skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké další auto ?
prohledat
79 příspěvků (zobrazeno 51 až 79) od 12.04.2009 do 06.05.2009, založil/a Jirik grilovaný - zrušená registrace
13:43:43
13.04.2009
13.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
13:19:16
13.04.2009
13.04.2009

havlik
-> Jirik - ředitel Zeměkoule: neviděl mě se ted dost líbí ta nová C5
13:18:34
13.04.2009
13.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> havlik: Mě třeba štve, že 2,7 V6 HDI dávají jen do 407 Coupé, což je krásné auto. Ten by mě taky líboval.
Jinak viděl jsi Peugeot 407 Macarena ? Ten cabriolet ? To je fakt masakeř.

13:14:00
13.04.2009
13.04.2009

havlik
-> Jirik - ředitel Zeměkoule: tak to nemam
12:56:05
13.04.2009
13.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> havlik: A co ten 2.2 HDi se 125 kW ? Ten mě zajímá víc. Spolehlivost, jízda, trvanlivost obou turb apod. Máš na tenhle nějaké reference ?
12:31:27
13.04.2009
13.04.2009

Kaprof-Pisařík
-> Jirik - ředitel Zeměkoule: tyhle napravy nemaj chybu když se dodržuje udržba



12:14:52
13.04.2009
13.04.2009

havlik
jinak FAP sme měnili až po těch 220tis a má se měnit ve 120 podle fabriky

12:09:52
13.04.2009
13.04.2009

aDAm
-> Jirik - ředitel Zeměkoule: mno podobny balonky mam na zadni nápravě taky ;)
12:05:43
13.04.2009
13.04.2009

havlik
jo mam spousty referencí o ty 2.2 16V HDI 100kW respektive reference zahrnující asi 120tis km naježděno v tomhle voze tahání platáků s auty a podobný tak kdyžtak se ozvi na icq a ptej se :)
11:14:12
13.04.2009
13.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
a zadní
11:13:48
13.04.2009
13.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Jaktak: Jinak takhle vypadá přední a zadní náprava z XM, je hodně podobné. Obě jsou v pomocných rámech přes silentbloky do karoserie, tím pádem přenáší méně rázů do karoserie od děr a nerovností. Tam kde tě 95 procent jinejch aut natřepává, tak tohle přežehlí nerovnosti jako nic.
11:07:10
13.04.2009
13.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Jaktak: Ještě ji mám. Vzhledem k tomu, že je to dovoz Belgie přes známého bazarníka a auto bylo až křečovitě servisováno, tak doteď (145 000 km) bez problémů. Jen včas měním náplně. Každé dva roky (nebo do 60 tis km) nechávám dofoukat koule (6 ks) a vyměnit hydraulickou kapalinu s proplachem. Ale do dvou let musíš dodržet. Jinak se nemusíš o nic starat, byť tohle je už specifická údržba, kterou u jinejch aut dělat nemusíš. Pokud budeš dodržovat tyhle intervaly, tak se na tom autě nemá co podělat.
Rozvody kapaliny jsou v poplastovaných trubičkách, ne jako u BX a starších.
Koule, čerpadlo a teleskopy při výše jmenované údržbě přežívají auto.
Ale jinak sada na repas vysokotlakého čerpadla vyjde na klubu kolem 1200 - 2000,- kč dle typu. Prostě bez potíží, ale i tak se nevyhneš blbejm kecům neználků, že to je skvělý, než se to začne srát, jak je to všechno pak drahý. Že to vypadá skvěle, když vyfoukneš ten vzduch z měchů, přitom tam žádnej neni a tak no. Je tam hydraulická LHM kapalina (C5 má LDC) a v pružicí kouli je oddělená membránou od náplně dusíku, který je tam fouknut pod tlakem 55 - 60 atm. Jakmile dusík unikne (uniká i provozem např. kolem membrány, nebo plnicím šroubem kolem těsnění), tak auto přestává žehlit a tvrdne. Proto je ten interval víceméně předepsaný. Schválně se podívej někdy po cestě po městě, až uvidíš poskakovat předky a zadky u XM nebo Xantií. To poukáže na majitele, který nemá o dofuku koulí, popř. výměn LHM ani potuchy.
Takovejch je bohužel v ČR většina, takže bych se vyhnul kusům z ČR. Tedy asi kromě lidí z Citroenů nebo Xantiaclubu.
Xantie má jedno vysokotlaké čerpadlo s vačkou, která dělí tlak k brzdám, pérování a servu. Každý z okruhů má svoje zámky, které se uzamknou při poruše jiného okruhu a drží si tlak pro dojetí např. na laně apod. C5ka má už klasické brzdy s posilovačem a hlavním válcem, servo a pérování přes samostané čerpadlo s elektromotorem, ten už je při závadě dost drahej. Ale zase je ti to schopno připravit auto při odemknutí centrálem na dálku do provozní polohy. To jediné mě nahlodává, ale známí taky nemívají vesměs problémy, ale tak vysoko v žebříčku spolehlivosti jako XA se už asi pohybovat nebude.
Rozvody kapaliny jsou v poplastovaných trubičkách, ne jako u BX a starších.
Koule, čerpadlo a teleskopy při výše jmenované údržbě přežívají auto.
Ale jinak sada na repas vysokotlakého čerpadla vyjde na klubu kolem 1200 - 2000,- kč dle typu. Prostě bez potíží, ale i tak se nevyhneš blbejm kecům neználků, že to je skvělý, než se to začne srát, jak je to všechno pak drahý. Že to vypadá skvěle, když vyfoukneš ten vzduch z měchů, přitom tam žádnej neni a tak no. Je tam hydraulická LHM kapalina (C5 má LDC) a v pružicí kouli je oddělená membránou od náplně dusíku, který je tam fouknut pod tlakem 55 - 60 atm. Jakmile dusík unikne (uniká i provozem např. kolem membrány, nebo plnicím šroubem kolem těsnění), tak auto přestává žehlit a tvrdne. Proto je ten interval víceméně předepsaný. Schválně se podívej někdy po cestě po městě, až uvidíš poskakovat předky a zadky u XM nebo Xantií. To poukáže na majitele, který nemá o dofuku koulí, popř. výměn LHM ani potuchy.

Xantie má jedno vysokotlaké čerpadlo s vačkou, která dělí tlak k brzdám, pérování a servu. Každý z okruhů má svoje zámky, které se uzamknou při poruše jiného okruhu a drží si tlak pro dojetí např. na laně apod. C5ka má už klasické brzdy s posilovačem a hlavním válcem, servo a pérování přes samostané čerpadlo s elektromotorem, ten už je při závadě dost drahej. Ale zase je ti to schopno připravit auto při odemknutí centrálem na dálku do provozní polohy. To jediné mě nahlodává, ale známí taky nemívají vesměs problémy, ale tak vysoko v žebříčku spolehlivosti jako XA se už asi pohybovat nebude.
10:55:37
13.04.2009
13.04.2009

tadeas
Asi bych se vyhnul dieslu od BMW, hodně často odcházejí vstřikovače, kvalita český nafty ještě není jako v německu a oprava spolehlivě přebije rozdíl mezi benzínem a naftou... Sice je to lepší než dřív, ale stejně finanční úspora asi nebude velká, zvlášť u šestiválce...
10:37:08
13.04.2009
13.04.2009

Jaktak
-> Jirik - ředitel Zeměkoule: Ted koukam, ze jsi mel Xantii. Jak jsi se prosimte staral o hydrauliku, popr. byly s ni nejaky problemy?
23:54:45
12.04.2009
12.04.2009

Kaprof-Pisařík
-> stika87: jj my měli na zkoušku c4 kupe VTS a celkem dobry svezeničko



23:42:54
12.04.2009
12.04.2009

stika87 - Maschinenführer
-> MATTESS: znamy z prace taky koupil C4 a celkem pohodovy auto, rodice od mladej am C5 a spokojenost
23:34:33
12.04.2009
12.04.2009

Kaprof-Pisařík
-> MATTESS: bejva to kus od kusu no:(
23:21:55
12.04.2009
12.04.2009

MATTESS
-> Kaprof-echt Gottwald: asi vadný kus. Od nás z vesnice si jeden koupil C4, po 2 měsících měl Golf V (nějak se C4 srala). Na druhou stanu kamarád ji má (C4) a bez problemu
23:18:50
12.04.2009
12.04.2009

Kaprof-Pisařík
-> Jirik - ředitel Zeměkoule: JO MI KDYŽ NEKDY V ROCE 01 KOUPILI FABII KOMBAJN TA PRVNICH 5000 BYLA TRIKRAT V SERVISE OD TE DOBY škodovku mladši roku 89 nechcem a jedem ve spotrebakach na citroenech( c3 1,4hdi, xsara piccaso16 a ted c-crosser.. a naprosto bez problemu..
23:15:03
12.04.2009
12.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Kaprof-echt Gottwald: Tam si zrovna tak v příp. Pugéta 407 a C5 říkám, jak to bude s životností těch dvou turbodmychadel u 2.2 HDi.
Dvě tam jsou kvůli tomu, aby nemusely mít variabilní nastavování lopatek. Tedy jedno pro nizké a druhé sekvenčně zapojené se připojí při vyšších otáčkách.
Je mi ale jasné, jaké budou ceny u čtyřválce a jaké u šestiválce.
Kupříkladu u BMW je čtvrtka motoru pod palubní deskou, zvlášť u toho šestiválca. je podélně uloženej, takže tam to bude taky krása něco dělat. Zase ale rozvod, byť řetězem by tím pádem měl být z čelní strany, ne ?
Jak to bývá s životností motorů, které mají rozvody řetězem s napínákem / kladka / plunžr ? Jak se říká, novější a dražší auto znamená i větší náklady na servis, údržbu a příp. opravy. Takže člověk si všechno raději 10x přepočítá. Když člověk pak čte ty diskuse a tak a vidí, kolikrát kdo už byl v servisu s kdečím, tak mi běhá mráz po zádech.
Kámošovo kolega si koupil novou Fabii a už s ní byl 5x v servisu a 2x odtah.
Dvě tam jsou kvůli tomu, aby nemusely mít variabilní nastavování lopatek. Tedy jedno pro nizké a druhé sekvenčně zapojené se připojí při vyšších otáčkách.
Je mi ale jasné, jaké budou ceny u čtyřválce a jaké u šestiválce.
Kupříkladu u BMW je čtvrtka motoru pod palubní deskou, zvlášť u toho šestiválca. je podélně uloženej, takže tam to bude taky krása něco dělat. Zase ale rozvod, byť řetězem by tím pádem měl být z čelní strany, ne ?
Jak to bývá s životností motorů, které mají rozvody řetězem s napínákem / kladka / plunžr ? Jak se říká, novější a dražší auto znamená i větší náklady na servis, údržbu a příp. opravy. Takže člověk si všechno raději 10x přepočítá. Když člověk pak čte ty diskuse a tak a vidí, kolikrát kdo už byl v servisu s kdečím, tak mi běhá mráz po zádech.
Kámošovo kolega si koupil novou Fabii a už s ní byl 5x v servisu a 2x odtah.

22:45:16
12.04.2009
12.04.2009

Kaprof-Pisařík
-> Jirik - ředitel Zeměkoule: ja bych zustal u citrona



22:34:06
12.04.2009
12.04.2009

aDAm
-> Jaktak: pokud myslis zivotnost BMW tak tam se to pocita na pulmiliony ;)
22:02:29
12.04.2009
12.04.2009

Czkedar
Doma mame berlingo 2.0hdi, motor ma nalitano cca 280 000km a bez problemu...
21:18:45
12.04.2009
12.04.2009

Jaktak
-> Jirik - ředitel Zeměkoule: Jajsemjelpeugeotem 407 1,6 HDI, bylo to nejaky sportovni provedeni, melo i upravenou prevodovku, podvozek a ten motor se mi zdal z hlediska dynamiky dobrej, ale na bmw asi mit nebude. Nevim jak na tom bude ale s zivotnosti.
20:26:29
12.04.2009
12.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> havlik: Já mám teda teď benzína. Ale vesměs co znám ostatní citrusáře a pugétaře, tak všichni mají samý HDička. Nemáš tak nějak reference od známejch, jak je na tom třeba 2.2 16V benzín a 2,0 16V benzín ? 2.2 má mít 116 kW a 2,0 103 kW.
Mě akorát třeba vadí, že benzínový 2,0 6V a 2,5 6V od BMW žerou i míň než koncernový benzíňáky (VW, Audi, Škoda) a i než FR benzíny a jsou výkonnější. Mě to přijde strašně nevyvážený. Možná kdybych nikdy s 2,5 benz., 320d a 330d od BMW nikdy nejel, tak bych o tom ani nepřemejšlel. Takhle mi vychází z hlediska výkonu a spotřeby nejlíp Japonci a BMW.
K frantíkovi mě potáhne spíš dosavadní zázemí a příznivější ceny.
Jinak ještě co se týká FAP filtru. Tj. filtru pevných částic. Ještě jsem nikde na forech nestudoval, jakou má životnost. Vím jen, že se dají sehnat repase a nové, leč ceny moc nic. Mám ale dojem, že FAP filtr dnes dává asi skoro každá automobilka že ? Motory, které ho nemají jsou buď staršího data a stále se montují, popř. je to jejich doběh.
Páč třeba ten 2,2 HDi FAP má a to mi celkem vadí. Auta přes 100 000 km už vyhazují antipolution fault a dožadují se tak výměny nebo čištění. Jazdné výkony budou ale asi velmi slušné. 170 koní při 4000 rpm, 370 Nm při 1500 rpm. 0-100 za 8,7.
BMW 320d a 330d má parametry ještě lepší. Ty mají variabilní stavění lopatek u turba ?
Je to složitý
Mě akorát třeba vadí, že benzínový 2,0 6V a 2,5 6V od BMW žerou i míň než koncernový benzíňáky (VW, Audi, Škoda) a i než FR benzíny a jsou výkonnější. Mě to přijde strašně nevyvážený. Možná kdybych nikdy s 2,5 benz., 320d a 330d od BMW nikdy nejel, tak bych o tom ani nepřemejšlel. Takhle mi vychází z hlediska výkonu a spotřeby nejlíp Japonci a BMW.
K frantíkovi mě potáhne spíš dosavadní zázemí a příznivější ceny.
Jinak ještě co se týká FAP filtru. Tj. filtru pevných částic. Ještě jsem nikde na forech nestudoval, jakou má životnost. Vím jen, že se dají sehnat repase a nové, leč ceny moc nic. Mám ale dojem, že FAP filtr dnes dává asi skoro každá automobilka že ? Motory, které ho nemají jsou buď staršího data a stále se montují, popř. je to jejich doběh.
Páč třeba ten 2,2 HDi FAP má a to mi celkem vadí. Auta přes 100 000 km už vyhazují antipolution fault a dožadují se tak výměny nebo čištění. Jazdné výkony budou ale asi velmi slušné. 170 koní při 4000 rpm, 370 Nm při 1500 rpm. 0-100 za 8,7.
BMW 320d a 330d má parametry ještě lepší. Ty mají variabilní stavění lopatek u turba ?
Je to složitý

17:24:32
12.04.2009
12.04.2009

havlik
ano 2.0HDi nebrat to je hroznej motor nejede to a sere se to 2.2 už je jiný kafe
17:23:49
12.04.2009
12.04.2009

aDAm
jinak po pažoutovi s HDičkem sem taky koukal ale nakonec zamítl, kolega byl jednoho na inz prohnat a celkem slabota, takže jsme tyhle kary zamitli ;)
17:22:54
12.04.2009
12.04.2009

aDAm
ad ceny ND na BMW...záleží co chceš, pokud origo se znáčkem vrtule tak si připlatíš, pokud se spokojíš z druhoškou +- stejné kvality seš na tom s cenami obdobně jako koncern, někdy i levněji.
16:29:10
12.04.2009
12.04.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
Tak nějak se poptávám, pročítám recenze a testy a tak nějak jsem na vážkách. Resp. nejsem si vůbec jistý, jak pokračovat dál.
Sice teď jezdím s Citroënem Xantia (facelift 99) a jsem s ní max. spokojený, ale nejsem si jist, jestli bude následovník opět frantík. Nejsem si úplně jistý, že bych ještě sehnal tak elegantní, zároveň extravagantní + spolehlivé auto, jako je právě Xanťák. Dnes je 90 procent aut na jedno brdo, hlavně co se týká předních světel začínajících vpředu a končící někde u víčka nádrže atd.
Chtěl bych zkusit naftu a asi takhle, mám tyhle favority.
1) BMW 330d nebo 320d (E46 2004+ a nebo nejlépe E90)
2) Peugeot 407 2.0 HDi nebo 2.2 Hdi biturbo (alternativně 2,0 16V benzín)
3) Citroën C5 2.0 Hdi nebo 2.2 Hdi biturbo
(alternativně 2,0 16V benzín)
4) new Honda Civic 5d (nebo sedan) 1.8 benzín nebo 2.2d
5) BMW 120d i přes rozporuplný design
U Civica se mi líbí exterier a interie, ale vadí mi hodně tvrdé naladění podvozku. To má oproti francouzům i BMW, ale ne tak zásadně.
Pro BMW hovoří fakt, že rozvody motoru jsou řetězem, ale proti vyšší cena ND a pořizovací cena, která bývá i o 100 - 150 000 kč vyšší než u FR. Honda má ceny ND (kotouče, tlumiče, ložiska atd.) ještě dražší než BMW.
Peugeot 407 a C5 má v případě 2.0 HDi (100 kW) slabší dynamiku, vzhledem k hmotnosti cca 1600 kg. BMW 320d má z dvoulitru 120 kW a lepší zrychlení + lepší spotřebu.
Co se týká francouzů, tak mám co se týká servisu dost známých, za kterýma mohu jezdit, což se o BMW a Japonci říct nedá. Navíc přehlídce dementů jakou je např. Invelt bych se hodlal vyhýbat velkým obloukem.
U všech aut bych chtěl rok výroby kolem 2005 a vejš. Kilometrový proběh kolem 100 000 km.
Jezdil jsem s 320d i 330d combi (2005 a 2006) a byl to nevšední zážitek. Sice na začátku od spodních otáček trošku ďoura, ale pak pěknej mamutí zátah, podpořený solidní spotřebou.
Modely kolem roku 2003 a 2004 mě kvůli rozporuplné spolehlivosti nezajímají.
Mno, jsem z toho docela nervozní a nechci šlápnout do hovna. Teď se mi povedl dobrej kus, ale ojetina je pořád ojetina. Aspoň bude nějaký téma k diskusi, beztak čím dál tím víc lidí jezdí s jinejma autama.
Každop. když to shrnu, tak moji favorité jsou BMW, Citron a Pugét.
Sice teď jezdím s Citroënem Xantia (facelift 99) a jsem s ní max. spokojený, ale nejsem si jist, jestli bude následovník opět frantík. Nejsem si úplně jistý, že bych ještě sehnal tak elegantní, zároveň extravagantní + spolehlivé auto, jako je právě Xanťák. Dnes je 90 procent aut na jedno brdo, hlavně co se týká předních světel začínajících vpředu a končící někde u víčka nádrže atd.
Chtěl bych zkusit naftu a asi takhle, mám tyhle favority.
1) BMW 330d nebo 320d (E46 2004+ a nebo nejlépe E90)
2) Peugeot 407 2.0 HDi nebo 2.2 Hdi biturbo (alternativně 2,0 16V benzín)
3) Citroën C5 2.0 Hdi nebo 2.2 Hdi biturbo
(alternativně 2,0 16V benzín)
4) new Honda Civic 5d (nebo sedan) 1.8 benzín nebo 2.2d
5) BMW 120d i přes rozporuplný design
U Civica se mi líbí exterier a interie, ale vadí mi hodně tvrdé naladění podvozku. To má oproti francouzům i BMW, ale ne tak zásadně.
Pro BMW hovoří fakt, že rozvody motoru jsou řetězem, ale proti vyšší cena ND a pořizovací cena, která bývá i o 100 - 150 000 kč vyšší než u FR. Honda má ceny ND (kotouče, tlumiče, ložiska atd.) ještě dražší než BMW.
Peugeot 407 a C5 má v případě 2.0 HDi (100 kW) slabší dynamiku, vzhledem k hmotnosti cca 1600 kg. BMW 320d má z dvoulitru 120 kW a lepší zrychlení + lepší spotřebu.
Co se týká francouzů, tak mám co se týká servisu dost známých, za kterýma mohu jezdit, což se o BMW a Japonci říct nedá. Navíc přehlídce dementů jakou je např. Invelt bych se hodlal vyhýbat velkým obloukem.
U všech aut bych chtěl rok výroby kolem 2005 a vejš. Kilometrový proběh kolem 100 000 km.
Jezdil jsem s 320d i 330d combi (2005 a 2006) a byl to nevšední zážitek. Sice na začátku od spodních otáček trošku ďoura, ale pak pěknej mamutí zátah, podpořený solidní spotřebou.

Modely kolem roku 2003 a 2004 mě kvůli rozporuplné spolehlivosti nezajímají.
Mno, jsem z toho docela nervozní a nechci šlápnout do hovna. Teď se mi povedl dobrej kus, ale ojetina je pořád ojetina. Aspoň bude nějaký téma k diskusi, beztak čím dál tím víc lidí jezdí s jinejma autama.
Každop. když to shrnu, tak moji favorité jsou BMW, Citron a Pugét.