skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Fábia 1.4 alebo 2.0 ?
17:29:38
07.02.2009
07.02.2009

mb136gl
-> Nwkt: keď sa nevedel zmestiť do kože teraz musí šľapať a aspoň ušetrí
17:28:02
07.02.2009
07.02.2009

Nwkt
-> mb136gl: Nejlepší co mohl udělat 

17:27:21
07.02.2009
07.02.2009

mb136gl
Ale už taký moderný a v inej farebnej kombinácií 

17:20:49
07.02.2009
07.02.2009

mb136gl
Tak to tu oživím, nakoniec si kúpil favorita 

16:52:43
19.03.2008
19.03.2008

mb136gl
-> venni:



16:39:20
19.03.2008
19.03.2008

venni
-> mb136gl: 

16:22:01
19.03.2008
19.03.2008

mb136gl
Tak nakoniec sa kamoš rozhodol, že si počká na Fábiu 2 generácie 1.4 TSi a ked nie tak to asi znova riskne a zaobstará si octávku 2.0 TDi ( ja si myslím, že neoľutuje),
Tak Ďakujem všetkým za rady.
Tak Ďakujem všetkým za rady.
10:56:26
19.03.2008
19.03.2008

DuriQ
Labros: sak jasne a typek co to chce kupit chce fabku na sportovejsiu jazdu a ta bude rozhodne sportovejsia s 2.0 ako 1.4 aj ked je to starsi motor a ja neviem co neni podla mna nachlp to iste co sa davalo kedysik do golfov pasatov... podla mna to bude mat inac odladenu RJ... tak isto ako felda 1.6mpi... tot moj nazor...
20:42:10
18.03.2008
18.03.2008

Labros
-> DuriQ: a na čem? Jinak nebavíme se tady o tom, který motor je nejvýkonnější, ale jestli požadavkům jednoho konkrétního člověka vyhovuje líp Fabia 1.4 nebo 2.0.
19:40:44
18.03.2008
18.03.2008

DuriQ
ja mam pocit ze ste sa este neviezli na niecom co ide pekne ^^
18:26:13
18.03.2008
18.03.2008

mb136gl
mne sa celkom pači aj 1.4 59kW ide to fakt pekne, mam s tym motorom skusenosti ale so sedanom
18:22:31
18.03.2008
18.03.2008

mb136gl
-> Skoda RBK:




18:11:54
18.03.2008
18.03.2008

DuriQ
Gabriel: mal som na mysli tie 1.4ky : ))
18:11:23
18.03.2008
18.03.2008

DuriQ
Gabriel: mno velky rozdiel to neni... ta 1.4 je proste na tu tazku kasnu slaba... sa prevez vo felde a fabke... mne osobne pride na beznu jazdu lepsi motor z feldy : )) ta fobia sa sice toci o cosi lepsie ale nema to stavu... felduska je zivsia asi preto ze je lahsia : ))
17:17:40
18.03.2008
18.03.2008

Gabriel
mno mě by taky docela zajímal rozdíl, ale ten bych musel poznat sám osobně. jestli dostanu někdy možnost projet se v té 1.4 74kW a v tom 2.0 85kW budu rád a určitě si udělám obraz. jakož majitel 55kW verze jiného zahraničního vozidla navíc v kombíku vím že i ty 1.4 nejezdí špatně a co se fábie týká mám zkušenost jen s 1.4 8V a to je nic moc. jak jsou na tom jiné fábie nevím ale rád bych to poznal.
16:46:28
18.03.2008
18.03.2008

mb136gl
takže by ste odporúčali skôr 1.4 a na 2.0 sa vykašlať?? aj tak sa rozhodne kamoš sám len ma zaujímaju názory.
13:53:15
18.03.2008
18.03.2008

Jakub M.
-> Labros: myslím, že spotřeba je o článku mezi sedadlem a volantem... pokud ten dotyčný nedokáže jet maximálně plynule, tak to bude pořád a dokola vysoká spotřeba...
13:43:51
18.03.2008
18.03.2008

Labros
a ještě dodám že odspodu ta 1.4 74kW fakt moc nejede, až přes těch 3000, ale krásně se vytáčí a ani kolem 6000 neřve, krásně bzučí..
13:43:13
18.03.2008
18.03.2008

Labros
venni 17.03.08 22:42:03 napsal: -> mb136gl: ještě co tak přemýšlím tak u mě dost trpí čidla a kdejaký štekry,je to náhlý na elektriku,ale nevím jestli to je tím že to auto dva roky stálo v garáži...jinak ještě jedna vzpomínka ze závodění...na 400 metrech mě dala octa v kombajnu 1,6 74 kW asi má větší kroutáček nebo lepší převody a nebo za třetí stím neumím jezdit
anebo za čtvrtý 1.6 je víc než 1.4
to bych viděl jako jediný důvod 
anebo za čtvrtý 1.6 je víc než 1.4


13:40:33
18.03.2008
18.03.2008

Labros
a to mi to nedalo a párkrát jsem na dálnici zkusil maximálku (kolem 180.)
13:40:03
18.03.2008
18.03.2008

Labros
S tím 1.4 74kW jsem jel jednou, cesta cca.800km, a měl úplně nejlepší spotřebu ze všech aut, s kterýma jsem tu cestu jel. Asi 6,2l/100km.
12:39:23
18.03.2008
18.03.2008

venni
Ta spotřeba je svinctvo 

11:55:51
18.03.2008
18.03.2008

Max
no já bych do fabie volil 1,4 55kw. jednoznačně nejlepší motor v tomhle autě. Potvrzují to i statisky poruchovosti a různý testy. 74kw jede,ale je nenasytnej...jak je psáno. Ten dvoulitr na tom ale neni o nic líp. Navíc je koncepčně dost starej. jezdil jsem s tim 2,0 v golfu a abychse průměrem dostal pod 8,0litru jezdil jsem skoro na volnoběh...
10:37:01
18.03.2008
18.03.2008

MATTESS
mam "už" 3 týdny 1,4 16V 55kW a jezdí se mi s ním dobře. Oproti předchozímu ZX 1,6 (65kW) jede Fabka lépe, ten motor je pružnější, točivější. Zatim se rozkoukávám, spotřeba zatím 6,5 - 7/ 100km normální jízdou, ale couračky do práce (většinou)
10:24:32
18.03.2008
18.03.2008

Marra - zrušená registrace
no...ta stokoňovka není až tak skvělá...ten papírový výkon 100 koní....těžko se v motoru tolik poníků hledá.... vzpomínám, že svět motorů napsal, že 1,4 16V 55 k W je jednoznačně lepší než 74kW, je pružnější a míň žere, ale nevím, my máme nexii 1,5 55 kW a teda fobka 1,4 16V 55 kW bez šance...
10:09:06
18.03.2008
18.03.2008

Skoda RBK - zrušená registrace
-> mb136gl: tak bude tankovat to iste co do posranej babety

09:51:15
18.03.2008
18.03.2008

mb136gl
Porozpravam sa s nim a asi sa pojdeme pozriet na ten dvojliter, potom sa uvidi.
08:42:38
18.03.2008
18.03.2008

maca
08:33:28
18.03.2008
18.03.2008

mb136gl
Ďakujem všetkým, škoda, že sa tu nenajde niekto kto vyskušal ten 2.0, asi bude najlepšie keď si ho pojde vyskúšať sám, inak diesel nechce, ma s ním zlú skusenosť, mal síce taký starý črep, ale diesel nechce, vraví, že do auta už nikdy nebude tankovať to isté ako tankujú nejaké posraté liazky, či traktory.
O tej 1.4 som toho už načítal dosť, takže neviem ako sa rozhodne, škoda že RS nie je benzín...
-> maca: mohol by si mi sem hodiť link?? dik
O tej 1.4 som toho už načítal dosť, takže neviem ako sa rozhodne, škoda že RS nie je benzín...
-> maca: mohol by si mi sem hodiť link?? dik
23:46:35
17.03.2008
17.03.2008

Don Carlos
forum.skodahome.cz tam vyčteš všechno. Těch dvoulitrů se nevidí. Vím o jednom. Těch 16v je naopak hodně. I když většina je těch slabších. -> Petr105l: No já osobně vlastním 1,9TDI PD a nemůžu si stěžovat. Po ránu jsou starty trošku drsnější, ale s aditivem je to v pohodě. Zátah mám solidní v průběhu 1800 - 4000 ot/min. Ale to bude asi čipem...
23:36:09
17.03.2008
17.03.2008

DuriQ
mb136gl: nemam osobnu skusenost s tym 2.0 ale 8V je tiez historia sama o sebe a 16V tiez nieje co sa spotreby tyce daka slava... zere to aj travu okolo cesty... a hovno to ide... treba si uvedomit ze objem nicim nenahradis tudis ja by som isiel osobne skor do 2.0 ako do 1.4 pokial chces jazdit v pohodovo tak to nebudes muset tocit jak sproste aby si isiel 60 ^^ taktiez pruznost si dovolim tvrdit ze bude uplne inde na 2.0 ako na 1.4... a spotreba bude rovnaka +- cosinus daky ten litrik dva hore dole podla jazdy... na dalsej strane ten 2.0 bude tazsi takze tazko povedat ako sa podvozkovo sprava 2.0 a 1.4 ale zasadny rozdiel by tam byt nemal o co moze byt tazsia ta 2.0vka +- 20-30kg :) taktiez by ten motor mal mat vacsiu zivotnost atd... ale totok je len teoria ... :(
22:58:03
17.03.2008
17.03.2008

Petr105l
-> Skoda RBK: treba ho boli hlava ze soustavneho duneni pri jakekoli rychlosti, kdy se motor toci rychleji nez na volnobeh, nebo nerad budi ze spanku cele sidliste, kdyz mile TDIcko startuje po mrazive noci, pripadne by rad nejaky ten zatah i nad 3000 otacek 

22:53:42
17.03.2008
17.03.2008

Skoda RBK - zrušená registrace
-> mb136gl: nechapem ako mu nemozu vonat TDicka, ked chipnes tu 74kW tak to z fabie spravi raketu, aj ked PD maju vyssiu spotrebu hlavne v meste aj okolo 7, 7.5l oproti starsim "origo" tdickam. Ale o tom dvojlitri ti neporadim ale siel som na tom 16V v pole ale ziadny zazrak teda to neni

22:50:01
17.03.2008
17.03.2008

maca
-> mb136gl:
mrkni na fabia club tam ti řeknou více
mrkni na fabia club tam ti řeknou více

22:42:03
17.03.2008
17.03.2008

venni
-> mb136gl: ještě co tak přemýšlím tak u mě dost trpí čidla a kdejaký štekry,je to náhlý na elektriku,ale nevím jestli to je tím že to auto dva roky stálo v garáži...jinak ještě jedna vzpomínka ze závodění...na 400 metrech mě dala octa v kombajnu 1,6 74 kW asi má větší kroutáček nebo lepší převody a nebo za třetí stím neumím jezdit 

22:36:43
17.03.2008
17.03.2008

Kuladmin
-> gim: Asi ne jako pokuchalo to pekne klikovka,ojnice - ta i kousek chyby - nenalezeno
resp cela spodni cast na klikovce, blok - ten ma diru az ven
, a pak hlava ventil a ten trosicku ohnul i vacku. Jo jeste viko na hlavu je ok 



22:33:58
17.03.2008
17.03.2008

venni
-> gim: chybička se vloudí u každýho auta... 

22:33:07
17.03.2008
17.03.2008

gim
-> Kuladmin: tak ta neznicitelnost asi nebude tak zhava :-)
22:31:33
17.03.2008
17.03.2008

gim
zalezi na co narazis,a co chce, je potreba si uvedomit ze ten dvojlitr je hodne starej motor, pochazi snad jeste z pasika z prelomu 80-90let, tim padem ten nizsi vykon, vyssi spotreba, ale zas naopak bude mit lepsi kroutak diky objemu. ctrnacka je moderni motor, jak uz nekdo nekde psal, prakticky neznicitelnej, nizsi spotreba. chce se to proste snima projet aby vedel co mu sedne lip..
22:31:05
17.03.2008
17.03.2008

Kuladmin
No nemam osobne stim zadne zkusenosti jen mam na dilne skoro cely blok - komplet z ty 100konovky akorad ma dirku v boku chyby kus ojnice co byla na klice a vocesalo to tak dokonale ze pouzitelna je mozna tak akorad vana - i vackovou hridle to dokazalo trosku ohnout
A jezdil s tim starsi clovek a pry zadny silenosti. Proste se to rozhodlo ze se to rozlomi a pujde papa. Tot ma zkusenost ze 100 konovou fabii resp s tim motorem - zda to je normalni ci ojedineli jev at nekdo potvrdi ci vyvrati


22:26:52
17.03.2008
17.03.2008

venni
-> mb136gl:
Takže od července vlastím "stokoňovku " která měla najeto 60 tisíc.Ject to drobek jede,ale až za hranicí třech tisíc otáček takže je to potřeba točit jak pes,ale to pokud vím tak většina 16V.Pak není problém s tím letět 150 až 190 ale to už je max pak jsem měl pocit že vzlítnu (seriové 185/60 R14).když jezdím do práce 14 km normální jízdou a moc to netočím tak jedu za 8 litrů,když chvátám tak jedu za 12....jinak dvoulitrů je málo.Jsou hodně u nácků,ale nemužu sloužit s tou jsem do styku nepřišel nikdy. PS:ptej se dál rád ti ještě něco zodpovím
ale tovíš ten šnek tam chýbá....


22:18:34
17.03.2008
17.03.2008

mb136gl
Zdravím, možno sa tu už o tom písalo, ak áno tak sorry.
Kamoš sa rozhodol, že si kúpi Škodu Fábiu. Uvedomujem si, že toto je web hlavne o zadohraboch, ale potreboval by poradiť.
Uvažoval o RS, ale diesel mu veľmi nevonia takže TDi-čka odpadajú, chce niečo živšie takže HTP odpadá tiež, z 1.4 pripadá do úvahy len 74kW a potom ešte 2.0 85kW.
Kamoš si brúsi zuby na ten dvojliter, problém ho bol aj nájsť, jeden mu však padol do oka, najlepšie by bolo ak by si ho vyskúšal sám, ale musel by cestovať cez celé SK, teraz sa dostávam k vysvetleniu, prečo som založil túto tému. Potrebovali by sme poradiť 1.4 alebo 2.0 ??? Síce tabuľky výrobcu udávajú jasné hodnoty, ale nás by zaujímali vaše skúsenosti, som zvedavý aj na vaše názory. Výrobca sa vyjadruje o 2.0 ako o aute pre športovú jazdu, to by sme zase museli definovať pojem športová jazda. Ale vo výkone medzi 1.4 a 2.0 zas až taký rozdiel nie je. Oplatí sa 2.0?? Alebo stačí 1.4 74kW ??? Alebo to je len vec vkusu??
Prípadne sem napíšte výhody a nevýhody oboch motorov, čo sa kazí, najmä so skúsenosti. Internet je plný informácií, ale skúsenosti sú predsa len o niečom inom.
Ďakujem za všetky príspevky, rady, typy či už kladné, alebo záporné.
Kamoš sa rozhodol, že si kúpi Škodu Fábiu. Uvedomujem si, že toto je web hlavne o zadohraboch, ale potreboval by poradiť.
Uvažoval o RS, ale diesel mu veľmi nevonia takže TDi-čka odpadajú, chce niečo živšie takže HTP odpadá tiež, z 1.4 pripadá do úvahy len 74kW a potom ešte 2.0 85kW.
Kamoš si brúsi zuby na ten dvojliter, problém ho bol aj nájsť, jeden mu však padol do oka, najlepšie by bolo ak by si ho vyskúšal sám, ale musel by cestovať cez celé SK, teraz sa dostávam k vysvetleniu, prečo som založil túto tému. Potrebovali by sme poradiť 1.4 alebo 2.0 ??? Síce tabuľky výrobcu udávajú jasné hodnoty, ale nás by zaujímali vaše skúsenosti, som zvedavý aj na vaše názory. Výrobca sa vyjadruje o 2.0 ako o aute pre športovú jazdu, to by sme zase museli definovať pojem športová jazda. Ale vo výkone medzi 1.4 a 2.0 zas až taký rozdiel nie je. Oplatí sa 2.0?? Alebo stačí 1.4 74kW ??? Alebo to je len vec vkusu??
Prípadne sem napíšte výhody a nevýhody oboch motorov, čo sa kazí, najmä so skúsenosti. Internet je plný informácií, ale skúsenosti sú predsa len o niečom inom.
Ďakujem za všetky príspevky, rady, typy či už kladné, alebo záporné.