skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Vykladanie.Sú to vyradené kusy za 10€ kus,a ponaučenie mám z toho také že s poškodenou klecou nebrať lebo sa to veľmi ťažko rovná.
-> Klubko_ 23.06.25 09:49:24: Olej bych asi taky měl vyměnit.. ale pojímám se s vložkováním komína - resp. s "dodavateli" 

-> Bukaj 23.06.25 13:12:32: asi jo ale tu co jsem si bral jako dost jetou kde se taky neměnil olej a když jsem to udelal tak ho začal žrát. Ale ta co už posekla a někdy i presekla
Ale zase nůž ti nevydrží takhle dlouho.
Teď mám ještě traktůrek a ten chytil taky na loňský benzín
. Ale musím nějak polecit hydropohon neb nazpatecku nemá sílu

Ale zase nůž ti nevydrží takhle dlouho.
Teď mám ještě traktůrek a ten chytil taky na loňský benzín


-> Bukaj: Tak ono toho často k údržbe veľa netreba, ani finančne. Zo 4-taktných strojov mám doma okrem áut len 1 elektrocentrálu a to raz ročne pri výmene oleja v Punte (kde ide len 2,8 litra oleja), rovno vypustím olej aj z centrály, kde sú akurát tie 2 deci, čo ostanú od Punta a je to
. A centrála fičí 14 rokov. A u 2-taktnej vyžínačky akurát občas premažem prevod v hlave. Viac si to nepýta.

-> minno: -> Klubko_: Naštěstí tyhle starší Briggs and Stratton motory jsou hrozně jednoduché a odolné...
Pak je druhý extrém - lidé, kteří za servis sekačky utratí ročně tolik, že za pár let by za to měli nový stroj.
Zase když bych to bral z pohledu ekonomického, tak sekačka, kterou koupíš, dvacet let s ní sekáš bez jediné koruny na údržbu a liješ do ní jen benzín, je vlastně pro uživatele ideální volba.

Pak je druhý extrém - lidé, kteří za servis sekačky utratí ročně tolik, že za pár let by za to měli nový stroj.
Zase když bych to bral z pohledu ekonomického, tak sekačka, kterou koupíš, dvacet let s ní sekáš bez jediné koruny na údržbu a liješ do ní jen benzín, je vlastně pro uživatele ideální volba.

-> minno: doporučená preventivní údržba? To je přeci jen názor výrobce 

-> Bukaj: Klasika. Servis strojných zariadení sa robí predsa až vtedy, keď nastane porucha.
Já dneska servis sekačky jedněch sousedů - důchodců, kterým se nepodařila nastartovat.
Mně se to podařilo na první škubnutí i navzdory loňskému benzinu v nádrži, ale koukal jsem na olej - černej jak z nafťáku...
...tak se ptám, kdy ho naposledy měnili...
"Tam se mění olej?"
Sekačka z roku 2005...
Mně se to podařilo na první škubnutí i navzdory loňskému benzinu v nádrži, ale koukal jsem na olej - černej jak z nafťáku...

...tak se ptám, kdy ho naposledy měnili...
"Tam se mění olej?"
Sekačka z roku 2005...

-> palinator: jááj
*facepalm*

-> Klubko_:
Mně by stačilo udělat technickou..
Mně by stačilo udělat technickou..

-> palinator:
ještě to chci umýt (kdybys to taky potřeboval připomenout
), vysát sedadla a když to extra výjde
tak nahodím letní kola




-> Klubko_:
Na to už jsem asi 7x v řadě zapomněl...
Na to už jsem asi 7x v řadě zapomněl...

včera jsem udělal véélkou přípravu na Pohofest.
Vyměnil jse olej a filtr
Vyměnil jse olej a filtr

-> Bukaj 15.06.25 10:38:17: hmm... pekne, to bych mel praci tak na pul roku :)
-> Bukaj:
/ 


-> Jozka: Jako že odmítá nastartovat?
-> minno: Náprava mi držela jen na tlumičích - nechtělo se mi vyndavat pružiny, protože vrátit je tam je poměrně pakárna. A vyšlo to dobře, jen se s pružinama blbě zjišťuje vůle nohavic. Ale snad to bude OK :)
-> Bukaj 15.06.25 10:41:56: Aktuálně neproveditelné, usadil se mi nějakej "duch ve stroji" = dojel jsem ze srazu zcela bez příznaků čehokoliv, ale pak se během třídenní odstávky cosi pokazilo..

-> Bukaj: Pekne. Prevodovku na kyvke som menil naposledy pred 15 rokmi. A to mi prišlo pohodlnejšie vybrať to radšej von aj s celou nápravou. A dobre som urobil, pretože jedna nohavica mala na novej prevodovke mega veľkú vôľu v tom kĺbe a musel som meniť bočné veko diferáku za iné s totožným rozmerom z vnútornej strany, aby som si nerozhodil diferák (našťastie som mal skladom viac kusov a jedno veko zapasovalo tak akurát). Rozmerová tolerancia dielov na staré škodovky je des

-> Jozka 14.06.25 12:21:02: Ani ne, jsem zvyklý dělat tam, kde mám zázemí
Ale můžeš se někdy stavit pro změnu Ty...

Ale můžeš se někdy stavit pro změnu Ty...

-> k.jarek 14.06.25 20:07:27: Ani ne, kyvka je něco jiného a tuhle převodovku jsem nerozebíral (dělal ji prý p. Sixta) - jen jsem měl jisté pochyby a neveselé komentáře ohledně její čistoty a způsobu utěsnění - no, naštěstí na to nemusím dávat záruku...

-> ajok: Nebýt těch věcí kolem, tak to mám za půl de hotový.
Ale takhle to bylo:
Ten motor tam drží jen na jednom silentbloku... ...tady když odšroubuju tuhle zátku, tak vypustím chladicí kapalinu z bloku - tak ne, musím prošťouchnout ten bordel, co se tam usadil - prošťouchnout nejde, tak odvrtat - hurá, teče :-D ... ...hadice k topení jsou v háji... ...ložisko spojky by chtělo vyčistit a promazat... ...ložisko v klice nějak drhne... ...když už je dole setrvák, tak to tekoucí gufero pod ním musí pryč... ...když už čistím a přetěsňuju motor, tak rovnou i víko zdvihátek a palivové čerpadlo... ...hrozně teče z baňky olejového filtru - v baňce bordel, tak rovnou vyměnit vložku (olej prý byl nedávno měněn, tak jsem ho neřešil)... ...řemenice ventilátoru chladiče je nakoplá... ...ložiska hřídele větráku jsou taky na výměnu atd. atd.
A když už mám skoro hotovo a chci vyrazit na zkušební jízdu kolem komína, tak zjistím prohnilou trubku kolem motoru k topení - no, nic, to, že trochu teče, nevadí, na projetí po vsi to stačí, vyřeším to po návratu.
Nakonec mne domů odtáhl na laně soused, který šel kolem z procházky zrovna ve chvíli, kdy mi to chcíplo - z karburátoru tekl benzín (a voda, která je taky v nádrži) horedole...
Tak že sešteluju hladinu - závěs plováku zohybaný, injektor neinjektuje - kašlu na to a ze zásoby tahám repasovaný karbec - než se zase pár hodin pojímat s repasí původního.
A jako třešnička na dortu při čištění filtrboxu (a výměně filtru) zjištění, že v oleji je chladicí kapalina - není moc divu, když původní šrouby hlavy jsou nahrazeny čímsi s udanou pevností 8.8...
...ale to kdyžtak někdy příště, pokud bude majitel vozu ještě někdy mít odvahu mi jej svěřit...
Ale takhle to bylo:
Ten motor tam drží jen na jednom silentbloku... ...tady když odšroubuju tuhle zátku, tak vypustím chladicí kapalinu z bloku - tak ne, musím prošťouchnout ten bordel, co se tam usadil - prošťouchnout nejde, tak odvrtat - hurá, teče :-D ... ...hadice k topení jsou v háji... ...ložisko spojky by chtělo vyčistit a promazat... ...ložisko v klice nějak drhne... ...když už je dole setrvák, tak to tekoucí gufero pod ním musí pryč... ...když už čistím a přetěsňuju motor, tak rovnou i víko zdvihátek a palivové čerpadlo... ...hrozně teče z baňky olejového filtru - v baňce bordel, tak rovnou vyměnit vložku (olej prý byl nedávno měněn, tak jsem ho neřešil)... ...řemenice ventilátoru chladiče je nakoplá... ...ložiska hřídele větráku jsou taky na výměnu atd. atd.
A když už mám skoro hotovo a chci vyrazit na zkušební jízdu kolem komína, tak zjistím prohnilou trubku kolem motoru k topení - no, nic, to, že trochu teče, nevadí, na projetí po vsi to stačí, vyřeším to po návratu.
Nakonec mne domů odtáhl na laně soused, který šel kolem z procházky zrovna ve chvíli, kdy mi to chcíplo - z karburátoru tekl benzín (a voda, která je taky v nádrži) horedole...

Tak že sešteluju hladinu - závěs plováku zohybaný, injektor neinjektuje - kašlu na to a ze zásoby tahám repasovaný karbec - než se zase pár hodin pojímat s repasí původního.
A jako třešnička na dortu při čištění filtrboxu (a výměně filtru) zjištění, že v oleji je chladicí kapalina - není moc divu, když původní šrouby hlavy jsou nahrazeny čímsi s udanou pevností 8.8...
...ale to kdyžtak někdy příště, pokud bude majitel vozu ještě někdy mít odvahu mi jej svěřit...

-> Bukaj 14.06.25 10:46:37: za 1 den? ja to pred Tureckem delal 1/4 roku :), ale zas i s GO napravy...
-> Bukaj 14.06.25 10:46:37: Déjà vu?

-> Bukaj 14.06.25 10:46:37: bez žirafy už bych to nedělal 

-> Bukaj:
Nechceš se stavit u mě? 


Výměna převodovky na kile...
Mělo to být hotovo za jeden den (čtvrtek) a možná by i bylo, kdybych v průběhu neřešil dalších X věcí, které, když už je to rozebrané, by bylo hloupé nevyřešit...
...že já vždycky každému kejvnu...
Mělo to být hotovo za jeden den (čtvrtek) a možná by i bylo, kdybych v průběhu neřešil dalších X věcí, které, když už je to rozebrané, by bylo hloupé nevyřešit...
...že já vždycky každému kejvnu...

-> Sita: Kúpil som ho s 46, teraz má 58 tkm. Ono tam v podstate "nebolo čo robiť", jednalo sa len o údržbu a výmenu všetkých prevádzkových náplní / filtre / sviečky, geometria / ošetrenie dutín + podvozok. Ale áno, zaberie to čas, jednak preto, že to nehorelo a robil som to postupne (a určité úkony vyžadovali aj dokúpenie servisného vybavenia) a za druhé popri tom som auto aj "tunil" a dopĺňal výbavu (LED predné svetlá, infotainment s navi+app connect, cúvacia kamera, el. sklopné zrkadlá, vyhrievaný volant a plno iných drobností...)

-> minno 09.06.25 17:57:54: gratuluju, ono se to nezda, ale je s tim hromada prace a rict "mam hotovo" je fakt uspech. Kolik ma to auto vlastne najeto?
Dnes, takmer do roka od kúpy Golfa (07/24), dokončil pokúpny servis

-> palinator 06.06.25 09:20:39: Jo.. připojeno nastálo, nějaký mikromnožství, tuším kalibrovaný injekční jehlou. Asi to vykoumali s tátou (tehdy byl sice strojvůdce, ale zamlada se vyskytoval v AZNP).. Jak tu padly ty teorie, tak to bylo na jejich základě - rok 1983. Nu, už se není koho zeptat..

Nekde mam knizku o zavodnich motorech, kde to pridavani vody do motoru popisujou. Nepamatuju si to uplne presne, ale je to tam rozebrany dost dopodrobna a finale je, ze energetickej prinos je vlastne 0, nebo velmi mizivej.
Kdysi s tim nekdo prej laboroval (a prej to i nakonec fungovalo) kvuli tomu, ze jezdil s T603 na jiny palivo. Snad kerosin, ci co, na kterej to normalne jezdit nechtelo. Ale to vim jen z vypraveni a jeste si z toho howno pamatuju.
Kdysi s tim nekdo prej laboroval (a prej to i nakonec fungovalo) kvuli tomu, ze jezdil s T603 na jiny palivo. Snad kerosin, ci co, na kterej to normalne jezdit nechtelo. Ale to vim jen z vypraveni a jeste si z toho howno pamatuju.
-> palinator 06.06.25 09:20:39: jo kdysi byla taková teorie že se voda v motoru rozdělí na vodík a kyslík což při opětovným sloučení/hoření mělo přidat výkon




-> Jozka:
Jako že to tam pouštěl trvale jo?
Jako že to tam pouštěl trvale jo?
-> Bukaj 04.06.25 07:39:34: Jeden můj kamarád to kdysi zkoušel.. už teda po těch 40. letech nevím, jak měl to přisávání vody vykoumaný - ale skončil s tím, když mu selhalo těsnění pod hlavou..

-> Kocvin 04.06.25 07:16:39: Jestli to bylo kdysi tak to dneska uz nejspis neni pravda, ted se to jmenuje Wellness hotel zdobnice a jidelni listek boruvkovy knedle neobsahuje, restaurace nove otevrena od kvetna... skoda
-> charon:
Proto píšu podepřít druhou klapku
Proto píšu podepřít druhou klapku

-> palinator: Ještě to chce to držet vyšší otáčky ... kdysi jsem někde četl, že takhle se zevnitř čistí dragterové motory. Byť u těch bych čekal, že se po dobu životnosti ani nestačí zanést ...
Ja si nemyslim, že by se něco stalo, však je to skoro rotéž, jak když se jeda za husté mlhy. asi to chce nepřehánět. A taky je otázka jak velkej to má význam, no ... To že je píst a ventily čistý ...
Ja si nemyslim, že by se něco stalo, však je to skoro rotéž, jak když se jeda za husté mlhy. asi to chce nepřehánět. A taky je otázka jak velkej to má význam, no ... To že je píst a ventily čistý ...
Cesta po hranici zní taky jako fajn zážitek, to dík za tip
-> Bukaj: ¨
Přitom stačí vzít postřikovač na zeleninu, sundat filtr, podepřít druhou klapku a pár minut to tam funět, ne? Následně vyměnit olej. Jen nevim jestli to neudělá víc škody, než užitku...
Přitom stačí vzít postřikovač na zeleninu, sundat filtr, podepřít druhou klapku a pár minut to tam funět, ne? Následně vyměnit olej. Jen nevim jestli to neudělá víc škody, než užitku...
-> charon: Jo, taky jsem přemýšlel o nějakém přidávání vody do směsi na vyčištění spalovacích prostorů a sběrného potrubí. Ale nikdy jsem se nedostal ani k pokusu...
-> Bukaj: Njn, ono to čištění přehřátou párou má svoje kouzlo ... Někdy si řikám, jestli do zahřátýho motoru na zvýšenej volnoběh nesundat vzduchovej filtr a rozprasovačem neaplikovat vodu pro vyčištění ...
-> Vojťas: Hotel Zdobnice, zastavili jsme tam kdysi vyhladovělí úplnou náhodou, když jsme projížděli ČR pohraničím. To co nám tehdy naservíroval kuchař kouřící při našem příjezdu na balkóně, nám tehdy vyrazilo dech.. 

-> charon: Ale jak je hezky umytej...

-> Kocvin 03.06.25 07:50:04: nejlepší borůvkový knedlíky maj prej na Švýcárně
ve Zdobnici maj kde?

Spíš minulej týden a neposrali - můj daily vůz šel občas na 3 válce a minulej tejden ve středu se jízda podobala historické jízdě parní lokomotivy - voda ve 4. válci ...
Těsnění pod hlavou teda KO nevypadalo, hlava taky křivá není (nikam nedám měrku 0,05 mm a slabší už nemám) takže ještě zkontroluju sprejem zda není hlava ruplá a snad už zas začne sborka ...
Těsnění pod hlavou teda KO nevypadalo, hlava taky křivá není (nikam nedám měrku 0,05 mm a slabší už nemám) takže ještě zkontroluju sprejem zda není hlava ruplá a snad už zas začne sborka ...
-> David29 01.06.25 01:37:13: Koukám, že si se z Králíků do Žamberka vydal přes Mladkov a vyhnul se tak moc hekému úseku z Červené Vody do Jablonného nad Orlicí..
I když ty nejkrajnější pohraniční cestičky mají taky něco do sebe..
A kdybys pak ze Žamberka popojel ještě kousek výše, do Zdobnice, mohl sis dát na oběd(večeři) ty nejlepší borůvkové knedlíky..

A kdybys pak ze Žamberka popojel ještě kousek výše, do Zdobnice, mohl sis dát na oběd(večeři) ty nejlepší borůvkové knedlíky..
-> Bukaj: Jo
Akorát u Pradědu se zkazilo počasí. V nepršícím ostrově zvaném Bruntál jsem zvládl oběd a cestou do Opavy opět déšt..
-> minno: Já nějak fotit nezvládám
Žilina byla náhodou, když byl v Třinci ukazatel že je to kousek...
Pak mi trvalo se ze Žiliny vymotat a jet druhou cestou na Olomouc - nějak mi nedocházelo, že na SK je to značení malinko jinak a nemoh jsem trefit tu správnou silnici

-> minno: Já nějak fotit nezvládám

Žilina byla náhodou, když byl v Třinci ukazatel že je to kousek...

-> David29 01.06.25 01:37:13: Pekne. Niečo podobné a aj s podobnou mapkou som si dal so škodovkou v r. 2011. Bol to trip východné a južné Slovensko, presne 1000 km od 08:00 ráno do 01:00 ráno nasledujúci deň
www.rajce.idnes.cz/minno1 20/.../album

www.rajce.idnes.cz/minno1 20/.../album