skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zase 160rs Mtx:-) rám...
23:04:31
18.03.2010
18.03.2010

anubis
obr2:
23:03:52
18.03.2010
18.03.2010

anubis
obr1:
23:03:20
18.03.2010
18.03.2010

anubis
Tak jsem prohlížel fotky tohohle auta a nějak mi neseděj ty rámy resp rozdíl mezi Královým návrhem a systémem vymyšleným metalexem...
1obr: Králův návrh má jinak trubky od hlavního oblouku.. ty jsou blízko sebe a pak se rozdělují na výztuze mezi tlumiči a tam je kotevní místo pro vrchní část rámu motoru... A dole je trubka už na nápravnici a postupuje dozadu a na úrovni rozpěry tlumičů dole jsou spodní kotevní místa a ta trubka se tam dělí... típ mádem stačí odšroubovat tyhle čtyři spoje a motor se zadní částí rámu je venku... ale chybí tam trubka mezi zadníma nosníkama...
obr2: Řešení od metalexu... Výztuha mezi domky podobná ale mezi obloukem a tou výztuhou jsou trubky jinak - širší a s rozpěrou a napojuje se v místech vrcholů domků... Dole není nosná trubka už od nápravnice ale začíná až na úrovni kotevního bodu na motoru a je spojená s výztuhou mezi domky a nahoře na kraji s trubkou vedoucí od oblouku a také se zadním nosníkem... poté je tak ještě rozpěra mezi zadními nosníky ale nevím jestli je přichycená k motoru...
Nepochybuju, že si toho někdo už všimnul ale je to zajímavý poukaz na rozdíly mezi kresbami pana Krále a shutečnými realizovanými konstrukcemi... Já nepochybuju, že Metalex to vyřešil jinak právě z důvodu přístupu k motoru protože na prvním návrhu jde motor ven taky velice snadno, ale když je venku je kolem něj ještě rám, kterej by trochu vadil při servisu... v případě 2 se pouze odšroubujou dva šrouby a motor je z rámu venku... Pokud to tu bylo tak se omlouvám možná jsem zpomalenej že mě to trklo až teď... i když já se o to auto nikdy moc nezajímal...
Na kresbě se mi ale líbí, že je nápravnice spojená s motorem a s převodovkou těma podélnýma trubkama- řekl bych že je to pevnější než MTX konstrukce...
1obr: Králův návrh má jinak trubky od hlavního oblouku.. ty jsou blízko sebe a pak se rozdělují na výztuze mezi tlumiči a tam je kotevní místo pro vrchní část rámu motoru... A dole je trubka už na nápravnici a postupuje dozadu a na úrovni rozpěry tlumičů dole jsou spodní kotevní místa a ta trubka se tam dělí... típ mádem stačí odšroubovat tyhle čtyři spoje a motor se zadní částí rámu je venku... ale chybí tam trubka mezi zadníma nosníkama...
obr2: Řešení od metalexu... Výztuha mezi domky podobná ale mezi obloukem a tou výztuhou jsou trubky jinak - širší a s rozpěrou a napojuje se v místech vrcholů domků... Dole není nosná trubka už od nápravnice ale začíná až na úrovni kotevního bodu na motoru a je spojená s výztuhou mezi domky a nahoře na kraji s trubkou vedoucí od oblouku a také se zadním nosníkem... poté je tak ještě rozpěra mezi zadními nosníky ale nevím jestli je přichycená k motoru...
Nepochybuju, že si toho někdo už všimnul ale je to zajímavý poukaz na rozdíly mezi kresbami pana Krále a shutečnými realizovanými konstrukcemi... Já nepochybuju, že Metalex to vyřešil jinak právě z důvodu přístupu k motoru protože na prvním návrhu jde motor ven taky velice snadno, ale když je venku je kolem něj ještě rám, kterej by trochu vadil při servisu... v případě 2 se pouze odšroubujou dva šrouby a motor je z rámu venku... Pokud to tu bylo tak se omlouvám možná jsem zpomalenej že mě to trklo až teď... i když já se o to auto nikdy moc nezajímal...
Na kresbě se mi ale líbí, že je nápravnice spojená s motorem a s převodovkou těma podélnýma trubkama- řekl bych že je to pevnější než MTX konstrukce...