skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
štreky daleký :d
prohledat
252 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.07.2007 do 25.10.2007, založil/a Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
22:22:05
25.10.2007
25.10.2007

Syny
-> COL: Posli mi pls tu 1. na mejl ve velkym rozlisku :) wawik@centrum.cz Kuju :)
19:58:57
25.10.2007
25.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> vlasmi: favo dekl sedne a tesni krasne, jinak paradni vylet, tak to ma bejt

17:49:17
25.10.2007
25.10.2007

vlasmi
-> COL: Ten litrik oleje motor nespapal, nepapa vubec zadny olej, jen ho nenapadne vypousti kolem prohnuteho vika zdvihatek a netesnici palivove pumpy
. Ted za dlouhych zimnich veceru dojde k vymene vika za Favo (snad to sedne) a k zaslepeni diry na palivovou pumpu, která bude elektricka.


16:53:54
25.10.2007
25.10.2007

haso
-> COL 25.10.07 15:07:15: mohol by si mi tuto fotku poslat na mail? diiik, chcem si ju dat na plochu, sice uz jednu od teba mam takuto ale tato je tiez uzasna...

15:50:41
25.10.2007
25.10.2007

COL
-> gim: Nee. Nebyl jsem tam sice, ale cekal bych tam urcite jinou vegetaci.
15:49:14
25.10.2007
25.10.2007

gim
-> COL: vypada to jak nejakej fjord takze ze by skandinavie???
15:14:34
25.10.2007
25.10.2007

COL
-> Syny: Ani ne, auto uz bylo dost zapraseny..... Tady mas jeste jednu, porizenou o 1000km a par dni drive. Ale u ni nepredpokladam, ze by nekdo poznal, kde to je.
15:08:16
25.10.2007
25.10.2007

Syny
-> COL: Tak to je luxusni fotka!!! 

15:07:15
25.10.2007
25.10.2007

COL
-> vlasmi: hezky. Ale ten litrik po 2tkm, je docela dost, ne? Take jezdim rad podobne cesty, ale na miste nezustavam dele nez 3 dny a kormidluju si zasadne sam.
Prikladam jeden letosni obrazek, schvalne jestli nekdo pozna, kde to je....
Prikladam jeden letosni obrazek, schvalne jestli nekdo pozna, kde to je....
14:18:27
25.10.2007
25.10.2007

vlasmi
Já přidám svoji cestovatelskou story. Loni v zimě jsme se domluvili že letos v létě pojedeme na dovolenou do Bulharska. Autem! Když se před dovolenou řešilo jakým, nezbyla jiná volba než moje 120 GLS (1979) protože kamosuv Ford Escort (tridverak, 1,6 1988) mel a stale ma nejake podivne zavady elektroniky, auto jezdilo, pak treba najednou nejezdilo. Hodnekrat jsem ho tahal po meste protoze nekam jel a nedojel, atd.. Pak tady byl Forman druheho kamose, ovsem kamarat je technicky antitalent, do auta leje jen benzin a jezdi. Vyresit takovou vec jako je prifouknuti pneu uz je nad jeho sily. Predbezna kontrola jestli by se nedalo jet Formanem - propadla STK, omleny zuby na venci setrvacniku + pastorek starteru, vytekly tlumice, vybity cepy p. napravy, ohle jedno predni rameno. Zkratka a dobre, auto nevhodne pro jizdu do Bulharska. Takze jsem zbyl ja a moje 120 GLS. Pred dovolenou jsem nahodil novou zrepasovanou, vyztuzenou, pozinkovanou, natrenou uzkou predni napravu s hrebenovym rizenim, ctyrpistkovymi brzdami a chlazenymi kotouci, vymenil se kompletni brzdovy rozvod quli ctyrpistkum, THV, posilovac a celou pedalovou konzolu. Motor dostal novy olej, filtry, sviky, vycistil se odkalovac A-C pumpy, sitko v karbecu a odkalil se splynovac LPG. Vymenil jsem ladeny pricny vyfuk za normalni, natankoval jsem plnou benzinu, plnou plynu, trosku to nalestil, nabral nutne ND - alternator, A-C pumpa, civka, struny, remeny, pajsl rozdelovace, vicko, kabely, svicky, silikon, hadice, spony, olej, vodu, pobral jsem nejaky naradi, 2 kamarady, spoustu veci jelo se. Skodovka mela kompletne zaskladany kufr a misto za ridicem bylo plne skoro po strechu (jela tam m.j. i 28l lednicka). Vyjezd 17:00 Blansko (CZ), 20.00 Bratislava (SK), 2:00 Szeged (HU). Na prazdnych madarskych dalnicich i v tomto zatizeni nebylo problem jet 140-150 km/h (tachometrovych, pneu 175/70). Prespani v autokempu u Szegedu, pokracovani v krasojizde. 11:00 prechod Nagylak (HU) - Nadlac (RO). Silene rumunske silnice na kterych v nekterych usecich uplne chybi asfalt a kdyz tam je tak v nem jsou necekane obri diry. Bal jsem se o pneu i o otviraky. Na sinicich vladne anarchie! 4:00 prechod Giurgiu (RO) - Ruse (BG). Druhou noc jsme jeli nonstop a asi v 11:00 jsm prijeli do mestecka Pomorie, cca 20 km od Burgasu. Cesta bez problemu, trasa asi 1800 km. Po prijemne stravenem tydnu u more jsme se vydali z5. Dolil jsem 1l oleje, skontroloval vodu (neubyla) a vyrazili jsme. 15:00 prechod Rude (BG) - Giurgiu (RO). Jedeme stale dal, cca v 2:00 uprostred pustinyv Rumunsku me budi kamarad a v tu chvili ridic Michal, ze nesviti svetla. jenom obrysovky. Zapinam mu mlhovky rikam at dojede do nejake civilizace kde je poulicni osvetleni. Nechce se me tu zavadu ted resit, natvrdo propojuju pojistky obrysovek s pojistkou potkavacek a jedem dal na potkavacky a mlhovky (zlute). V 4:00 dojizdime do Temesvaru (RO) a nachazime levny hotel. Prespani a rano jedeme dal. Uz nevim kdy jsme prijeli do Madarska, ale v 20:00 jsme prijeli do Bratislavy a po delsi prestavce v Bratislave jsem v 1:00 usinal v Blansku ve sve posteli. Pres 4000 km.
Skodovka v Bulharsku budila pozornost uz jen diky sve neobvykle koncepci - kdyz clovek zacne tahat zavazadla zepredu tak ostatni vetsinou nechpou. Cesti turiste v Bulharsku se divi ze to vubec dojelo, myslim ze vsichni uz Skodovky na takovehle cesty odepsali.
Cesta ale az na ty svetla a az na to ze jsme v Madarsku nemohli najit LPG a jeli jsme pres cely Madarsko na drahy benzin bez problemu. Nebylo vubec potreba dolivat vodu, dolil jsem jen 1l oleje.
Krasny vylet spolehlivou, 18 let starou skodovkou.
Prejete si dalsi podrobnosti?
Skodovka v Bulharsku budila pozornost uz jen diky sve neobvykle koncepci - kdyz clovek zacne tahat zavazadla zepredu tak ostatni vetsinou nechpou. Cesti turiste v Bulharsku se divi ze to vubec dojelo, myslim ze vsichni uz Skodovky na takovehle cesty odepsali.
Cesta ale az na ty svetla a az na to ze jsme v Madarsku nemohli najit LPG a jeli jsme pres cely Madarsko na drahy benzin bez problemu. Nebylo vubec potreba dolivat vodu, dolil jsem jen 1l oleje.
Krasny vylet spolehlivou, 18 let starou skodovkou.

Prejete si dalsi podrobnosti?
11:54:56
22.10.2007
22.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> minno: tak tak
ešte ma potom asi pred 3hod rano zastavila hliadka niekde pred hranicou a nestacili sa divit 


10:50:02
22.10.2007
22.10.2007

minno
-> Tom.t: akú nápravu, ja o ničom neviem
myslíš tú mrtvolu pod dekou na strane spolujazdca?


10:46:58
22.10.2007
22.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> minno: ale kolego, kto by ti inak doviezol nápravu o jednej v noci



00:15:48
22.10.2007
22.10.2007

minno
-> Tom.t: jednym slovom blázon



21:11:05
19.10.2007
19.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> bitmap: ne, jenom sem spojil prijemne s užitečným



20:58:01
19.10.2007
19.10.2007

bitmap - zrušená registrace
-> Tom.t: tos jel takovou streku kvuli peti motorum? 

20:19:36
19.10.2007
19.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
asi 5 

20:18:44
19.10.2007
19.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
a při té přiležitosti sem dotáhl pár moturku



19:53:02
19.10.2007
19.10.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
tak sem se včera vrátil z menší projíždky se šádinkou, najel sem 1998,km, natankoval sem 192 litru LPG, proste paráda, radost z jízdy
jo ... když ji miluješ, není co řešit 


15:10:27
05.09.2007
05.09.2007

Reeaper
-> King: jj pochopils
taky mi to rvalo nohy 
mno SW bude potřeba pravidelně upgradovat, zřejmě utilitou ´Náhled do prázdný peněženky´, pže zadarmo ani Reeaper nejezdí


mno SW bude potřeba pravidelně upgradovat, zřejmě utilitou ´Náhled do prázdný peněženky´, pže zadarmo ani Reeaper nejezdí

14:59:40
05.09.2007
05.09.2007

King
-> haso: -> minno: Tedy, jestli jsem správně pochopil Reeaperovu story, tak šlo o to, že auto při vyřazení za jízdy zdechlo, takže se motor musel nahodit zařazením kvaltu a citlivým puštěním spojky. Samozřejmě, že v tomhle případě při "startu" řadí co možná nejvyšší stupeň, protože roztáčet motor spojkou z 0 na 5000rpm za pár pikosekund autu vyloženě neprospívá :)
Otázka jakou rychlost zařadit při roztlačování - neexistuje žádný dogma, kterej kvalt tam bejt musí, ale za mejch mladej let se většina shodovala na 2ce. Přece jenom ne každej motor blafne při prvním líným protočení, takže ta dvojka je vcelku rozumnej kompromis mezi otáčkama pro zážeh a ještě únosnou silou pro roztláčení...
Jinak obecně se mi zdá, že se ta spotřeba ve vertikálně a horizontálně členitějším terénu (jinak řečeno na horách :) dost démonizuje
Já jsem nikdy se shade nezaznamenal výrazný zvýšení spotřeby např. během dovolený na horách. A to se spíš počítám do kategorie, která má tendenci řídit v takovejch podmínkách spíš koulema tzn. žádný couračky a častý předjíždění :) Právě ten můj zmiňovanej vejlet do jeseníků mi vyšel se stoprdem 4q na 6,2l/100 a z toho minimálně polovina byly "rallye" po Jeseníkách. 8,5l to už stojí za zamyšlení i případě, že to bylo ve třech lidech - buď HW a nebo SW :)
Otázka jakou rychlost zařadit při roztlačování - neexistuje žádný dogma, kterej kvalt tam bejt musí, ale za mejch mladej let se většina shodovala na 2ce. Přece jenom ne každej motor blafne při prvním líným protočení, takže ta dvojka je vcelku rozumnej kompromis mezi otáčkama pro zážeh a ještě únosnou silou pro roztláčení...
Jinak obecně se mi zdá, že se ta spotřeba ve vertikálně a horizontálně členitějším terénu (jinak řečeno na horách :) dost démonizuje

14:49:09
05.09.2007
05.09.2007

Reeaper
-> MATTESS:
mno jo no.. a jak ten emelent či co to je zrepasovat, aby fungoval normálně
prodaaaaat 



14:40:56
05.09.2007
05.09.2007

MATTESS
-> Reeaper: na tom elementu, jak jsi napsal, taky záleží

14:34:17
05.09.2007
05.09.2007

Reeaper
-> Tom.t: tu by to taky chtělo změřit.. časem..
ael taky to bude někde mezi sedačkou a kormidlem, resp. plynovým pedálem 




14:27:58
05.09.2007
05.09.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Reeaper: spíš celkovej stav motoru - komprese, atd

14:23:04
05.09.2007
05.09.2007

Reeaper
-> MATTESS: tak asi tím to bude.. a taky jsem jel ve třech lidech většinou.. dálnice dělá hodně, ale že by až tolik 
(btw má hodně vliv na spotřebu čistej karbec, nebo torchu zanešenej používáním?)


13:36:45
05.09.2007
05.09.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> MATTESS: no ja jel do kopcu hodne ... treba makov a pak tatry ... ale taky hodne po dalnici
13:35:54
05.09.2007
05.09.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
Matsoft 05.09.07 13:02:00 napsal: -> Tom.t 05.09.07 12:42:10: kde to je focene? EO na strakonicke?foceno tuším v olomouci smer pardubice-hranice
spotreba jenom orientacni , pac mi jeste v nadrzi neco zbylo takze real kolem 6-6,2 cca .. motor 130-tka , 5Q 3,9 a jel sem v podstate na jeden zatah, pauzy na vychcáni se 5-10min nepočítám
spotreba jenom orientacni , pac mi jeste v nadrzi neco zbylo takze real kolem 6-6,2 cca .. motor 130-tka , 5Q 3,9 a jel sem v podstate na jeden zatah, pauzy na vychcáni se 5-10min nepočítám
13:35:50
05.09.2007
05.09.2007

MATTESS
-> Reeaper: kopce jsou znát, tohle bylo 80% po dálnici
13:29:12
05.09.2007
05.09.2007

Reeaper
-> MATTESS: tak mě to za víkend v Jeseníkách (pravda, trošku kopečků tam je a stíhal mě kamarád s fáčkem
) za cestu cca 480 km spapalo něco kolem 40l 


13:26:36
05.09.2007
05.09.2007

Pavel P..
-> MATTESS: mě taky.. 6,3Litru...



13:25:52
05.09.2007
05.09.2007

MATTESS
-> Reeaper: cestou na Hrocháč a domů mi taky vyšlo hodně málo nad 6L/100 (asi 6,3)

13:19:27
05.09.2007
05.09.2007

Reeaper
-> Tom.t: ty woe to je spotřeba 
já ať počítám, jak počítám, pořád mi to vychází na nákejch 8,5 :-/


13:17:15
05.09.2007
05.09.2007

Reeaper
-> King: -> minno: ha, tak to je moje blbost.. ale už vím :-)
13:02:00
05.09.2007
05.09.2007

Matsoft
-> Tom.t 05.09.07 12:42:10: kde to je focene? EO na strakonicke?
12:53:45
05.09.2007
05.09.2007

Nwkt
-> Tom.t: Další exportní značky
zakládáš sbírku? 


12:42:10
05.09.2007
05.09.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
tak sem si dal v pondelí repete trasy co sem jel z hrochace domu, nakejch 550km, spotreba 6,4/l s prestavkama pardubice odjezd 15:00 - košice příjezd 23:50 akorad mistama hnusne pršelo ...
10:25:14
05.09.2007
05.09.2007

minno
-> haso: normalne sa skodovka tlacenim startuje na trojke, motor lahsie naskoci

19:24:46
03.09.2007
03.09.2007

haso
-> King: prečo? moj stryko (podotykam doktor) ked mu neslo nastartovat kilecko, tak sme ho roztlacili a "startoval" to na 3ku

a teraz ma renault laguna a nemusi karticku ani z vrecka vytiahnut a stlaci len start, to mi je kurva technika



a teraz ma renault laguna a nemusi karticku ani z vrecka vytiahnut a stlaci len start, to mi je kurva technika


19:08:25
03.09.2007
03.09.2007

King
-> Reeaper: Jo takhle! :) Tak ale pak není důvod roztáčet zdechlej motor brutálně na dvojku 

13:40:50
03.09.2007
03.09.2007

Reeaper
-> King: asi tak nějak jako ty :-) jelo předemnou pěkný kilečko a nedával jsem ho vůbec..já nejsem závodník a neznám to tam. Bylo vidět, že on tam jezdí s páskou na očích :-) Jen jsem párkrát přepískl nákejzd do zatáčky a jak se vynořilo auto, koukal jsem vyjevěne trošku..
A gumy nehvízdaly, cesty tam jsou škaredý, jak nejedeš po prostředku, tak to táhne do škarpy 
Děkuji za radu, vyzkouším. taky jsme přišel na to, že to nedělá se studeným motorem toli jako s teplým.
Startér startuje (i když taky pude vyměnit), ale když jedu, tak jedu.. a vybíjet baterku neustálým startováním..


Děkuji za radu, vyzkouším. taky jsme přišel na to, že to nedělá se studeným motorem toli jako s teplým.
Startér startuje (i když taky pude vyměnit), ale když jedu, tak jedu.. a vybíjet baterku neustálým startováním..

12:24:10
03.09.2007
03.09.2007

King
-> Reeaper: Jó Jeseníci :) To byl kdysi můj první velkej vejlet se stoprdem. Jakožto chlapec z nížiny jsem si tram ty silničky a serpentýnky užíval jak malej Jarda :) Byl to takovej test mých prvních novejch gum Debica Tersus a zakvičely si tam "po kokot" :)
To s tínm volnoběhem bych viděl jenom na doladění směsi volnoběhu malým šroubem. Při náklonu hladiny z kopce nebo při brždění se zmenšuje sloupec benálu nad hlavníma tryskama v plovákovce a ochuzuje se směs. Takže bych to viděl na kosmetický povolení šroubu bohatosti a bude to OK.
To jakože startér nestartéruje? Vostudo :)
To s tínm volnoběhem bych viděl jenom na doladění směsi volnoběhu malým šroubem. Při náklonu hladiny z kopce nebo při brždění se zmenšuje sloupec benálu nad hlavníma tryskama v plovákovce a ochuzuje se směs. Takže bych to viděl na kosmetický povolení šroubu bohatosti a bude to OK.
To jakože startér nestartéruje? Vostudo :)
07:52:43
03.09.2007
03.09.2007

Reeaper
tak mám za sebou víkend (pá-ne) v Jeseníkách, bylo kráááásně.. s rapídkem jsme najezdili cca 470 km. Autíčko fpohodě, i do kopečků (a že jich tam je
).
Jen co zlobilo, tak volnoběh při náklonu auta dopředu (brždění, nebo sjezd z kopce)..startování zařazením dvojky mi rvalo nohy
Ale jinak vše v pořádku..
(a neuvařil jsem toooooooo 
)

Jen co zlobilo, tak volnoběh při náklonu auta dopředu (brždění, nebo sjezd z kopce)..startování zařazením dvojky mi rvalo nohy

Ale jinak vše v pořádku..



21:21:06
23.08.2007
23.08.2007

zidlik
jéééé kdopak to tam v těch zelenejch kratasech na ty fotce asi spravuje toho rapida....to je nakej fesak
...jééé to sem jááá


21:03:39
22.08.2007
22.08.2007

King
.....co se týče těch popsanejch fíčur 740d f plný palbě - to už je zhejralost :) Schválně jsem si neobjednal ani obyč. tempomat, protože to už bych si musel nudou za volantem kousat nehty :) Ještě tak ty ABSka, ESPčka a spol., ale vyhřívání řitě - to jsem musel jako shadista zvyklej v autě prvních x km klepat kosu prostě odmítnout :) Až vymyslej uživatelsky měnitelný "fialky", půjdu do nich taky :)
20:54:40
22.08.2007
22.08.2007

King
-> bitmap: Ono tak skoro vyznělo
Samozřejmě, že pokud někdo preferuje"plavbu&quo
t; místo pocitu, že řídím auto, pokud nevadí naklánění auta v zatáčkách, adrenalin při předjíždění (stihne to těch 46kW? :) a pokud nevadí, že se motor přeřvává s rádiem, pak je Favo vs. A6 jasná volba :) Ale na druhou stranu chápu, že autu, který si člověk vypiplá, člověk odpustí lecos :)

20:06:11
22.08.2007
22.08.2007

bitmap - zrušená registrace
-> King: ja nerikam, ze A6ka je shit, ale ze kdyz mam moznost si vybrat, radsi jedu Favoritem, protoze se mi v nem lip jezdi 
Samnozrejme mit misto A6 k dispozici takovou 740d f plnej palbe pyco s adaptivnim tempomatem, kdy jsem skorem celou cestu jel s nohama vylozenejma s okna, pac ta vec za me zrychlovala, radila, brzdila, udrzovala odstup od vepredujedouciho auta a rychlost po vjezdu z obce stacilo zkorigovat koleckem na lucasu, masirovala a vyhrivala mi pozadi, videl jsem na dalky snad kilometr dopredu no parada, to ve Favu nemam

Samnozrejme mit misto A6 k dispozici takovou 740d f plnej palbe pyco s adaptivnim tempomatem, kdy jsem skorem celou cestu jel s nohama vylozenejma s okna, pac ta vec za me zrychlovala, radila, brzdila, udrzovala odstup od vepredujedouciho auta a rychlost po vjezdu z obce stacilo zkorigovat koleckem na lucasu, masirovala a vyhrivala mi pozadi, videl jsem na dalky snad kilometr dopredu no parada, to ve Favu nemam

19:09:14
22.08.2007
22.08.2007

King
-> bitmap: Mě se třeba úplně nový nový Mondeo posralo, když mělo na kontě asi 500km, takže optimismus fanoušků novejch aut taky nesdílím :)
Ovšem ty odvážná tvrzení na adresu Favořitě....bez komentáře :) To ta A6tka musí bejt ale shit! :)
Ovšem ty odvážná tvrzení na adresu Favořitě....bez komentáře :) To ta A6tka musí bejt ale shit! :)
16:11:21
22.08.2007
22.08.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> minno: jaky sytič
? daj sa aj ty na lpg a zabudnes co je sytic
natocis to studene a ides bez cukania ako na diesel
škodovka je idealna nejen na takové to domáci ježdení, šak víme






08:55:46
22.08.2007
22.08.2007

minno
Sila je to, že mne sa skôr škodovka zdá ako auto na dlhšie cesty :-) Proste sytič, naštartuješ, vytiahneš z garáže, pomaly to zohreješ a už sa ide na túru :-) Na pobehávačky po meste ee.