Historia Liazu

prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 31.10.2007 do 08.11.2007, založil/a Jožynek
řadit dle data
08:56:41
08.11.2007
VeTeV
-> Baghira: ja osobne pana prognostika moc nemusim - spis vubec - a zvlast komicke me prijdou jeho vystupy na zdejsi alma mater .-))
tak on obecne jde dost proti davu
17:21:21
07.11.2007
Tomas120Ls
no u nas vo Zvolene to uz skoro vsetko rozpredali teda cely LIAZ (taky obrovsky areal a tak posiel)6
16:43:09
07.11.2007
Baghira
-> VeTëV: Prostě to byl pokus pana prognostika, kterej nevyšel...bohužel jsme to byly my ti pokusní králíci...a podobně to bude asi i s jeho pohledem na globální oteplování, i když v tom s nim v některejch věcech souhlasim.
14:41:46
07.11.2007
Jožynek
-> Bobesh: hh už konečne viem ako sa tam radí1
12:09:37
07.11.2007
VeTeV
-> Baghira: prekvapen - proste par lidi se nejak nedokaze od tohodl eoprostit a stale vziva kult klause
08:25:00
07.11.2007
Bobesh
-> Syny: Můžu o tom žvanit hodinu ale pochopíš to až když se s tím svezeš,představ si škodováckej pětikvalt s přepínačem "želva-zajíc" pod hlavicí řadičky. Smysl je v tom,že můžeš držet motor v optimálních točkách,kdy ti jde nejvíc "do tahu",taky naloženej v soupravě bys to v kopci asi těžko rozjížděl na velkou dvojku. LIAZ bylo optimální držet v rozmezí 1300-1700 ot./min. pokud jsi používal půlky,stačilo rozmezí 1300-1500,taky na spotřebě to bylo znát. Ovšem nebyla prdel se s tím naučit,jak jsem si tenkrát představoval,převodovka je nesynchronizovaná,naroru přeřazuješ systémem:spojku sešlápnout,,kvalt-neutrál ,spojku pustit a opět sešlápnout,neutrál-kvalt, spojku pustit. Dolů s tím rozdílem,když máš neutrál a puštěnou spojku,sešlápneš plyn a vytočíš motor na ,nebo mírně nad otáčky,které bude mít motor po zařazení dalšího kvaltu,tím vyrovnáš otáčky hnací a hnané hřídele v převodovce (simuluješ funkci synchronu). Stačí trocha praxe a nebejt hluchej na motor a naučí se i cvičená opice4
00:30:29
07.11.2007
Syny
-> Bobesh: ale prdy... Podel se semnou s teorii o puleni kvaltu - fce, smysl, realny postrehy 3 1
21:41:45
06.11.2007
Baghira
-> VeTëV: Tak to že jsem pravicově orientovanej neznamená, že všechno co se tady v "bambusově" dělo v 90 letech beru jako úspěchy...spíš naopak. Sice se v tý době všichni báli rozprodat "majetek lidu" do německých nebo jiných zahraničních rukou, ale jak můžeme být svědci stejně to tak nakonec dopadlo a je to to nejlepší co se mělo stát už dávno...pokud má firma fungovat musí mít kapitál a je v podstatě jedno odkud...
18:49:01
06.11.2007
Bobesh
-> Syny: To není vo svícení,nic pro tebe1
15:22:16
06.11.2007
Syny
-> Bobesh: A k cemu ze to bylo gut? 1
15:07:49
06.11.2007
VeTeV
-> Baghira: tak sem necekal ze ty budes mit takovej nazor na rozkradani ( privatizaci) z 90. let 4
21:20:08
01.11.2007
pinokio110
Bobesch-pětka a pulky pohoda,ale první rozjezdy s devítkou byly zajímavý.
21:12:02
01.11.2007
Baghira
-> jozynek1: Začlo to upadat, protože odpadli veškerý východní trhy a nebyl nikdo schopen udržet ani ty tuzemský
-> aceboss: Jo tak to se budeš muset obrátit na našeho milého pana prezidenta, kterej má tohle na svědomí...jeho "česká" cesta privatizace, tedy prodej lidem, který neměli vlastní kapitál ani na koupi, natož na další rozjezd byla jedním z hlavních průserů 90 let a zbrzdili naší ekonomiku minimálně o 8 let...
18:00:02
01.11.2007
Jožynek
Ono v podstate až do toho 90teho sa im jakš takš darilo až potom to začalo akosi upadat8
21:35:00
31.10.2007
UltraFan.
-> aceboss: mas pravdu...s tim uz se neda nic delat...nase podniky si nemohly hned zvyknout po letech planovanyho hospodarstvi na uplne novej druh hospodarstvi...a rozkradani k tomu nemalou merou prispelo10
21:32:40
31.10.2007
UltraFan.
-> Bobesh: presne i bez zubu1 Ja na tom najezdil neco kolem 20h takze par tejdnu sem nemel...ale poslednich tak 8hodin to bylo uplne bez zubu:)) A to sem jezdil v 7 rano a to se muselo s meziplynem i nahoru jak to bylo studeny:))
21:32:20
31.10.2007
aceboss
Šak není to první a ni poslední případ takového konce jen co jsi vzpomenu kolik fabrik zkončilo jako LIAZ,PRAGA,ZETOR,TATRA,AV IAale poslední tři v poslední chvíly utekly smrtce z lopaty a pomalu se staví na svoje nohy pravda je že v porovnání s cizími auty nebylo až tak kvalitní ale éra privatizací=rozkrádání jim zlomilo doslova vaz ,myslím si že moc nechybělo a Škoda už mohla taky patřit mezi značky miulosti12 To at už v automobilovém průmyslu či jiné mě S*RE jak to tady po pádu komunustů nastalo fabriky které se budovaly desetletí byly během několiky měsícu zničeny viz.ČKD,POLDOVKA atd.ale to jsem nepatří sem rád že se někdo věnuje tímto způsobem naší historii.
21:29:41
31.10.2007
Bobesh
-> UltraFan.: Jo,když chceš,aj trtkať sa naučíš,mě to taky dalo práci pár tejdnů,kolegové co mě měli na zácvik zakoušeli muka ale za rok jak starej mazák,zvykneš si poslouchat motor a dát tomu co je momentálně nejlepší. Pak už jsem se v tom vyžíval a "půlil" kvalty i po prázdnu1
21:24:11
31.10.2007
UltraFan.
-> Bobesh: tak presne stovku s valnikem sem mel...a je mi 18:)) a razeni byl mazec...ale kupodivu se to da rychle naucit a cloveka to bavi protoze to neni jako v aute:)
21:20:23
31.10.2007
Bobesh
Jojo,a zkuste dnes někoho mladýho posadit do stovky valníku s vlekem a ať vám odřadí od dvojky do pětky přes půlky...
21:15:05
31.10.2007
UltraFan.
Tohle znam skoro nazpamet....je mi lito jak LIAZ skoncil:( Byla to znama tradicni znacka ktera uz ovsem novym tahacum ze zapadu konkurovat opravdu nemohla...a to jen diky rozkradani a nedostatku penez...Ja s Lizou jezdil v autoskole a nemohl sem si ji vynachvalit jak byla "slozita". Me se to libilo a vzdy si vzpomenu kdyz tata jezdil tahacem Liaz a ja jako malej prcek jezdil s nim....Skoda Liazu10
21:11:40
31.10.2007
Bobesh
-> jozynek1: Hezký,pěkně jsem si zavzpomínal na časy,když jsem proháněl "Matesa" nebo LIAZku,při slušným zacházení a pečlivý údržbě to nebyly špatný auta,ovšem tak na vnitro,srovnávat to se zahraniční konkurencí opravdu nešlo.
20:58:24
31.10.2007
Baghira
-> jozynek1: Zajímavý, je vidět že návrat k tradici není uplně špatnej nápad..navíc co vim, tak je o ty nový liazky docela zájem.
16:47:46
31.10.2007
Jožynek
www.liaz.cz/historie.php
Koho by zaujímalo- dobrý článok1
Extreme Tyres