-> Tuner#2: jak to presne funguje nevim, ale pry je tam nejake cidlo, ktere meri nejake parametry toho oleje a kdyz nektery z tech parametru prekroci nastavenou hranici, tak to rozsviti kontrolku.
Tenhle kus sezere asi tak litr na 15,000km, takze zadna hruza, mezi vymenami se tam nalejou tak dve litrovky a kousek treti.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
5W40 castrol je na 30.000km?
12:03:44
01.10.2010
01.10.2010

Alenka
12:02:12
01.10.2010
01.10.2010

Tommyk
-> Tuner#2: tak nějaká rozborka oleje "laborativní" tam určitě není, spíš jde o to jak se tem motor vytáčí za studena atd
ale pokusím se to najít přesněji..
co si pamatuju, tak to měří teplotu oleje a tlak, z toho vypočítává vizkozitu.. a z toho už se asi dá rozpoznat, v jakým stavu ten olej je...

co si pamatuju, tak to měří teplotu oleje a tlak, z toho vypočítává vizkozitu.. a z toho už se asi dá rozpoznat, v jakým stavu ten olej je...
12:01:32
01.10.2010
01.10.2010

suri
-> Tuner#2: to podľa mňa meria teplotu oleja , tlak a podľa otáčok a teploty vody si to nejako zaznemenáva
12:00:09
01.10.2010
01.10.2010

Petrson
-> Tuner#2: 01.10.10 11:15:58 jeden čas to bylo nařízený i od škodovky po 30 tis.
Jinak 5w40 je taky Profesional od Castrolu dříve TXT softec +
Jinak 5w40 je taky Profesional od Castrolu dříve TXT softec +
11:59:55
01.10.2010
01.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 01.10.10 11:57:35: No jasně, ale to je pořád ten hloupý algoritmus doby po kterou tam olej je, km a případně stylu jízdy, ale že by to umělo laboratorně rozebrat olej a zkusit jeho vlastnosti?
11:57:35
01.10.2010
01.10.2010

MATTESS
-> Tuner#2: nám říkali, že třeba když naložíš studenýmu motoru, tak si pamatuje takové "trestné" a pak zkracuje interval
11:55:08
01.10.2010
01.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 01.10.10 11:49:50: A to opravdu vyhodnotí nějakým rozborem oleje a nebo je to jen algoritmus času a ujetých km? Druhá věc je ta, že za těch 30tkm tak stejně naleješ pomalu celou náplň znova při té spotřebě oleje alespoň co má kamarád.
-> Tommyk 01.10.10 11:52:00: To mě zjisti, to mě zajímá - sice čistě jen ze zvědavosti, ale zajímá
-> Tommyk 01.10.10 11:52:00: To mě zjisti, to mě zajímá - sice čistě jen ze zvědavosti, ale zajímá

11:52:00
01.10.2010
01.10.2010

Tommyk
-> Tuner#2: my jsme se o tom učili ve škole, můžu o tom najít kdyžtak něco víc, jestli by byl zájem 

11:49:50
01.10.2010
01.10.2010

Alenka
-> Tuner#2: nase 103kW dehtova Octofka ma klouzave intervaly vymeny oleje.
Leje se tam nejake LL svinstvo asi za 900,- za litr a vymena se dela kolem 28 - 35000km podle toho, kdy si ten kram usmysli rozsvitit kontrolku.
Leje se tam nejake LL svinstvo asi za 900,- za litr a vymena se dela kolem 28 - 35000km podle toho, kdy si ten kram usmysli rozsvitit kontrolku.
11:43:26
01.10.2010
01.10.2010

vhml
-> Tuner#2: už jsem o tom slyšel, ale víc o tom taky nevím
11:40:54
01.10.2010
01.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tommyk 01.10.10 11:32:51: Až tak? To slyším prvně, co jsem vždy viděl, tak si to tupě hlídalo jen datum a ujeté km, ale aby to poznalo opotřebení oleje? Neříkám, že to asi není možné, ale nějak se mě to nezdá. Které auto to má a kde o tom píšou něco odborného?
11:35:03
01.10.2010
01.10.2010

VeTeV
-> Kaprof: no mě právě spousta lidí na Xa klubu včetně Jiříka přesvědčila, že experimentovat nemá cenu - leju Total a nazdar (cena není nikterak tragická...)
11:32:51
01.10.2010
01.10.2010

Tommyk
-> Tuner#2 01.10.10 11:15:58: hlavně by to auto mělo mít palubák, kterej si sám hlídá "opotřebení" oleje a vyzve tě k výměně, jakmile je to potřeba... třeba už při 15tkm, záleží jak se s tím autem jezdí atd..
11:32:11
01.10.2010
01.10.2010

Kaprof-Pisařík
-> VeTeV: Ale jo
Otec dává do dvou šípů jedině Total -Já mám teda v pažoutovi vzhledem k sehnanosti za jednu flašku lepší z Mogulů ale kdybych to měl kupovat jdu taky do origa 


11:27:18
01.10.2010
01.10.2010

VeTeV
-> Kaprof: tak si to pamatuji dobře - májm odzkoušeno, že to co tam doporučuje výrobce, je to ideální a nemá cenu experimentovat... zejména Frantíci jsou na to náchylní 

11:22:23
01.10.2010
01.10.2010

Kaprof-Pisařík
-> VeTeV: Je

11:20:40
01.10.2010
01.10.2010

VeTeV
-> Karel.: hledej něco mezi olejema ELF - to je určený snad přímo pro renaulta ne?
nevím co to bylo za tip renaultu - ale toto www.oleje.cz/eshop/show_p rod.php?id=1403
nebo toto www.oleje.cz/eshop/show_p rod.php?id=1404
www.oleje.cz/eshop/show_p rod.php?id=1255 toto má tebou uvedenou normu a je to castrol
nevím co to bylo za tip renaultu - ale toto www.oleje.cz/eshop/show_p rod.php?id=1403
nebo toto www.oleje.cz/eshop/show_p rod.php?id=1404
www.oleje.cz/eshop/show_p rod.php?id=1255 toto má tebou uvedenou normu a je to castrol
11:15:58
01.10.2010
01.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
LL měnit po 30tkm jedině pokud to auto jezdí na firmě a těch 30tkm udělá za třeba 9 měsíců. Pokud to auto za rok ujede méně, tak samozřejmě menit po roce a do soukromého auta bych si LL olej teda nedal ani náhodou, zbytečně vyhozené prachy.
10:45:39
01.10.2010
01.10.2010

Karel.
-> suri: ale je to ta norma 50501 jakoby long live?na netu to mají debilně značený

10:20:45
01.10.2010
01.10.2010

suri
-> VeTeV: však ten total by tam mohol ísť
10:20:13
01.10.2010
01.10.2010

VeTeV
-> suri: no my moc né - lejem tam s Jiřnou 10W40 od Totalu a měníme to co rok (já tam nedám ani 10tis :-))
10:18:24
01.10.2010
01.10.2010

suri
-> Karel.: údajne sa mení tak ale rozumný človek to mení po 15tkm , do renaulta by ti skorej mohli pordiť citroeňáci
10:06:27
01.10.2010
01.10.2010

Karel.
nějak jsem našel, že je na 15.000km, ale je to longlife, tak se mi to nezdá díky
09:57:06
01.10.2010
01.10.2010

Karel.
-> suri: díky, tak y jsem už našel mazací plán a je tam 5w30 a v renaultu mi řekli 5W40 tak nevím, 5w40 longlive se mění po 30.000km že?
09:50:47
01.10.2010
01.10.2010

suri
08:47:21
01.10.2010
01.10.2010

Karel.
zdarec, nevíte někdo co tam patří za olej a kolik? Nějak to nemůžu nikde najít, ani podle katalogu castrol
