-> T: Americkou firmu De Lorean založil John Zachary De Lorean, poté co odešel z funkce viceprezidenta koncernu General Motors. V roce 1975 představil svůj první prototyp, nazvaný DSV (De Lorean Safety Vehicle). Sériová výroba vozu De Lorean DMC 12, jehož karosérii navrhla firma Ital Design, byla zahájena roku 1981. Zatímco sídlo firmy bylo v New Yorku, výrobní závod byl postaven v Severním Irsku poblíž Belfastu za podpory britské vlády. Ovšem vozy nešly příliš na odbyt a již roku 1982 byla jejich výroba ukončena. Celkem bylo postaveno asi 8000 vozů DMC 12.
motor vzadu a pohon zadních kol. Motor V6 s rozvodem OHC, objem 2849 cm³, vrtání 88,9 mm a zdvih 73,7 mm, komprese 8,8, výkon 97 kW (132 koní) při 5500 ot/min, točivý moment 229 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2408 mm, hmotnost 1245 kg, maximální rychlost 210 km/h a zrychlení na stovku za 8,0 s.
Karosérii navrhl Ital Design, podvozek Lotus a používal se motor PRV (Peugeot-Renault-Volvo). Karosérie z ušlechtilé oceli měla přírodní povrch, nebyla lakována. Bylo vyrobeno 8000 vozů.
Tak nevím kdo tu mistifikuje těma údajema, že jich je ještě 20000tisíc na skladě
