Xx g/km Co2

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 09.07.2008 do 10.07.2008, založil/a Staf1221
řadit dle data
16:11:00
10.07.2008
Labros
-> Saky: klidně i podle Euro5.
15:49:46
10.07.2008
Saky
no ono se vzdy udava obsah CO plus obsah HC plus NOx a ja si tam proste CO2 pridal taky.. a vsechny hodnoty postupem casu od Euro1 az Euro5 se stale snizujou .. takze me treba absolutne nenapadla souvislost se spotrebou.. to by potom podle euro1 mohli auta zrat klidne 50litru treba..
14:24:12
10.07.2008
Labros
-> King: ale to určitě jo, ale nervový plyn je vlastně všechno, co může způsobit smrt mozku, proto se dá CO zařadit mezi nervový plyny. Prostě CO=smrt udušením. (máme v rodině případ úmrtí na výfukový plyny.)
14:10:37
10.07.2008
King
-> Labros: K tématu asi není co dodat, protože módní bulšit "emise CO2" je skutečně úměrnej spotřebě. Zaujala mě ale ta zmínka o CO coby "nervým plynu" :) Já měl vždycky za to, že zákeřnost CO spočívá v tom, že se chemicky váže na krevní hemoglobin a tím bloku transport kyslíku. Jestli ne, tak se vynálezci sarinu, VX a podobnejch sraček asi snažili zbytečně :)
14:09:35
10.07.2008
Labros
Což je docela paradox, protože většina Evropanů obviňuje Bushe potažmu Ameriku z ničení životního prostředí, přitom ve Státech je ochrana životního prostředí v některých směrech přísnější, než v Evropě. V Americe když jedete na výlet po jezeře motorovou lodí, tak z komína jde jemná vůně benzínu přečištěná přes katalyzátor, zatímco když jedete v chorvatském národním parku, tak to tam brázdí smradlavý diesely, modrej kouř se valí všude a kolem lodí se dělají mastný oka (na jejich přísně chráněným jezeře.)
14:09:28
10.07.2008
Labros
jeden zajímavej citát z tohohle článku:
"Jak to dopadne, když začnete prosazovat stejné emisní normy pro dieselové i benzinové motory, se můžeme podívat do spojených států. V tradičně "ekologických státech" California, Maine, Massachusetts, New York a Vermont si dnes prakticky žádný nafťák legálně nezaregistrujete, místním limitů nevyhoví ani nejnovější motory s filtry pevných částic. "
14:03:31
10.07.2008
Labros
-> Saky: a normy EU se vztahujou opravdu na emise těch jedovatejch složek (NOx, CO, HC) - viz www.autorevue.cz/default. aspx?article=70... (dobrej článek s přehledem a vysvětlením škodlivin obsažených ve výfuk.plynech)
14:01:35
10.07.2008
Labros
-> Saky: úplně ti nerozumim, ale obsah CO2 ve výfukovejch plynech se nikdy nesledoval, až posledních pár let, kdy je to naopak to jediný co je napsaný u reklamy na nový auto.. a když se mluví o emisích tak mají na mysli ve skutečnosti pouze emise CO2 - a přitom ty auta vypouštějí jedovatý a karcinogenní plyny, který už dneska nikoho nezajímaj. Zato každej, kdo je in, ví, kolik jeho auto vypustí neškodnýho CO2 (při výrobcově fiktivní spotřebě).
11:25:45
10.07.2008
Saky
-> Labros: no ja nad tim nikdy nepremejslel.. ja to mel nejak spojeny s obsahem uhlovodiku a NOx aspon o tom se vsude pise pri normach EU4 EU5 atd.. a tady ty hodnoty neustale klesaji.. takze kdyz vezmu ze skodovka splnovala treba EU1 nebo co ja vim co bylo predtim tak melo obsah klidne petkrat takovej co dnesni auta se stejnou spotrebou.. protoze spotreba petkrat neklesla..
11:13:52
10.07.2008
Labros
-> Saky: jo a když budeš hledat, najdeš na netu vzoreček na výpočet emisí CO2 (g/km) ze spotřeby benzínu.
11:10:56
10.07.2008
Labros
Saky 09.07.08 23:01:43 napsal: -> COL: no pokud tedy jak rikas obsah CO zavisi pouze na spotrebe tak si myslim ze daleko jednodussi metoda jak to zjistit si najit nejake hodnoty ktere dosahuji jina auta se srovnatelnou spotrebou a proste tomu nejak verit.. a myslim si ze to bude presnejsi nez nejaky odhad z vlastnosti paliva-) .. takze rekneme treba 180g CO2/km -) to je pekne cislo.. ja sem prave myslel ze to zavisi na kvalite spalovani a proto moderni motory jedou kvuli Euro4ce nebo uz dokonce i 5ce na chudou smes aby snizovali obsah uhlovodiku a NOx.. takze pokud tomu dobre rozumim tak ruzne navrhy na snizovani CO2 do roku 2012 2015 nebo kolik ..jsou realne pouze za predpokladu ze automobilky budou delat mene zrave automobily? jinak to udelat nejde? opomenu-li biopaliva elektromobily atd.. proste s benzinovym motorem to jinak nejde?
a co jsi myslel, že bude vycházet z výfuku těch superekologických aut? Že by jen kyslík?
Dneska se automobilky opravdu snaží snížit spotřebu, nebo to aspoň tvrdí, ať už hybridama, nebo snižováním hmotnosti. Ano, jinak než snížením spotřeby nedosáhneš snížení emisí CO2. Ale buď v klidu, 1) emise CO2 z automobilů jsou míň než 20% CO2 produkovaným lidstvem 2) není jasný, kolikrát víc CO2 než lidstvo produjuje příroda sama (sopečná činnost) 3) není jasný, čím je způsobený oteplování planety.
Ale bacha, nepleť si CO a CO2 (viz úvod příspěvku) zatímco CO2 je neškodnej plyn co všichni dýcháme, CO je smrtelnej nervovej plyn (viz úvod tvýho příspěvku.)
Malá zajímavost, naftový motor při stejné spotřebě produkuje o 20% víc CO2 (a asi víc vody a dalších produktů.)

To jak píšeš že motory dneska jezdí na chudou směs je kvůli úspoře paliva, není to kvůli snížení NOx, protože na chudou směs vzniká víc NOx, takže ty auta musí mít speciální katalyzátor. Ten se ale po nějaký době těma oxidama dusíku přesytí a motor se přepne do normálního režimu, dokud se katalyzátor nevyčistí atd.
11:02:59
10.07.2008
Labros
Já myslel, že aspoň trochu vzdělanější část lidí už má trochu v povědomí, že produkce CO2 ~ spotřeba (s malými odchylkami mezi benzínem a naftou), poněvadž uhlovodík se vetšinou nemá šanci spálit na nic jiného, než CO2 a vodu, a že celá ta kampaň ohledně CO2 produkovaným automobily je bulšit. Ale když to netuší ani motorář jako Saky, tak i běžný občan bude masírován dál a radši si koupí turbodehet bez filtru pevných částic, co má napsáno málo CO2, ale vypouští rakovinotvorný sračky...
23:48:02
09.07.2008
Staf1221
no vidim ze pocas dna sa tu toho veeela poriesilo :-/

proste som cital ttd noveho 7mickoveho BMW a chcel som len zo srandy porovnat hodnoty... ale vidim ze to neni take jednoduche ako som si myslel8
23:18:26
09.07.2008
COL
-> Saky: Je to tak. Proto se taky tak automobilky certi, kdyz jsou tendence jim naridit, aby jejich vozy meli prumerne treba 140g/km - to by znamenalo a) male motory b) maximalni ucinnost....
Idealni spalovani benzinu (a vlastne jakehokoliv uhlovodiku s HC(O) atomy)produkuje H2O a CO2, nic vic. V NOxech C neni, ten je uz pak jen v CO a HC a to se konvertuje na H2O a CO2, takze vlastne smradlava skodovka je z hlediska CO2 lepsi anzto z ni to C lita jeste v podobe HC a CO, coz jsou pochopitelne horsi sragory tak je lepsi je katalizovat za cenu toho, ze bude nejaka -mozna i- desetinka gramu CO2/km navic. Proste s tim uhlikem z paliva se musi neco stat, nikde se ti tam neusazuje, nikam nezmizi - a nejlepsi vec je CO2 (ve srovnani s HC a CO).
Ano, neni treba nic pocitat, staci vzit karu se stejnou spotrebou, ale tim vypoctem se nic nezkazi, musi to vyjit stejne... :o)
23:01:43
09.07.2008
Saky
-> COL: no pokud tedy jak rikas obsah CO zavisi pouze na spotrebe tak si myslim ze daleko jednodussi metoda jak to zjistit si najit nejake hodnoty ktere dosahuji jina auta se srovnatelnou spotrebou a proste tomu nejak verit.. a myslim si ze to bude presnejsi nez nejaky odhad z vlastnosti paliva-) .. takze rekneme treba 180g CO2/km -) to je pekne cislo.. ja sem prave myslel ze to zavisi na kvalite spalovani a proto moderni motory jedou kvuli Euro4ce nebo uz dokonce i 5ce na chudou smes aby snizovali obsah uhlovodiku a NOx.. takze pokud tomu dobre rozumim tak ruzne navrhy na snizovani CO2 do roku 2012 2015 nebo kolik ..jsou realne pouze za predpokladu ze automobilky budou delat mene zrave automobily? jinak to udelat nejde? opomenu-li biopaliva elektromobily atd.. proste s benzinovym motorem to jinak nejde?
20:16:50
09.07.2008
COL
-> Saky: Ale na normalne sestelovane skodovce, kde nelita z vyfuku nespaleny benzin a saze, je to spalovani pro tento ucel dostatecne normalni... :o)
17:55:35
09.07.2008
Saky
-> COL: no jenze u skodovky je problem nazyvany normalni spalovani.. -)
17:13:09
09.07.2008
COL
Pokud probiha rozumny spalovani, kde je mala produkce HC a CO tak temer veskery C jde do CO2..... takze, kdyz znam spotrebu a slozeni paliva (staci znat pomer H/C) muzu odhadnout produkci CO2 - za predpokladu normalniho spalovani.
16:56:07
09.07.2008
Saky
-> COL: to je zavisle na spotrebe? resp pouze na spotrebe? to je prece blbost ne? to by potom vsechny auta se stejnou spotrebou mely stejne pokud by to bylo zavisle pouze na spotrebe..
15:35:46
09.07.2008
COL
ze spotreby...
15:35:28
09.07.2008
COL
tak si to spocitej...
14:24:04
09.07.2008
Staf1221
kolko CO2 produkuje skodovka? (120)
Extreme Tyres