skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Jelikož probíhají úpravy na domu, tak jsem vyjel až včera na první letošní kilometry
kde je téma "kolik jste toho dnes udelali v praci"? Zkouším vyhledávat různy části tohoto řetězce, ale neúspěšně 

Přes vyklízení kufru u auta, třídění nářadí a rozebírání 2 ks ventilátorů topení k repasi jsem se dnes ve finále dostal až k opravě x let přeražené nadstadartní výbavy.. Tak mě neserte !
Výmena prevodoveho oleja PP90 už sa pomaličky chystáme na Blansko!
-> ZZ__Top: za malo ,videl som aj na fele ako sa opiera ale to je zrejme zle namontovane
-> castrol: Myslel jsem si to. Děkuju za potvrzení. Já jen, že kdysi jsem měl favorita s takovou kulatou tuning tyčkou a ta se dotýkala topení.
-> ZZ__Top: od kurenia dalej
Hrozná a těžká otázka. Koupil jsem pro svoji feldu tyč mezi tlumiče. Takovou černou hranatou. Při montáži jsem zjistil, že jde namontovat oběma směry, ale v jednom se skoro dotýká topení a v druhém je od něj trochu dál. Co je správně? Jako amatér si myslím, že když je tyč od topení dál ne?
-> Bukaj: Normálka - kdybys tušil, kolik mnoho desítek hodin jsem např. dováděl s vysokozdvižnými vozíky nebo portálovými jeřáby, aniž bych měl jakýkoliv zkoušky nebo zaškolení na tyhle zařízení.. a aktuálně ani nevím, jestli ještě pořád platí svařovací vyjímka pro "pracovníky s vyšší svářečskou kvalifikací", protože jsem byl natolik laxní, že jsem si nikdy od nikoho nenechal zapsat byť i jen základní kurs..
Akorát musíš vědět, co děláš a něco taky něco vědět - bohužel spousta lidí je úplně blbejch a proto se to prověřuje. A mimo jiné je to celý bezva byznys..
Akorát musíš vědět, co děláš a něco taky něco vědět - bohužel spousta lidí je úplně blbejch a proto se to prověřuje. A mimo jiné je to celý bezva byznys..

-> Bukaj: Tak to nejses rozhodne sam
Nez jsem si po 5 letech v pracovnim procesu udelal elektrikarskou "padesatku", opravil jsem na cerno stovky elektrospotrebicu, nainstaloval desitky telefonnich ustreden a to nejhorsi prislo v predposlednim zamestnani - byl jsem autorem desitek projektovych dokumentaci instalaci telco zarizeni, coz je s vyhl. 50 paragraf 6 fakt husta rebelie!!! :-) Ale to uz je promlceny :-)

-> Jozka: -> King:
Jak vás tu tak čtu, tak žiji a pracuji v těžké ilegalitě - dalo by se říct, že jsem zločinec a potencionální vrah...
Na to, jaké všemožné činnosti v zaměstnání vykonávám mi doposud stačila občanka, řidičák a papíry od několika vozidel...
Až spadne klec, budu těžce pykat...
Jak vás tu tak čtu, tak žiji a pracuji v těžké ilegalitě - dalo by se říct, že jsem zločinec a potencionální vrah...

Na to, jaké všemožné činnosti v zaměstnání vykonávám mi doposud stačila občanka, řidičák a papíry od několika vozidel...

Až spadne klec, budu těžce pykat...

-> King: To ještě teprve všechno přijde..
Ono práce na "vyhrazených technických zařízeních" poměrně logicky smějí vynikat jen subjekty, kteří vlastní příslušný oprávnění či osvědčení, nicméně někdy přitom dochází k paradoxním situacím..


Ono práce na "vyhrazených technických zařízeních" poměrně logicky smějí vynikat jen subjekty, kteří vlastní příslušný oprávnění či osvědčení, nicméně někdy přitom dochází k paradoxním situacím..
-> Stepan FUN: Pockej, pockej, to neni jen tak, aby nejaka poucena utahovala matici na sbernici, ktera je zasadni pro bezpecnost! Nejdriv si urcite musi certifikovanym meridlem zjistit prumer a material sroubu, v tabulkach vyhledat prislusny utahovaci moment, sehnat momentovy klic a pak teprve v ochrannem odevu, s prilbou, ochrannymi brylemi, gumovymi rukavicemi a respiratorem provede dotazeni matice. Spoj pak oznaci lihovym fixem a ucini zapis minimalne do 3 papiru, nejlepe do pěti :-)
-> Stepan FUN: Jasný, takhle určitě jo, ale tenkrát (2008?) šlo o to, že to byla v navrženým termínu neodstraněná závada (a mám dojem, že ne jediná) a pan jednatel to odstranění jako strojař dost drze podepsal kolegovi (mj. revizákovi) přímo před očima..
-> Jozka: Utáhnout matici na zemnící svorce by mohla i osoba poučená. ;-) Takže aby to bylo dle předpisů OK, tak by stačil napsat papír že elektrikář s §7 (nebo vyšším) poučil konkrétní osobu a pak by to bylo OK, protože ta poučená osoba by měla v podstatě §4 ;-)
-> King: Jsem si teď ještě vzpomněl na jednu "velmi zásadní debatu" o tom, zda je na utažení matic M8 na uvolněné zemnící svorce nutný elektrikář "s paragrafem", nebo jestli by to v nouzi nemohl zmáknout strojní inženýr..
.

-> King: Inu, krásnej novej svět.. Jinak jsem trochu vtipkoval, tohle 378/2001 Sb. je zavedený zákoníkem práce a zákonem 309, takže se dá vztáhnout jen na auta, využívaný tam definovaným způsobem k podnikání, nicméně někde tuším v zákoně o obecné bezpečnosti výrobků je obdobná formulace..
A bude jen hůř, protože to dělá dojem, že EU pečuje dle požadavků výrobců o blaho společnýho trhu primárně tím, že ze svých občanů kove (co největší) spotřebitele ve stylu použít-zahodit.
A bude jen hůř, protože to dělá dojem, že EU pečuje dle požadavků výrobců o blaho společnýho trhu primárně tím, že ze svých občanů kove (co největší) spotřebitele ve stylu použít-zahodit.
-> maca: no myslel jsem to trošku jinak 

-> Jozka: Omg! :-) A plyne z toho teda, ze amater si na aute muze tak maximalne vymenit pojistku nebo zarovky a jinak je to tezkej prohresek? Jestli ne, tak by se s tim neco melo delat! Prece si pak kdejakej ajtak nebo kulturni antropolog muze podkladat auto rezervou a opravovat brzdy nebo nedej boze bez prislusnych skoleni zasahovat do emisniho systemu! :-)
-> Eidy: Kartoteku s CV kazdyho virtaka si zatim nevedu, takze ano, dostals me.

-> King: Vzdělání v oboru "Konstrukce silničních vozidel" na to nestačí? A kurva.



-> King: Kde žiješ ?
Minimálními požadavky na bezpečný provoz a používání zařízení v závislosti na příslušném riziku vytvářeném daným zařízením jsou:
a) používání zařízení k účelům a za podmínek, pro které je určeno, v souladu s provozní dokumentací
viz Nařízení Vládi č. 378/2001 Sb., §3, odstavec 1)

Minimálními požadavky na bezpečný provoz a používání zařízení v závislosti na příslušném riziku vytvářeném daným zařízením jsou:
a) používání zařízení k účelům a za podmínek, pro které je určeno, v souladu s provozní dokumentací
viz Nařízení Vládi č. 378/2001 Sb., §3, odstavec 1)


-> Eidy: Neblbni. Takhle bez prislusnyho vzdelani a certifikatu zasahovat do tak zasadnich casti auta?! To by se melo legislativne osetrit! 

-> StepaNoFUN 13.05.15 20:47:24: Na co to je?
-> maca 13.05.15 18:41:04: Na to ser, se to tu zhádá i kvůli pozdravu
-> maca 13.05.15 18:41:04: Na to ser, se to tu zhádá i kvůli pozdravu

-> krtik: že se mam dobře? to bych neměl tuhle plečku

-> Stepan FUN: je mě to jasne ale tady je to opravdu moc na ocich
-> Pavel P@nkáč: Když mě to začne srát, tak výměna záslepky to řeší. ;-) Proto jsem se snažil to napasovat do ní a nešahat do palubky. ;-)
-> Stepan FUN: me to neprijde tak strasny :-) dalsi misto je prihradka u spolujezdce, ale zalezi, jak casto to budes vyndavat
-> Stepan FUN: sice praktické ale opravdu nehezke

-> Pavel P..: Tam by se jich moc nevešlo. Navíc v Octě (zatím) nekouřím... :-D
Každopádně mě nenapadlo kam jinam tu zásuvku nacpat... :-)
Každopádně mě nenapadlo kam jinam tu zásuvku nacpat... :-)
-> maca 13.05.15 18:41:04: to nesmíš řešit 
Hold to chcou probrat. Nicméně pro všechny to je další důkaz, že se máš dobře (včetně i dalších fotek)
.

Hold to chcou probrat. Nicméně pro všechny to je další důkaz, že se máš dobře (včetně i dalších fotek)

-> Stepan FUN: parádní.... můžeš do tý díry típat a házet vajgly

Se zapojenou nabíječkou to tak blbě (naštěstí) nevypadá...
Dneska jsem doskládal octávku zpátky do původního stavu a v průběhu toho skládání vyrobil "nepěknou" díru do palubky. Každopádně výměna záslepky kdyžtak řeší likvidaci tohohle "tuningu". Do palubky jako takový není šáhnuto... :-)
Trochu jsem rozebral Volvo. Vpravo jen kulák, vlevo kulák, čep ramene, SB ramene, manžeta poloosy. Nakonec to šlo líp, než jsem čekal. Teda největší opruz bude asi ta manžeta.
-> Nwkt 13.05.15 17:19:42: Přemejšlel jsem o tom, ale radši jsem tomu nechal volnej průběh... :-D
-> King: a jo dobre vravíš
-> castrol: Jenom mala technicka - 5000K je udaj o "teplote" vyzarovanyho svetla, se svitivosti to imo nema nic spolecnyho.
po dlouhé době sem něco dám.....a hned taková debata

tak záleží akú majú tie led svietivosť ja mam 5000k a je to nadaleko vidiet
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.05.15 16:31:13: ani ne... ten horizon muze bejt daleko mensi a spolehaje na denni sviceni muzes klidne auto prehlidnout, pokud bude svitit tim dole... nehlede na to ze na horizontu sice plna bejt, ale 1. cara neni zed 2. pomalejsi auta zacinaj predjizdet daleko pred horizontem. Jinak ja denni sice vcelku taky kvituju, ale spis jako pomocnika ve meste ve zmeti jedoucich / stojicich aut, nez jinde. A ano, taky nosim brejle cely den krom spanku :)
-> Syny 13.05.15 16:42:36: Právě že u dalekozrakosti optika řeší situace za světla nebo za tmy, za šera (a ještě lépe za nějakýho současnýho mrholení, když se všechno leskne), má většina takových lidí problém - ne že by neviděli, ale.. nazval bych to snad obtížnější - pomalejší orientací..
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.05.15 16:34:52: No, je videt ze jsi fakt mimo :) Zeptej se Nwktho jakej nazor mam na TDI a rovnou mi napis, kde jsem psal ze je neprekonatelny :) Ja, kterej prosazuje benzin a premejsli jaky auto si jednou poridi, protoze benzinovejch atmosferickejch motoru je uz po skromnu. Ale ja vim, ze vymejslet si te jde dobre, jen se to obcas nepovede, protoze o me vis uplny kulovy...
-> Luky 13.05.15 16:28:34: Do auta predemnou narazim spis, nez do auta co jede proti (za predpokladu, ze jedou vsici ve spravnem pruhu a nepredjizdi se). Pri predjizdeni a na krziovatkach, ale zase nespoleham na to, ze auto proti bude svitit...
-> Luky 13.05.15 16:28:34: Do auta predemnou narazim spis, nez do auta co jede proti (za predpokladu, ze jedou vsici ve spravnem pruhu a nepredjizdi se). Pri predjizdeni a na krziovatkach, ale zase nespoleham na to, ze auto proti bude svitit...
Večer už to bude v hádkách .-)