-> Tabi 06.05.16 15:48:26: Spíš jsem myslel naprosto běžný úpravy třeba motorů, který se dělaj při renovacích na západ od Rozvadova - gufera na kliky, úpravy hlav na natural, zvětšování objemů, soudobý "střeva" chladičů, kola, pneumatiky.. z toho si tam nikdo moc hlavu nedělá ani u podstatně cennějších vozů.
-> Bukaj: Jo, kdyby existoval nějakej Classic parts + info abtajlung, tak by byla pohoda.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
10:21:00
07.05.2016
07.05.2016

Jozka
08:26:11
07.05.2016
07.05.2016

Bukaj
-> Tabi: Naopak bych řekl, že my to máme jednoušší tím, že škodovek byly statisíce a mnoho se jich tu dochovalo. Změny v průběhu výroby dělala každá automobilka a u některých raritnějších kusů (zvláště třeba v minulosti zaniklých automobilek) je už těžké zjistit, co a jak na ten který ročník patří, neboť nemusí existovat dokumentace...
...ale zase na mnoho vozů dokumentace existuje mnohem lepší, než na škodovky a výrobce nedělá ve vztahu k historii mrtvého brouka...
...ale zase na mnoho vozů dokumentace existuje mnohem lepší, než na škodovky a výrobce nedělá ve vztahu k historii mrtvého brouka...

15:48:26
06.05.2016
06.05.2016

Tabi
-> RadoS: No jo opravdu,pravá levá.
Fakt by mě ale zajímalo,jestli chtěli úmyslně začít dělat tuto variantu pravá+levá,nebo se někdo při výrobě nové matrice do lisu spletl a otočil znak.
-> Danster:
-> Jozka: No já myslím,že kdo renovuje veterána,bez ohledu na značku,tak tu originalitu taky řeší.Jenže se domnívám,že to mají ve většině případů lehčí než my u embéčka.Protože škodovka postupně během výroby pořád něco vymýšlela,měnila,vylepšov ala až na konec začla dělat další model.
Fakt by mě ale zajímalo,jestli chtěli úmyslně začít dělat tuto variantu pravá+levá,nebo se někdo při výrobě nové matrice do lisu spletl a otočil znak.
-> Danster:
-> Jozka: No já myslím,že kdo renovuje veterána,bez ohledu na značku,tak tu originalitu taky řeší.Jenže se domnívám,že to mají ve většině případů lehčí než my u embéčka.Protože škodovka postupně během výroby pořád něco vymýšlela,měnila,vylepšov ala až na konec začla dělat další model.

12:31:04
06.05.2016
06.05.2016

Jozka
-> Danster:
Spíš neřeší.. 
Spíš neřeší.. 
10:20:52
06.05.2016
06.05.2016

Danster
-> Jozka: To jo člověk by řekl že už nic "novýho" ani nejde objevit ale ono pravej opak
I když někdy si říkám jestli třeba některý příznivci jinýho lidovýho auta tý doby to tak řeší do hloubky jako my v tomhle tématu

I když někdy si říkám jestli třeba některý příznivci jinýho lidovýho auta tý doby to tak řeší do hloubky jako my v tomhle tématu

07:42:55
06.05.2016
06.05.2016

Jozka
-> RadoS: I po těch letech se skoro každej rok něčemu "novýmu" podivím
.
.22:07:57
05.05.2016
05.05.2016

RadoS
Tu je fotka tej mojej puklice z opačným znakom, dúfam, že je to vidieť.
22:49:30
03.05.2016
03.05.2016

Jozka
-> Tabi: Takže vylisovaný drážky a jen naklepnuto ? Zkusím nějaký zmermocnit, třeba pomůže ohřev..
-> Bukaj: Určitě jsem se s takovým potkal tu a tam už i v minulosti - ale co kdy kde a jak netuším - původní jsou osazený asi jen ocelovejma páčkama.
-> Bukaj: Určitě jsem se s takovým potkal tu a tam už i v minulosti - ale co kdy kde a jak netuším - původní jsou osazený asi jen ocelovejma páčkama.
21:41:12
03.05.2016
03.05.2016

Bukaj
-> Jozka: Tak ventilek s mosaznou páčkou vidím prvně - asi nějaká "druhoška" 

21:38:12
03.05.2016
03.05.2016

Tabi
-> Jozka: Jj,ty páčky na některých drží docela fest.
Ale na jednom kohoutu mi vypadla málem sama,ani jsem nemusel moc zabrat.
Samozřejmě jsem je měl na všech taky rezavé,tak jsem jí chtěl ještě na jednom sundat,bohužel bez úspěchu.Takže je to kus od kusu,jaká se zrovna podařila vyvrtat díra a jaké udělali drážky na tyčce.
Ty drážky jsou jakože vylisované.Ta mosazná tam vypadá fakt dobře,že bych vyzkoušel tu jednu zase vyndat,hm jenže nevím na kterým to bylo a stejně jsem jí tam lepil. 
Ale na jednom kohoutu mi vypadla málem sama,ani jsem nemusel moc zabrat.
Samozřejmě jsem je měl na všech taky rezavé,tak jsem jí chtěl ještě na jednom sundat,bohužel bez úspěchu.Takže je to kus od kusu,jaká se zrovna podařila vyvrtat díra a jaké udělali drážky na tyčce.
Ty drážky jsou jakože vylisované.Ta mosazná tam vypadá fakt dobře,že bych vyzkoušel tu jednu zase vyndat,hm jenže nevím na kterým to bylo a stejně jsem jí tam lepil. 
09:34:15
03.05.2016
03.05.2016

Jozka
Vrtaj mi hlavou ovládací páčky vypouštěcích kohoutů - origo je asi ocelová, na nedávno získaným novým se tváří mosazně.. že aktuálně potřebuju asi 4 ks, utrpěl jsem ideu tu páčku vyměnit (většinou je její okyslost jedinou vadou těch ventilků) - předpokládám, že je do mosazi nějak zatemovaná.. Zkoušel tohle někdy někdo ?
11:35:24
24.04.2016
24.04.2016

Jozka
-> Bukaj: A ani "pozorováním" to zatím moc nedáváme, mám sice taky smalty, ale blbý je, že datum v TP stejnej, čili zatím: "model 69 má znaky modelů předchozích, pokud byl vyroben 1.srpna.."


08:11:31
24.04.2016
24.04.2016

Bukaj
-> Jozka: Měl jsem dojem, že jsem někde četl přelomové datum, respektive číslo vozů, ale asi ne. Ten můj standard z 1.8.1968 asi moc velké překvapení v tomto ohledu není...

22:44:16
23.04.2016
23.04.2016

Tabi
-> Jozka: I to je možné.

22:19:36
23.04.2016
23.04.2016

Jozka
-> Tabi: Anebo v Kremnici razili, dokud se konečně nezdařilo vylisovat vyhovující rámečky na plastový.. nebo tak něco..


21:18:02
23.04.2016
23.04.2016

Tabi
-> Jozka: Nevím jistli se to dá někde dohledat,ale myslím si,že spíš ne.Já už mám třeba taky plastové,říjen 68.Na plast najeli asi postupně,až došli zásoby smaltovaných,chvíli po rozjetí modelu 69.
11:08:14
23.04.2016
23.04.2016

Jozka
-> Bukaj: Joj - to jsem se už kolikrát chystal dozkoumat, odkdy přesně byly plastový znaky na blatníkách (neb na srpnovým širokosloupku mám smalty).. dá se to někde vyčíst, nebo jen pozorováním ?
08:34:28
23.04.2016
23.04.2016

Bukaj
-> Tabi: Na všechny standardy od počátku výroby až do prvních měsíců modelu 69...

23:56:25
22.04.2016
22.04.2016

Tabi
Toto jsem dneska dostal od kolegy v práci,nabídl jsem mu nové světlo na emko a on vyndal ze skříňky hrdlo,které našel na vrakáči tak mi ho donesl.
Na které že modely se dávali černé znaky?Už jsme to tu určitě řešili ale nepamatuju si to.
Dík.
Na které že modely se dávali černé znaky?Už jsme to tu určitě řešili ale nepamatuju si to.
Dík.09:19:28
22.04.2016
22.04.2016

sliwowitz
-> tukanovec83:
mam dve spodne ramena na rovnaku stranu, len neviem ktoru. ak by sa ti podarilo zohnat opacnu tak rad vymenim...
mam dve spodne ramena na rovnaku stranu, len neviem ktoru. ak by sa ti podarilo zohnat opacnu tak rad vymenim...
07:19:17
21.04.2016
21.04.2016

Jozka
-> doking 20.04.16 23:23:48: Jasně. Dal jsem tip na 742 - že je dostupný a odzkoušený..
-> saskyn2: Mám taky nějak 7 - 8 ks.. vloni jsem testoval čtyři, dva šly na opravu a z nich pak jeden do kytek.
-> saskyn2: Mám taky nějak 7 - 8 ks.. vloni jsem testoval čtyři, dva šly na opravu a z nich pak jeden do kytek.

23:38:45
20.04.2016
20.04.2016

saskyn2
-> doking: Já myslel že mám doživotní zásobu, sice použitých, ale asi 7ks. Když jsem ho potřeboval tak jsem z toho vybral pouze jediný co netekl

23:23:48
20.04.2016
20.04.2016

doking
-> Jozka: Tak v podstatě jakékoliv topné těleso,co se vejde do obalu,aby se to nějak ochlazovalo, ten kdo nemá doživotní zásoby,bude muset hledat jiný řešení u čehokoliv.
22:53:08
20.04.2016
20.04.2016

Jozka
-> Martin14: Jo, to je třetí varianta, rozmašírovat ho na kusy a vykydat ven.. možná by šlo to zadní víko povolit a odchlípnout, aby vyteklo - ale nejsem si jistej, jsou tam tři šroubky a jako 4. šroubovací doraz pro bowden (na dečku, tuším).
Tak jestli ti auto dobře chladí, můžeš to zatím "vyzkratovat" kusem nečeho a sjíždět inzerce.. opravit se dá, pokud jsou prasklý bandasky nebo volný nátrubky, pokud tečou "trubkovnice", asi ne nevyplatí opravovat.. ale jde v zásadě všechno - třeba dovnitř nabastlit radiátor ze 742.
Tak jestli ti auto dobře chladí, můžeš to zatím "vyzkratovat" kusem nečeho a sjíždět inzerce.. opravit se dá, pokud jsou prasklý bandasky nebo volný nátrubky, pokud tečou "trubkovnice", asi ne nevyplatí opravovat.. ale jde v zásadě všechno - třeba dovnitř nabastlit radiátor ze 742.
22:41:02
20.04.2016
20.04.2016

Martin14
-> Jozka: No napadlo mě vyvrtat díru na odtok pro případ budoucích nehod. Teď to asi dopadne tak, že polystyren rozlámu a vyndám po částech, aby to šlo do sucha. NA vyndání celého agregátu bych měl jen zítra do 12 a to nestíhám.
Nechal jsem to stát do kopce tak snad vše nateklo dozadu kde se to alespoň trochu dalo. Ale asi bude lepší ho odstranit a nechat vysušit pořádně.
Otázka teď spíš je jestli jdou tyhle tělesa repasovat nebo sehnat nové, jestli vůbec jde.
Nechal jsem to stát do kopce tak snad vše nateklo dozadu kde se to alespoň trochu dalo. Ale asi bude lepší ho odstranit a nechat vysušit pořádně.
Otázka teď spíš je jestli jdou tyhle tělesa repasovat nebo sehnat nové, jestli vůbec jde.
22:20:11
20.04.2016
20.04.2016

Jozka
Skoro mi přijde jednodušší tunel vpředu zespoda rozpárat flexou.. 

22:19:07
20.04.2016
20.04.2016

Jozka
-> Martin14: Z prasklýho radiátoru nateklo do obalu a z něj do tunelu ? Pěkná polízanice, to bych řešit nechtěl..
Napadají mě dvě možnosti - zásadní je vyndat celej agregát, sejmout zadní víčko tunelu plechový pogumovaný a polystyreny (bývají to dva kusy) vytahat ven a zgruntu vysušit a ošetřit - dost složitá akce a stejně se jim ven nikdy moc nechce.
Druhá varianta je oddeklovat co jde (plyn pedál, konzolu řazení atd.) zkusit polystyreny nazdvihnout a posnažit se alespoň nouzově - blbý je, že z boku tunelu jsou prolisy, který drží platle "při zemi" a olámou se téměř zcela jistě..
Napadají mě dvě možnosti - zásadní je vyndat celej agregát, sejmout zadní víčko tunelu plechový pogumovaný a polystyreny (bývají to dva kusy) vytahat ven a zgruntu vysušit a ošetřit - dost složitá akce a stejně se jim ven nikdy moc nechce.
Druhá varianta je oddeklovat co jde (plyn pedál, konzolu řazení atd.) zkusit polystyreny nazdvihnout a posnažit se alespoň nouzově - blbý je, že z boku tunelu jsou prolisy, který drží platle "při zemi" a olámou se téměř zcela jistě..
22:00:23
20.04.2016
20.04.2016

Martin14
Pánové mám dotaz na vás odborníky. Je nějaká jednoduchá cesta jak se dostat do středového tunelu. Jelikož jsem ... a po nalití skoro 10ti litrů vody do chladiče mi teprve napadlo zkontrolovat proč tam najednou vleze tolika vody. Samozřejmě to bylo topení a celý interier byl pod vodou. Všechno šlo ven a vysušil jsem co se dalo, ale za boha se nemůžu dostat pod polystyren ve středovém tunelu. Jediný přístup je vývodem k tělesa topení, ale tam tudy ten podlouhlý polystyren nevyndám ani neposunu tak abych se pod něj dostal.
09:17:49
20.04.2016
20.04.2016

Jozka
-> Bukaj: Ve 130 jsem se nikdy nevrtal.. nu, zajímavost, i když pokud tam původně rozdílný PÚ fakt byly, důvod by mě trochu zajímal.
06:47:04
20.04.2016
20.04.2016

Bukaj
-> Jozka: Nejsem si jist, ale mám dojem, že u 130 jsou zinkované všechny...
20:46:31
19.04.2016
19.04.2016

Jozka
-> Petr98: / -> Bukaj: Zajímavý (a divný) s těma hlavovejma šroubama - novější motory si už nepamatuju, ale kilo/MB prakticky vždycky tak, že dělají dojem dvojí povrchovky..
20:02:05
19.04.2016
19.04.2016

zralous
-> tukanovec83 19.04.16 18:20:55: Snad pomůže..
18:20:55
19.04.2016
19.04.2016

tukanovec83
Předem se omlouvám za to že tu není bazar, ale nutně sháním první typ spodních ramen na excentrické ložisko pro nastavení kola, nebo alespoň fotku do inzerce...:( vše ostatní už mám, jen mi chybí ramena, tak abych měl ilustraci. Děkuji
19:27:20
15.04.2016
15.04.2016

Bukaj
-> Petr98: U motorů, které měly někdy sundanou hlavu jsem dost často našel díry pro šrouby zalité buď olejem, nebo vodou a šrouby buď namazané, nebo zrezlé, někdy v dírách byla i emulze. Ale to byly vesměs 120 a 130 motory, tisícovky pravděpodobně netrpěly na těsnění a většina se jich dochovala s originálním těsněním (alespoň soudím ze vzorku z mé zahrádky)
19:21:36
15.04.2016
15.04.2016

Petr98
-> Bukaj: Taky pravda.
19:17:23
15.04.2016
15.04.2016

Bukaj
-> Petr98: No, nevim, u hlav šroubů dejme tomu, ale dříky a závity, které jsou v bloku a neměly by se k nim provozní kapaliny dostat...?
19:05:26
15.04.2016
15.04.2016

Petr98
-> Bukaj: Za mě ta druhá varianta. Vybral jsem totiž jednu sadu a z těch zinkovaných jde ten zinek při čištění drátěným kotoučem velice snadno.
18:59:09
15.04.2016
15.04.2016

Bukaj
-> Petr98: To odpovídá i všem motorům v mém dosahu :)
Jen mi vrtá hlavou, jestli pod víko ventilů dávali černěné, nebo karbon a další srágory z oleje ten zinek sežraly...?
Jen mi vrtá hlavou, jestli pod víko ventilů dávali černěné, nebo karbon a další srágory z oleje ten zinek sežraly...?
18:03:27
15.04.2016
15.04.2016

Petr98
Šrouby z jednoho 100pro nerozdělávaného motoru nahoře. Dole šrouby z motoru, kde nemůžu zaručit původnost.
06:40:50
15.04.2016
15.04.2016

Bukaj
-> Petr98: Určitě byly na pětikanálech jak černěné, tak zinkované, ale které kdy, to jsem zatím nezkoumal...
22:54:31
14.04.2016
14.04.2016

Petr98
-> Pavel P..: To já Ti věřím, jen píšu, co jsem viděl a mám v motoru.
22:20:21
14.04.2016
14.04.2016

Pavel P..
-> Petr98: mám doma bednu nových šroubů z mototechny a jsou černěný... pozinkovaný byli až na osmikanálech.
21:57:33
14.04.2016
14.04.2016

Petr98
-> Pavel P..: Taky jsem si myslel, že jsou černěné, ale začíná se má hypotéza rozpouštět. Zítra cvaknu šrouby, co jsem vytáhl z jednoho motoru, co nebyl rozebíraný. Ty, co jsou po obvodu venku, vypadají v pozinku, ty, co jsou v oleji byly černé. Zajímavé. Vyfotím
Ještě mám šrouby z dalšího MB motoru, co jsem kdysi kuchal a stejný případ.
Ještě mám šrouby z dalšího MB motoru, co jsem kdysi kuchal a stejný případ.
21:49:57
14.04.2016
14.04.2016

Pavel P..
-> Petr98: černěný jsou...
21:32:58
14.04.2016
14.04.2016

Tabi
-> Petr98: Co tak vídám a mám i já v autě,tak to vypadá,že na šroubech na motoru a všude okolo nebyl snad ani pozink.Většina jich tak aspoň vypadá.

18:58:45
14.04.2016
14.04.2016

Petr98
Šrouby hlavy válců mají jakou povrchovou úpravu? Díky
21:49:44
11.04.2016
11.04.2016

Tabi
-> Jozka: Taky si myslím.
22:07:27
10.04.2016
10.04.2016

Jozka
-> Petr98 10.04.16 20:27:02: Jissťéé !
-> Tabi: A a C dole, B vlevo řekl bych..
-> Tabi: A a C dole, B vlevo řekl bych..
20:56:00
10.04.2016
10.04.2016

Tabi
foto C
20:55:28
10.04.2016
10.04.2016

Tabi
foto B
