skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
20:32:30
20.08.2014
20.08.2014

Tom.MBG
¨trysky 105 sem sehnal jen maji zavit m6 misto m5 tak sem prevrtnul ten drzak na m6 udela to neco?nebo se nic nestane?
10:21:26
10.08.2014
10.08.2014

Tom.MBG
kluci věděli byste kde sehnat hlavní trysky 105 do karburátoru mbg/mbx? popřípadě kdyyby je měl někdo doma navíc tak bych je koupil.díky
16:07:18
07.08.2014
07.08.2014

Jozka
-> j_j: Mě to tak napadlo - kamarád jako potomek zakladatele našeho místního autodružstva nějakou asi 18-tinu toho současnýho subjektu má..
15:52:52
07.08.2014
07.08.2014

j_j
-> Jozka: bohužel ne, ani mi po dědovi nic pořádnýho nezbylo (jen pár igelitek z 70. a 80. let z veletrhů, který byly v tu dobu "vzácný" :D ) celé škodovkářské impérium na chatě ve stodole jsem musel vybudovat sám :)
12:42:40
07.08.2014
07.08.2014

Jakub Mareček - zrušená registrace
-> Petr98: diky moc
12:07:47
07.08.2014
07.08.2014

Petr98
-> Jakub Mareček:
11:56:27
07.08.2014
07.08.2014

Jakub Mareček - zrušená registrace
Ahojte. Riešim teraz elektriku v aute. Mám 19. sériu 375028/7 a v dokladoch r. v. 1969. Schémy sa tu už raz riesili ale mne nesedí počet káblov v poistkovej skrinke. Aká schéma je tomu najbližšie?
21:57:48
30.07.2014
30.07.2014

Jozka
-> skoda 120ls: Jo, velmi těsně nad přepážku brzdovku nalejvám taky..
-> j_j: Dobrá info, hlavně když je potřeba něco "as quick as possible", tak to jejich possible je fakt super.. To jseš podílník ne ?
-> j_j: Dobrá info, hlavně když je potřeba něco "as quick as possible", tak to jejich possible je fakt super.. To jseš podílník ne ?

13:17:23
30.07.2014
30.07.2014

j_j
-> Jozka: ahá :) kdybyste někdo cokoliv potřebovali tak mám Pragos 10 minut od domu a 1 minutu od bytu babičky
mimochodem ty prostory co mají zakládal můj děda - bývalo to Autodružstvo (později Fiat atd.)

13:16:05
30.07.2014
30.07.2014

Tom.MBG
-> Jozka: diky skusim to stim vickem a kridylkem. nadrzka je nalita do urovne prepadu mezi valeckama pac kdyz sem to nalil moc plny tak uz privyjezdu z garaze se to dralo ven:)
12:47:35
30.07.2014
30.07.2014

Jozka
-> j_j: Libový víka budou až 4. etapa..
Nicméně víkovej D profil se prodával (prodává?) ten samej okenní a samolepicí za půl darma, to bych dobírkou z Pragosu nebral..


12:42:05
30.07.2014
30.07.2014

j_j
-> Jozka: v Pragosu mají mimochodem tu pirelku na poklopy kufru a baterky :) kdyvys chtěl přetěsnit
12:35:28
30.07.2014
30.07.2014

Jozka
-> j_j:
Jak jsem dělal na brzdách, mám ještě oddeklováno a ten pseudokoberec odcípovanej, chycenej svorkou.. (do pytle, kam jen to víčko odsmrdělo ??)



12:17:42
30.07.2014
30.07.2014

j_j
-> Jozka: možná je dobrý v embéčku nezavírat "poklop" nad brzdo-spojko kompletem, aby to provětralo alespoň do celého kufru :)
11:46:49
30.07.2014
30.07.2014

Jozka
-> j_j: Jo, jako odstraňovač nátěrů perfektní.. když mi protekl spojkovej válec, oběla kapalina různejma lemama hnedle kolem celýho MB..
Dírka v bílý části víčka je od přírody, ta zelená krytka by dle mě těsnit neměla - mohl jsem to teď nedávno vyzkoušet, ale neměl jsem jí nasazenou.. ale vyzkoušel jsem, že na novej lak už kapalina tak drasticky nepůsobí (dolil jsem nějaký ty 4 mm nad přepážku a až potom se vrhl na úplně "odbržděný" zadní bubny)

Dírka v bílý části víčka je od přírody, ta zelená krytka by dle mě těsnit neměla - mohl jsem to teď nedávno vyzkoušet, ale neměl jsem jí nasazenou.. ale vyzkoušel jsem, že na novej lak už kapalina tak drasticky nepůsobí (dolil jsem nějaký ty 4 mm nad přepážku a až potom se vrhl na úplně "odbržděný" zadní bubny)

11:34:02
30.07.2014
30.07.2014

j_j
máte pravdu je to hrozný svinstvo :) a jak to pak hezky krabatí lak...v kile proto mám neorigo kobereček u pedálů, aby se to odpařovalo z podlahy. Co se týče víčka u embéčka, tak tam se dírka v něm dělala schválně aby při zahřátí se to moc nerozpínalo ne?
10:45:54
30.07.2014
30.07.2014

Jozka
-> Bukaj: Ona brzdovka má zřejmě proklatě "malý molekuly", vleze všude, odpařuje se, vzlíná pekelně.. navíc v tom šroubovacím víčku je odvzdušnění.. dřív nebo později se z tý nádržky vždycky nějak dostane ven
.

00:41:06
30.07.2014
30.07.2014

Bukaj
S olejem jak píše Jozka...
...a brzdospojku se mi nikdy nepodařilo 100% utěsnit, dřív, nebo později vždy začne rosit jak kolem šroubovací zátky, tak kolem těsnění víka brzdospojky...
...a brzdospojku se mi nikdy nepodařilo 100% utěsnit, dřív, nebo později vždy začne rosit jak kolem šroubovací zátky, tak kolem těsnění víka brzdospojky...

21:53:33
29.07.2014
29.07.2014

Jozka
-> skoda 120ls: Abychom byli přibližně v tématu - MB nemá originálně pod víčkem takový to křidýlko, který u pozdější variant brání přímému ostřiku prostoru zátky.. lze doplnit, hodně pomůže, dál pak vyměnit víčko za jiné (může být unavený) a nejlépe i srovnat dosedací plochu na víku - ten břit těsnící na něm bývá často (možná od dotahování) křivej. Rovná se to dosti blbě..
Nemáš tu nádržku moc plnou (pokud ti jde o těsnění šrobovacího víčko brzdospojky) ?
Nemáš tu nádržku moc plnou (pokud ti jde o těsnění šrobovacího víčko brzdospojky) ?
15:47:14
29.07.2014
29.07.2014

Tom.MBG
kluci mam takovi problem, z vicka ve ventildeklu mi zacne tect olej, kdyz se auto zahreje.
uz sem zkousel menit tesneni ale je to furt stejny vdzy z toho tece slza oleje nevym jak to utesnit a noha k ventilatoru je pruchozi.olej je m8ad.
a jeste mam problem utesnit vicko od brzdovky furt to tece tesneni je asi kaput,nemate nejakej recept jak na to?
dekuji
uz sem zkousel menit tesneni ale je to furt stejny vdzy z toho tece slza oleje nevym jak to utesnit a noha k ventilatoru je pruchozi.olej je m8ad.
a jeste mam problem utesnit vicko od brzdovky furt to tece tesneni je asi kaput,nemate nejakej recept jak na to?
dekuji
17:08:00
23.07.2014
23.07.2014

Danster
-> xMart 23.07.14 16:58:31: Přesně tak jak píšeš je to příprava na napínák řetězu na kterej nedošlo v seriový výrobě taky mam ten výstupek na jednom motoru

17:07:45
23.07.2014
23.07.2014

dragon_cb_cz
-> xMart: Ten odhad s přípravou na napínák asi sedí, už se to tu řešilo...
17:03:57
23.07.2014
23.07.2014

xMart
blok MB 1000
17:01:30
23.07.2014
23.07.2014

xMart
Je to komplet blok s pístama klikovkou atd..válce nevypadají nějak moc opotřebeně.. kdyby měl někdo zájem za cenu šrotu ať napíše do zpráv. Díky
16:58:31
23.07.2014
23.07.2014

xMart
Čau, potřeboval bych identifikovat ten výstupek na krytu rozvoďáku, domnívám se že to je příprava na napínák rozvodového řetězu který se nikdy seriově nevyráběl..
13:28:17
14.07.2014
14.07.2014

Jozka
-> Petr98: První změna víka rozvodů byla koncem roku 1965, když se zvyšovaly kola olejovýho čerpadla - tak jestli nezměnili i stupnici současně ??
11:36:41
14.07.2014
14.07.2014

Petr98
Všiml jsem si, že na krytu rozvodů moje 64ka má stupnici jen 0-20°
Kdy se to lámalo a bylo stupňování až po 30°?? Neví někdo??
Kdy se to lámalo a bylo stupňování až po 30°?? Neví někdo??
06:29:29
08.07.2014
08.07.2014

Bukaj
-> Jozka: 

22:03:15
07.07.2014
07.07.2014

Jozka
Zjistil jsem info k někdejší diskusi o čelních sklech, konkrétně k "provedení float" - jedná se skutečně o technologii, jak jsem si matně z nějakýho dobovýho článku pamatoval: šlo o dobově progresívní novou metodu, kdy se už sklo netáhne z lázně svisle vzhůru, ale vodorovně na cínovou desku. Výsledek je pak přesnější a tím i míň zkresluje. Pravil známej, co v Teplicích tuhle linku koncem 60. let montoval.
21:13:19
26.06.2014
26.06.2014

Adam59
chlapy dneska jsem si "skládal novou" vrtuli na kilo a jak jsem hledal díly tak jsem narazil na řemenici která vypadá na první pohled stejně jako origo ale nemá průměr 85 mm, ale 110 mm (takže asi "zimní" verze) jen mě překvapilo moc dobré zpracování protože jsme myslel že tyhle všechny byly domorobo ... nebo dělali se třeba v nějakém JZD jako přidružená výroba?
Jo a další rozdíl je v tom že je "tlustší" - když ji nasadím na hřídel větráku tak už se mi pod matku nevleze pérovka
... na foto je na ní pro představu přiložen originální disk řemenice 
Jo a další rozdíl je v tom že je "tlustší" - když ji nasadím na hřídel větráku tak už se mi pod matku nevleze pérovka


19:27:24
26.06.2014
26.06.2014

Jozka
-> Jakub Mareček: Jo, to je prototypová verze, na některých prospektech jsou pak ty odchylky docela komicky vyretušovaný..
16:22:18
26.06.2014
26.06.2014

Jakub Mareček - zrušená registrace
Čaute
Dneska som čítal Škoda magazín a je tam článok o tisíckach. Toto je tam s popisom, že ide o 69, ale tie predné lišty sa mi zdajú divné. Nikde som si také niečo nevšimol.To bol vývoz alebo len prototyp?
Dneska som čítal Škoda magazín a je tam článok o tisíckach. Toto je tam s popisom, že ide o 69, ale tie predné lišty sa mi zdajú divné. Nikde som si také niečo nevšimol.To bol vývoz alebo len prototyp?
22:40:01
25.06.2014
25.06.2014

Jozka
-> Stevie: Jsem si to i fotil - ale klame to. Tohle je spíš z těch tmavších kousků (extrovní látková cca 1967), něco mezi RAL 7000 a 7005..
E: Teda ty fotky zas dováděj - ve foťáku i PC vždycky byla a pořád je otočená o 90°.
E: Teda ty fotky zas dováděj - ve foťáku i PC vždycky byla a pořád je otočená o 90°.
10:14:30
25.06.2014
25.06.2014

Jozka
-> Stevie 24.06.14 19:52:06: šedou, na odstínu nezáleží, celkem dost jim kolísal - když si dáš škoda.virt do šedýho schématu, tak je to něco mezi těma dvěma použitejma šedejma, blíž ke světlejší.. 

06:58:00
25.06.2014
25.06.2014

Bukaj
-> dragon_cb_cz 24.06.14 17:46:48: To jsem byl já, ale už jsem je koupil kdysi od Saskyna...

20:32:07
24.06.2014
24.06.2014

Petr98
-> Stevie: šedou, ale odstín nevím
19:52:06
24.06.2014
24.06.2014

Stevie
otázečka: jakou barvu mají mít rámy a uchycení sedadel u 1000? díky
17:46:48
24.06.2014
24.06.2014

dragon_cb_cz
Nesháněl tu nedávno někdo černý sedadla? auto.bazos.cz/inzerat/...
/skoda-100-1000mb.php
07:22:47
21.06.2014
21.06.2014

Tom.MBG
-> dragon_cb_cz: nen sroub byl zaslepeny tak sem to dal do poradku a vycistil a vyfoukal
22:57:32
20.06.2014
20.06.2014

dragon_cb_cz
-> Enggik: 

22:22:33
20.06.2014
20.06.2014

Enggik
-> dragon_cb_cz: Nechápeš, protože já jsem debil
Momentálně je NEMÁ k dispozici na porovnání.

21:55:31
20.06.2014
20.06.2014

dragon_cb_cz
-> Enggik: Teď nechápu co je na tom špatně?
20:39:19
20.06.2014
20.06.2014

Petr98
-> skoda 120ls: já to povolil jak říká dragon a tlakovou vodou a nějakým drátem jsem to procistil až tekla voda zkrz když jsem nalil vodu do chladiče.
19:38:42
20.06.2014
20.06.2014

Enggik
-> dragon_cb_cz: Tak s tím motůrkem to asi neklapne. Mluvil jsem s ním v týdnu, a všechny pravácký má momentálně volně k dispozici k porovnání 

14:28:35
20.06.2014
20.06.2014

dragon_cb_cz
-> skoda 120ls: Abys to vyčistil pořádně, tak bys musel sundat hlavu, ale v první fázi by mělo stačit vyšroubovat ten průtokovej šroub co tam je, jestli to v něm/pod ním není ucpané. A průplach motoru octem nebo kyselinou citronovou taky není od věci.
14:26:31
20.06.2014
20.06.2014

Tom.MBG
-> Petr98: a to vycistim jak? pumpu jsem menil ta puvodni byla zezrana na kasi
10:55:31
20.06.2014
20.06.2014

Jozka
-> Danster: Však jo, k tomu tvýmu kousku už ty hranatý blinkry tak nějak patřej, dokreslujou mu charakter..

10:39:27
20.06.2014
20.06.2014

Danster
-> Jozka: Je fakt že jsem to taky nějakou dobu okukoval na různých MBčkách jaká pozice je ideální a došel jsem k tomu stejnýmu co píšeš. A na mojí jsem to zatím odložil na dobu neurčitou.
10:19:35
20.06.2014
20.06.2014

Jozka
-> Danster: Snad najdu při hledání něčeho jinýho a možná dotáhnu ještě i nějaký detaly
. A dík za dobrozdání, snažil jsem se dle dobovejch fotek, ale i z ních mám dojem, že pozice blinkrů lítala asi skoro v 5mm díky vůlím v otvorech a "přesnosti" provedení karosářských dílů..
