Návrh akumulátoru

prohledat
12 příspěvků (zobrazeno 1 až 12) od 07.05.2009 do 11.05.2009, založil/a Montér
řadit dle data
12:22:49
11.05.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Montér: Nebo mi trochu nastiň neco o tom motoru a regulátoru.
12:20:27
11.05.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Montér: Fakulta strojní na ČVUT? Zaskoč někdy k nám na FEL do kantýny na kofolu s rumem a můžeme o tom promluvit, moc toho o elektrochemii nevím, ale třeba ti pomůžu. Případně zaskoč za Ing. Tomášem Cetlem na katedru elektrotechnologie nebo si půjč jeho skripta "Aplikace elektrochemických zdrojů"
23:57:12
10.05.2009
Montér
-> FORM: No paráda! Tak to jsem vedle jak ta jedle... Potřebuju to do diplomky, ale jelikož jsem strojař a naštěstí tohle je jen okrajový, tak o vím kulajdu. Ještě zkusim nějakou konzultaci a když nic, tak to tam prostě nebude 3

A teda děkuji za fundované rady! 4
23:59:00
08.05.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Montér: Jestli máš nějakou křivku příkonu motoru v čase, měl by jsi k ní připočíst alespoň výkon ztracený na vnitřním odporu baterie a na vodičích, poté podělit vnitřním elektrochemickým napětím baterie a vzniklou křivku proudu zintegrovat. Takto zjistíš celkový náboj odebraný z baterie.
23:55:00
08.05.2009
FORM - zlomená ojnice
-> Montér: podle vzorečků, co sem napsali kolegové, můžeš trochu orientačně určit jakou kapacitu by jsi mohl potřebovat, ale pro návrh potřebné akumulátorové baterie potřebuješ vědět trochu víc a hromadu toho prozkoumat, probrat štos katalogových listů, charakteristik atd... Pro začátek by jsi měl vědět, jaké rozsak napětí na motoru je přípustný pro jeho provoz, jaký bude brát proud v každém režimu provozu, jaký špičkový proud bude při rozjezdu a jak dlouho..... Pokud to máš jenom jako školní úlohu, tak to jen nějak namasti, ale pokud z toho má být nějaké solidnější zařízení, nech si to od někoho vyřešit.
23:45:39
08.05.2009
FORM - zlomená ojnice
-> David29: Orientačně to tak jde určit, když pominu jiné věci a budu brát jenom akmulátor zatěžovaný stejnosměrným proudem, tak pokud je na něm napsáno například 42Ah, tak je tím většinou určená takzvaná desetihodinová kapacita. Takže proudem 4,2A můžeš nový plně nabitý akumulátor vybíjet až na dané konečné napětí vybíjet právě těch 10 hodin. Ale pokud ho budeš vybíjet proudem 42A, tak ti jeho kapacita nevydrží na 60 minut, ale například jenom na 40minut. Je to dáno vnitřním odporem.
02:18:17
08.05.2009
David29
-> Montér: Tak si musíš spočítat kolik to bere proudu (Ampéry) - ted v noci nevim ten vzorec (P/U ?) pro výpočet z výkonu (přesněji řečeno s příkonu (což je výkon+ztráty). Najdi si to na netu 4

A když akumulátor má třeba 42 Ah, tak tzn. že akumulátor uživí jednu hodinu spotřebič, který pracuje při 42A
01:02:10
08.05.2009
PeterP136
-> Montér: musis ratat aj s tym, ze vybitim akumulatorov pod istu hranicu rapidne znizujes ich zivotnost, proste cim su cykly menej hlboke, tym je zivotnost aku vyssia a to radovo. Pred par mesiacmi som ratal lion nahradu nicd aku co boli v 106 a saxo ev a vyslo to asi na 200 az 250t sk. nicd aku rovnako ako od vyrobcu asi rovnako.
22:39:56
07.05.2009
Montér
-> David29: Chápeš dobře



-> Pedros: Díky, to zkusím 4
20:52:44
07.05.2009
David29
-> Montér: Chápu dobře, že chceš zjistit, jakej potřebuješ akumulátor, kterej utáhne elektromotor třeba hodinu?
18:55:05
07.05.2009
Pedros
-> Montér: C=I.t [Ah;A;h] I=P/U [A;W;U] plus dimenzace,ale to asi jsi nectěl,veď?
18:41:08
07.05.2009
Montér
Chlapci, kdo jste zdatní v elektrice, potřebuju radu.. Když vím jakej výkon (kW) v jakým čase budu potřebovat pro pohon hybridního vozu v elektro režimu, jak z toho cca dostanu nějaký parametry aku..? Děkuji za pomoc 4
Extreme Tyres