za origo altík. Dvojité horné upevnenie tým pádom neviem, ako by som vymyslel.
21:42:04
15.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 15.11.17 21:10:16: a pak ze mam problemy s altiky jen ja... :) ty gumy me neprijdou vhodne, umoznuji nejaky pohyb a pak se to muze uklepat dole4, plochej remen by mohl pomoci, u rapida ho mam, ale altik jen pal 70A, chtel jsem dat zkusmo iskru 80A, (ale jeden clovek si pujcil vsechny 3ks a nemohu je od nej dostat z5 :/), ale rekl bych, ze to take chce dvojite horni uchyceni4
21:10:16
15.11.2017
minno
-> minno 15.11.17 09:37:13: Tak problém odstránený. Bolo to alternátorom. Odpojil som horné uchytenie a zrazu bolo ticho. Ako sa mi pred týždňom strihol ten horný upevňovací šrób, altík som na hornom držiaku už upevnil natvrdo bez gúm. Predtým som tam už gumy pod podložkami mal, pretože som dávnejšie náročnou expertízou (1) zistil, že sa mi pri 3000 ot. v úzkom spektre otáčok prenáša do karosérie od altíka ostrá silná rezonancia. Teraz to pri upevnení bez gúm robilo pre zmenu zas tento popisovaný strašný rachot pri 2500-2700 ot. cca. Je to až neskutočné, aký bordel dokáže robiť alternátor. čo sa zvukov a vibrácií týka. Dal som tam nazad gumy pod podložky a je ticho.

Otázka je, ako inak to riešiť, aby tam nemuseli byť gumy. Nepomohlo by napr. prerobenie systému na plochý drážkový remeň?
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od minno vložen 15.11.2017 21:10:16
upraveno 1x, naposled 15.11.2017 21:13:03
20:17:49
15.11.2017
Bukaj
-> minno 15.11.17 09:37:13: Výfuk toto obvykle zvykne dělat. Zvlášť nerezák, který je křehčí a rád praská. Kvůli uvolněné přepážce obvykle měním kvalitní výfuky - dříve, než proreznou, tak se uvnitř uklepe nějaká ta přepážka... 8
13:12:20
15.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 15.11.17 11:20:52: uklepanej vetsi altik je klasika no8 ale casto se s tim da dojet i tisice km, ze ho necim zapres a on tsm jen tak lezi:) akorat potom klinak nebyva v ose no:(
upraveno 1x, naposled 15.11.2017 20:36:31
12:56:33
15.11.2017
Strycek Marty
-> minno: Je to asi nepravděpodobný, ale mě vibrace dělala na Golfu spojka. Od 2000 to začlo vždycky drnčet.
12:07:35
15.11.2017
castrol
-> minno: ja som vcera zazimoval babetu 3
11:20:52
15.11.2017
minno
-> Westas: filter a filterbox som už kontroloval, v podstate všetko pri motore som už kontroloval a doťahoval a všetko je OK, je to silná rezonancia, ktorá tam určite nepatrí.

-> Jarda: Mám komplet mäkké uloženie a rýchlosti mi nevypadávajú.
Minulý týždeň som si našiel strihnutý šrób horného upevnenia alternátora na dvoch miestach (mám tam 90A altík a homemade uchytenie, a akosi sa to uklepalo). Toto vydávalo čudné zvuky, opravil som to - prerobil. A teraz zas toto. Altík to snáď nerobí, tam sa nemalo čo poškodiť. Alebo ten výfuk.
11:07:24
15.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 15.11.17 09:37:13: to mi dela tsky, ale mam tvrde sb motoru, tak neresim... Koupene mam uz mekke, ale mam strach, aby mi nevypadavala treba rychlost, potom...
11:04:06
15.11.2017
Westas - zrušená registrace
-> minno: tiez mi nieco hrozne rachotilo okolo motora a nakoniec to bola uvolnená šruba vo filtri a tým pádom aj plech, ktorý ho drží a s tým aj uvolnená a vypadnutá matica snímača teploty vzduchu aj s celým snímačom.
09:37:13
15.11.2017
minno
Včera som akože zazimoval škodovku. Dotankoval nádrž, umyl, dal nazad do garáže. Uvidím ešte podľa počasia, možno ju ešte vytiahnem3

Čo je ale horšie, zistil som, že mi začalo niečo strašne rachotiť od motora10 V samotnom motore to nebude. Ale prenáša sa to do celého agregátu. V otáčkach okolo 2500, ale nie je to až také úzke spektrum otáčok. Pod a nad tieto otáčky OK. Silno to rezonuje. Akoby niekto nasypal hrsť matíc na šusplech a to tam všetko tancovalo.
Mám podozrenie na výfuk. Je to nerez. Žeby sa tam uvoľnila niektorá priečka a teraz to celé až tak rezonovalo? Je to možné?
23:56:44
13.11.2017
Gemini
po 100 rokoch..... 5 kanal.....130tka
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Gemini vložen 13.11.2017 23:56:44
20:57:23
13.11.2017
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 13.11.17 12:53:14: nordglass v kelly 4300 + sleva a nebudeš daleko od těch 3 4
20:44:51
13.11.2017
King
-> Jarda: Ta snimaci civka snad zadnejma elektrickyma prikorima netrpi - odchazi mechanicky - bud se uklepe jeden z jejich vyvodu nebo mozna nejakej mezizavitovej zkrat. Kdysi jsem novou civku pred montazi naimpregnoval v parafinu a myslim, ze vydrzela celou zivotnost plynivky tj. asi 180tkm....mozna, ze ty napetovy spicky pri snimani ve vysokejch otackach muzou dosahovat desitek V a skodit izolaci toho tenouckyho vinuti, ale nikdy jsem to nemeril...
20:42:32
13.11.2017
Jarda/felda
-> saskyn2 12.11.17 23:05:51: některý pojištovna to řeší 4
20:33:23
13.11.2017
King
-> Bukaj: Jenze u fava je baterka v mot. prostoru, pojistkovka a spinacka kousek od toho a drat k zapalovani je taky jenem par desitek cm. U 742 vede dlouhej kabel ze zadu k volantu a z vaklavejch pojistek a pres spinacku to jde zase 1,5kou dlouhou jaksvin k motoru. Kdyby se jednalo o ustalenej odber jako treba u zarovky, pak no problem, ale ETZ musi behem stovek mikrosekund nakrmit nizkoohmovej primar zapalovaci civky (stouchy skoro 10A) a tam uz se negativne projevuje odpor kabelu i jeho indukcnost. A na takhle zarusenym napajeni pak povesena i elektronika zapalovani. Tu upravu napajeni zapalovani jsem delal na vsech svejch skodivkach pod vlivem Fojtikova clanku o el. zapalovani v Amaru (viz muj blabol o tomtez na Skoda techwebu :-), ale zadny mereni, kterak to vylepsi situaci napajeni zapalovani jsem nedelal - spis jenom pro ten pocit a protoze je to za hubicku :-)
19:37:45
13.11.2017
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: jeden z mála....
19:12:27
13.11.2017
Bukaj
-> King 13.11.17 13:27:48: Zajímavé, to s tím napájením. Ale u Favorita to taky nebylo napájené na přímo a fungovalo to. Stejně, jako mi to fungovalo mnoho let na několika škodovkách (dohromady cca 250-300 tisíc Km) bez jediné odešlé cívečky...
Pravda - problémy začaly, když jsem koncem léta umyl motorový prostor tak důkladně, že se mi podařilo zavodnit modul ETZ3 Ujel jsem asi devět kilometrů, začalo to škubat, lítat ručička otáčkoměru a po dalším kilometru to chcíplo úplně. Přepojil jsem tedy náhradní modul a pak to bylo cca měsíc OK (původní modul po vysušení funkční), než se začaly projevovat níže popsané trable...7
17:21:08
13.11.2017
dragon_cb_cz
-> Tomaso435 12.11.17 10:52:05: -> Jarda: Zrovna na Saab fóru někdo rozprodáva auto ve kterým zabil motor, automat má najeto 380 tisíc a šlape prý bez výhrad... tolik k těm 200 tisícům 4
14:43:10
13.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> RoboSK 13.11.17 14:34:49: no rapid je na to lepsi, ale u feldy kdyz zatahnu rucku a chci projet zatacku bokem, tak mi to zabrzdi predek
-> palinator 13.11.17 14:35:00: mozne to je, ale divne, uz jen proto, ze u favorita mi za asi 175tis. km odesla jen jedna a u rapida za 250tis km tak cca 8ks
upraveno 1x, naposled 13.11.2017 14:44:20
14:35:00
13.11.2017
palinator
-> Jarda:
To se spíš mechanicky prošlehá izolace než aby to bylo nabouraný od napětí podle mě.
14:34:49
13.11.2017
RoboSK
-> Jarda: driftovanie s feldou 3 3
14:30:23
13.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 13.11.17 14:27:17: ntj, ale maji urcitou velikost, tak nejake zariznuti? Nevim, proc by jinak odchazela a jednou to bylo u vylozene prebijejiciho altiku. Mechanicke muze byt, ale ns to mi to prijde caste a zajimave, ze origo mi vydrzi min, nez china, ale ktera ma jaky odpor si uz nepamatuju, ted tam mam chinu a uz se blizi k 50 tis.km, jedna origo vydrzela jen 1500km, ale altiky menim jak ponozky:)
upraveno 1x, naposled 13.11.2017 14:34:39
14:27:17
13.11.2017
palinator
-> Jarda:
Ochránit snímací cívku proti špičkám? Vždyť je sama generuje a jsou nutný pro činnost ETZ. Nechápej to jako přepěťový špičky, ale jako snímací pulzy pro vstup ETZ. King to napsal podle mě trochu nešťastně. Ale fakt jen trochu :)
upraveno 1x, naposled 13.11.2017 14:29:06
14:07:18
13.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> King 13.11.17 13:27:48: no mas pravdu, ze mi to vlastne taky delalo nejakej problem a po prepajeni vseho v ETZ uz bylo po problemu, ja to mam v motoraku u rapida jeste tsk, ze mi na to prsi mrizkou kapoty :/ na zimu jsem tam daval zakrytovani...
Ochranit nejak snimaci civku proti spickam nevidis jako realne?
U Bukaje vidim nejrealneji teda problem, ze sr mu udrlal nejakej prechodak v napajeni, kdyz vse zkousel...
-> dragon_cb_cz 13.11.17 12:55:27: tak ja mam feldu se skoro max vybavou, chybi jen bocni pytle a kuze, kterou bych stejne nechtel a stresni okno taky nechci... EDS fungujici do 80kmh je docela fajn na zimu, obcas to i s ABS vypinam, nejde s tim treba driftovat, ESP bych nechtel, hrozim se toho, co rika ten znamy ucitel autoskoly, slapnete na brzdu, co mate sily a elektronoka udela vse za vas...
upraveno 2x, naposled 13.11.2017 14:20:12
13:27:48
13.11.2017
King
-> Bukaj: Ty snimaci civky mely snad puvodne 7kohm, potom 3,5kohm. Resit jejich kompatibilitu s ETZ je blbost - nevim, jestli pri ty modernizaci ubrali počet zavitu nebo zvetsili prurez dratu, ale spolehlive to musi slapat s obema civkama. Jedinej zadrhel muze nastat pri extremne nizkejch otackach otackach pri startu v hlubokym mrazu, kdy by napetovy spicky pri mijeni polovych nastavcu nedokazaly otevrit vstupni trand v ETZ, ale to neni tvuj pripad. A originalni ETZ taky neni zadnej zazrak elektroniky a navic provozovany v prostredi extremniho stridani teplot a vibraci. Na plynivce jsem taky jedno ETZ musel dat do rezervy kvuli skubani v otackach a poridit jiny. Rezervy jsou i v napajeni ETZ - jestli civku a ETZ napajis klasicky nesmyslne dlouhym dratem od baterky k pojistlkovce a pak zpatky k zapalovani, nemusi to delat dobrotu - ty proudovy stouchy pri krmeni ETZ civky jsou nekde jinde, nez s kontaktem a nedelamto dobrotu. Lip to fungovalo, kdyz jsem mel Etz napajeny rovnou od baterky pres extra rele, 2,5mm2 kablik.
12:55:27
13.11.2017
dragon_cb_cz
-> palinator 12.11.17 23:49:15: Jo, myslel jsem přesně ty "některý prvky výbav" a trochu rozumnou motorizaci. Jinak jsem v tom seděl někdy ukrutně dávno, kdy jsem ještě ani neměl papíry a ani si je neplánoval dělat 3
12:53:14
13.11.2017
dragon_cb_cz
-> saskyn2 12.11.17 23:10:19: Jo, vím že to je cesta - v základu bych se pod 4 litry dostal (bez spoluúčasti teda). Ale já naopak chtěl fakt maximální krytí, za těch pár stovek ročně navíc mi ten klid duše stojí, ty základní limity jsou fakt hodně nízký. Speciálně když vyjedeš za hranice. Na 900NG (která má podobný parametry jako píšeš - taky dvoulitr, výkon 136kW) jsem v základu byl asi na 3400?

Jinak pokud mi seženeš nový čelní sklo na 9-5 kombi rok 2003 za trojku, tak ti za ten tip milerád zaplatím 4 Mám ho už docela dorasený... výhřev nemá, jen dešťák.
07:56:30
13.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 13.11.17 07:18:20: jo ruzne odpory byly, ale nikdy jsem to neresil, nevim, jestli to nemuze mit vliv na zivotnost, ale nikdy mi to v zadne konfiguraci necukalo9 kvuli tomu...
07:18:20
13.11.2017
Bukaj
-> Jarda: Tak altík snad nepřebíjí, to bych poznal na světlech. Samozřejmě, že jsem testoval, jestli to není palcem, víčkem, cívkou, nebo zapalovacím modulem a nebylo - vždy to byla cívka v rozdělovači.
Ještě mne napadá, jestli nebylo víc typů ETZ pro Favorita - tedy různé varianty, že by si nějak cívečka nesedla s modulem, nebo s cívkou?
Soudím tak podle toho, že u různých funkčních cíveček jsem naměřil různé hodnoty odporu a také, že bylo několik barevných variant cívek (oranžová, šedá, zelená, černá) i cíveček (zelená, černá, šedá)...
...tedy jestli ta první cívečka neodešla stářím (jen v mé škodovce měla najeto cca 150 tisíc a kdoví, kolik najela ve Favoritu, ze kterého byla vymontována) a následující dvě nevhodnou kombinací s modulem, nebo cívkou?
02:16:15
13.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 12.11.17 23:17:35: litani rucky - klasika, spravne jsi vymenil tu civku - halluv senzor, za chvilku by to prestalo jet, vlastne jednou mi to delal prebijejici altik, po vymene altiku rucka nelitala
fungl novej rozdelovac hanart 880 s vickem a palcem- skubalo to, dal jsem cinskej palec bez odporu a bylo po skubani, pak samozrejme muze byt problem v kabelech nebo civce, jednou mi to skubalo, nekolik dni jsem nemohl prijit na to proc a pak jsem to zkousel po tme a pritelkyne rika, to svetylko na tom valecku je pekne, rikam co?, no a mel jsem mikroskopickou trhlinu na viku indukcky, ktera nebyla videt4
snimaci civka v rozdelovaci mi vydrzela vzdy mezi 1500km-50 000km a dost casto za jeji zanik mohl prebijejici pal altik, kde mi v podobnem intervalu odchazeji diody a resim to vymenou spatne diody, potom je loterie, jak dlouho to zas vydrzi, pak to treba neco odpali a tak porad dokola :), takze bez altiku a rozdelovace bych nikam dal rapidem nejel, tak me napadla otazka pro Kinga jestli by nesla udelat nejaka ochrana te snimaci civky? mysli, ze me by se to uz i vyplatilo, ikdyz u rapida uz tachometr nepretacim po 2 letech
-> dragon_cb_cz 12.11.17 22:53:28: proc bych jezdil ve spanelskym nedodelku, kdyz muzu jezdit ve skodovce 165 ja tady ty nazory nechapu, mam Ti ukazat toledo srazeny s nivou? ikdyz felda by asi nedopadla lip...
-> U-Geen 13.11.17 00:09:42: 4
upraveno 2x, naposled 13.11.2017 02:39:57
00:22:18
13.11.2017
U-Geen
-> palinator: no jasne, a co teprv v 98
00:20:26
13.11.2017
palinator
-> U-Geen:
To že je z roku 91 moc neznamená. Toledo bylo oproti konkurenci zastaralý už v době vzniku.
00:09:42
13.11.2017
U-Geen
-> palinator: tak hlavne 1L Toledo je z roku 91 a moc inovaci se mu nedostalo, Felda je v tomhle defacto modernejsi. 1.9TDi 81kW uz pak byla takova labuti pisen, relativne silnej motor na ten zbytek.
upraveno 1x, naposled 13.11.2017 00:12:10
23:49:15
12.11.2017
palinator
-> dragon_cb_cz 12.11.17 22:53:28:
Nevim jestlis nějaký Toledo zevnitř viděl nebo ses v něm dokonce svez, ale o nějaký moderně vůči Feldě bych hrubě pochyboval. To, že to má nějaký prvky výbavy a patří do nižší střední třídy, místo do malejch aut neznamená, že je dohromady nějak modernější. V lecčems je Felda míň hampolácká (vypínače, přístrojovej štít, elektrickej centrál), zkrátka Toledo byť z roku 1998 nemůže popřít svůj základ v dvojkovým Golfu. To, že TDI díky provozním nákladům a výkonu celý auto katapultovalo z naprostýho automobilovýho dna do kategorie aut, který se šrotujou nesnadno, je věc jiná.
23:45:45
12.11.2017
saskyn2
-> Bukaj 12.11.17 23:19:53: Já na 136ku platím 1481 Kč, ale dlouho jsem to nenechal přepočítat a samozřejmě to každý rok nenápadně zdražujou. Na litra platím 270 Kč3 3 Tchán má v garáži stát 1golfa se kterým nejezdí, zdražili mu povinné na 4200 Kč, tak se rozhoupal že tohle už fakt ne a vzhledem k tomu že je to rok 77 tak u ČPP ted platí 370 Kč3 3 3
upraveno 1x, naposled 12.11.2017 23:49:45
23:20:25
12.11.2017
U-Geen
-> saskyn2: jj, kdybych navic jezdil nejakym uzemim znacek zakazu nakladnich vozidel, tak o tom premejslim 100% :) zaitm si radsi za 1500+ koupim plnou nadrz :)
23:19:53
12.11.2017
Bukaj
-> saskyn2 12.11.17 23:10:19: 2300 platím na 130L včetně plného bonusu... (a totéž i na druhou 130L, která už 3 roky nevyjela z garáže) 7
23:17:43
12.11.2017
saskyn2
-> U-Geen: Aha, to jsou teda novinky, mě se nikdy nestalo že by pojištovák řešil jestli je to M1/N1. Na druhou stranu ta zpětná přestavba vyjde do 1500, pak důvod navíc to přestavět. Já měl taky původně nákladák s kterým jezdil řiditel Lidl ČR3
23:17:35
12.11.2017
Bukaj
Dneska jsem po dlouhé době downgradoval zapalovací soustavu na 130LPG - z bezkontaktního Fa zapalování zpět na klasický kladívkový rozdělovač a jsem spokojen...
...ač jsem mnoho let na několika škodovkách měl ETZ z Favorita bez problémů, tak poslední dobou se problémy záhadně začaly projevovat - nejprve nepravidelné cukání, lítání otáčkoměru...
...vyřešeno výměnou snímací cívky v rozdělovači. Po pár tisících kilometrů opět cukání, tentokráte bez lítání ručky otáčkoměru - výměna rozdělovače za komplet zrepasovaný (včetně nové originální snímací cívky), nové kabely. Po týdnu opět začalo cukat 8
Tak uvidíme, jak se to bude chovat teď s kontaktním zapalováním - dnešní první jízda (cca 50 Km) zatím paráda1
Také jsem po dvou letech dysfunkce cyklovače (fungoval jen za tepla a to ještě jen občas, jinak cvakal naprázdno) očistil kontakty jeho relátka pro bezchybnou funkčnost za jakéhokoli počasí (po celé dva roky jsem s tím jezdil, ale nikdy jsem si nevzpomněl, když jsem byl doma, že to zlobí a že bych to měl opravit 3

Jen by mne zajímalo, proč mi začalo zlobit to ETZ - po celých více, než 10 let jsem s ním na několika autech najel několik set tisíc Km bez jediného problému (pokud nepočítám občasné vymezení vůlí rozdělovače) a teď během dvou měsíců tři závady...7
23:13:46
12.11.2017
U-Geen
-> saskyn2: N1/M1 zalezi asi na pojistovne
23:10:19
12.11.2017
saskyn2
-> dragon_cb_cz 12.11.17 23:02:54: Hrozná cena, jí platil na 125kw 2.0 ted myslím 2.300. Taky Praha, ale snažil jsem se to oškubat co to šlo, spoluúčast v zahraničí, bez skel atd. Konec konců ty skla stejně nemaj efekt, pokud je to normální auto a nemá to výhřev tak se člověk vejde do 3000 za okno a ty kurvy stejně dneska už většinou mají ve smlouvě smluvní servis, což pak pro mě úplně ztrácí smysl.
23:05:51
12.11.2017
saskyn2
-> King 12.11.17 22:59:37: Od kdy je povinné na N1 jiné než na M1? 9 Podle mě to nemá vůbec žádný vliv. Jinak máš naprostou pravdu, je to nastavené tak, že pokud se zajímáš o to kolik platíš, tak najednou není problém udělat povinné na 3.0tdi za cenu kterou má jiný na 1.2. Holt když se nechá někdo oškubat, tak ho pojištovna oholí jak stromeček na vánoce8
23:02:54
12.11.2017
dragon_cb_cz
-> King: Lokalita (Praha), objem (2.3) a výkon (250 kobyl)... základ bych asi dokázal stlačit pod 4000, ale trochu připlácím za nejvyšší limity plnění (protože 35 mega škody už dneska není zas tak těžký udělat), něco za skla a snad tam mám i nějaký živly či co... takže asi 6800 ročně? Bonus mám plnej.
upraveno 1x, naposled 12.11.2017 23:03:06
22:59:37
12.11.2017
King
-> dragon_cb_cz: Aha, tak to je asi dany lokalitou, dobou bezeskodniho prubehu PR a nesmyslnym zohlednovanim obsahu motoru (?) Mne to letos po motivacni vypovedi smlouvy PR (z duvodu razantniho navyseni pojistnyho aneb proc to nezkusit) najednou dokazali nabidnout za 3400 (vc. pojisteni vsech skel) a to je to jeste predrazeny kvuli tomu, ze je to papirove nakladak (N1).
22:54:25
12.11.2017
Milan 136
-> OTA-MTX 12.11.17 12:04:08: dva kablíky do motoráku? Jaká octavia?
Extreme Tyres