-> dragon_cb_cz 31.07.23 08:59:29:
Jenže právě drželo... Byl to cca rok 2010, dělal jsem dva řetězy který na zkracování určitě připravený nebyly.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jezdite na kole?
-> Bukaj: To fakt strach mít nemusíš, protože speciálně ty 12sp drží fakt fest. Nedávno na výletě jsme potkali týpka co urval přehazovačku a chtěl si zkrátit řetěz aby dojel na jednom převodu. Jenže tu 12sp spojku jsme nedokázali rozpojit ani takovým drátěným přípravkem co na to vozím, ani malýma kombinačkama, ani jejich kombinací... ani se nehnula. A co se týká pevnosti v tahu tak bych taky neměl strach - když to neurvou sprinteři na Tour, tak já taky ne 
Jediný kdo dělá spojky rozpojitelné bez použití nářadí je Wippermann, tam je na to takový fígl, kdy se musí ty články dostat do speciálno postavení, ale to za jízdy taky nehrozí.
A ad to cuknutí v terénu - od toho mají dneska přehazovačky "brzdu" (zajímavé, že anglicky se tomu říká "clutch"
), která brání skákání řetězu. Ale důvod je jiný - aby nepadal řetěz z převodníku a nemlátil do spodní vzpěry.

Jediný kdo dělá spojky rozpojitelné bez použití nářadí je Wippermann, tam je na to takový fígl, kdy se musí ty články dostat do speciálno postavení, ale to za jízdy taky nehrozí.
A ad to cuknutí v terénu - od toho mají dneska přehazovačky "brzdu" (zajímavé, že anglicky se tomu říká "clutch"

-> palinator 31.07.23 08:24:34: Jo, záleží jaký řetěz... Ale třeba i u běžnýho 8sp Shimano řetězu za 150 Kč máš to spojovací místo připravený - na jednom konci je vnější článek se spojovacím čepem připraveným "z venku" v jedné půlce článku a díra v druhé je "netknutá". Zkrátíš řetěz na potřebnou dýlku na druhém konci a pak to tímhle čepem spojíš. To funguje.
Ale jakmile jednou ta díra je "protažená" a vrátil bys do ní běžný čep, který jsi z toho místa vylisoval, tak to držet nejspíš nebude... což je tuším přesně to, co Štěpán udělal.
Ale jakmile jednou ta díra je "protažená" a vrátil bys do ní běžný čep, který jsi z toho místa vylisoval, tak to držet nejspíš nebude... což je tuším přesně to, co Štěpán udělal.
-> dragon_cb_cz: To bych měl asi strach, že se to někde v terénu, kde cukne přehazka, vycvakne a ztratím to...
...ale asi to funguje, jinak by to nikdo nepoužíval
...ale asi to funguje, jinak by to nikdo nepoužíval

-> Bukaj 31.07.23 07:27:27: Všechno je v cyklech
Ale jinak jak píše -> StepaNoFUN 31.07.23 08:13:42: , ty dnešní rychlospojky vypadají hodně jinak než ty staré s "pojistkou". To by skutečně na systémech s větším počtem převodů nedělalo dobrotu. U dvanáctirychlostních systémů už je rozteč pastorků jen 3.65mm, takže tam fakt moc prostoru není. Proto ty spojky jsou vlastně dvě půlky vnějšího článku a po spojení je od běžného článku skoro nepoznáš - takhle nějak to vypadá:

-> StepaNoFUN: Aha, jak vypadá dnešní spojka? Znám jen klasiku z pionýra apod. :
-> dragon_cb_cz:
Já nýtoval několikrát, žádný speciální čepy... a vždycky to drželo. Asi starý nemoderní řetězy.
Já nýtoval několikrát, žádný speciální čepy... a vždycky to drželo. Asi starý nemoderní řetězy.
-> Bukaj: tak ono uz dneska nemas spojku se zavlackama, nebo "segrovkou".
-> dragon_cb_cz: Myslel jsem, že spojka je v cykloodvětví přežitek z padesátých a šedesátých let - alespoň v devadesátých letech a krátce po přelomu milénia, když jsem jezdil na Favoušovi, tak jsem vždy řetěz nýtoval (co vím, tak ani řetězy se spojkou nebyly k mání)...

-> StepaNoFUN: Ono nýtovat není nutně špatný nápad, ale musíš použít ten k tomu určený speciální čep. Ale stejně jsem z toho pak byl vždycky nervózní. Navíc se spojkou pak ten řetěz snadno rozpojím na čištění atd. A stojí pár korun.
-> Vojťas: Neboj. Mám jednu a půl (to půl byl omyl výrobce SRAM - dodali v balení s řetězem 1,5 spojky) v kapsičce s náhradní duší... Multitool s lisovačem a háčkem je v druhý kapsičce.
-> StepaNoFUN: rozhodně spojku, a až ji budeš kupovat tak vem raději dvě a náhradní si dej třeba do lepení 

-> Vojťas: Ale ne... Jen mi přišlo jako nejlepší nápad nedávat spojku, ale slisovat to zpátky... :-/ Pak jsem byl upozorněn, že to není dobrej nápad. Jenže najdi to místo...
No tak se našlo samo. :-D
No tak se našlo samo. :-D
Ten musi mit ale ukrutnou sílu 

-> dragon_cb_cz: no jo porad. Jsem to udelal a jak jsem pak mel vedet, kterej clanek to byl...
-> StepaNoFUN: Já ti říkal, ať se na to nýtování vysereš 

-> kury: Já když jedu na kolo tak se snažím, aby to alespoň ty 2 hodiny byly. A kdybych měl možnost strávit třeba 4-5x týdně na kole 2-4 hodiny, tak se určitě zlobit nebudu. Ale jak říkáš, s prací a rodinou to realistický není. Naštěstí už starší dcera dorostla do věku, kdy když jedu ty 2-3 hodinky s ní, tak to je docela fajn vyjížďka i pro mě... když zrovna nemá nějakej den "na ránu" 

-> dragon_cb_cz: Já už se zase nedostanu na svoje dřívější odběhane objemy
Ale nikdy neříkej nikdy. Proti kolegům ze závodů jsem ale troškař. Ale při práci a rodině to nikam nenacpu. A že by se mi chtělo trávit každý den hodiny na kole, to taky ne 


-> kury: Moc hezký... já už se asi na podobný nájezdy nedostanu nikdy, pokud dám letos zase alespoň 2500km, tak budu rád...
-> U-Geen 24.07.23 10:21:27: Jo, to jsem si všiml. Budu tě někdy muset navštívit s kolem... to bude ostuda 

-> kury: moc pěkný :-)
Suunto mi vyhodilo tohle.Jinak ve sjezdu jsem taky marnej, hlavně na mtb.
Nejčastěji na kole měním brzdy
Maratony nějak ještě projedu ale cross country mám jak duatlon



-> StepaNoFUN: no podobne jezdi moje zena taky.. a to ma celopero :-) Ale to jsem ji poridil spis kvuli pohodli, resp. problemum se zadama... trochu odvaznejsi by ale bejt mohla.
-> dragon_cb_cz: no tady u nas to jde vicemene samo :-) Kdyz se cloveku nechce do kopcu, tak moc moznosti neni.
Letos jsem na tom bídně, mám dohromady tak 300km. S převýšením to, ale tak zlé nebude. Reálně budu někde kolem 8km. Nejvíc v tom dělá teambuilding v Itálii u Lago di Ledro, kde co výlet, to alespoň 1000m výškových a za ten týden to udělalo na 100 km hezkých 5 kilometrů. Tam ty cyklotrasy moc po vrstevnicích nevedou. Prostě kopec 10-20% na 2/3 trasy a pak sjezd 20-30% dolů. Párkrát i zahořely brzdy.
-> U-Geen: Jsem doufal, že ve vertikále budu mít alespoň polovinu co ty, ale kdepak, s bídou třetina
Pokud se vyloženě nesnažím, tak dostat se tady přes 1%, max 1.5% elevace se mi prostě nedaří. Ale co si budeme povídat, ono ani horizontálně to letos není žádný zázrak 


-> kury: Ja vim, ze jsem cuckar. Bohuzel se mnou jezdi pani, ktera z kopce brzdi, protoze se boji, prudsi kopce tlaci nahoru i dolu.
A to co jezdime normalne je 20-30km dylka, ale prevazne po rovine - Hradecko, Pardubicko... Tudiz prevyseni do 100m celkem.
Navic jsem do letosniho kvetna za poslednich 25 let najezdil na kole asi tak 5km celkem. :-D
A to co jezdime normalne je 20-30km dylka, ale prevazne po rovine - Hradecko, Pardubicko... Tudiz prevyseni do 100m celkem.
Navic jsem do letosniho kvetna za poslednich 25 let najezdil na kole asi tak 5km celkem. :-D
btw., mame tam i klub :-) www.strava.com/clubs/virt
ucnaci
... v telefonu je to nejak obdobne, ale tenhle grafik jsem tam nevidel no...
-> kury: ale roční, měsíční atd. tam jsou i v neplacené verzi :-)
Stravu nemám placenou, tak roční statistiku nevím. Ale za červen 11,5km nastoupáno.
-> StepaNoFUN: Jdi ty nížino
Tohle bylo na biku 22km a jel to se mnou syn 8 let


-> U-Geen: ja to rikam porad, ze vy jste blazni.
-> StepaNoFUN: tak to je vyzva ne? jinak koukam ze mam letos najezdenejch vertikalne 36km :-)
A dnes neco podobnyho. Jen to byla spis tour s kolem pesky, protoze okolo tech lomu se fakt moc jezdit neda.
-> StepaNoFUN: Kde jsi se coural?
-> StepaNoFUN: jasny... ja za barakem hromadu cyklostezek mam taky :) jen pivni moc nejsou, ale ja to ani nevyhledavam, po pivu tezknou nohy.
Jinak Stravu mam taky jen neplacenou, placena ma imho smysl, az kdyz clovek ma nejaky vykony, pripadne si je chce hlidat. Na zakladni evidenci ujetych tras a nejakyho narust vykonnosti to staci, moznost sledovani kamaradu apod. je fajn.
Jinak Stravu mam taky jen neplacenou, placena ma imho smysl, az kdyz clovek ma nejaky vykony, pripadne si je chce hlidat. Na zakladni evidenci ujetych tras a nejakyho narust vykonnosti to staci, moznost sledovani kamaradu apod. je fajn.
-> StepaNoFUN 19.07.23 19:32:26: Používám Zeopoxa Cycling a jsem spokojenej.
-> U-Geen: No já to nejezdím každej den. Tak jednou - dvakrát v tejdnu, když je čas... A nekterej tejden není čas, nebo počas.
Víš jak... Když máš "za barákem" hromadu cyklostezek se stánkama a jedním malám pivovarem, kde to vařit i uměj, tak by to bylo hřích si na to točený kousek nedojet. Většinou to na těch 25km dá.
Víš jak... Když máš "za barákem" hromadu cyklostezek se stánkama a jedním malám pivovarem, kde to vařit i uměj, tak by to bylo hřích si na to točený kousek nedojet. Většinou to na těch 25km dá.
-> StepaNoFUN: no jenze 25km za odpoledne je 175km za tejden a to teda nedavam :-( za letosek mam 1500km
-> U-Geen: Víš jak... Co vy nejezdíte za odpoledne, to já mám za sezonu. :-D Teď na tom computeru svítí asi 210km. Tak 50 bylo bez něj... Za cca 3 měsíce...
-> U-Geen: Nasrat. Těch mejch 25 km za odpoledne od stánku ke stánku? Akorát by jste se mi tlemili. :-D
-> radekp: Nestěhuju. Vzadu náhradní duše a multitool na kolo. V tý rámový dole je zámek, druhej multitool (nůž, kleště), montpáky, kapesníky a vlhčený ubrousky. Na rámu telefon, klíče, peněženka (ne v těch stánkách fakt až na jednu vyjímku karty neberou) a cigára. No a to vepředu je sundavací a je to na případnou mikinu pro paní, který je buď vedro, nebo zima. :-D
-> StepaNoFUN: hlavne se bonzni, at te muzem sledovat! :)
-> radekp 19.07.23 19:46:43:
Tohle je ještě dobrý. Já se pohybuju v gravel bike skupině na Facebooku a tam by místo malé podsedlovky měl 18 litrů velkou, rámová brašna musí být na celou délku rámu a na řiditkách by vezl minimálně spacák i kdyby měl jet 10km na pivo do hospody 

