skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Videa na youtube
prohledat
5634 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 28.03.2009 do 25.05.2025, založil/a Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> COL 11.03.24 02:15:20: podtlakovej? Není to spíš přetlakovéj a ano je to klasika jako třeba u lady, spletli si to s favo/feldou, kde není vidět :)
-> růža: Proč tady není Vaculík populární? Já ho mám rád - vypráví krásný pohádky a je to návykové
Jinak jsem se dneska bavil s Danem o tom videu - prý to bylo natočené cca před 4 měsíci a nechal se na to ukecat, ale navzdory tomu, že ještě před vydáním videa měl k němu nějaké připomínky, tak prý "lidi v produkci nevěděli, co po nich chce" - proto tam zůstal třeba ten prostřih s tím měděným kroužkem v pasáži o pístních kroužcích a další věci.
Jinak motor už je dávno poskládaný.
Jo, a ty staré vyrezlé vložky a i některé jiné díly, co jsou na videu vidět, byly jen pro účely natáčení - v motoru jsou nové...

Jinak jsem se dneska bavil s Danem o tom videu - prý to bylo natočené cca před 4 měsíci a nechal se na to ukecat, ale navzdory tomu, že ještě před vydáním videa měl k němu nějaké připomínky, tak prý "lidi v produkci nevěděli, co po nich chce" - proto tam zůstal třeba ten prostřih s tím měděným kroužkem v pasáži o pístních kroužcích a další věci.

Jinak motor už je dávno poskládaný.
Jo, a ty staré vyrezlé vložky a i některé jiné díly, co jsou na videu vidět, byly jen pro účely natáčení - v motoru jsou nové...

-> COL: -> Bukaj: Kluci, děkuji za zhodnocení. Vím, že Vaculík tady není uplně populární a na Říhu se tady taky jednou snesla kritika. Takže jsem rád, že tohle video je kvalitně zpracované.
-> Bukaj: Teď nemám ⁶čas si to pouštět znova, ale působí to dojmem, že se druhý stupeň otvírá buď pneumaticky nebo mechanicky. Ale ve skutecnosti je to preci řízení pneumaticke s mechanikou blokaci/zavíráním, kdyby to tak nebylo, byl by u těch karburatoru občas problém ten druhý stupeň vůbec zavřít - tedy krom t613, která má vzdusnik ovládání do st. 0.
Talirek je podstatná část toho ventilku, lze to zmínit, něco vidět je, a má to v ruce celé, což nejde říci o pretlakovem ventilu, jehož sedlo je nádobka.
Ve zbytku je video nadstandardne kvalitní a přesné, potěšila mne i ta sekce o 135/6 hlavach.
Talirek je podstatná část toho ventilku, lze to zmínit, něco vidět je, a má to v ruce celé, což nejde říci o pretlakovem ventilu, jehož sedlo je nádobka.
Ve zbytku je video nadstandardne kvalitní a přesné, potěšila mne i ta sekce o 135/6 hlavach.
-> růža: Je tam pár pro laika zavádějících informací, ale jinak docela luxusně udělané video.
Asi nejvíc mimo mi tam přišel prostřih na měděnou podložku vložky ve chvíli, kdy se tam baví o pístních kroužcích (a Dan je drží v ruce). Ale to je pravděpodobně chyba toho, kdo video stříhal a nikoli účinkujících.
-> COL 11.03.24 02:15:20: V tom popisu funkce karburátoru nevidím nic závadného, až na slovo "mechanicky", které pan Vaculík vyslovil v poslední větě a které není vysloveně špatně (celý karburátor je mechanická záležitost), ale je zavádějící.
Spíše je to naopak, že při velkém podtlaku v difuzoru I. stupně se pootevře klapka II. stupně i ve chvíli, kdy ještě není odblokovaná páčkou klapky I. stupně...
...a ten podtlakový ventil víčka expanzky - podle toho, co tam Dan říká, jsem pochopil, že se bavili o tom mechanismu - který skutečně není ve víčku vidět. Vidět je pouze talířek toho ventilu.
Asi nejvíc mimo mi tam přišel prostřih na měděnou podložku vložky ve chvíli, kdy se tam baví o pístních kroužcích (a Dan je drží v ruce). Ale to je pravděpodobně chyba toho, kdo video stříhal a nikoli účinkujících.
-> COL 11.03.24 02:15:20: V tom popisu funkce karburátoru nevidím nic závadného, až na slovo "mechanicky", které pan Vaculík vyslovil v poslední větě a které není vysloveně špatně (celý karburátor je mechanická záležitost), ale je zavádějící.
Spíše je to naopak, že při velkém podtlaku v difuzoru I. stupně se pootevře klapka II. stupně i ve chvíli, kdy ještě není odblokovaná páčkou klapky I. stupně...
...a ten podtlakový ventil víčka expanzky - podle toho, co tam Dan říká, jsem pochopil, že se bavili o tom mechanismu - který skutečně není ve víčku vidět. Vidět je pouze talířek toho ventilu.

-> růža: jo, treba s otviranim druheho stupne to neni dobre popsane ... a na podtlakovej ventil ve vicku expanzky, co udajne neni videt, primo koukaji.
-> ajok: Myslíš napr v čase 11.00 ?
V 3.10 min je to cielené.

-> isti 24.01.24 20:10:46: kolikrat to vypada na cilene demolice staveb...

-> Apple STS Chvojkovice-Brod 15.01.24 22:08:22: me u blue strecha plne jezdi (jeden bovden jsem varil na 3x), ale praskla mi jedna plastova paka, co ji nadzvedava, ale i s tim to nejak funguje :) - no 2x jsem to lepil epoxidem a drzet to nechce :/ a jeste podsivka se mi od vetru vzdy utrhava, chemopren extrem to neudrzel a bison taky ne, tak nevim, cim to lepili...
A k tomu detailistovi... blue tydle sedacky nema mit, ale me se libi vic, nez origo a chapuje tam, zrovna z techto jsem dal do GB funky sedaky, abych mel alespon operaky zlute - takovou prasecinu udelam ja, tak to vubec nekritizuji :). Jako i do LUXe chci dat cernej intros a bezovy tapecy, protoze se mi to proste tak libi. :) A do blue jsem dal tapecy mystery zas, taky se k tomu hodi :).
A k tomu detailistovi... blue tydle sedacky nema mit, ale me se libi vic, nez origo a chapuje tam, zrovna z techto jsem dal do GB funky sedaky, abych mel alespon operaky zlute - takovou prasecinu udelam ja, tak to vubec nekritizuji :). Jako i do LUXe chci dat cernej intros a bezovy tapecy, protoze se mi to proste tak libi. :) A do blue jsem dal tapecy mystery zas, taky se k tomu hodi :).
-> isti: Hlavně ten v 8:20. Jinak tedy ten kočárek nic moc... 

-> isti 30.12.23 20:02:59: V čase 10.02 sa dejú velmi divné veci.

-> isti: 

-> czechino 18.12.23 09:40:24: blázni, že olakovali a polepili nějaký vrak, jen aby měli záběr do videa, jak to šrotoujou 

-> ajok 15.12.23 18:37:24: Tvl to si snad někdy pustim celý
Kouknul jsem na to že to proklikam a to je fakt prdel 


-> Bukaj 16.12.23 12:06:30: jj, taky uz mam cestovatelskej abstak...
-> ajok 15.12.23 18:37:24: Moc hezky udělané video - zase mne to nabudilo někam vyjet...
...až bude teplo
...až bude teplo

-> Jumbo 16.12.23 09:07:45: moje teorie je, ze haldex je jinak - lip nakonfigurovanej u nafty, nez u benzinu... ma to nejaky rezimy nebo stale nic?
-> U-Geen: Zajimave... Ja minuly vikend testoval noveho sluzebniho Karoqa TDi 4x4 v Jesenikach, a haldex fungoval velmi dobre, dokonce vytahl i auto ze skarpy bez zadychani...
-> ajok: nn tohle je jen obyc 4x4 ala Haldex... jen doplnenej dobrou (a hlavne korigovatelnou) elektronikou. Ty auta nejsou zadny off-roady, jen obyc SUV resp. crossovery. Tim volicem se teda meni i jizdni projev (reakce na plyn atd.) a v pripade automatu (to mame my) charakteristika razeni. Automat tam bylo s hydromenicem (co mame my), coz tu redukci trochu nahradi :-) Ted uz je u S-Crosse bohuzel robotizovanej manual, takze v terenu horsi.
-> ajok 16.12.23 04:08:35: no TVL, ja to s tou dlouhou pakou napsal obracene :) proste navzajem k sobe je kratka a uzaverka a paky navzajem od sebe je dlouha o otevrenej mezinapravovej dif., jde uzavrit dlouhou, ale to jsem asi nikdy nepouzil, jinak tomu cloveku jsem to samo vysvetloval spravne...
-> U-Geen 16.12.23 01:02:18: jj pekne..., a ze VW umi pri prokluzu pribrzdit jen predni kola, to taky nechapu, kdyz hardware tam je na vsechny a ESP na srovnani auta pri smyku taky pribrzduje i ta zadni.
A moc jsem tam z toho nepochopil, jestli mas jeste redukci nebo uz to ma jen jimny?
No k te tuposti, ja jednomu cloveku, kterej si koupil fungl novou nivu za pul hodiny nebyl schopnej vysvetlit, jak funguji ty dve paky :) Rikam mu - delsi dopredu mas dlouhou, dozadu kratkou a uprostred mezinapravovej neutral a ta kratka je dopredu otevrenej mezinapravovej diferak a dozadu to uzavres, takze nepouzivat na silnici, jen kdyz to hodne klouze a potrebujes projet - blato, snih. On to normalne nemohl pochopit, tak jsem mu to kreslil, ukazoval, ze se mu jeste rozsveci kontrolka na uzaverku se skrtnutym mezinapravovym diferakem a on, divej, ja si nahral, co mi rikal prodejce a pustil mi to na mobilu, no ja jsem uz nemohl, nenahral si s nim tu komunikaci celou - to by mohlo byt zajimave, uz i pritelkyne se bavila... Prodejce: no na tu kratkou paku teda radeji nesahejte a tu dlouhou k sobe, kdyz jedete na chalupu :), tak jsem to vzdal... (myslim, ze ten byl schopnej tam tu redukci dat ikdyz pojede nekolik desitek km na chalupu, tak na celou cestu :) A kamarad koupil nivu od policajtu a ti jezdili s uzaverkou nonstop a pry utrzenej predni diferak a uzaverka uz vyradit nesla, jak to bylo roztemovany, ja naposledy prorazel zaveje na 5km dlouhe ceste a pak jsem ji vyrazoval 2 minuty a to je to novy auto :). Nejdyl jsem uzaverku vyndaval, kdyz jsem 3 dny jezdil po rozbahnenem dnu Aralu, to uz jsem myslel, ze ji nevyradim, to mi dalo tak pul hodiny poskakovani dopredu a dozadu :). Je zajimavy, ze zarazovat vetsinou jde a ani se to nezhorsuje... jako napoprve tam spadne malokdy, ale napodruhy uz tam vetsinou jde...
Ted jsem posilal kolegovi jedno videiko.
No koukam, ze u te vitary je i dobre, ze ten lock je do 60kmh, takze se to tem podivnym uzivatelum vozidel samo prepne :), aby nedoslo k nakemu poskozeni na hnaci soustave.
A moc jsem tam z toho nepochopil, jestli mas jeste redukci nebo uz to ma jen jimny?
No k te tuposti, ja jednomu cloveku, kterej si koupil fungl novou nivu za pul hodiny nebyl schopnej vysvetlit, jak funguji ty dve paky :) Rikam mu - delsi dopredu mas dlouhou, dozadu kratkou a uprostred mezinapravovej neutral a ta kratka je dopredu otevrenej mezinapravovej diferak a dozadu to uzavres, takze nepouzivat na silnici, jen kdyz to hodne klouze a potrebujes projet - blato, snih. On to normalne nemohl pochopit, tak jsem mu to kreslil, ukazoval, ze se mu jeste rozsveci kontrolka na uzaverku se skrtnutym mezinapravovym diferakem a on, divej, ja si nahral, co mi rikal prodejce a pustil mi to na mobilu, no ja jsem uz nemohl, nenahral si s nim tu komunikaci celou - to by mohlo byt zajimave, uz i pritelkyne se bavila... Prodejce: no na tu kratkou paku teda radeji nesahejte a tu dlouhou k sobe, kdyz jedete na chalupu :), tak jsem to vzdal... (myslim, ze ten byl schopnej tam tu redukci dat ikdyz pojede nekolik desitek km na chalupu, tak na celou cestu :) A kamarad koupil nivu od policajtu a ti jezdili s uzaverkou nonstop a pry utrzenej predni diferak a uzaverka uz vyradit nesla, jak to bylo roztemovany, ja naposledy prorazel zaveje na 5km dlouhe ceste a pak jsem ji vyrazoval 2 minuty a to je to novy auto :). Nejdyl jsem uzaverku vyndaval, kdyz jsem 3 dny jezdil po rozbahnenem dnu Aralu, to uz jsem myslel, ze ji nevyradim, to mi dalo tak pul hodiny poskakovani dopredu a dozadu :). Je zajimavy, ze zarazovat vetsinou jde a ani se to nezhorsuje... jako napoprve tam spadne malokdy, ale napodruhy uz tam vetsinou jde...
Ted jsem posilal kolegovi jedno videiko.
No koukam, ze u te vitary je i dobre, ze ten lock je do 60kmh, takze se to tem podivnym uzivatelum vozidel samo prepne :), aby nedoslo k nakemu poskozeni na hnaci soustave.
-> ajok: V podstate asi podobne? Elektronicky ovladany pohon 4x4, nejspis asi nejaka elektro-visko spojka. Jen nespis k vyvoji pristoupili trochu jinak nez VW. Tyhle auta (Vitara + S-Cross) maj volic Auto/Sport/Snow/Snow+Lock (cili defacto to, co mas ty pres diagnostiku, jen si tady nekdo uvedomil, ze ridic neni tupej a vi co chce). Krom pripinani zadku si to dokaze i pribrzdit kolo, ktery potrebuje, takze takova uzaverka pres brzdu. Mam to doma a funguje to v realu fakt super (jezdi s tim teda primarne zena), vcetne blbejch situaci typu vykrizeny napravy a snih/led.
Marketingovej kec k tomu mas tady: www.suzuki.cz/auto/.../al lgrip.aspx
Marketingovej kec k tomu mas tady: www.suzuki.cz/auto/.../al lgrip.aspx
-> U-Geen 15.12.23 23:41:12: presne a to je nova verze haldexu, zajimave, ze se mi to chova u te stare u octy uplne stejne, mozna i trochu lip
a to by tam stacilo jedno tlacitko k sepnuti haldex spojky, kdyz si to sepnu diagnostikou, tak mam stejnej rozjezd jak ta vitara
Co ma vlastne za system tadle nova vitara?
Mozna kdyby u toho karoka vypnul alespon ESP, ale ono to u neho asi nepujde...

Co ma vlastne za system tadle nova vitara?
Mozna kdyby u toho karoka vypnul alespon ESP, ale ono to u neho asi nepujde...
Aby to nebolo len o autách,keď som hladal toto video -> isti 14.12.23 20:29:57: narazil na jednu ešte zaujímavejšiu a hodím to sem kím to stiahnú

-> Jirik_Tuňák1983: Ja som videl iba tie dve videá a chalan je celkom profík.
-> Jakub M.: Ani to nechcem chápať
,ale ani u ostatných značiek to nebude ovela lepšie.
-> Jakub M.: Ani to nechcem chápať

-> isti: musíš bejt bmw pozitiv abys to chápal
od jistých dob má BMW specialitky jako někteří fiajti či francouzi ... Třeba motory n53 se svým přímým vstřikem :)) tam je vysokotlaké čerpadlo se vstřiky taky často off po 80tkm atd ..
Mám teda n52 .. to je takovej dá se říci úplně poslední relativně normální šestihrnek ... ALE .. taky umí
Naštěstí není zasažen aftrmarketovymi díly typu febi, engine tech.. a já nevím co ještě za shity lze koupit 


Mám teda n52 .. to je takovej dá se říci úplně poslední relativně normální šestihrnek ... ALE .. taky umí


-> isti: Volant.TV se mi taky moc líbí a Marek ze servisu je fakt sympaťák. 

Zlatej renesis wankel, kde člověk udělá jednou za cca 100k km repas, ale ví na čem je



-> Jirik_Tuňák1983: Predvčerom som to videl a chcel som to sem dať ale som príliš lenivý
Myslím to porše

Myslím to porše
-> Jirik_Tuňák1983: tvl to kde ho vyhrabali? 

-> Bukaj 14.12.23 11:42:25: Hmm, tak tadle možnost mě ani nenapadla, na druhou stranu si to auto ani nesedá s LPG nádrží...
-> saskyn2 14.12.23 12:50:11: objednal jsem jednu origo a pak na vrakaci z asi 15 4x4 ovcí vyndali 3ks nepoškozené, tak buď jsou ověřené a mají nekonečnou životnost nebo za chvilku prdnout :)
-> saskyn2 14.12.23 12:50:11: objednal jsem jednu origo a pak na vrakaci z asi 15 4x4 ovcí vyndali 3ks nepoškozené, tak buď jsou ověřené a mají nekonečnou životnost nebo za chvilku prdnout :)
-> Bukaj 14.12.23 11:42:25:
-> ajok 14.12.23 11:37:41: A cos tam teda nakonec dal nebo dáš? Jako ideální originál, ale to je darda. Nebo pak dobrý zkušenosti jsou se sachs, ty jsou funkčně dobrý, ale životnost není závratná, ted jsem dělal nějaký auto kde jsme je před 6 lety dávali a obě prasklý.


-> ajok 14.12.23 11:37:41: A cos tam teda nakonec dal nebo dáš? Jako ideální originál, ale to je darda. Nebo pak dobrý zkušenosti jsou se sachs, ty jsou funkčně dobrý, ale životnost není závratná, ted jsem dělal nějaký auto kde jsme je před 6 lety dávali a obě prasklý.