skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
08:04:08
13.02.2014
13.02.2014

Jozka
-> Koblet: Ta spodní plastová slepice v AL rámečku je hlavně typická pro první kila s vyskakovacíma víčkama nádrže (širokosloupky 69-ky ji samozřejmě měly taky, ale ne všechny, zkraje vyjížděly z fabriky ještě se smaltovanejma)..
07:41:23
13.02.2014
13.02.2014

Petr98
-> Koblet: ta horní je na všechny standarty s úzkým sloupkem a ta spodní je na standarty model 69. Navíc ta spodní slepice patří na druhou stranu- na víčko nádrže
06:40:02
13.02.2014
13.02.2014

Koblet
Kontrolní otázka, jaký je rozdíl mezi těmito slepicemi? Nikdy jsem si nevšiml že by bylo dvoje provedení.
www.sbazar.cz/svozilk/... /4470087-listy-nadrze-skod a-1000mb
www.sbazar.cz/svozilk/... /4470087-listy-nadrze-skod a-1000mb
20:58:30
12.02.2014
12.02.2014

Jozka
-> Koblet: Vyhledávání holt není moje parketa, ale alespoň snad nezblbnu..

16:30:39
12.02.2014
12.02.2014

Koblet
-> Jozka: Jdeš na to moc vědecky. Znáš to, čím hloupější sedlák...

12:01:13
12.02.2014
12.02.2014

Jozka
-> Koblet: Já vrásněnku, čeřínkový, čeřínková.. asi jsem měl vynechat ten podmět..

08:14:12
12.02.2014
12.02.2014

Koblet
-> Jozka: Já zkusil čeřínek.

07:37:54
12.02.2014
12.02.2014

Jozka
-> Koblet: Tak zkoušel jsem "barva", "lak".. ale zadat do vyhledávače "nátěr" mě teda nenapadlo...


06:54:01
12.02.2014
12.02.2014

Koblet
Jako majitel chudinské verze vozu jsem se diskuze o čeřínku neúčastnil, ale je to tady.
skoda-virt.cz/cz/.../1180 36-cerinkovy-nater-na-palu bce?gotopost=3...
skoda-virt.cz/cz/.../1180 36-cerinkovy-nater-na-palu bce?gotopost=3...
00:53:05
12.02.2014
12.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Zúčastnil jsem se sice, spreje od M8 mám, ale téma nenašel..

23:12:21
11.02.2014
11.02.2014

Bukaj
-> Tom.MBG 11.02.14 16:59:14: Jo, je tu na to téma, zkus hledat 
m8rinek objednával sprej z Německa, nebo odkud, kus vyšel asi na 400 Kč...

m8rinek objednával sprej z Německa, nebo odkud, kus vyšel asi na 400 Kč...
18:37:40
11.02.2014
11.02.2014

Jozka
-> skoda 120ls: Se to někde dlouze probíralo, buď tady, nebo na 110r.cz.. řešení bylo buď s nejistým výsledkem experimentovat nebo si objednat v US na to spray.
16:59:14
11.02.2014
11.02.2014

Tom.MBG
pratele mam dalsi dotazek...jak nebo cim by se dal udelat cerinkovej lak na palubku deluxe a ackovi sloupky zevnitr?

21:25:56
10.02.2014
10.02.2014

Jozka
-> skoda 120ls: Lamináty se nepamatuju naprosto vůbec, ale do dvou možná dosud neposkvrněných se chystám nahlýdnout tento týden.. podám pak report..

15:30:47
10.02.2014
10.02.2014

Tom.MBG
-> Jozka: v cernym plastovym obalu sem mel molitan a v laminatu co mam ted v mbg tak tam nejni nic,asi to nekdo stopil

15:27:58
10.02.2014
10.02.2014

Tom.MBG
-> Bukaj: dik za foto svodu a diky za tu packu
ta dirka ma byt kulata a zaaretovany je to az v tom dalsim plisku blize k telesu karburatotu.
ta dirka ma byt kulata a zaaretovany je to az v tom dalsim plisku blize k telesu karburatotu.

14:12:36
10.02.2014
10.02.2014

Petr98
-> Jozka: Já právě teď nevím
Mrknu na to jak půjdu ven
Mrknu na to jak půjdu ven13:07:15
10.02.2014
10.02.2014

Jozka
-> Petr98: Není ta osazená díra až na tom dalším dorazovým vehementu..? jen nápad, já to sundaný neviděl dobře 15 let..
11:32:17
10.02.2014
10.02.2014

Petr98
-> Bukaj: nejsem si jist teďka, ale myslím si, že díra na klapku nemá být kulatá, ale má mít oplošení na oplošení na hridelce klapky ne?? Na přenášení otáčivého momentu....
11:14:16
10.02.2014
10.02.2014

doking
-> Jozka: Já měl molitan v šedým plastovým.... budu přemýšlet nad náhradou, zas takový originalista nebudu.
10:59:00
10.02.2014
10.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Taky mám dojem, že rozpadající se a od rzi oranžovej molitan jsem vyndaval až z černejch obalů.. no něco najdu doma, nasříhám a naperu dovnitř, stejně bude sešroubováno nerezem..
Dírka navíc na další vratnou pružinu..? si ani už nepamatuju, co a jestli vůbec něco je origo v tý spodní dírce..
Dírka navíc na další vratnou pružinu..? si ani už nepamatuju, co a jestli vůbec něco je origo v tý spodní dírce..
10:52:28
10.02.2014
10.02.2014

Bukaj
-> Jozka: hele, už jsem dlouho nerepasoval žádné MB topení, ale co si matně vzpomínám, tak tam byla pěnoguma. Molitan byl určitě v 742, stovky neznám, tak tam nevím...
-> skoda 120ls: Ty jsi chtěl ten nákres té páčky karburátoru s kuličkou? Našel jsem teď mezi věcmi, co dávám zinkovat, jednu s navrtanou dírkou navíc (ta blíže kuličce), tak Ti ji mohu darovat jako vzorek
-> skoda 120ls: Ty jsi chtěl ten nákres té páčky karburátoru s kuličkou? Našel jsem teď mezi věcmi, co dávám zinkovat, jednu s navrtanou dírkou navíc (ta blíže kuličce), tak Ti ji mohu darovat jako vzorek

09:04:04
10.02.2014
10.02.2014

Jozka
Budu ještě jednou a snad naposledy otravovat s tím topným tělesem.. jako antivibrátory se v těch obalech dají najít zpravidla dva kusy čehosi, nejčastěji je k vidění molitan, kterej se mi ekluje svou nasákavostí, občas nějaký porézní pryže... čili co je origo a co dáváte ?
Vlastně ještě bojuju s liškovatejma lamelama, ale s těma se asi smířím použitím odrezovače bez dalšího nátěru nebo nástřiku..
Vlastně ještě bojuju s liškovatejma lamelama, ale s těma se asi smířím použitím odrezovače bez dalšího nátěru nebo nástřiku..
23:39:54
09.02.2014
09.02.2014

Bukaj
-> Petr98: Mohu azapůjčit mé "repliky dle originálu" 

23:34:54
09.02.2014
09.02.2014

Petr98
-> Bukaj: Kolega slibuje, ze mi je pujci, jenomze ted jel na dovolenou a furt nema cas
rak porad jen cekam.... A uz me to docela tlaci.....
rak porad jen cekam.... A uz me to docela tlaci.....22:30:11
09.02.2014
09.02.2014

Bukaj
-> Petr98: Jsi říkal, že nepotřebuješ... 

22:18:38
09.02.2014
09.02.2014

Petr98
-> Bukaj: trubičkyyyyyyy
potřebuju na mustr
potřebuju na mustr22:10:13
09.02.2014
09.02.2014

Bukaj
-> skoda 120ls: Svody MBG/X
22:06:07
09.02.2014
09.02.2014

Bukaj
-> skoda 120ls: Červená slepice na Deluxe jak píše Petr98 a výfukové svody poznáš na první pohled podle tří žeber u smyčky termosytiče (vepředu po směru jízdy) a podle hranatějšího tvaru. Klasické MB/100 potrubí je všude zakulacené

19:53:50
09.02.2014
09.02.2014

Petr98
-> skoda 120ls: I na boky patří červená slepice.
18:54:06
09.02.2014
09.02.2014

Tom.MBG
nemel by nekdo fotku tech svodu?
a jeste by me zajimalo kam vsude prijde cerveny znak (slepice)...ja to mam jen na klapacce a na boku jsou cerne

a jeste by me zajimalo kam vsude prijde cerveny znak (slepice)...ja to mam jen na klapacce a na boku jsou cerne
16:11:53
08.02.2014
08.02.2014

Tom.MBG
-> Petr98: za 15 je to na me moc naraz to ja nedam..a schazi mi jenn ty svody
16:11:02
08.02.2014
08.02.2014

Tom.MBG
-> Duri: opravdu bylo menene vse.krome stevtu ty tam zustaly dlouhe
-> Bukaj: a ty mas ty upravovany jak to neni poznat?pustil by si je?nene motor je puvodni na 100%
-> Bukaj: a ty mas ty upravovany jak to neni poznat?pustil by si je?nene motor je puvodni na 100%
12:05:39
08.02.2014
08.02.2014

Petr98
A Ledr nemá?? Nedávno měl. Jinak kámoš by pustil kompletní sadu na MBX/MBG za 15.
00:09:35
08.02.2014
08.02.2014

Bukaj
-> skoda 120ls:
Upravit klasické asi těžko. Jde upravit G/X sací potrubí, aby šlo na MB svody, ale je to prasárna (mně se dostaly dvě takové do ruky - jedno bylo dokonce probroušené skrz a díra zanýtována kusem plechu
To druhé bylo jen decentně a při nandání na origo svody to nebude poznat
Ale opravdu je divné, že bys na motoru měl měněné i výfukové svody, většinou se nechávaly původní při předělání na jednokarburaci. Tedy pokud nemáš měněný celý motor...
Upravit klasické asi těžko. Jde upravit G/X sací potrubí, aby šlo na MB svody, ale je to prasárna (mně se dostaly dvě takové do ruky - jedno bylo dokonce probroušené skrz a díra zanýtována kusem plechu

To druhé bylo jen decentně a při nandání na origo svody to nebude poznat

Ale opravdu je divné, že bys na motoru měl měněné i výfukové svody, většinou se nechávaly původní při předělání na jednokarburaci. Tedy pokud nemáš měněný celý motor...
23:39:00
07.02.2014
07.02.2014

Duri
-> skoda 120ls: nemal si ich na motore? Vacsinou sa nezvykli skladat. Ja som mal vyfukove origo MBG, len sanie bolo vymenene. Dokonca aj dlhe styfty na sanie boli povodne, upevnovacia matica bola podlozena vacsimi maticami 
Upravit klasicke na G/X asi nepojde a zohnat ich asi bude tiez horsie. Chce to cas, urcite sa zvody ukazu. Aj ja jedny este zhanam na dokompletovanie sady...

Upravit klasicke na G/X asi nepojde a zohnat ich asi bude tiez horsie. Chce to cas, urcite sa zvody ukazu. Aj ja jedny este zhanam na dokompletovanie sady...
21:28:19
07.02.2014
07.02.2014

Tom.MBG
panove kde sezenu vyfukove svody na g/x???prosim
nebo se daji upravit klasicky mb?
nebo se daji upravit klasicky mb?20:10:02
07.02.2014
07.02.2014

Tom.MBG
-> Jozka: tak je mozny ze po dovoleny v roce 68 uz davaly cerny plastovy..v ty moji to bylo a mam ho schovany nekde v regalu

08:10:28
07.02.2014
07.02.2014

Jozka
08:09:16
07.02.2014
07.02.2014

Jozka
-> Bukaj 06.02.14 10:39:03: Koukni, skupinka jetých silentbloků "z mé zahrádky" (i doslova), odpovídá tvým.. a jsou to kusy, zdemontovaný z embéček před rokem 1996.. čili na 99% původní..
A když se vrátím k obalům topení, tak kolega si je úplně zcela a naprosto jistej, že nový embéčko, koupený v 11/1968, mělo černej plastovej obal.. neváhal ani vteřinu..
A když se vrátím k obalům topení, tak kolega si je úplně zcela a naprosto jistej, že nový embéčko, koupený v 11/1968, mělo černej plastovej obal.. neváhal ani vteřinu..
19:46:10
06.02.2014
06.02.2014

Tom.MBG
-> Bukaj: kupoval sem novy silenty pred 3roky na svoji 120..mely obroucek a za 2tisice km se odlepily jakoby tam byli 30let

19:42:50
06.02.2014
06.02.2014

Tom.MBG
-> j_j: tak karta fotky zalozene

13:39:53
06.02.2014
06.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Tak - jak byly rozlišený nevím, ale pruhem ne.. si kamarádovo novýho Rapida 136 pamatuju skoro jak kdyby to bylo včera (no..), ale pruhy teda ne..
13:35:06
06.02.2014
06.02.2014

Bukaj
-> David.:
Ale ne ty bíločerný - ty jsem viděl až po roce 2005...
Ale ne ty bíločerný - ty jsem viděl až po roce 2005...
11:55:04
06.02.2014
06.02.2014

David.
-> Bukaj 06.02.14 11:49:44: tvrdší byly od roku 88 na 130,5,6
11:52:34
06.02.2014
06.02.2014

Jozka
-> Bukaj: Neumím říct, zda tvrdší pekli i dobově, s pruhem jsou už kapitálistický. Ale výrobce pořád stejnej..
11:49:44
06.02.2014
06.02.2014

Bukaj
-> Jozka: Ale ty tvrdší jsou nějaká novodobá "tuningová" výroba po roce 2000, ne?
11:47:53
06.02.2014
06.02.2014

Jozka
-> Bukaj: V tomhle jsem už teda fatalista.. buď odkysnou od plechu nebo neodkysnou.. takže akorát můžu říct, že s odloženinama hladkejma moc dobrý zkušenostě nemám, ale třeba jsem měl pech na špatně skladovaný. No a třeba ty tvrdší s bílým šmouhem mi drží fazónu, ale najel jsem na nich zatím jen 900 km..
E: Zkus nahodit někam do "podvozků", kam choděj ladiči..
E: Zkus nahodit někam do "podvozků", kam choděj ladiči..
10:56:53
06.02.2014
06.02.2014

Bukaj
-> Jozka: Ptám se asi ani ne z originalistického hlediska, jako z hlediska zkušeností s kvalitou - co tam mám, či nemám dávat

10:49:31
06.02.2014
06.02.2014

Jozka
-> Bukaj:

V těch 90. už tedy nevím, ale ty z doby MB jsou fakt jen válec bez ničeho a mají takovej poréznější nebo hrubší či jak to popsat.. jestli kovový vložky jsou/ nejsou lakovaný bych se musel mrknout. V 80. se vyskytovaly ty "okroužkovaný", přitom se mi zdá, že i z jedný bedny se vylovila sada s "otřepem" v různé pozici, ale nehádal bych se o to. A vložky měly buď lesklej lak, nebo (asi pozdější) čistej kov ve stavu jakoby po pískování..
Můj dojem je, že kvalita kolísala vždycky, i u těch "MB" se mi stávalo, že se otevřely, hned jak sjel dolů hever pod motorem..
Ale jinak mě teda vždycky stačilo, že mají závity M10 a vlezou se, kam mají
.

V těch 90. už tedy nevím, ale ty z doby MB jsou fakt jen válec bez ničeho a mají takovej poréznější nebo hrubší či jak to popsat.. jestli kovový vložky jsou/ nejsou lakovaný bych se musel mrknout. V 80. se vyskytovaly ty "okroužkovaný", přitom se mi zdá, že i z jedný bedny se vylovila sada s "otřepem" v různé pozici, ale nehádal bych se o to. A vložky měly buď lesklej lak, nebo (asi pozdější) čistej kov ve stavu jakoby po pískování..
Můj dojem je, že kvalita kolísala vždycky, i u těch "MB" se mi stávalo, že se otevřely, hned jak sjel dolů hever pod motorem..
Ale jinak mě teda vždycky stačilo, že mají závity M10 a vlezou se, kam mají
.
