Htp – porovnanie Skoda 120 a Fabia 1.2 Htp

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 22.06.2009 do 25.06.2009, založil/a Tomas120Ls
řadit dle data
21:32:46
25.06.2009
deathcat
-> King: Nebude se hádat, za to mi rozhodně HTP nestojí.4 Prostě jsem přesvědčený, že našim služebákům (asi to je 12ti ventil) by 120 nestačila ani při akceleraci, motor se točí krásně do omezovače a nad 4,5 tis to auto prostě jede jak se žádné 120 ani nesní. Vlastní comonrailový diesel, takže berte to vytáčení s rezervou1 a zároveň neříkám, že běžný uživatel jezdí v tomto spektru otáček.
20:25:40
25.06.2009
King
-> deathcat: Řeč nebyla o maximálce, která je hodně ovlivněná aerodynamikou karoserie - tak je samozřejmě "mýdlová krabička" v jasný výhodě proti lehce krabicoidní shade. Rozdíl v součiniteli odporu Cx bude v řádu desítek procent, takže maximálka bude u fóbie pochopitelně vyšší. Řeč byla o akcelerační pružnosti, kde "papírová" stodváca má jasnou výhodu (aspoň při jednociferných rychlostech :) Ovšem chtěl bych vidět obyčejnou (6ti ventilovou) travní sekačku, kterak se mezi 50.km a HK řítí 160-170 tacho :) Je tam pár kopečků, který zkrotěj i vyšší litráže - osobně jsem tam ještě neměl čest s žádnou fábií, která by udržela krok s tempomatem mondea na 160km/hod 4
19:21:01
25.06.2009
deathcat
-> King: To je zvláštní mi máme firemní kombíky HTP a jede to rozhodně lépe než nějaká 120 dokonce myslím, že by jí nestačila ani felda. Není problém jet celou dálnici Hradec - Praha 160-170 km/h tachometrových. Když se ten motor točí jede to obstojně, že to jede za 12l je jiná věc. Ono se těm našim služebáků dávalo přes držku od nových, tak třeba jsou nějak lépe zajetý.
22:54:46
24.06.2009
King
-> David29: Viz Mattes, ale v rámci objektivity podotýkám, že pod kapotou byl fávomotor (135tka se sníženou hlavou), ale abych vyrovnal svůj "náskok díky technice", jel jsem na LPG :) Hádám, že i 120ca v dobrým stavu nebo lépe 120LS je pro haťapku důstojným soupeřem, hlavně pak do kopečka :)
22:45:46
24.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Pokud je skodovka v dobry kondici a ne nejakej vrak tak to vyjde cca nastejno.
22:41:24
24.06.2009
David29
-> King: Chceš mi říct, že 742 najtrhnou prdel HTP?
22:07:24
24.06.2009
King
-> David29: Podobně "zaujatý" testy jsem taky v časech releasu HTP do pole se svoji shade dělal - ono asi nasere, když za čvrt mega si s tím vytře vobouchaná 105tka prdel jak s housetem :)
15:51:39
24.06.2009
David29
-> vlk: Vsadim se, že máš HTP 40
07:47:38
24.06.2009
vlk
mě se to absolutně nelíbí, je to zaujatý až bych 116
14:11:12
23.06.2009
Syny
-> Drobek126: No ten clanek je z doby, kdy tyhle prezdivky jeste vznikaly a HTP byla celkem novinka...
13:41:45
23.06.2009
RON
ja to teda cetl prvne a musim souhlasit... i ve Favu se citim lip nez ve Fabii a motoricky HTP je pro me neprijemnost, zkracene Hovno To Pojede
13:39:07
23.06.2009
Drobek126
Tak HTP snad znamená : Hodně Technických Problémů a nebo Hovno To Pojede ne?
12:23:48
23.06.2009
Syny
Tyvoe to je clanek nekolik let starej... 9
12:04:23
23.06.2009
peti
Nádherne vystihnuté, inac ked sa o 120 poriadne starate nikdy vas nenecha na ceste, a presne ako pise škodec: /i> je to super pocit ked vas odveze kam potrebujete 6

mali ste videt rakusanov ako namna kukali ked som snou bol naposledy vo viedni, mali o zabavu postarane3 3 3
upraveno 2x, naposled 23.06.2009 12:05:29
00:22:16
23.06.2009
David29
Akorát teda ted nevim, zda to HTP natrhne 120-)
23:50:07
22.06.2009
stika87 - Maschinenführer
120 jasne vede ;-)
23:39:22
22.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> P@nis: Jaky pan, takovy auto.
22:07:33
22.06.2009
P@nis
-> škodec: Pmatuju si jak jsme chtěl někoho svest a vždy se modlil at se nic neposere a nevypadam jak debil :-)))
21:58:31
22.06.2009
škodec
-> P@nis: a o to tam ide...clovek ma krajsi pocit ked ho dovezie..kde u noveho auta to ma byt samozrejmost1
21:53:18
22.06.2009
P@nis
Rozdíl mezi Fabii a 120kou ? Do fabie člověk nasedne a jede u 120 se při nastupováni 3x pomodlí aby nastartovala a cestou se sni nic nestalo : -))
20:53:01
22.06.2009
Klubko_
to ctu prvne a hoooodne sem se pobavil. Vyjmenovali tam myslim podstatny veci, takze jediny, co mi u sade chybi je ta bezpecnost. Jinak bych nemenil 6
20:13:07
22.06.2009
Tomas120Ls
-> m8rinek: a co ked je to stare ? ale da sa 1
18:43:33
22.06.2009
stovkar
stare ale dobre 1
18:38:50
22.06.2009
Mr.Lumpy
z jaký stránky to je? kdysi jsem ji viděl ale teď ji nemůžu najít :-/
18:27:23
22.06.2009
m8rinek
staré jak cyp
18:15:58
22.06.2009
Tomas120Ls
Toto som nasiel na nete.. neviem co k tomu dodat 1 je to pre zaujimavost :



Behem testu nejslabší Fabie nás zákerne prepadla idea srovnat tuto "stodvacítku" jedenadvacátého století se stodvacítkou puvodní,

konkrétne modelem "M" z roku 1985 a tato myšlenka nás již neopustila.



Rozdíl trí generací a sedmnácti let mezi daty narození techto krasavic je nesmazatelný. Sedmnáct let, to je jedna lidská generace.



Zatímco dríve byla škodovka jen s obtížemi dosažitelným snem mnohých tehdejších rodin,

dnes je škodovka jen s obtížemi dosažitelným snem mnohých soucasných rodin.

Mohutný pokrok je opravdu znát.



Zatímco motor 742.12, pohánející stodvacítku, má své koreny v motoru z modelu 1000 MB,

který sám mel koreny ješte v první republice.

Moderní agregát mladoboleslavských drtive dokazuje pokrok tri ctvrte století vývoje,

celý lidský život by stihl uplynout. A výsledek se dostavil.

O 26 ccm vetší objem, o brutálních 1,7 kW vetší výkon, o vesmírných 20,8 Nm tocivého momentu k dobru a o válec mín.



Škoda jen, že získanému mamutímu zátahu jako koule na noze visí 270 kg odhlucnovacích materiálu,

prvku bezpecnostní a komfort zajištující výbavy a kvalitních plastu.



Obe auta jsme vedle sebe postavili a jali se hodnotit jejich design.

Na stodváce již byly znát vrásky, sedmnácti let,

které u ženy jsou rozpukem její nežné mladosti, u auta považujeme spíše za strední vek.

Nutno uznat, že její udržovaný puvab starší dámy budil respekt

a klasické tvary sedanu dodnes neztratily nic ze své elegance.

Linky karoserie hrave obepínají celý vuz, jemne zaoblený a mistrnou rukou

designéra do detailu vypracovaný exteriér zprudka rozbuší srdce

každého znalce a príznivce znacky Škoda.



Fabie je proti své starší sestre vyslovene nudná.

Škrobený úsmev její masky tolikrát v tisku propagovaný nemuže konkurovat davinciovskému záhadnému

ale vzrušujícímu záchvevu rtu, který pozorujeme na drívejším modelu.

Nutno priznat, že co ztrácí designem zevnejšku, dohání Fabia sterilním výzorem motoru.

Zde opravdu olejem potrísnená ani milimetrem plastu nezakrytá pohonná jednotka souperky ztrácí cenné body.



Naskocme do interiéru.

Zatímco Fabia v tomto smeru nenabízí žádný prostor k výtce a plýtvá kilogramy na vyvolání pocitu luxusu,

stodvacítka svým spartánským, prísne na úcel a úsporu hmotnosti zamereným interiérem odkazuje více na sportovní tradici znacky.

Jedinou zásadní zmenou, který tento automobil prodelal byla zámena originálního ne príliš praktického volantu za menší,

sportovní tríramenný, který zpresnil pocit z vedení stopy a prispel ovladatelnosti vozu v mezní situaci.



Ovládací prvky jsou v obou vozech perfektne na dosah.

Místa je na sedackách asi stejne, jen vzadu spolujezdec ve stodvacítce nedre hlavou o strop.

Sedadla jsou ale príjemnejší pro delší sezení v novém modelu.

Také navíjecí pásy poskytují proti zavešovacím více pohodlí



Start the engines!

Fabia je ve volnobežných otáckách až nudne mlcenlivá,

zatímco zasloužilá pracovnice oblaží ucho motoristovo lahodným brumláním svého radového ctyrválce.

Nic neukáže výkon motoru v praxi lépe, než prímá konfrontace.



Krátká príprava dvousetmetrové testovací runwaye,

rychlé zohlednení smeru vetru pro optimální výsledek a po prohrátí motoru se jde na vec.



Sprint!

Absolvovali jsme s vozy nekolik pokusu. Nejprve zarputile vítezila Fabia o jednu délku,

starenka jako kdyby nemohla popadnout dech, až poslední pokus ukázal,

že vrakovište ješte není jejím domovem.

Vozy se staví na start, napetí stoupá, souboj generací nadšene sleduje

párek holubu z nedaleké lampy.

Turování motoru mající zastrašit soupere nahání hruzu všem žížalám v blízkém trávníku.



A je odstartováno!

Motor stodvacítky vytocený do vrcholných 4 tisíc otácek prudce zabírá pres rychle puštenou spojku,

kola si krátce hrábnou a stroj drave vyráží kupredu ve svém životním zápase.

Moderní tríválec ztrácí hned na startu nekolik centimetru.

Oba ridici jsou zkušenými jezdci a vedí jak z vozu vymackat poslední kapky výkonu.

Rucicka otáckomeru uhání, pádí a utíká pres celý ciferník

a v petitisících závodník klasického modelu bleskove radí druhý rychlostní stupen, topí pod kotlem a žene se k cíli.

Fabiatik se zatím zoufale snaží eliminovat stále po milimetrech narustající náskok,

ale nedarí se mu to.



A je tu cíl!

Klasická koncepce a poctivá mechanika po sedmnáctileté službe konecne slavne vítezí

nad moderním a patnáctkrát dražším modelem.



Zbývá hodnocení jízdních vlastností.

Fabia nechává dlouho ridice v klidu a tvárí se sebejiste i v mezní situaci.

Moderní tvrdý podvozek plne odpovídá standardum doby, ale nemá jednu podstatnou vlastnost,

která je stodváce vlastní.

Drívejší škodovky totiž ze svého ridice vycepovali kvalitního závodníka.

Zde neplatí žádné kompromisy a záleží jen na umu ridice,

zda zkrotí tohoto divého ore, ci se nechá zahanbit.

Klasická koncepce "vše vzadu" dává do rukou pilota príjemne pretácivou charakteristiku jízdy,

na kluzkém povrchu jsou výtecne kontrolovatelné smyky dodávány na požádání

a smyk necekaný je také dobre korigovatelný.

Pretocení po ubrání plynu, jízda bokem pod plynem, to vše je stodváce vlastní.

Podvozek je pravda mekcí, ale to je dáno kvalitou tehdejší oceli a požadavkem na komfort jízdy,

nezapomenme, že tento vuz je jak uvádí automobilka "luxusní rodinnou limuzínou",

sportovní kvality jsou tedy nadhodnotou.



A zda si vybrat Škodu 120 L nebo Fabii 1,2 HTP?

Jsteli dobrým ridicem ci ridickou a oželíteli pocit bezpecí a luxusu výmenou

za príznivou cenu automobilu i jeho údržby a chceteli jezdit s príznivou spotrebou paliva,

jednoznacne zvolte klasický model znacky.

Pokud ale chcete nudné, bezpecné, málo dynamické, ale zato bumbavé a drahé auto,

Fabia je tu presne pro vás.



V redakci jsme premýšleli, co znamená to HTP u oznacení modelu.

Prišli jsme na to, že se jedná o varování znacky pred spotrebou Hodne Tece Palivo.



Ale neberte nás tak smrtelne vážne.

************************* ************************** ************
Extreme Tyres