skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Opravdu velmi neobvyklá závada :-d
21:46:32
21.09.2008
21.09.2008

Slavek
-> King: -> PeterP136: Většinou jsem se v praxi setkal s tim že extrémně "přejetej" olej je řídkej jak voda.
18:50:24
21.09.2008
21.09.2008

PeterP136
-> King: Ja len ze v jednom motre tuhy asfalt a z druheho sa este dal vyliat
, takze nejaky rozdiel v oleji alebo motore tu musi byt
. Ale mozno ze bol olej v ticu horsi pretoze usady ostali pekne usadene a preto asi nezahustovali olej
.



18:26:56
21.09.2008
21.09.2008

King
-> PeterP136: Tak to je precedens :) Když olej nevydrží pouhý 10tinásobek životnosti udávaný výrobcem, pak je problém buď v tom oleji nebo v motoru :)
16:32:00
21.09.2008
21.09.2008

PeterP136
-> King: Ja len neviem ci je problem v tej 1.6 alebo v polosyntaku ale jedno tico s 3valcom najazdilo na prvonapln poctivych 120tkm a olej este isiel vyliat, sice asi pol litra na spodku drevenej misy kam to vyliali pripominal asfalt ale stale v tekutom stave
. Fotky tu uz tusim parkrat prebehli, ak niekto chce mozem pohladat odkaz.
A este kolega nalial bud do mikry alebo do pikasa vodu pre ostrekovace do nadrzky pre posilovac
. Na otazku ako sa mnu to zadarilo, ze nalieval to tam potme a ze nevidel nalisky takze otvoril blby dekel
. Posilovac prezil, preplach stihol pod 100km.

A este kolega nalial bud do mikry alebo do pikasa vodu pre ostrekovace do nadrzky pre posilovac


16:14:45
21.09.2008
21.09.2008

Slavek
-> King: Manžel bývalé kolegyně z práce si koupil v roce 1988 novýho Favorita a tak jak ho odvez z prodejny tak s nim jezdil,na žádný prohlídce ani garanci nikdy nebyl,zkrátka jen jezdil a jezdil až se to jednoho dne v roce 1999 při stavu tachometru něco kolem 60 tis.km nepovedlo nastartovat.. Přivolaný soused-mechanik melouchář pak ale jen vyměnil svíčky a vzduchovej filtr a auto jelo jak dráha a dalo se s nim dojet k tomu sousedovi do dílny a tam už stačilo vypustit tu černou vodu a nahradit jí olejem a favorit to přežil a jezdí dodnes.Takže Míla Havlíček koupil a používal auto bez jakékoliv údržby a kupodivu i bez jediné závady..Až když ty svíčky namontovaný v továrně nezapálili a vzduchovym filtrem už nebyl schopnej vzduch projít tak se to zastavilo..No a oleje(teda černý řídký kapaliny) tam bylo na špičce měrky..jezdit to ještě dál tak už by to asi motor nerozdejchal

15:09:45
21.09.2008
21.09.2008

King
-> Slavek: :) Ale je to typická ukázka toho, kterak spoustě lidí vůbec nevaděj souhvězdí červenejch kontrolek na palubce.
Ovšem ta historka s 8l oleje ve vaně je luxusní :)
Já vzpomínám jak svýho času dával J.Čech na TechWebu k dobru historku, jak se nějakej vymaštěnej dědek přihrkal do servisu s feldou 1.6, že prej to nějak nejede a blbě startuje. Po podobným trouble shootingu někoho napadlo zkontrolovat olej. Prej pohled pro otrlý, protože ta hmota, co byla ve vaně prej nebyla ochotná ani na teplým motoru opustit vanu přes výpušťak. Výslechem dědka zjistili, že ten blívajz byl snad polosynťák nalitej do motoru po první garančce, ale následujících 100tkm na to dědek sral a jenom jezdil
Tuším, že byl učiněn pokus o proplach a výměnu oleje, ale ten motor byl už na odpis. Read the fucking manual! :)
Ovšem ta historka s 8l oleje ve vaně je luxusní :)
Já vzpomínám jak svýho času dával J.Čech na TechWebu k dobru historku, jak se nějakej vymaštěnej dědek přihrkal do servisu s feldou 1.6, že prej to nějak nejede a blbě startuje. Po podobným trouble shootingu někoho napadlo zkontrolovat olej. Prej pohled pro otrlý, protože ta hmota, co byla ve vaně prej nebyla ochotná ani na teplým motoru opustit vanu přes výpušťak. Výslechem dědka zjistili, že ten blívajz byl snad polosynťák nalitej do motoru po první garančce, ale následujících 100tkm na to dědek sral a jenom jezdil

07:44:01
17.09.2008
17.09.2008

Kuladmin
-> Slavek: Taky drsny.
23:38:26
16.09.2008
16.09.2008

Slavek
-> Nwkt: Se stalo rodičum mýho kamaráda v roce 1974 u nový Škody 100 L.Jeli na dovolenou do NDR a u hundrtky ještě v záruce na jakémsi dederonském rádoby "autobánu" se povolil ten šroub v řemenici motoru,vypadl ten klínek no a tim se to celý zastavilo
Tehdy se ale Autoturist pochlapil a vyslal na místo katastrofy odtahovku Mercedes a snad pak dokonce vytřásli z AZNP uhrazení toho odtahu i hotelu a lísku na vlak a dostali v rámci záruky novej motor.Až div,když si uvědomim v jakém roce se to stalo


23:16:36
16.09.2008
16.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt: Sem nevidel nikdy ani jedno
Zajimaci 


23:09:23
16.09.2008
16.09.2008

Slavek
-> Kuladmin 14.09.08 13:40:50: Stalo se v učňovských dílnách Jawy v Ostředku asi před 30ti lety,že učeň dostal za úkol vyměnit olej v motoru u š100 a tak si auťák zved,dole vyšrouboval ňákou zátku,vytek z toho ňákej olej,vrátil zátku,spustil auťák zas na zem,vyměnil vložku filtru a nalil 4 l oleje do motoru.Zákazník se vydal na cestu do Brna a dojel k Velkému Meziříčí a tam zůstal se zapečenou převodovkou
Pak se stalo před asi 20ti lety v JZD "Rozkvět" Petroupim kde traktorista vyfasoval na podzim Fridex do traktorového tahače Škoda ŠT 180.Našel pod chladičem kohoutek,tak vypustil vodu.kohoutek zavřel,vyšplhal nahoru k motoru,tam uviděl nějakou zátku no tak jí otevřel a nalil do ní 22 litrů Fridexu Stabil a pak vodou doplnil po okraj.A vyrazil s paterákem do orby... Kupodivu dělali v LIAZU asi kvalitní motory,protože to skoro hodinu ještě jelo..S prázdnym chladičem a v motoru směs oleje a fridexu a vody až po okraj


23:04:40
16.09.2008
16.09.2008

Nwkt
-> Matthes z TechWebu (musim zas něco vymyslet): Roztženej rozvodovej řetěz na fáčku a prakslá hřídel v rameni na vlečce
23:04:04
16.09.2008
16.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt: povidej 

23:03:19
16.09.2008
16.09.2008

Nwkt
Kdo byl na Doksech viděl zajímavý závady 

22:58:15
16.09.2008
16.09.2008

Slavek
-> ondie 14.09.08 12:49:17: Těm guferum se taky divim
Ale vydržely
Zato vzduchovýho filtru se dal ždímat olej
No jak sem už napsal-kdykoliv mu blikla kontrolka mazání tak dolil litr.. Jenže ona blikla protože byl v p.ten tlakovej spínač.



15:24:45
14.09.2008
14.09.2008

Pavel P..
my když jsme koupili tu prohnilou zelenou škodovku tak tam bylo taky oleje asi 4cm nad ryskou maxima... 

15:01:38
14.09.2008
14.09.2008

Jožynek
-> Matthes z TechWebu (musim zas něco vymyslet): 14.09.08 11:54:11






13:40:50
14.09.2008
14.09.2008

Kuladmin
No te jednoduchy zakecaj se a Franto uz si to vylil jooo tak ja leju novej ju?
No a je to tam. Znamej takhle zas zacal nalevat a nejdnou mu neco u nohou cvachta no a ejhle zakecal se a zapomnel zasroubovat vypustak
tak aspon trochu proplachl dno 



13:34:52
14.09.2008
14.09.2008

Zdeněk.
já když jsem přivezl svou škodovku, se kterou se jezdilo pravidelně do servisu, tak v ní bylo taky oleje hodně nad ryskou (nechci kecat kolik, to si nepamatuji) a olej sákl všude, tak jsem upustil a olej přestal téct, nikde ani kapička...nechápu proč ho tam v servise lili tolik

12:49:17
14.09.2008
14.09.2008

ondie
-> Slavek: ..a jak vám to ten chlapík vysvětlil,když ste se ho ptali,proč to tak napěchoval.. ?? ...ale stejně se divim,že někde pod tim tlakem nepropustily gufera..pod řemeničkou a tak..
12:45:57
14.09.2008
14.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Slavek: Tyjo 8,5 litru, to sme nalili do kamosovyho Movana kdyz sme menili oil
A to je 2,5CDTi 


12:44:23
14.09.2008
14.09.2008

Slavek
-> Matthes z TechWebu (musim zas něco vymyslet): Tady ten měl špatnej spínač kontrolky mazání;takže u horkýho motoru mu ve volnoběhu problikávala kontrolka.No a pán jako laik se domníval-jako většina laiků-že svítící kontrolka rovná se málo oleje a tak koupil litrovku a dolil..A ten čerstvý studený olej zas na chvíli zajistil že kontrolka neprosvěcovala..Ale když se to zas ohřálo,tak zas problikávala.A tak zas dolil..Až ho tam bylo 8,5 litru

12:38:51
14.09.2008
14.09.2008

vhml
Matthes z TechWebu (musim zas něco vymyslet) 14.09.08 11:54:11 napsal:
Nojo, to nam rikal Milos u nas na TW ze lidi jsou schopny vseho. Treba ze borec meni olej v motoru... Tak vypusti olej z prevodovky a 4l naleje do motoru

Nojo, to nam rikal Milos u nas na TW ze lidi jsou schopny vseho. Treba ze borec meni olej v motoru... Tak vypusti olej z prevodovky a 4l naleje do motoru







12:33:08
14.09.2008
14.09.2008

Slavek
-> Fén - Neznalej a neodborník: No tak to asi bylo 

12:08:13
14.09.2008
14.09.2008

Fén
Ten olej musel být pěkně našlehaný. :o))
12:08:11
14.09.2008
14.09.2008

ken-lam
Matthes z TechWebu (musim zas něco vymyslet) 14.09.08 11:54:11 napsal:
Nojo, to nam rikal Milos u nas na TW ze lidi jsou schopny vseho. Treba ze borec meni olej v motoru... Tak vypusti olej z prevodovky a 4l naleje do motoru

Nojo, to nam rikal Milos u nas na TW ze lidi jsou schopny vseho. Treba ze borec meni olej v motoru... Tak vypusti olej z prevodovky a 4l naleje do motoru





11:54:11
14.09.2008
14.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Nojo, to nam rikal Milos u nas na TW ze lidi jsou schopny vseho. Treba ze borec meni olej v motoru... Tak vypusti olej z prevodovky a 4l naleje do motoru 

11:48:06
14.09.2008
14.09.2008

Slavek
Nedavno se na náš malý autoservis obrátil pán s felicií SPi(BMM) že jednak hrozně žere olej a hlavně prý motor má malý výkon,jakoby se dusil a nejde roztočit na víc než 3000 ot. Jako kdyby měl ve 3000 omezovač nebo co..
Tak sme to poslechli a skutečně-do 3000 a víc ne..Tak sme si tak řikali-jo,jasnýý,ucpanej kat,nanejvejš eště palivovej filtr,zkrátka něco z toho by to mělo bejt..Tak sme vyměnili filtr a nic.. Pak vyndali kat a zkusili bez něj.Taky nic.. No a to sme znejistěli.A začali v panice už zkoumat nelogický nesmysly a měnit ze zoufalství nazdařbůh kde co i když sme věděli že to tim nemůže bejt.. Vyměnili sme všechno od svíček přes cívku,vstřikovač,snímač otáček,palivový čerpadlo,palce,víčka,kabe
ly až po celou ŘJ.I sací potrubí sem měl dole jestli v něm neni třeba chcíplá myš... Já vim..ale tohle bylo už zoufalství..
A už sem se chystal že rozeberu víka a popdivam na řetěz jestli snad neni skočenej,i když je to píčovina.. No a tak vytahnu měrku oleje abych se podival na jeho kvalitu,jako jestli ho zachytit a vrátit pak zpátky a nebo vylejt..No a čumim že hladina byla o 7-8 cm nad horní rysku..No tak sem upustil 4,5 litru oleje no a felicie najednou šla točit přes 6000 a jela jak šlak


