skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rada - vzduchove brzdy
21:26:29
07.05.2010
07.05.2010

Syny
-> Vojtik: dekuji :)
21:18:49
07.05.2010
07.05.2010

pinokio110
Většinou je na posledním okruhu spojka,sedačka a řazení pulek a malý či velký řady a ECAS,takže stejně smula.
19:09:42
07.05.2010
07.05.2010

Vojtik
No ono čtyřcesťák je lidově "záplata na díru" . Popíšu Ti konkrétě sedmičkovou Krosu, tu řešim v práci nejčastějc. Když ti fouká kompresor, tak se ti přes čtyřcesťák postupně plněj 1) + 2) okruhy provozních brzd, 3)posiloveče spojky a pérování a nakonec 4)ruční brzdy. Pružina v pružinovém válci má takovou sílu, že jí vzduch přemůže až při cca 6 atm, což zaručí, že s autem neodjedeš dřív, dokud není dost nafoukáno, takže když máš míň vzduchu, tak můžeš ruční brzdu zapínat a vypínat a nic se neděje.
Zpět k čtyřcesťáku...Jestliže v nějakym ze čtyř okruhů nastane výrazný únik vzduchu, tak to čtyřcesťák pozná, páč nastane rychle velký rozdíl tlaků a do onoho vadného okruhu přestane dodávat vzduch a pokud není vadný zrovna okruh ruční brzdy, tak na zbylé tři okruhy nouzově dojedeš do servisu.
Kdyby tam čtyřcesťák nebyl, tak ti uteče všechen vzduch a seš v pytli...
Z toho plynou i možné závady, tedy jako že buď některý okruh, nebo všechny okruhy nejsou vůbec zásobeny tlakem, nebo že v případě úniku z jednoho okruhu utečou všechny.
Zpět k čtyřcesťáku...Jestliže v nějakym ze čtyř okruhů nastane výrazný únik vzduchu, tak to čtyřcesťák pozná, páč nastane rychle velký rozdíl tlaků a do onoho vadného okruhu přestane dodávat vzduch a pokud není vadný zrovna okruh ruční brzdy, tak na zbylé tři okruhy nouzově dojedeš do servisu.
Kdyby tam čtyřcesťák nebyl, tak ti uteče všechen vzduch a seš v pytli...
Z toho plynou i možné závady, tedy jako že buď některý okruh, nebo všechny okruhy nejsou vůbec zásobeny tlakem, nebo že v případě úniku z jednoho okruhu utečou všechny.
11:22:36
05.05.2010
05.05.2010

Syny
-> petr s: A kdyz se podela uplne, tak nepujde zadnej okruh predpokladam... A pokud se podela jen cast, tak nepujde jeden okruh v zavislosti na tom co se v tom ventilu podela?
09:23:25
05.05.2010
05.05.2010

petr s
-> Syny: Když bude část tak nepůjde jeden okruh
00:15:56
05.05.2010
05.05.2010

Syny
-> petr s: mno a kdyz vermem v potaz obe varianty... V pripade ze bude vadny cely tak co? A v pripade ze jen cas tak co? :)
21:29:33
04.05.2010
04.05.2010

petr s
-> Syny: Záleží jak je vadný jestli jenom 1 část nebo celý
21:27:27
04.05.2010
04.05.2010

Syny
Tak jeste posledni otazka:
- jaké dopady má vadný čtyřokruhový jistič na ostatní okruhy této brzdové soustavy?
- jaké dopady má vadný čtyřokruhový jistič na ostatní okruhy této brzdové soustavy?
21:25:45
04.05.2010
04.05.2010

palinator
-> petr s:
Když už jsme u toho. Co se používá dnes, co se používalo dříve, kde se to dá ještě najít? Myslím třeba vozy made in ČSSR.
Docela by mě to zajímalo.
Když už jsme u toho. Co se používá dnes, co se používalo dříve, kde se to dá ještě najít? Myslím třeba vozy made in ČSSR.

13:51:44
04.05.2010
04.05.2010

Syny
-> petr s: Diky ti 

13:51:28
04.05.2010
04.05.2010

petr s
-> Syny: Jo
13:46:52
04.05.2010
04.05.2010

Syny
Takze rekapitulace :)
Pruzinovy valec = stale zabrzdene (pribrzduje)
Membranovy valec = stale odbrzdene (blbe brzdi)
Je to tak ? :)
Pruzinovy valec = stale zabrzdene (pribrzduje)
Membranovy valec = stale odbrzdene (blbe brzdi)
Je to tak ? :)
14:14:04
03.05.2010
03.05.2010

petr s
-> venni: Tak to zase podle výbavy auta jak to má jištěné
14:12:30
03.05.2010
03.05.2010

venni
-> petr s: popř nejde zařadit rychlostní stupeň? :) už si to moc nepamatuju a vzduchový brzdy byly vždycky provar...
14:07:12
03.05.2010
03.05.2010

Syny
-> petr s: Predek membranovy valec a zadek pruzinovy valec...
14:06:29
03.05.2010
03.05.2010

petr s
-> Syny: Tak oprava je tam pružinový válec 11 tak není dostatečný tlak a auto je zabržděné
14:00:16
03.05.2010
03.05.2010

petr s
a plnicí okruh
b netěsnost uniká vzduch
c není dostatečný tlak a ted záleží jaké tam jsou brzdové válce u jedněch auto pořádně nebrzdí u druhých je auto pořád zabržděné
b netěsnost uniká vzduch
c není dostatečný tlak a ted záleží jaké tam jsou brzdové válce u jedněch auto pořádně nebrzdí u druhých je auto pořád zabržděné
13:37:53
03.05.2010
03.05.2010

Syny
a jeste legenda
13:37:36
03.05.2010
03.05.2010

Syny
Chtel bych se zeptat tech co se vyznaj v nakladakach a nebo v cemkoliv co ma vzduchovy brzdy...
Mam takovy ukol a jelikoz se v tom nevyznam, tak vim prd :)
Je poskozenej prvek cislo 4 (nahore) a otazky zni:
a) v jakém subsystému brzdové soustavy se prvek 4 nalézá
b) jaká by mohla být typická závada (závady) tohoto prvku
c) jak se projeví tato závada (závady) v činnosti brzdové soustavy
Mam takovy ukol a jelikoz se v tom nevyznam, tak vim prd :)
Je poskozenej prvek cislo 4 (nahore) a otazky zni:
a) v jakém subsystému brzdové soustavy se prvek 4 nalézá
b) jaká by mohla být typická závada (závady) tohoto prvku
c) jak se projeví tato závada (závady) v činnosti brzdové soustavy