skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spotřeba-dotaz
11:49:27
04.10.2009
04.10.2009

King
-> P@nis: No, to mi povídej :) 6 let jsem dojížděl asi 120km/den do práce škochtlí a žili jsme z jednoho platu, takže každej km/hod navíc byl znát, takže rychlost 85km/hod, aby mně nepředjížděli všechny kamiony a motlitby, aby zimní cena LPG moc nevyskočila :)
11:13:53
04.10.2009
04.10.2009

P@nis
-> King: Pěkne napsane ;-)
Jen podotknu, že rozdíl mezi 90-100 a 130 dělá na 100km/ rozdíl asi něco kolem 2 litru, takže pro studenta jak sem já co jede necelych 200km tam a z5 je to už nějaky drobák :)
Jen podotknu, že rozdíl mezi 90-100 a 130 dělá na 100km/ rozdíl asi něco kolem 2 litru, takže pro studenta jak sem já co jede necelych 200km tam a z5 je to už nějaky drobák :)
09:46:48
04.10.2009
04.10.2009

King
Úvodem obecně: pocit, že jsme obklopen samými blbci je normální a nazývá se dospívání :)
Osobní zkušeností nemůžu sloužit, protože KH průmyslovka byla v dobách mýho dospívání školou "výběrovou" a tomu odpovídala i kvalita vyučujících, takže až na hodiny občanský nauky jsem podobný pocity nezažíval :)
Spotřeba 90 vs 120km/hod: Za svoji poměrně bohatou řidičskou kariéru jsem zatím neměl tu čest řídit auto, který by při jízdě ustálenou rychlostí po rovině vykazovalo při 90tce vyšší spotřebu než při 120. Už jenom teoretická úvaha, že odpor vzduchu roste se čtvercem vzdálenosti, naznačuje, že odpor vzduchu je při 120 asi 1,8x větší než při 90tce. Spotřeba samozřejmě při 120 vzroste spotřeba o míň než by odpovídalo spotřebě při 90tce x 1,8, protože motor(auto) má určitou "režii" (ztráta pohonem čerpadel, altíku, odpory ložisek atd.)
To, co vytváří urban legends, jsou tzv. palubní počítače v režimu měření okamžitý spotřeby, což je režim, kdy se z doby otevření vstřiků a otáček kol věští spotřeba v l/100km. Přesnost je dost na pikaču (obvykle je hodnota optimističtější, než realita, ale to je zase jiná pohádka :)
Hlavní problém je v tom, že prakticky nikdy nejedu po úseku silnice rovným jako mlat (absolutně vodorovnej) a to co se jednou jeví jako rovinka je jednou mírnej "zkopeček", podruhý mírnej "dokopeček". Jednou mi fouká vítr 10m/s do ksichtu, za chvíli fouká z boku.
Případ, kdy jedu po mírně se svažující silnici - stačí např. ve 120ti mírně ubrat plyn a motormanagement sníží dodávku paliva třeba na polovinu - pohádka o 2.8l/100 při 120ti je na světě :)
Zažil jsem i extrémní případ jednoho telekomunisty, kterej si pořídil Yarise 1.0 a prsil se a hádal do krve, že japonec sosne při ustálený 160 jenom 6l/100! Že to prej rozjel na strakonický a palubní počítač to ukazoval, tak to musí bejt pravda :)
Čili věrohodnější důkaz, že zázračná koktávka žere při 120 míň, než při 90ti je absolvovat několik desítek km po dálnici a porovnat průměrnou spotřebu obou pokusů.
Osobní zkušeností nemůžu sloužit, protože KH průmyslovka byla v dobách mýho dospívání školou "výběrovou" a tomu odpovídala i kvalita vyučujících, takže až na hodiny občanský nauky jsem podobný pocity nezažíval :)
Spotřeba 90 vs 120km/hod: Za svoji poměrně bohatou řidičskou kariéru jsem zatím neměl tu čest řídit auto, který by při jízdě ustálenou rychlostí po rovině vykazovalo při 90tce vyšší spotřebu než při 120. Už jenom teoretická úvaha, že odpor vzduchu roste se čtvercem vzdálenosti, naznačuje, že odpor vzduchu je při 120 asi 1,8x větší než při 90tce. Spotřeba samozřejmě při 120 vzroste spotřeba o míň než by odpovídalo spotřebě při 90tce x 1,8, protože motor(auto) má určitou "režii" (ztráta pohonem čerpadel, altíku, odpory ložisek atd.)
To, co vytváří urban legends, jsou tzv. palubní počítače v režimu měření okamžitý spotřeby, což je režim, kdy se z doby otevření vstřiků a otáček kol věští spotřeba v l/100km. Přesnost je dost na pikaču (obvykle je hodnota optimističtější, než realita, ale to je zase jiná pohádka :)
Hlavní problém je v tom, že prakticky nikdy nejedu po úseku silnice rovným jako mlat (absolutně vodorovnej) a to co se jednou jeví jako rovinka je jednou mírnej "zkopeček", podruhý mírnej "dokopeček". Jednou mi fouká vítr 10m/s do ksichtu, za chvíli fouká z boku.
Případ, kdy jedu po mírně se svažující silnici - stačí např. ve 120ti mírně ubrat plyn a motormanagement sníží dodávku paliva třeba na polovinu - pohádka o 2.8l/100 při 120ti je na světě :)
Zažil jsem i extrémní případ jednoho telekomunisty, kterej si pořídil Yarise 1.0 a prsil se a hádal do krve, že japonec sosne při ustálený 160 jenom 6l/100! Že to prej rozjel na strakonický a palubní počítač to ukazoval, tak to musí bejt pravda :)
Čili věrohodnější důkaz, že zázračná koktávka žere při 120 míň, než při 90ti je absolvovat několik desítek km po dálnici a porovnat průměrnou spotřebu obou pokusů.
23:38:59
02.10.2009
02.10.2009

haso
-> P@nis: ja sa nehadam ja plne zastavam tvoj nazor

22:44:05
02.10.2009
02.10.2009

P@nis
-> Nwkt: Je mi to jasné já jen chtěl poukazat že realita od vypočtu může byt odlišná ;-)
22:33:10
02.10.2009
02.10.2009

Nwkt
-> P@nis: Tak si vem že pojedeš stejnou trasu 2x, jednou bude foukat vítr proti tobě, jednou ve směru jízdy a teď co uděláš s těma dvěma hodnotama? To bys musel jet tak 10 000 aby si minimalizoval odchylku
22:31:06
02.10.2009
02.10.2009

P@nis
-> Nwkt: -> Nwkt: A k čemu je něco vypočteno když to s realem nebude souhlasit ?
Jedine co by spočítal je teoreticky vliv odporu vzduchu za konstantních podmínek:-)
I když tady na webu se popíraji i jine fyz. zakony škodvka každemu jezdí jak "pila" se spotřebou 5 nanejvýš 6l /100km :-D
Ps.: A Octavie tady jezdí 130 za 2,8l/100 :-ů
Jedine co by spočítal je teoreticky vliv odporu vzduchu za konstantních podmínek:-)
I když tady na webu se popíraji i jine fyz. zakony škodvka každemu jezdí jak "pila" se spotřebou 5 nanejvýš 6l /100km :-D
Ps.: A Octavie tady jezdí 130 za 2,8l/100 :-ů
22:22:17
02.10.2009
02.10.2009

Nwkt
-> P@nis: To neřešíš ne? řeší se rozdíl spotřeby v nízký a vysoký rychlosti. To rovnou můžeš rešit jestli pojede z kopce s větrem v zádech a vypnutym motorem 120 km/h se spotřebou 0 l 

22:19:43
02.10.2009
02.10.2009

P@nis
-> Nwkt: To C=obtekani vzduchu ? :-)
Ale mi šlo o tohle... vem si běžce na 100m za bězvětří zaběhne 9,8s.... ale s protivětrem za 10s... Takže jak bys do vypočtu zohlednil tohle ? Prostě mi jde o to že v realu by ten odpor mohl byt o něco větí :-)
Ale mi šlo o tohle... vem si běžce na 100m za bězvětří zaběhne 9,8s.... ale s protivětrem za 10s... Takže jak bys do vypočtu zohlednil tohle ? Prostě mi jde o to že v realu by ten odpor mohl byt o něco větí :-)
22:12:22
02.10.2009
02.10.2009

Nwkt
-> P@nis: Normálně odporovou sílu vypočítáš podle vzorce, stačí znát Cx auta
22:09:53
02.10.2009
02.10.2009

P@nis
-> haso: Možna to taky bude tím, že na trojku vytočíš 4100 daleko lehčeji než na 5ku.
Jak velký vliv má odpor? vytahni ruku z auta v 70 a pak ve 150 a poznáš ten rozdíl :-)
A myslíš že bys došel ke kloudnému vysledku? by mě zajimalo jak bys do výpočtu zahrnul odpor vzuduch + třeba protivítr ?
Jak velký vliv má odpor? vytahni ruku z auta v 70 a pak ve 150 a poznáš ten rozdíl :-)
A myslíš že bys došel ke kloudnému vysledku? by mě zajimalo jak bys do výpočtu zahrnul odpor vzuduch + třeba protivítr ?
20:44:58
02.10.2009
02.10.2009

haso
inak ale bola by to dobra praca na fyziku ze postavit auto na brzdu a vyratat spotrebu v zavyslosti od otacok ked sa nezohladni odpor vzduchu a pak tam doratat ten odpor a zistit jak moc ovplyvnuje odpor vzduchu spotrebu

20:40:24
02.10.2009
02.10.2009

haso
ja som sa teraz vracal domov a vsimol som si ze pri 150ke na 5ku to toci 4100otacok
a ked idem na trojke okolo 70 tiez to toci 4100otacok
:-) tak si myslim ze najvacsiu ulohu vtom ze vo vyssej rychlosti mas vacsiu spotrebu bude vtom ze je tam omnoho vacsi odpor vzduchu...
a neverim tomu ze v 70ke pri 4100 mi to zobere tolko benzinu jak pri 150 pri rovnakych otackach...
a ked idem na trojke okolo 70 tiez to toci 4100otacok
:-) tak si myslim ze najvacsiu ulohu vtom ze vo vyssej rychlosti mas vacsiu spotrebu bude vtom ze je tam omnoho vacsi odpor vzduchu...
a neverim tomu ze v 70ke pri 4100 mi to zobere tolko benzinu jak pri 150 pri rovnakych otackach...
18:38:11
02.10.2009
02.10.2009

P@nis
-> zidlik: Myslím že moc spekuluješ, nevím s kolika auty si jezdil ale v reále to je asi takhle: Jako příklad uvedu zde nenavíděnou Fabii... při 90km/h vyhcází na 5. rychlost otáčky kolem 2700 (zhruba--- vycházim že 3000 ot. je něco kolem 100-110km/h)...Při 120 to už bude tak 3200ot.... takže dejme tomu i kdybys dal 6tý rychlostní stupen a klesl na 2700ot tak jednak to bude mít větší odpor při jízdě a zřejmě asi i motor to bude mit těžší utočit...
Sice jezdím necelých 5 let ale nezažil jsem aby auto nepobralo 5ku v 90km/h
Takže můj zavěr je že při stejnych vyjde ta 90ka vždy lépe...Vyvrátí mi to někdo ? :-)
Sice jezdím necelých 5 let ale nezažil jsem aby auto nepobralo 5ku v 90km/h
Takže můj zavěr je že při stejnych vyjde ta 90ka vždy lépe...Vyvrátí mi to někdo ? :-)
18:29:59
02.10.2009
02.10.2009

zidlik
jinak graf spotřeby v závislosti na rychlosti vypadá takhle u většiny aut se nejnižší spotřeba pohybuje někde na(ted placnu)treba 60km/h ale co kdyz ja to posunu a 90 bude jeste pred nejnizsim mistem v grafu a 120 vtom nejnizsim??

18:21:55
02.10.2009
02.10.2009

zidlik
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to už se me neco podobnyho taky stalo ikdyz jim pak vytres zrak tak ses porad debil
-> P@nis: co kdyz pojedu 90 ale petku me to nesezere a budu muset jet na 4 kdyz pojedu 120 tak uz me to petku sezere a ta bude tak dlouha ze tam nakonec bude min otacek nez na tu 4 pri 90??a bude se ten motor na tu 5 pohybovat v efektivnejsim rozmezi??jinak uz sem to tady psal...ja si zatim stojim ale vysvetlit to neumim nebo aspon si myslim tohle co sem psal...co kdyz budu na 90 tocit 4 na 5tisic ale petka je tak dlouha ze i tak me ji to nesezere-je to extrem ale nemozny to pak neni aby to ve 120 melo nizsi spotrebu

16:56:06
02.10.2009
02.10.2009

P@nis
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A v čem spočíva že to je možne?
Muj selský rozum říka : I kdyby byly postaveny převodovky na každém autě jinak aby na jednom při 90 bylo stejně otáček (třeba 2500) jako na druhém co jede 120 tak mi vychází, že pořád ve 120 je větší odpor při jízdě ..
Muj selský rozum říka : I kdyby byly postaveny převodovky na každém autě jinak aby na jednom při 90 bylo stejně otáček (třeba 2500) jako na druhém co jede 120 tak mi vychází, že pořád ve 120 je větší odpor při jízdě ..
16:43:47
02.10.2009
02.10.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Jinak dle me to mozny je. To sme ted delali s kamaradem test kdo dojede dal na urcity mnozstvi benzinu. Stejny auto, stejna trasa ale 2 ridici. Pricemz ja jel vylozene economy run 60 pres okresky a on jel tak 80-90. Spotreba by vysla stejne pokud by na konci nebyl strasnej krpal, tam kamaradovi palivo zmizelo dost rychle.
To je dobry takhle jet a cumet do flasky jak ten benzin rychle mizi :-)
To je dobry takhle jet a cumet do flasky jak ten benzin rychle mizi :-)
16:41:12
02.10.2009
02.10.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
zidlik 01.10.09 17:22:14 napsal:
→ Tomaso435_Žák 3.Bé: no von me proste rek ze sem blbej
ze rikam blbosti a vostatni me ve tride taky rekli ze to mozny neni…
Hej ja jednou rekl ve tride o chemii ze ty dva pomocny motory raketoplanu jsou na pevny palivo a vsichni z toho meli hroznou prdel a mysleli ze sem debil. Ovsem to je jejich debilita ze jediny pevny palivo co znaj je uhli
Takze nedej na dav...
→ Tomaso435_Žák 3.Bé: no von me proste rek ze sem blbej
ze rikam blbosti a vostatni me ve tride taky rekli ze to mozny neni…
Hej ja jednou rekl ve tride o chemii ze ty dva pomocny motory raketoplanu jsou na pevny palivo a vsichni z toho meli hroznou prdel a mysleli ze sem debil. Ovsem to je jejich debilita ze jediny pevny palivo co znaj je uhli

16:30:42
02.10.2009
02.10.2009

P@nis
Mě se líbi, když někdo něco tvrdí stojí za tím a má pádne argumenty či důkazy..
Zato tady tohle tvrdit že při 120 muže byt spotřeba menší a nemít žadny padny argument mi přijde jako zhovadilost.... pro 90 už bylo zmíněno jednak nižší otáčky, menší odpor při jízdě, tak by mě zajimalo jaký maš ty argument když si za tím tak stojíš a myslíš si že učitel je blbec ?
Zato tady tohle tvrdit že při 120 muže byt spotřeba menší a nemít žadny padny argument mi přijde jako zhovadilost.... pro 90 už bylo zmíněno jednak nižší otáčky, menší odpor při jízdě, tak by mě zajimalo jaký maš ty argument když si za tím tak stojíš a myslíš si že učitel je blbec ?
15:24:13
02.10.2009
02.10.2009

zidlik
-> haso: kdyz nevedej tak to vselijak vokecavaj hodinu
me se libi kdyz ucitel umi rict nevim


22:03:12
01.10.2009
01.10.2009

haso
-> zidlik: no ale dal si dobru otazku, taketo som zvykol ja davat v skole na fyzike a profka mala plne ruky prace aby mi odpovedala a obcas sa stalo ze sme mali 45min dialog a cela trieda si robila co chcela 

22:00:04
01.10.2009
01.10.2009

Tommyk
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: ale to zrovna sundal nohu z plynu..



21:37:24
01.10.2009
01.10.2009

stika87 - Maschinenführer
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: a nebylo tam 10- 2,8 ???




21:36:20
01.10.2009
01.10.2009

Tomaso435
-> P@nis: já fakt nevim, ale ve 13O ti mu tam lítalo 2,8L aktuální spotřeba,,,což sem docela čuměl... ale asi je to tak
21:33:45
01.10.2009
01.10.2009

havlik
abych nekecal z hladu ale co takhle nějaká efektnost motoru(nebo jak se to označuje) za určitejch otáček?
nebo učinnost:)
nebo učinnost:)
21:32:26
01.10.2009
01.10.2009

zidlik
-> haso: vim jak vypada graf a vim ze stoupa odpor vzduchu a taky sem netvrdil ze spotreba bude nizsi vzdycky ale tvrdil sem ze za urcitejch okolnosti byt nizsi muze ale to von rek ze to je blbost..a ani cloveka nevyslechne kdyz mu chce rict jak to mysli...je to podle me vec ktera je diskutabilni a u nakyho auta to muze byt tak a u nakyho tak
21:22:11
01.10.2009
01.10.2009

P@nis
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Leda že by to mělo Chipa z rychle roty a ten by to pomahal tlačit....:-))))
PS.:
Jezdí jěště nekomu Octavia při 130km/h za 2,8l nafty ?
PS.:
Jezdí jěště nekomu Octavia při 130km/h za 2,8l nafty ?
21:07:18
01.10.2009
01.10.2009

Tomaso435
-> P@nis: známej ji má,,,, je to 1.9tdi s chipem... víc o tom nevim,,,,
21:05:23
01.10.2009
01.10.2009

haso
-> P@nis:
ja plne suhlasim stym co si napisal
len teraz tu doma premyslam jak by sa dala definovat ta exponencialna funkcia iba preto ze ma to zaujima

len teraz tu doma premyslam jak by sa dala definovat ta exponencialna funkcia iba preto ze ma to zaujima

21:03:35
01.10.2009
01.10.2009

P@nis
-> haso: Logicky na tom bude ta 90 vždy líp, pokud nenastane situace že na posledni rychlostní stupen to bude na 90 podtočene což by se zase dalo řešit podřazenim, a pro nižší rychlost by zase hrál menší odpor... takže bych nešpekuloval a za každou cenu si dokazovat že mám pravdu...
PS..→ Tomaso435_Žák 3.Bé: Chci vidět tu Octavku co jede 130km/h za 2,8 l
PS..→ Tomaso435_Žák 3.Bé: Chci vidět tu Octavku co jede 130km/h za 2,8 l
20:50:21
01.10.2009
01.10.2009

haso
-> P@nis: kua nenapada ma z hlavy taka exponencialna funkcia ktora by to vystihovala
edit: zmazal som to co tu bolo napisane lebo to moc nedavalo zmysel
edit: zmazal som to co tu bolo napisane lebo to moc nedavalo zmysel
20:38:13
01.10.2009
01.10.2009

P@nis
-> haso: Přidáš kvalt, motor bude mit nižší otáčky, ale zase bude pro něj daleko horši to utočit takže se taky asi zvedne spotřeba a vyšší rychlost = i větší odpor auta při jízdě... Tohle je moje selska dedukce:-)
20:36:22
01.10.2009
01.10.2009

darklord
-> haso: presne tak, je rozdiel ked drtis 90 na trojku a 120 na patku
20:35:29
01.10.2009
01.10.2009

haso
tak a v podstate sa jedna o exponencialnu funkciu a tam krasne vidis ako strmo stupa...takze podla mojho osobneho nazoru moze byt pri rychlosti 120km/h len ak by si mal mansie otacky nez pri 90...a to sa da spravit napriklad tym ze pridas dalsi kvalt...
ale to je len moja uvaha a kludne sa necham poucit jaka je pravda
ale to je len moja uvaha a kludne sa necham poucit jaka je pravda
20:19:56
01.10.2009
01.10.2009

haso
-> zidlik: hm ale treba zohladnit ze odpor vzduchu rastie so stvorcom rychlosti ak sa nemylim takze v podstate auto musi prekonavat omnoho vacsi odpor...
20:01:50
01.10.2009
01.10.2009

Vitek
-> jarda.u1: tak tak
19:34:52
01.10.2009
01.10.2009

jarda.u1
-> zidlik: Jenze tak to bohuzel dnes chodi,a vetsinou ti co nic neumej,tak se maj lip nez pracoviti,co delaj rukama.
19:14:53
01.10.2009
01.10.2009

zidlik
-> Vitek: já se třeba aspon hrabu vtěch škodovkách, dělám auta doma,dělám ve vopravách karoserií takže aspon trochu něco umim ale co budou dělat ty moji spolužáci který doma nic nedělaj a měli by je to naučit ve škole a tam je nic nenaučili...ty budou asi bez práce protože je nikde nebudou chtít když nic neuměj
19:11:09
01.10.2009
01.10.2009

zidlik
-> Vitek: nojo vysoká tam už by měli bejt lidi co něco uměj...na týhle zkurvený střední to je běs já tam celej den sedim a tlemim se jak sou blbý..horší je že víc jak pulka tridy co umej hovno jim to totálně žerou a podle toho to tak dopadá..ve 4 ročníku sou na tom znalostma stejně jak v prvnim..já už se většinou snažim ty kraviny neposlouchat ale něco vobčas nevydržim někdy to je kravina jak dělo a to se nedá.. to už mu taky pak nadávám že to nemá učit když vo tom nic neví a jediný co dělá že diktuje z knížky..pred tejdnem zase blil ze výkon závisý akorát na otáčkách,kompresnim poměru a obsahu-a to je taky blbost podle mě výkon závisí na celý stavbě motoru ale to je jedno to je marný už abych to měl zasebou
19:09:24
01.10.2009
01.10.2009

Vitek
-> zidlik: no jo, ale takovejch už bohužel moc není,pak se diví,že inteligence národa klesá,když učí takoví kreténi
19:04:52
01.10.2009
01.10.2009

zidlik
-> Vitek: tohle já můžu říct vo jedinym učiteli co máme že fakt umí a jedinej člověk taky při kterym nikdo nedělá bordel a má autoritu,ale hlavně nikdo nemá potřebu dělat bordel když umí vysvětlit když se zeptáš tak vodpoví a nezakecává to a ještě ktomu snim je sranda..za jednu hodinu se snim naučíme víc než s jinym učitelem za celej rok
19:02:59
01.10.2009
01.10.2009

zidlik
-> P@nis: já vim že to tak většinou je ale prostě podle mě tvrdit že to není možný aby to žralo mín při 120 je blbost
18:59:23
01.10.2009
01.10.2009

Vitek
-> zidlik: to jo já měl na střední za celý studium asi 6 učitelu co uměli,zbytek hruza a to nemluvim o základce,tam když člověk řekl,že je to blbost tak dostal poznámku,že je drzej,až na vysoký mám učitele s ktereja se dá bavit a kteří něco naučí,ono vážně většinou platí kdo umí umí,kdo neumí učí
18:54:02
01.10.2009
01.10.2009

P@nis
U většiny aut (co jsme měl možnost řídit) byla opravdu daleko lepší spotřeba při 90-100km (vycházelo to i do optimálních otáček kolem + 2500) než při 120km/h...
18:35:40
01.10.2009
01.10.2009

zidlik
-> Vitek: voni vsichni ty ucitele tam stojej zahovno jeden ti tvrdi ze kdyz jedes na lodi doleva a jeste na ty levy strane lodi zapadlujes tak jedes jeste vic doleva
podle dalsiho jede auto na 4 rychlejc nez na 5,dalsi tohle,pak dalsi ti do hlavy cpe jaky sou komunisti skvely,dalsi ze zase cikani sou skvely...dalsi umi hovno a kdyz se te na neco zepta jak to poznas tak mu reknes vsechny ruzny technicky veci tak ti rekne preci pohledem a kdyz mu reknes ze pohledem tak ti zacne jmenovat ty technicky picoviny
dalsi zada praci a hraje hry na notebooku a cely ty nfs se mu tak sekaj a je do toho tak zazranej ze se na zidli naklani do zatacek
další místo elektroniky kecá vo tankách už 4 roky vkuse
jedinej normální je pan zástupce ale ten zase vypadá jak hitler






17:55:29
01.10.2009
01.10.2009

Majo1882 - zrušená registrace
-> zidlik: Záleží na aute,na motore.Ja no mojom Mondeu mám pri rýchlosti 120km/h malú spotrebu ,ekonomickú jazdu mám od 90 do 120.Na Škodovke 120 to tak neni.Aspoň ja mám takú skúsenosť.

17:44:32
01.10.2009
01.10.2009

Vitek
-> zidlik: no tak v tom případě nevím co tam dělá on,právě kuli tomu se dělají hydromechanický převodovky
17:41:07
01.10.2009
01.10.2009

zidlik
-> Vitek: to už sem zkoušel na to řek že to je blbost že budu stejně muset mít víc sešlápnutej plynovej pedál...já už nevim co tam vubec dělám asi sem na tu školu debilů moc chytrej nebo nevim



17:36:21
01.10.2009
01.10.2009

Vitek
-> zidlik: jako dukaz mu vem výkonnovou charakteristiku