skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> hans1: aha super...tak mé nedostatky jsou asi ještě větší než jsem doufal..já si naivně myslel, že je to k tomu ..a jak teda má vypadat ten co tam patří? :-/ píšeš malá trubička...ta svislá??
-> Duri 10.04.17 15:33:43: Chemopren na tomhle plastu bohužel nic moc.. 
-> hans1: A podle rovný plochy k prevenci kontaktu se vzpěrou kapoty to na kilo zas není..
-> krtecek: Vleze se do toho dlouhej nebo krátkej filtr ? A otvor na karb je pro BS-ko kulatej, nebo EDSR velkej oválnej ?

-> hans1: A podle rovný plochy k prevenci kontaktu se vzpěrou kapoty to na kilo zas není..
-> krtecek: Vleze se do toho dlouhej nebo krátkej filtr ? A otvor na karb je pro BS-ko kulatej, nebo EDSR velkej oválnej ?
-> krtecek: No tak hlavně to není filtr na 1000,ale na stovku podle malé trubičky.Takovou barvu jsem ještě neviděl ale neříkám že to není originál a pera uchycení by měly být zinkované.Zkus se podívat na meně přístupná místa zeškrábnout barvu někde v lemu atd.Většinou co jsem viděl tento filtr byl tmavě modrý.
k mému odpolednímu dotazu ohledně barvy filtrboxu MB 67" přidávám nějaké foto...co je to za barvu?
možná to zkresluje, ale je to spíš šedá...zelenou v tom moc nevidim


-> Jozka: Dakujem, aktualne som si dal vyrezat nove zrkadlo (zial mal len 3mm) a skusam ho prilepit chemoprenom o ten plastovy podklad. Potom to skusim zamaskovat starou gumou. Ci to bude drzat a kolko to vydrzi, uvidime...
-> Duri: Budu taky potřebovat a aktuálně netuším - kdysi jsem nějakej profil sehnal (z venkovního zrcátka), tvarově odpovídal, ale nebylo to ono, měl tendenci tvořit kruh a byl "silnější" než plastovej podklad.
-> krtecek: Jeden takovej už jsem viděl - jak špinavá baňka na olejovej filtr.. tehdy dopátráno, že patrně náhradní díl, ale ne na 100%.
-> krtecek: Jeden takovej už jsem viděl - jak špinavá baňka na olejovej filtr.. tehdy dopátráno, že patrně náhradní díl, ale ne na 100%.
-> Petr98: schválně jestli si vzpomenu jak budu v garáži tak to nafotim co mám...o tom míchání těchto barev jsem už četl..a od kdy do kdy byla tady ta míchaná??
-> krtecek: neco mezi modrou a zelenou kladivkovou. Domichavali jsme to.
Neví někdo podle jakého klíče bych zjistil jakou barvu má mít originál kladivkový filtrbox pro MB 67" ??
troufám si tvrdit, že mám nějakou divnou šedou a podle struktury barvy bych řekl, že je původní a nebylo to lakovaný znovu..


Ako riesite gumu vnutorneho zrkadla (vacsieho)? Moja je asi o 10% vacsia a tvrda.
Vyraba to niekto, alebo da sa to kupit u niekoho?
Vyraba to niekto, alebo da sa to kupit u niekoho?
-> hans1: to je jasný...já to napsal velmi jednoduše.. :)
-> zralous: No dvě, kdyby náhodou.. 

-> Jozka 04.04.17 07:53:56: No jasně, jedna sada, nebo rovnou 2? Říkal že do 2 týdnů by měl mít připraveno k expedici, chybí mu ty bílé lemovky. Na sametkách už se konečně taky pracuje, kolik tedy sad?
-> krtecek: Tak zásadní problém je podle mě hlavně to že plastové díly se nevylejvají jako sádrové bábovičky i když neříkám že to nejde.Např.www.elakov.cz/formy.php
-> Petr98: ok, dík.
-> Jozka: bohuzel kdyz jsem ji mel v ruce, nezeptal jsem se na cenu. A od te doby na to neprisla rec. Zkusim zjistit.
-> krtecek: 

toho Ledra jsem myslím kontaktoval na začátku roku a říkal mi, že mi to neudělá...že prej sice má formičku, ale nemá nikoho kdo by mu to do ní vylil...takže smolík...že obvoval všechny co to dělají a na poptávku třeba 300ks nemají zájem...
-> krtecek: Tak až takovou cenu jsem ani nezaznamenal - nu, měl jsem si zásobní koupit už dávno, jenže se mi začátkem století zdály ty tři kousky plastu za 1500 drahý..
-> Petr98: A Ledrpreis byla kolik ?

-> Petr98: A Ledrpreis byla kolik ?
Replika je hodne pekna. Mel jsem ji v ruce od pana Ledra a opravdu vypada sikovne. Pokud je ta nize origo, tak cena dobra. Nedavno sla s blinkrama nekde na aukru myslim, za 9000+
-> Jozka: no poslední origo sada nepoužitá byla na aukru za 17500,- což je ranec jak cyp...já jsem zatím na netu našel jen formičku na blinkry..ale, že by někdo udělal repliku to jsem nenašel..dělají max repliky starých blinkrů..tj
-> Bukaj: Zapátrej !
-> zralous 03.04.17 20:02:28: Nu, všechno tomu nasvědčovalo.. dokonce i porovnání profilů, přestože zbědovaných, použitých do roztrhání těla. Ten rozdíl se sice nezdá moc velkej - ale je-li k dispozici původní, že bych se s tebou jako obvykle "svezl" za jedno poštovný ?



-> Stepix: Žádné další info, než to, že existuje, nemám. 

-> Bukaj: nějaké info o replice? díky
-> PatRS 03.04.17 19:50:08: Tak to je ještě slušná cena - pokud je to originál
-> Tomaso435: Replika už se vyrábí, ale asi nebude za 1500...

-> Tomaso435: Replika už se vyrábí, ale asi nebude za 1500...
-> Petr98: mal by to byt povodny diel. Ma drobne skrabance na povrchu asi zle skladovani. Trosku to prelestim a bude fajn.
-> Tomaso435: Však to je replika ne?
-> Jozka: Tak potvrzeno panem Svobodou... Dveřní profil byl pro všechny iXa od počátku do konce výroby stejný a LIŠIL se od sedanového. Má je v nabídce a já už mám objednanou sadu

-> PatRS: už aby to někdo začal dělat v replice za 1500,-
Zdar chlapi. Vcerajsi nakup u p.Ledra lista za 180 euro. Smerovka bez skla za 40. Druhu smerovku som kupil u ineho predajcu za 20.
-> zralous: Dospěl jsem ke stejnýmu závěru - bohužel detaily už jsem lehce pozapomněl - ale vím, že jsem i přeměřoval skelet, protože ty těfnění se snad i jinak jmenujou, než u sedana.
Kontakt patrně nemám (resp. nenašel jsem), ale s chlapíkem jsem buď v Běšinech nebo ve Volyni vloni mluvil, snad se někde objeví znova.
Těsnění + lemovku jsem pořídil kdysi na Pragos-u, takže přesnej původ neznám, nicméně se mi celkem pozdávalo - když si vzpomenu, kde se válí, příště předvedu.
Kontakt patrně nemám (resp. nenašel jsem), ale s chlapíkem jsem buď v Běšinech nebo ve Volyni vloni mluvil, snad se někde objeví znova.
Těsnění + lemovku jsem pořídil kdysi na Pragos-u, takže přesnej původ neznám, nicméně se mi celkem pozdávalo - když si vzpomenu, kde se válí, příště předvedu.
-> Jozka: Já si myslím, že to tam nepatří! Na tom L lemu to vůbec nesedí, na rovných částech to ještě tak nějak drží, ale v záhybech to leze dolů.
Katalog jak píšeš, v tomto ohledu nesdílný.
MBX pěkný, máme kontakt na majitele?
-> Petr98: Díky
Máte někdo zkušenost s druhovýrobním těsnění s lemovou od Svobody, či ze od bratrů Slováků?
Viděl jsem kdysi jedno renovované MB, kde bylo tohle těsnění nové, ale materiál se mi vůbec nelíbil, byla to jakási pěna, která se v ohybech prapodivně lámala a muchlala. Od koho to bylo ale nevím. Třeba už změnili recept.
Katalog jak píšeš, v tomto ohledu nesdílný.
MBX pěkný, máme kontakt na majitele?
-> Petr98: Díky
Máte někdo zkušenost s druhovýrobním těsnění s lemovou od Svobody, či ze od bratrů Slováků?
Viděl jsem kdysi jedno renovované MB, kde bylo tohle těsnění nové, ale materiál se mi vůbec nelíbil, byla to jakási pěna, která se v ohybech prapodivně lámala a muchlala. Od koho to bylo ale nevím. Třeba už změnili recept.
-> zralous: nee, vše 67/68
-> Petr98: Nějaká 69?
-> zralous: Nevím bohužel. Na mým prvním to bylo taky jen upravený na hadice - v tom koutě, co zmiňuješ to vůbec nesedělo a nad předníma bočníma oknama navíc vlastní vahou odpadávalo - ale byl to rok 67.
Když jsem ty těsnění před pár lety zkoumal, tak jsem žádný X s origo Pirelli profilem nenašel - kdo ho měl, tak se přiznal, že nesehnal (tehdy totálně nedostupný) původní profily a proto doupravil.
Už jsem od tý doby leccos pozapomněl, ale katalog mi tehdy tuším taky moc nepomohl, nakonec jsem nabyl dojmu, že ty těsnění se používaly jen v tý první variantě a ještě s malinko jiným průřezem, nežli u sedanů, ale jistej si tím úplně nejsem.
Asi bude třeba dát další kolo výzkumů, mohlo by pomoct, že těch MBX už je k vidění mnohem víc - zajímavý pro tebe by asi mohl být jeden kousek na V, dotaženej z nekutilské lokality, čímž s nadějí na původnost..
Tenhle:
Když jsem ty těsnění před pár lety zkoumal, tak jsem žádný X s origo Pirelli profilem nenašel - kdo ho měl, tak se přiznal, že nesehnal (tehdy totálně nedostupný) původní profily a proto doupravil.
Už jsem od tý doby leccos pozapomněl, ale katalog mi tehdy tuším taky moc nepomohl, nakonec jsem nabyl dojmu, že ty těsnění se používaly jen v tý první variantě a ještě s malinko jiným průřezem, nežli u sedanů, ale jistej si tím úplně nejsem.
Asi bude třeba dát další kolo výzkumů, mohlo by pomoct, že těch MBX už je k vidění mnohem víc - zajímavý pro tebe by asi mohl být jeden kousek na V, dotaženej z nekutilské lokality, čímž s nadějí na původnost..
Tenhle:
-> Jozka: když jsme u těch MBX, nemáš ponětí jak to bylo s těsnicí gumou dveří, resp. bočních oken? Dle roku výroby i demontovaných původních gumek by tam měla být pirela (od 18.série), ale lem na prakticky celém obvodu dveří/oken mám jako na sérii 4-17. Nějak mi to k tomu nesedí a ani montáž není jednoduchá. V takovém tom S-ku u palubní desky mi pirela vůbec nedrží.
Mám stále větší nutkání použít těsnění s bílou lemovkou.
Mám stále větší nutkání použít těsnění s bílou lemovkou.
-> Petr98 01.04.17 20:22:15: Pár MBX před ukončením výroby skutečně vzniklo naskládním do "pozičkovejch" karosérií, odloženejch v krušných začátcích vracení aut z reklamací kvůli kroucení a zatejkání.
Ono stejně - při kusovce, bastlený vedle výrobní linky skoro na koleně, se asi nelze úplně spoléhat na katalogový specifikace.
Ono stejně - při kusovce, bastlený vedle výrobní linky skoro na koleně, se asi nelze úplně spoléhat na katalogový specifikace.
-> Petr98: Moje Gčko má taky pozičky a dle čísla motoru 15. serie. Expedováno 25.10.67

-> Jozka 29.03.17 00:15:57: Takže další MBX, se kterým jsem se setkal, má taky přelepenou první stránku, na první stránce z fabriky přeškrtnutý červený rok výroby 1968 na nad tím nový červený rok 1967. Na štítku 1968, prodáno březen 68. Dle čm 15 série, tudíž model 68 s blinkrama a auto má pozičky. Druhé mbx ten samý případ - dle čísla 15. série a má pozičky. A teď se v tom vyznej....
-> Petr98: Hmmm
A štítek je dokonce v češtině...

Helemese. Turista na prodej. Jsem nevěděl, že to bylo na štítku
auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-1000-MB-original-st av.php

auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-1000-MB-original-st av.php
Ja mam treba na stitku na mbgcku prekleplou dvojku na jednicku. Se s tim v Bolce nemazali.
No já bych řekl, že spíš to provedení je tak mistrné, že se toho v 99% případů technik nevšimne
A spousta těhle aut už má TP stejně vyměněný za nový. Mimochodem někdy před rokem přišlo nařízení z md že pokud v tp není oficiální místo na razítko, tak mají odmítnout udělat stk. Takže já mám TP asi tak na dvě technický....


-> saskyn2 28.03.17 23:48:22: Jo, s takovejma techničákama jsem se taky už setkal, ale že by s tím byl někde problém jsem nezaznamenal. Ale je možné, že na STK už dělaj mladší lidi, kteří tuto běžnou věc nepamatují a těch pár desítek či stovek MB, které na tu konkrétní STK za dva roky přijedou se rozmělní mezi různé techniky, takže ta cca max 1/5 přelepených techničáků už pro ně může být exotická záležitost
