skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Začiatok výroby Favorita
-> Tomaso435: To je zvláštní, měl jsem za to, plato je otázkou modelového roku. Říkám si, proč by to jinak nerozdělili striktně podle výbavy (L vs. LS), stejně jako tvarované sedačky nebo jiný koberec. U těch Lkových tapeců vím, že u těch nejstarších chyběla ta spodní šikmá drážka, co přecházela do vodorovné a ty "polštářky" mezi drážkami byly ploché, ne takové "nafouknuté" jako pozdější. Vždycky jsem je viděl jen ve světle hnědé (béžové) barvě. Naši kpovali Favorita v červnu 89 a měli to tak (s tou spodní drážkou nevím). Já mám favorita z roku 90 a tapecy tmavé s "nafouknutými polštářky".
-> alesek - F135L: myslim že ne.
chlupatý plato asi šlo připlatit, jelikož ho moh mít i L. stejně tak ho mít nemusel LS.
a v 89roce sem viděl oba druhy tapeců i plat a to jak na L tak na LS. a na 88 byly zase tmavší tapce a dle špuntů a folií asi nikdy nesundávané....
chlupatý plato asi šlo připlatit, jelikož ho moh mít i L. stejně tak ho mít nemusel LS.
a v 89roce sem viděl oba druhy tapeců i plat a to jak na L tak na LS. a na 88 byly zase tmavší tapce a dle špuntů a folií asi nikdy nesundávané....
-> Tomaso435: Tmavší tapece a chlupaté plato byly dány mladším rokem výroby, ne?
Mám tu niečo v článku z časopisu Automobil 11/2007:
V Septembri 1987 mali vyrobiť 500 ks testovaciu sériu, ale ani to sa nepodarilo. Zmontovali len 192 áut a zvyšok dokončovali ešte v apríli 1988. V auguste potom rozbehli výrobu nultej série a do konca roka vzniklo 21 000 kusov. Naplno sa výroba rozbehla až po 1.1.1989, kedy už zišlo z linky cez 100 000 kusov....
V Septembri 1987 mali vyrobiť 500 ks testovaciu sériu, ale ani to sa nepodarilo. Zmontovali len 192 áut a zvyšok dokončovali ešte v apríli 1988. V auguste potom rozbehli výrobu nultej série a do konca roka vzniklo 21 000 kusov. Naplno sa výroba rozbehla až po 1.1.1989, kedy už zišlo z linky cez 100 000 kusov....
Protože vím jak to tady chodí. Člověk se o něčem zmíní a znuděný 17letý děcka nemají co dělat, tak tady člověka hned poplivou, zesměšněj a hlavně všemu rozuměj, byť v té době nebyli ani na světě. Tak jsem tomu chtěl zabránit depředu a díky bohu jsou tady i chytří a fajn lidi.
-> lokaj: Proč se čílíš? Dnes to prostě už je všechno úsměvné
Ještě bych všechny poprosil než se nadechnou a začnou reagovat typu no jo zasr. komunista, papaláš apod. aby nic nepsali, neboť děda žil spořádaný a poctivý život a nechci si kazit vzpomínku na něj čtením nějakých chorých myšlenek individuí co o ničem nic neví a do všeho kecaj. Stačí, že mu do země pomohli doktoři. Moc díky.
Tady jsou už zase všichni mladí chytří a vtipálci..Tenkrát, nebylo samozřejmostí, že se člověk auta vůbec dočkal a když už tak přesně jinačího než chtěl,ale vůbec mu to nevadilo, protože byl rád že vůbec něco má. Tenkrát se dělal jen model 136 L,ale v drtivé většině co dovezli do prodejny byl v co nejhnusnější barvě a bez výbavy. My jsme tenkrát normálně dostali domů vzorník a vybírali si barvu. Já jako jedinej z rodiny jsem strašně chtěl červenou Apollo,ale my byli vždy rodina modrých aut a ostatním se líbila ta modrá tak se objednala ta. A tou výbavou jsem myslel přední mlhovky, zadní stěrač,zadní plato, rádio JVC na kazety s repro Prosonic apod. Prostě to co šlo na nezahraniční auto zůstávající doma tenkrát objednat a nevypadalo to ještě až tak podezřele. Pak se stála fronta a když se přišlo na řadu tohle auto tam zrovna náhodou bylo a dostal ho děda. Ostatní si opět museli vystačit s hnědými či zelenými. Hodně dlouho po koupi ho lidé na výletech obdivovali a pořád se vyptávali jak to jezdí apod.. Samozřejmě tohle všechno se podařilo nejspíš díky známostem a tomu že děda šéfoval vojenskému letišti. Ale to už je dnes jedno.
-> Tomaso435: Hnusný to je oboje. Nelíbí se mi to plato ani u feldy. Nejlepší pro podle mě byla roleta přes celý kufr.
-> ZZ__Top: přééééééééééééééésně
to fialový je vybledlý formaní, a to tmavší je vybledlý favorití. Není pravidlem že je to plato LS. je to plato příplatkový.
plato z nějakýho měkkýho matriálu. obyčejný je lamino aje tvrdý.. jsou rozdílný i ty čepy za který to drží... a tvary do 93 a od 93 jsou taky jiný
to fialový je vybledlý formaní, a to tmavší je vybledlý favorití. Není pravidlem že je to plato LS. je to plato příplatkový.
plato z nějakýho měkkýho matriálu. obyčejný je lamino aje tvrdý.. jsou rozdílný i ty čepy za který to drží... a tvary do 93 a od 93 jsou taky jiný
-> Tomaso435: chlupatý plato to jako, že si někdo ostříhal chlubi z ohanbí polil plato lepidlem a naházel to tam? 

-> michael: otáčkoměr, mlhovky, rádio antena repro, kryty kol, křídlo, chlupatý plato kufru, tmavší tapece, tvarovaný sedačky, střešní okno a nevim co ještě za nesmysl tam šlo mít
To je pravda :D, pokud by se to srovnávalo s auty ze zahraničí, ale zase 105 S, vs 136 GL, tam je výbava už znát, když nepočítám podvozek a motor, a myslím už Mko :)
-> TONCEK:
No podľa mňa ani v 136GL ani v 136LS nebolo dokopy nič :)

Takže favorit 136 ls, měl snad lepší výbavu než souběžně vyráběná škoda 136 gl???
-> lokaj: Čiže vravíš, že občas sa ľuďom podarilo kúpiť si aj také auto, aké chceli
-> ZZ__Top: No, keby to tak ľudia v 88 a 89 tušili, čo nastane... :)

-> ZZ__Top: No, keby to tak ľudia v 88 a 89 tušili, čo nastane... :)
-> lokaj: V 1989 nebyla žádná výbava...
-> lokaj: v roce 89? A co to bylo za nejvyšší výbavu? S motorem?
Ale máš pravdu dnes je to úsměvné. Hlavně že by stačilo (kdyby to tušili) chvilku počkat a pak si dovézt jakékoli mnohem líp vybavené auto zvenku.

Vsichni v situaci "ber nebo nech bejt" nebyli. Dnes už to snad nebude vyvolávat zlost a závist, ale tenkrát se byli lidi ochotni i porvat, podplatit, jen aby měli favorita. A kdo měl známosti, nebo moc byl na tom o trochu lépe. Můj děda s bábi například dostali přesně takového favorita jakého chtěli. Modrého a v co nejlepší výbavě. Psal se říjen 1989.
Ahoj, měl jsem Favorita výrobní číslo 527 vyroben leden 1988. Blok motoru mám doma, v.č. tuším 560.
Ta cena byla přesně 84600 Kčs. V té době se vyráběl pouze 136L.
do srpna 1988 jen pro státní podniky, od srpna 1988 i pro běžné zákazníky. Prvotní cena byla 88.000,- Kčs. Duchovní otec Ing. Petr Hrdlička, autor karosérie Nuccio Bertone. Favorit navázal na předchozí prototyp 781 od Jaroslava Kindla.
-> Tomaso435: z hlediska vyspělosti proti konkurenci ano

-> Milan 136: né 0088 

-> Tomaso435: 1888?

-> King: jojo srpen 88 to začalo:)
1 července 1987 myslim že udělaly prvního favorita. a v září ho ukázaly na autosalonu v brně.
-> King: No jo, v 89. na něj táta taky čekal, přes noc si plynovým teplometem přitápěl ve škodovce, aby nezmrzl
. Naši chtěli vínovou apollo, ale přišly jen bílá, béžová a topolově zelená, tak jsme měli béžového.

Pokud si dobre vzpominam, tak v prvaku tj. v lete 88 jsem byl na na brigade v JZD a zrovna vypuklo to silenstvi s poradnikama, frontama se samospravou, spacaky atd. :-) Kolosalni uspech tohoto modelu se uz skodovce zopakovat nepodarilo :-)
U nás ho měli "běžní" lidé už v tom 88. roce.
Zaujímalo by ma, presne ktorý deň začali s výrobou Škody Favorit.
Pokial viem, v roku 1988 bol Favorit dostupný len pre štátne podniky, takže zaujímalo by ma aj to, kedy začal predaj aj pre bežných ľudí.
Pokial viem, v roku 1988 bol Favorit dostupný len pre štátne podniky, takže zaujímalo by ma aj to, kedy začal predaj aj pre bežných ľudí.