-> KARBEC: Me jednotka má mierne vyšší voľnobeh
mám to vyskúšané len na sérii 52 pinový konektor na pozíciu tuším 10 (podla záujmu zistím presne ) privedieš 12V tak otáčky stúpnu na cca 1000 podľa otáčkomera . Na mpi to funguje na BMM ak máš jednotku na klímu
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prozbička jak jeto s výbavou feldy 1,3 glxi
23:47:22
07.01.2011
07.01.2011

suri
23:14:22
07.01.2011
07.01.2011

KARBEC
-> suri: zdravím Suri, o tom řezání pro vnitřní oběh a dalších věcech vím, ale novinka je ten automaticky zvýšený volnoběh u ME jednotek. Znamená to tedy že pokud má dejme tomu ME jednotka volnoběh 1100 otáček (na příklad), po zapnutí klimy se zvedne jak u normální jednotky nebo zůstane stejný?
19:11:00
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> KARBEC: chip od ME k vačke má vyššie otáčky na voľnobeh automaticky
stačí motorový zväzok , prípadne ešte natiahnuť k motorovému zväzku jeden káblik - ku spínaču klímy , ale na väčšine áut už natiahnutý je a stačí pripojiť . Musíš urobiť dieru za motorom - cez dva plechy na vnútornú cirkuláciu
Na vysúšači je snímač tlaku , hore vedľa nádobky z aktívnym uhlím Riadiaca jednotka klímy
má dve poistky - na spojku kompresora a vetrák , dve relé na spínanie ventilátora , a jedna riadiaca jednotka - ktorá dostáva info od snímača tlaku a podľa tlaku vypne spojku kompresora - pri 1,6 aj podľa teploty motora . Ventilátor je dvojstupňový 168W / 240W druhý stupeň , je osadený v plechu - sahare z 1,6 felicie , chladič je rovnaký ako 1,3 klasika len má úchyty na saharu posunuté , spínač tlaku reaguje na vysoký a nízky tlak chladiva a dá signál rj - rozopne spojku - porucha
Po zapnutí klímy sa zapne prvý stupeň vetráku a zakrátko spojka
stačí motorový zväzok , prípadne ešte natiahnuť k motorovému zväzku jeden káblik - ku spínaču klímy , ale na väčšine áut už natiahnutý je a stačí pripojiť . Musíš urobiť dieru za motorom - cez dva plechy na vnútornú cirkuláciu
Na vysúšači je snímač tlaku , hore vedľa nádobky z aktívnym uhlím Riadiaca jednotka klímy
má dve poistky - na spojku kompresora a vetrák , dve relé na spínanie ventilátora , a jedna riadiaca jednotka - ktorá dostáva info od snímača tlaku a podľa tlaku vypne spojku kompresora - pri 1,6 aj podľa teploty motora . Ventilátor je dvojstupňový 168W / 240W druhý stupeň , je osadený v plechu - sahare z 1,6 felicie , chladič je rovnaký ako 1,3 klasika len má úchyty na saharu posunuté , spínač tlaku reaguje na vysoký a nízky tlak chladiva a dá signál rj - rozopne spojku - porucha
Po zapnutí klímy sa zapne prvý stupeň vetráku a zakrátko spojka
19:03:06
05.01.2011
05.01.2011

KARBEC
-> suri: děkuji ti za odpověď, pokud to dobře chápu tak kdyby se chtěla do 50 kw MPI dodělat klimatizace tak se může nechat původní jednotka motoru jenom se musí vyměnit motorový svazek za svazek ve verzi MPI klima? to je chytré. Takže vlastně tady ani není problém s "chiptuningem", počítám že by neměl kvalitní chip typu ME na to zvyšování volnoběhu zapnutím klimy vliv nebo se pletu?
18:40:10
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> KARBEC: 1,3 MPi aj 1,6 má vždy jednotku len jednu - na klímu je tam len jeden pin , na ktorý ak privedieš 12V tak zvýši voľnobežné otáčky na cca 1000 - riešenie možno pre niekoho kto potrebuje vyšší voľnobeh . 1,3Mpi sa delí na 40/50kw BMM tak ako si napísal
18:38:06
05.01.2011
05.01.2011

KARBEC
-> suri: co tak koukám tak se vyznáš a mohl bys to vědět. Na 1.3 MPI se rozlišuje jednotka motoru pro verzi s klimou a bez klimy jako u BMM nebo jsou prostě jenom dvě MPI jednotky (40 a 50 kw) a klima na ně nemá vliv? U BMM vím že se rozlišuje kromě 40 a 50 kw ještě kombinace imo, klima, imo a klima, ale nevím jak je to s MPI. Děkuju za odpověď.
18:13:33
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> Syny: ono o tom hovoria len taký čo to videli na obrázku a možno ani tam nie . Určite je to luxusnejšie ako ísť z otvorenými oblokmi a sať 40 stupňový vzduch do 50st auta
18:11:20
05.01.2011
05.01.2011

Syny
Na Cordobe mam jak klimu, tak servo a ze by se po zapnuti klimatizace zmensil vykon jsem do dneska nespozoroval... Ano po zapnuti spadnou na vterinu mirne otacky, jelikoz se zapne kompresor a sahara, ale ze bych najednou nevyjel na 4ku kopec, to fakt ne :) A zvysenou spotrebu s klimou taky nepozoruju, mozna tak o pul litr, ale to bez palubaku temer nepoznam...
18:10:34
05.01.2011
05.01.2011

castrol
-> Hřib: nema to zmysel ...
18:09:19
05.01.2011
05.01.2011

Hřib
-> Hrada: než si zrehabilituješ rameno,tak si přečti čítanku, ty tvoje rozumy se nedají číst... 

17:55:41
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> alpin: mne stačí aj manuál
Originál klíma bola cca od 98 roku je to tá na obrázku . nič iné origo nie je a vždy len doplnková sada - Diavia , Origo je vždy len klíma alebo servo , spolu nie na 1,3
ale dá sa dať aj servo a klíma ale nie na origo držiaky - jedine niečo vymyslieť , robili to firmy
Originál klíma bola cca od 98 roku je to tá na obrázku . nič iné origo nie je a vždy len doplnková sada - Diavia , Origo je vždy len klíma alebo servo , spolu nie na 1,3
ale dá sa dať aj servo a klíma ale nie na origo držiaky - jedine niečo vymyslieť , robili to firmy
17:51:43
05.01.2011
05.01.2011

alpin
-> suri: klimatronic by sa tazko montoval do feldy asi
a 1,3 ked mali klimu tak nemali servo ? alebo ako to je ?

17:48:36
05.01.2011
05.01.2011

jok3r
Mr_Kubas 05.01.11 17:30:22 napsal:
Jel jsem s klimou ve Fabii 1,4 na dálnici a se zaplou jsem se motal kolem
110
tos mel asi mrtvyho ponika, ja jel ve 4lidech s HTP 47kW v kombiku s pustenou klimou 140 po dalnici a jeste by to jelo ale ty otacky uz byli na muj vkus moc
Jel jsem s klimou ve Fabii 1,4 na dálnici a se zaplou jsem se motal kolem
110

17:45:00
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> alpin: akú má fab klímu? manuál aj climatic aj klimatronic? klíma zase tak veľa riadiacich veličín nepotebuje - aspoň tá fábiová , ale vzhľadom na vekosť chladiča - rozdielnosť kúrenia a rozvodu vzduchu - veľkú to nemá význam . Klíma z 1,6 z chladičom vody a zo všetkým z felicie sa dá za 6tkč kúpiť v ujdúcom stave , potom je to brknačka , zohnať držiak altíku a kompresoru z 1,3 zo servom osadiť to naplniť a nabastliť elektriku
17:44:46
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Klimošku tam mam od vyrobí prej .
17:43:01
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
To by bylo hezky :) mám nato ted dost času se stym nak poprat, hlavně jsem po operaci ramene a zitra jdu na vyndaní drátu z ramene a potřebuju rozprodat 120 a rapida kompletně aby bylo místo kde to dělat. Zatím mi přijde nejlepší překopat motor felda 1,3 mpi na 1,4 vnitřek fabie a zbytek felda :)
17:42:57
05.01.2011
05.01.2011

alpin
-> suri: myslel som jako klimu
z fabky do feldy

17:39:24
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> alpin: 1,4 preskladať do bloku feldy - kvôli legálnosti aj jednoduchosti a osadiť to simosom z felicie mpi a rozumnú vačku a čip na 1,3 od Motor excelu , potom to jazdí luxusne
17:37:57
05.01.2011
05.01.2011

alpin
-> suri: a z 1,4 mpi by bol problem prekopat to do feldy alebo to ostane vysiet na tom canbuse ?
17:30:46
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Jeto otázka já zatu feldu dám jen 3 litry což je podle me luxusní nalitáno má 90 tisic, letní i zimni gumy, je mirně chycená ale jen plední blatníky a lem v zadní na levím kolem, rád jse v nečem vrtám začal jsem dělat 120m ale jelikož mi před nos daly tohle tak to chci rozprodat a udělat tohle D:
17:30:22
05.01.2011
05.01.2011

Mr_Kubas
Jel jsem s klimou ve Fabii 1,4 na dálnici a se zaplou jsem se motal kolem 110 

17:27:10
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> Hrada: to je tiež ďalšia možnosť tuningu záleží či sa to do takého auta oplatí
17:26:40
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> Jumbo: určite je to lepšie ako byť v 50 stupňovom aute . veľa ich jazdí a v pohode , aj 1,4 8V
17:26:00
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
A co udělat z 1,3 překopanim 1,4 ???
17:24:55
05.01.2011
05.01.2011

Jumbo
-> suri: klima v HTP je přezdívaná "Turbo tlačítko, které funguje opačně"
A mám to z vlastní zkušenosti...


17:24:44
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Dělam spíš motorky :) a ted mi padlo pod ruku tohle jezdi to celekm dobře malinkej rozdil sem u ty klimošky citil ale nic moc, mam přistup na vrakoviště planuju celej motor mpi a překopat ho :)
17:22:23
05.01.2011
05.01.2011

suri
Vojtisek 05.01.11 17:14:22 napsal:
→ Hrada: samo, že výkon bere
Zapínat pouze
z kopce
aj si sa v tom niekedy viezol alebo si to nevidel ani na obrázku?
dnes je klíma bežne aj v htp 47/51Kw a tiež to jazdí a aj servo
→ Hrada: samo, že výkon bere

z kopce


dnes je klíma bežne aj v htp 47/51Kw a tiež to jazdí a aj servo
17:19:14
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> Hrada: prestaviť to na MPi , čip a vačku motor excel , zapneš klímu a pôjde to vždy lepšie ako séria bez
17:18:54
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Kdyby nebyla za 3 tisice tak ji neberu :D
17:18:41
05.01.2011
05.01.2011

afro100
-> Tomaso435: :D:D:D
17:18:31
05.01.2011
05.01.2011

afro100
-> Hrada: kupit ine auto :D
17:18:05
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Jak to vyřešit abych měl dobrej výkon motor a mohl jsi tam nechat klimošku a připadně dát servo ,???:)
17:17:56
05.01.2011
05.01.2011

MOLSO
-> Tomaso435:



17:17:42
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> Hrada: koncernová klíma , zožeň fotky a dozvieš sa viac
17:17:17
05.01.2011
05.01.2011

Tomaso435
-> Vojtisek: "vypněte klimatizaci, budu předjíždět" 

17:16:46
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Přesně tak to vypadala, Jen jeto jednobod takže jiny saní ale přesně mato i ty tlačítka atd :)
17:14:57
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> Hrada: a koliečka musia byť dve - vnútorná cirkulácia a spínanie klímy
ako vyzerá kúrenie ? takto?
ako vyzerá kúrenie ? takto?
17:14:22
05.01.2011
05.01.2011

Vojtisek
-> Hrada: samo, že výkon bere
Zapínat pouze z kopce




17:13:13
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Mám jen velkej typ, známej mi udělal radost a sehnal mi feldu od nakyho znamého dneska jsem ji vyděl a hnet jsme řekl že to beru :) Jen jsem si všiml že má trubky na klimošku jinak vetilator a topeni je jiný než u normalni feldy a na střeovym panelu je tlačitko z vločkou foto bude do 14 dnu :) Nebereto výkon motoru i servo a klimoška?
17:11:26
05.01.2011
05.01.2011

Jura_Favorit
Hrada 05.01.11 17:07:01 napsal: Že má topeni a na středovým panelu ma mezi nastavenim teploty topeni ješte tlačítko s vločkou a u motorku má trubky jako od klimožky ale nevím jestli jeto klimoška jinak nevim co byto bylo.
Pokud je to v ovládání topení, tak ta tlačítka jsou tam mezi kolečky dvě. Jedno je klimatizace (vločka), druhé pak vnitřní cirkulace (takové šipečky jakoby v kruhu)
Pokud je to v ovládání topení, tak ta tlačítka jsou tam mezi kolečky dvě. Jedno je klimatizace (vločka), druhé pak vnitřní cirkulace (takové šipečky jakoby v kruhu)

17:11:04
05.01.2011
05.01.2011

Vojtisek
-> Hrada: já znám borce, co má na Feldě 1,3 MPI klímu a servo, předchozí majitel byl automechanik...
17:10:48
05.01.2011
05.01.2011

suri
-> Hrada: máš fotky?
inak áno , dokonca niekoľko druhov tých klím , vždy ale manuálna
inak áno , dokonca niekoľko druhov tých klím , vždy ale manuálna
17:09:59
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Dělalo jse to do 1,3glxi rok vyrobi 96 ??? jeto možný ?
17:08:00
05.01.2011
05.01.2011

Vojtisek
-> Hrada: to asi bude klíma
17:07:52
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
nikdy jsem na 1,3 klimošku nevyděl tak jsem z toho zmatenej

17:07:37
05.01.2011
05.01.2011

Nwkt
-> Hrada: Jo to je klimatizace
17:07:01
05.01.2011
05.01.2011

Hrada
Že má topeni a na středovým panelu ma mezi nastavenim teploty topeni ješte tlačítko s vločkou a u motorku má trubky jako od klimožky ale nevím jestli jeto klimoška jinak nevim co byto bylo.
17:06:49
05.01.2011
05.01.2011

Tomaso435
-> Nwkt: stahování zadních oken

17:05:29
05.01.2011
05.01.2011

afro100
-> Hrada: wtf ?
17:05:15
05.01.2011
05.01.2011

Nwkt
co je částečná klimatizace?